Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 maart 2006, 12:35   #1
vlinder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2006
Berichten: 3
haaruitval en cellulitis

Dag iedereen,

In het verleden heb ik tijdens mijn donkerste momenten heel veel aan dit forum gehad. Op dagen dat ik het echt niet meer zag zitten, kwam ik hier wat lezen en wist ik dat ik niet alleen was.

Voor mijn haaruitval, de mannelijke vorm, neem ik de Diane pil, gebruik ik minoxidil 2%, af en toe en kuur met vitaminen en ijzertabletten.
Deze behandeling slaat min of meer aan zodat mijn haar momenteel terug op een aanvaardbaar niveau is. Ik weet dat ik hier gelukkig zou moeten over zijn maar momenteel doet zich een evolutie voor in de nevenwerking van de behandeling waar ik erg ongelukkig van wordt, bijna zo ongelukkig als ik was met mijn haaruitval destijds. Ik krijg van die hormonenbehandeling enorme cellulitis, zo erg dat deze zelfs op mijn bovenarmen zit. Hiervan wordt ben ik zo ongelukking, zeker met de zomer in aantocht.

Omdat ik niet in hetzelfde straatje van verdriet en depressie wil geraken als destijds met de haaruitval heb ik mij dan ook als lid aangemeld op dit forum in de hoop dat lotgenoten dit herkennen.

Een diepongelukkige vrouw
vlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2006, 17:48   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
vlinder

Waarom leg je verband tussen cellulitus en hormonen... of ben ik nou zo onwetendheid.
Ik dacht dat dat onvermijdelijk sowieso is voor (bijna) iedereen, Ik heb ook putten ter grootte van een druif op mijn bovendijen.. maar ja.
Weet wel dat de powerplate en flink sporten mij destijds wel degelijk heeft geholpen, maar misschien doe je dat al..
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2006, 15:18   #3
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Hoi Vlinder,

Ik kan me best voorstellen dat de cellulitis een gevolg is van de veranderingen in je hormoonhuishouding. Ik kreeg zelf nadat ik was begonnen met finasteride last van striae, terwijl ik er daarvoor nauwelijks last van had! Alleen in de puberteit heb ik een paar strepen gekregen, maar dat vind ik niet zo vreemd als je bedenkt dat ik meer dan 15 cm gegroeid ben binnen 2 jaar.
Voor mij was het reden genoeg om te stoppen met finasteride, hoewel de arts dacht dat het niet de ooraak van de striae kon zijn. Het feit dat m'n bindweefsel de hele tijd aan het scheuren was (in de loop van weken kon ik het letterlijk zien groeien), vond ik niet acceptabel. Helaas betekent het wel dat mijn haaruitval nu gewoon weer verder gaat. Ik gebruik nu minox, maar daar merk ik tot nu toe minder van dan van finasteride.

Je moet zelf de afweging maken wat belangrijk voor je is. In hoeverre laat je je leven beinvloeden om je haaruitval tegen te gaan, wat is het je waard?
Cellulitis is volgens mij niet helemaal onvermijdelijk, ik zelf heb het in ieder geval (nog) niet. Dat hangt in eerste instantie af van erfelijke factoren, daarnaast zijn bepaalde leef- en eetgewoontes van invloed.

Als je door eetgewoontes en sport de cellulitis kunt terugdringen, is het misschien mogelijk om je haaruitval en cellulitis beide tot een minimum te beperken. Ook roken werkt cellulitis in de hand (even een open deur intrappen: roken is sowieso slecht voor je).

Laat je leven hier in ieder geval niet door vergallen. Geniet van je leven, haar en lichaam, met of zonder putjes. Zorg ervoor dat je achteraf geen spijt krijgt van de tijd die je niet kon genieten door dat soort dingen. Dat is in ieder geval wat ik ook ga proberen.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2006, 11:35   #4
vlinder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2006
Berichten: 3
Bedankt voor de reacties

Ik wou nog even zeggen dat ik er helemaal geen problemen heb met de cellulitis op mijn benen, enkel die op mijn armen. Nu met de zomer in aantocht durf ik geen korte mouwen meer aan.
Het is wel degelijk zo dat de diane35 de cellulitis in de hand werkt. Nu overweeg ik om hiermee te stoppen omwille van mijn armen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik moet doen. Mijn haar opgeven voor mijn armen of cellulitis en mijn haar houden, toch tenminste tot aan de overgang.

Hebben jullie goede raad ?
vlinder is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Yasmin Pil en haaruitval Anne_23 Haarproblemen bij vrouwen 66 19 oktober 2010 13:47
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.