Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2006, 00:58   #121
kalevandale
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 8
Vreemd gevoel op me hoofdhuid..

Hallo allemaal,

Ben nu 18 jaar en me haar is echt een stuk dunner geworden. Nu heb ik heel wat rondgelezen op het forum en zit met enkele vragen. Nu heb ik dus gemerkt, wanneer ik met me handen door me haar ga dat ik soort van steken voel in me wortels. Dit heb ik vooral als me haar wat vetter is dan normaal...

Kan iemand me misschien zeggen wat ik hier tegen kan doen. Nu heb ik dus gelezen dat ik zou kunnen beginnen met de shampoo ROOSCURE , maar is dit ook bedoelt voor het probleem dat ik heb?

Ook zou ik graag willen weten of het goed is om elke dag te gaan douchen maar slechts 2 keer per week shampoo te gebruiken??

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet Kalevandale
kalevandale is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2006, 11:06   #122
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Rooscure (1%) of Nizoral (2%) kun je 2 a 3 keer per week gebruiken. Het is een anti-roos shampoo die je haren dikker maakt na langdurig constant gebruik. Ik denk dat je het ook wel kunt gebruiken als je geen last hebt van roos.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 22:21   #123
michelangelo
HaarWeb lid
 
michelangelo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2006
Berichten: 27
normale jeuk of extreme jeuk?

Hallo,

Ik heb al sinds een tijdje last van dunner wordend haar, maar het allerergste is de enorme, niet te beschrijven jeuk op mijn hoofd. Het is zo erg dat ik er zelfs niet van kan slapen. Anti-histamine helpt niet, en al die shampoos werken ook niet.
Nu weet ik wel dat heel veel mensen last hebben van roos en jeuk, maar is er ook iemand die het zo erg heeft als ik? Wat doe je eraan? Ik denk zelf aan een allergie, maar dan zouden die antihistamines ook moeten helpen toch?
__________________
Intern
Finasteride 1,25 mg (vanaf 2007)

Extern
iGrow laserhelm 4x per week 20 min. (vanaf 2013)
Minoxidil 5% 1-2x per dag (08-2007)
Regenepure DR en NT (vanaf 03-2013)
michelangelo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2007, 22:44   #124
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michelangelo
Hallo,

Ik heb al sinds een tijdje last van dunner wordend haar, maar het allerergste is de enorme, niet te beschrijven jeuk op mijn hoofd. Het is zo erg dat ik er zelfs niet van kan slapen. Anti-histamine helpt niet, en al die shampoos werken ook niet.
Nu weet ik wel dat heel veel mensen last hebben van roos en jeuk, maar is er ook iemand die het zo erg heeft als ik? Wat doe je eraan? Ik denk zelf aan een allergie, maar dan zouden die antihistamines ook moeten helpen toch?
Ben je al bij een dermatoloog langs geweest? De jeuk is iig kenmerkend voor AGA, en het zal niet zomaar stoppen. Misschien is het verstandig om finasteride in je regimen op te nemen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 16:53   #125
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
hoofdhuid is rood, jeukt heel erg, heb korreltjes (roos), wil zooo graag advies svp.

Hoofdhuid is rood, jeukt heel erg, heb korreltjes (roos), verder veel haaruitval. Mijn haren zijn ook dun en slap geworden. Gewoon mijn haren zijn zo veranderd. Me haren zijn niet vet ofzo. Als ik zo me haren opzij doe en naar me hoofdhuid kijk, is het echt rood. Verder valt haar over mijn gehele hoofdhuid uit. Verder heb ik ook op mijn borst bultjes, eerst had ik bultje vlak boven in oor. Die is na 2 dagen ofzo weggegaan. Jeukt echt enorm, heb van de dokter ketoconazol gekregen zonder dat ze heeft gezegd wat het probleem nou is. Eerst had ik ook veel jeuk aan me neus en wangen en wenkbrauwen. Ook achter mijn oor, nu is het veel minder geworden daar. Tis echt zo vervelend. Ik vraag me gewoon af wat dit kan zijn? Iemand ervaring hiermee?



Dokter heeft me ook een formuliertje gegeven om bloed te gaan prikken. Snap niet wat het nut ervan is.
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 19:08   #126
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Snel naar de dermatoloog gaan.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 19:15   #127
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Snel naar de dermatoloog gaan.


enig idee wat het kan zijn? Ik lees van alles op dit forum, over AA en AGA. Kan het zijn dat ik dat heb? Komen mijn symptomen overeen met 1 van die kreten?


