Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2006, 21:16   #16
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Blue-D

Als je jeuk hebt in comb. met veel talg, roos en rode hoofdhuid dan heb je kans dat je idd. een seborrische dermaritis hebt, oftwel een seborrisch eczeem oftewel een schimmelinfectie aan de hh.
Hier wordt overigens ook denorex teer voor voorgeschreven maar die hielp bij mij dus niet.
Ketocozanol hoofdgel, 2% (of nizoral = hetzelfde)
Je moet wel ff doorzetten als je het gebruikt want het kan.... als bijwerking je haar tijdelijk vetter of juist veel droger maken een (beetje)haaruitval kan trouwens ook optreden
Maar.. als het aanslaat dan merk je dat heel erg snel, zeker binnen 2 wk. en een kuur duurt circa 4 wk. Ik gebruik het nu een kleine week en had vandaag dus helemaal nergens last van.. geen schilfer te zien, geen jeuk en minder roodheid.
Kortom het is het proberen waard.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2006, 10:49   #17
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Kitty, dat klinkt wel heel goed! Fijn dat je van die jeuk af bent.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2006, 17:15   #18
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Georgie

Hoi,
Bedankt voor je reactie. Ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben dat dit middel eindelijk aanslaat. Haaruitval is nog tot daar aan toe maar die jeuk.... daar kun je niet omheen. Het werkt. idd. schilfering is echt weg, roodheid veel minder en jeuk te verwaarlozen. Ik moet nog 3 wk maar ik durf nu wel te zeggen dat het aanslaat.
Minder is, dat gisteren bij mijn kleintje van 3 hetzelfde eczeem is geconstateerd op haar bolletje. Men wilde gelijk topicorte voor haar meegeven maar ik vind haar nog te klein. Ook zij is nu "aan de ketocozanol".
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2006, 21:47   #19
Maddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Berichten: 30
Smile

Hoi Kitty,

Als ik dat zo lees van jou over de diane pil, zal ik toch aan de dermatoloog vragen of ik die ook mag krijgen. Die wordt toch zeker wel vergoed door de verzekering, aangezien we het niet gebruiken voor anticonceptie? Toen ik nog aan de pil was ( al was het wel een ander merk ) had ik nooit last van mijn haarprobleem. Na de geboorte van mijn derde zoon, is het ook eigenlijk pas echt begonnen. En ik ben toen ook gestopt met de pil, omdat mijn man zich liet steriliseren. Ik was zo blij dat ik die troep niet meer hoefde te slikken. Maar nu heb ik het er wel voor over. Je hebt er in principe alles voor over om weer mooi haar te krijgen.
Die shampoo die ik toen bij de kapster heb gekocht heette trouwens Alpecin. Bekend bij jou? Of bij iemand anders? Ik ben er ook al weer mee gestopt. Het hielp wel tegen de schilfertjes en de jeuk, maar mijn haar werd na anderhalve dag al weer vet. Verschrikkelijk. Ik ben nu weer begonnen met de shampoo van Mevr Fluks ( die heeft voorheen ook mijn hoofd gemasseerd. ) Zij maakt die shampoo zelf . Er zit wel teer in. En ik heb er ook een lotion bij gekocht. Ze maakt alles zelf, in samenwerking met de professor uit het Dijkzigt. Ik probeer het gewoon weer. Baadt het niet, dan schaadt het niet. Maar ik zit erg met de diane pil in mijn hoofd. En een grotere cup maat vind ik ook niet erg, aangezien ik maar een kleine b cup heb. Hihi, lachen kan ik gelukkig ook nog. Hoe lang heb jij al haarproblemen? Groetjes Maddy
Maddy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2006, 22:32   #20
Blue-D
Not so blue :)
 
Blue-D's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 134
Bedankt kitty ik zal daar achteraan gaan ja ipv mezelf dwingen af te blijven mijn hh omdat het jeukt. Ik heb vandaag een shampoo gekocht met dode zeezout en daar staat op dat het ook tegen jeuk is en haaruitval. Ik heb een post bij medicijnen erover gedaan met de bestandsdelen. Ik ga deze proberen tot ik een afspraak maak bij de arts..misschien wordt de jeuk minder van.
__________________
Intern:
lekker gezond en gevarieerd eten (vegetarisch)
water drinken (1,5 liter per dag)
Lijnzaadolie toegevoegd aan mijn dieet (1 eetl/dag) (aug 06)

Extern:
Rozemarijn shampoo (maart 06) gestopt
Rooscure (april 05) overgestapt op:
2% ketconazol hoofdgel (sep 06)
30 minuten sporten per dag.