Ik zou gewoon zo graag hulp willen hebben, zit hier enormmmmm mee. Ben trouwens 21 jaar.
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 21:58   #128
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
kan iemand mij helpen svp???
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 22:13   #129
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik weet er niet zoveel vanaf. De dermatoloog kan je verder helpen om een diagnose te stellen. Het zou wel exceem kunnen zijn of een allergie op iets. Ketoconazol gaat jeuk tegen. Het is pas AGA (erfelijke haaruitval) als de haren niet meer teruggroeien en uitvallen volgens een patroon.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 22:40   #130
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin
Ik weet er niet zoveel vanaf. De dermatoloog kan je verder helpen om een diagnose te stellen. Het zou wel exceem kunnen zijn of een allergie op iets. Ketoconazol gaat jeuk tegen. Het is pas AGA (erfelijke haaruitval) als de haren niet meer teruggroeien en uitvallen volgens een patroon.


kevin, heel erg bedankt. Ik lees op internet dat bij AA het gaat om kaalheid op bepaalde plekken. AGA, mannelijke kaalheid betreft. Dat verder de haren achter en aan de zijkant van het hoofd niet uitvallen. Nou daar valt het bij mij wel uit. Als ik me handen nat maak in de ochtend en ik ga erover heen (achterkant en zijkant en rest van mijn hoofd) dan pak ik heel wat haren mee net zoals over de rest van mijn hoofd. Ik gebruik nu babyshampoo op aanraadden van de dokter, zou mild zijn voor mijn hoofdhuid. Nu begrijp ik pas wat jullie ook allemaal doormaken, tis echt
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 00:40   #131
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Hey gozert (adviesnodig),

Ik snap heel goed hoe je je voelt, maar je moet niet te snel in paniek raken. Waar ben je precies het meest bang voor? Als je dat weet, kun je zaken veel makkelijker op een rijtje zetten.

Groeten, Bob
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 08:39   #132
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Het kan ook een TE zijn. Lees dit eens door.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 09:00   #133
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adviesnodig
kevin, heel erg bedankt. Ik lees op internet dat bij AA het gaat om kaalheid op bepaalde plekken. AGA, mannelijke kaalheid betreft. Dat verder de haren achter en aan de zijkant van het hoofd niet uitvallen. Nou daar valt het bij mij wel uit. Als ik me handen nat maak in de ochtend en ik ga erover heen (achterkant en zijkant en rest van mijn hoofd) dan pak ik heel wat haren mee net zoals over de rest van mijn hoofd. Ik gebruik nu babyshampoo op aanraadden van de dokter, zou mild zijn voor mijn hoofdhuid. Nu begrijp ik pas wat jullie ook allemaal doormaken, tis echt
Adviesnodig,
Ik denk dat je idd je huid door een dermatoloog zou moeten laten nakijken. Het kan een seb. eczeem zijn en dan is ketoconazole idd een middel dat daarvoor wordt voorgeschreven (het duurt overigens wel min. een paar weken voordat je daar effect van bemerkt, als het werkt). Maar zoals je het beschrijft is het toch verstandig om wat meer expertise er op los te laten dan die van de huisarts vind ik.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2007, 15:52   #134
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Dat kan Acute eczeem zijn ,heb ik ook gehad ,2x kort na elkaar, de symptomen waren idem,en met die ketoconazol gaat dat niet weg ,want ik mocht hem tijdelijk niet gebruiken, maar moest Desquaman gebruiken in de plaats .Ik kreeg het van de minoxidil (pas na 2 maand) ,heb dan zalf en pilletjes gekregen ,en alles was na 1.5 week genezen ,dan weer met minoxidil begonnen zonder (propylene glycol) ,maar met glycerine..omdat ik dacht dat het daar door kwam. Die leek in eerste instantie prima...tot het opnieuw begon na 2weken ...einde minoxidil dan maar !!! . Ook veel (tijdelijk) haarverlies nu ,door dat eczeem .

pillen : Me-Prednisolone 20mg

zalf : Betametasone Valeraat 36.42mg
Ureum Pdr 10%
Cold Cr Bf4/bf5/mfs aq 50g
Creme 50g

Hiermee geneest het heel snel

Laatst gewijzigd door Dundee; 4 februari 2007 om 16:00
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 13:09   #135
adviesnodig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2007
Berichten: 15
Ik ben bezig bij de dokter. Als ik 's morgens opsta en ik maak mijn haren nat en ga met mijn handen door mijn haar, dan neem ik zeker 20 haren mee. Ik ga dus met mijn beide handen door mijn haar, doe ik dit 5 keer neem ik nog steeds haren mee, niet zoveel als de eerste keer maar toch wel een haar of 5 ofzo. Bovenkant, achterkant, zijkanten, bovenop, gewoon overal. De haren lijken wel af te breken, hele kleine haren, ook wel grote haren, zitten witte bolletjes aan. Mijn haar is echt futloos en zeker niet zo sterk als eerst. Me haren zijn toch wel dun geworden vind ik. Verder heb ik ook roos, mijn dokter weet hier geen antwoord op. Als er mensen zijn die misschien iets erover kunnen zeggen, graag! Jullie zouden me gewoon enorm helpen als jullie mij voorzien van wat informatie.


Bedankt!
adviesnodig is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.