Situatie:
Op dit moment tevreden!
Blue-D is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2006, 09:18   #21
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Maddy

Diane 35 wordt vaak voorgeschreven aan vrouwen met aandoeningen die veroorzaakt worden door of een hoge androgenenspiegel of een hoge gevoeligheid voor androgenen. .. wordt voorgeschreven voor o.m. acne/vette huid, hirsutisme en haarverlies. Als diane 35 alleen niet volstaat wordt vaak androcur toegevoegd, die dezelfde stof bevat alleen dan in hogere dosering.
Garanties dat het bij je aanslaat heb je natuurlijk nooit. Gemidd. staat er een termijn van 6-9 mnd voor om te weten of het helpt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2006, 09:19   #22
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
blue-d

Erg he? die jeuk... ik wen daar nooit aan en zal alles blijven doen om daar blijvend vanaf te komen voor zover mogelijk.

groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2006, 18:49   #23
Maddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Berichten: 30
Hoi Kitty,


Ik vraag me nog steeds af hoe ik aa heb kunnen krijgen, en als je aa hebt, kom je er dan ooit nog van af? Er is me eens verteld, dat het door mijn medicijn gebruik kwam. Na de bevalling van mijn derde zoon, gaf ik borstvoeding, en toen kreeg ik borstontsteking. Niet zomaar alleen harde schijven, nee, heel mijn borsten zaten onder de etterkopjes, erg pijnlijk, en vies. Toen moest ik zware antibiotica, en ook iedere dag een anti schimmel medicijn, omdat je van die antibiotica schimmelinfecties kan krijgen. Die combinatie zou er voor gezorgd hebben dat ik aa kreeg. De dermatoloog zei echter dat het kwam door ferritine tekort in mijn bloed. Ook veroorzaakt door de laatste bevalling, want toen is de placenta blijven zitten, en die heeft de gynaecoloog er met zijn hand uitgetrokken, en zodoende was ik erg veel bloed verloren. Ik moest eerst een zak bloed en een nachtje blijven, maar uiteindleijk mocht ik toch net op het randje weg naar huis. Daar was ik natuurlijk wel blij om, maar ik voelde me zo slecht. En ik kreeg wel ferrograd mee naar huis, maar die heb ik maar zes weken geslikt ofzo. Wist ik veel, ze hadden me niet verteld dat ik daarna dan weer moest prikken. Zo blijf ik altijd gissen, van hoe heb ik het nou gekregen, en kom ik er van af. Of blijf je er altijd gevoelig voor. Ik las pas nog een andere naam hier op het web, maar daar kan ik nou even niet op komen, diffuus nog wat ofzo. Wat is dat nou weer. Groetjes Maddy
Maddy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2006, 12:20   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Maddy

Als we spreken over alopecia androgenetica... nee daar kom je nooit meer van af.
Het zit in je genen en wordt getriggerd... veelal door hormonale veranderingen althans bij vrouwen dan. Op welke leeftijd het toeslaat is altijd maar de vraag.
Ikzelf nogmaals heb het 10j onder controle gehouden met alleen de diane. nu met zoveel meer erbij in de vorm van androcur is het toch nog niet, na 6 mnd gebruik van beiden, op het niveau als daarvoor. Wellicht is mijn leeftijd 41 nu de trigger en krijg ik het daardoor moeilijk/niet? onder controle.
Ik heb definitief besloten dat dit het maar moet zijn, meer of andere zaken ga ik niet meer uitproberen.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.