Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juli 2013, 15:07   #1
stommekat12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 4
Word ik kaal? [20 jaar]

Goedemiddag,

Ik ben stommekat12345(heb niks tegen katten hoor) en ik ben 20 jaar. Twee jaar geleden kreeg ik de opmerking van men broer dat ik kaal zou worden, vervolgens mezelf kaal geschoren en me door de kapper laten vertellen dat het wellicht zo zou zijn. Vervolgens leefde ik een jaar lang met de angst hoe het zou zijn om kaal te worden. Toen had ik ook foto's hier op haarweb gepost en ik kreeg geen verontrustende reacties, alleen had ik weer aardig wat haar en misschien was het daardoor moeilijk om de ''dunne'' plekken te kunnen zien. Zoals ik net al aangaf is het nu twee jaar later en heb ik me een paar weken geleden volledig glad kaal geschoren, en als ik heel eerlijk moet zijn vond ik het niet zo erg staan als voorheen en ik zou er wel mee kunnen leven als ik uiteindelijk toch kaal word.

Maar het probleem is dat ik steeds verschillende reacties krijgt, de ene zegt dat ik waarschijnlijk kaal wordt, de ander zegt weer dat het natuurlijk is door mijn structuur haar bijvoorbeeld(grote krullen)

Ik heb aardig wat foto's gemaakt met zowel flitsers als buitenlicht. Zie ze hieronder.


modedit: foto's verwijderd op verzoek

Ik moet er ook bij zeggen dat kaalheid in de familie voorkomt, mijn vader was op midden-twintig al kalend, en 2 van de drie ooms waren ook op relatieve jonge leeftijd kaal. Mijn broer daarentegen is ook kalend maar heeft een andere vader.

Ik moet zeggen dat ik op oude kinder foto's zag dat ik ook aardig wat ''open'' plekken had op de bovenkant/kruin. Maar heb sinds twee jaar toch echt van die momenten dat ik heel veel jeuk heb op de kruin.

Ja het is een aardige tekst wat er boven staat :p maar ik wil gewoon zo duidelijk mogelijk overkomen. Hou je niet in, en wees gewoon eerlijk aub!

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Stommekat12345

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 28 juli 2013 om 10:43
stommekat12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 21:39   #2
Fightclub72
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 23
Moeilijk te zeggen, het ziet er wel aardig dun uit bovenop en rondom je kruin. Ga gewoon even naar de huisarts en vraag wat die ervan vind.
Fightclub72 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 16:42   #3
stommekat12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fightclub72 Bekijk bericht
Moeilijk te zeggen, het ziet er wel aardig dun uit bovenop en rondom je kruin. Ga gewoon even naar de huisarts en vraag wat die ervan vind.
Heey bedankt voor je reactie man... Hmm huisarts? Ik ben niet ziek ofzo . Maar als ik ooit naar de dokter gaat voor iets anders zal ik misschien ook wel meteen vragen wat hij van mijn haar conditie vind.

Ik moet er ook bij vermelden dat mijn hoofd best wel gevoelig is voor een beetje jeuk, als ik een beetje aan men hoofd wrijft heb ik soms meteen vervelende last van jeuk. En ik was mijn haar toch regelmatig, weet iemand wat dit kan betekenen?
stommekat12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 19:09   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stommekat12345 Bekijk bericht
Hmm huisarts? Ik ben niet ziek ofzo .


Ik moet er ook bij vermelden dat mijn hoofd best wel gevoelig is voor een beetje jeuk, als ik een beetje aan men hoofd wrijft heb ik soms meteen vervelende last van jeuk. En ik was mijn haar toch regelmatig, weet iemand wat dit kan betekenen?
Je hoef niet ziek te zijn om een afspraak met je huisarts te maken, jeuk op de hoofdhuid kan al een reden zijn om er eens door een arts naar te laten kijken, kan zijn dat je allergisch ben voor bepaalde shampoo of andere verzorgingsproducten.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 23:09   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Misschien eczeem of schimmel die de jeuk veroorzaakt? Psychische klachten, of aangeven dat het je dagelijkse doen en laten belemmerd. Doorverwijzen naar dermatoloog? Mensen met haar issues zullen bijna altijd daarvoor eerst naar de huisarts moeten. Niks geks aan hoor?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 23:28   #6
stommekat12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Je hoef niet ziek te zijn om een afspraak met je huisarts te maken, jeuk op de hoofdhuid kan al een reden zijn om er eens door een arts naar te laten kijken, kan zijn dat je allergisch ben voor bepaalde shampoo of andere verzorgingsproducten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Misschien eczeem of schimmel die de jeuk veroorzaakt? Psychische klachten, of aangeven dat het je dagelijkse doen en laten belemmerd. Doorverwijzen naar dermatoloog? Mensen met haar issues zullen bijna altijd daarvoor eerst naar de huisarts moeten. Niks geks aan hoor?
Hmm dat kan ja. Misschien toch een reden dan, bedankt voor de tips . Wat betreft de foto's, wat is jullie mening daarover?

Laatst gewijzigd door stommekat12345; 18 juli 2013 om 23:32
stommekat12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 12:58   #7
pureklasbakken
HaarWeb lid
 
pureklasbakken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 26
Ik vind het nog wel meevallen, je hebt in ieder geval nog een mooie haarlijn aan de voorkant en bovenop is het wel wat dunner maar dat kan ook door je haarstructuur komen. Zou het gewoon in de gaten houden of het bovenop dunner wordt dan het nu is. Dus over een half jaartje weer een foto maken. Een keer met je huisarts erover praten kan ook geen kwaad, zeker als je jeuk hebt en met een 'angstig' gevoel zit om kaal te worden.

Kan je in ieder geval aanraden een goede shampoo te gebruiken ipv een goedkope supermarktshampoo..
pureklasbakken is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 13:31   #8
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Stomme Kat,

Als je alleen de eerste twee foto's had gepost had ik 'ja' gezegd. Nu je de rest ook hebt gepost denk ik 'nee'. Je hebt misschien wat dunner haar, maar het is overal op je hoofd voor mijn gevoel even dun/dik.

Je moet eens of je haar helemaal millimeteren om te zien of er verschil is tussen de boven-, zij- en achterkant. Of je haar eens een paar maanden niet knippen en kijken hoe dun/dik het dan is.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2013, 18:43   #9
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
guoy weer terug? waarom?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2013, 14:59   #10
stommekat12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2013
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pureklasbakken Bekijk bericht
Ik vind het nog wel meevallen, je hebt in ieder geval nog een mooie haarlijn aan de voorkant en bovenop is het wel wat dunner maar dat kan ook door je haarstructuur komen. Zou het gewoon in de gaten houden of het bovenop dunner wordt dan het nu is. Dus over een half jaartje weer een foto maken. Een keer met je huisarts erover praten kan ook geen kwaad, zeker als je jeuk hebt en met een 'angstig' gevoel zit om kaal te worden.

Kan je in ieder geval aanraden een goede shampoo te gebruiken ipv een goedkope supermarktshampoo..
Hey bedankt voor je reactie man! Ik gebruik de Andrealon Perfecte Krul shampoo van rond de 4 euro.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Stomme Kat,

Als je alleen de eerste twee foto's had gepost had ik 'ja' gezegd. Nu je de rest ook hebt gepost denk ik 'nee'. Je hebt misschien wat dunner haar, maar het is overal op je hoofd voor mijn gevoel even dun/dik.

Je moet eens of je haar helemaal millimeteren om te zien of er verschil is tussen de boven-, zij- en achterkant. Of je haar eens een paar maanden niet knippen en kijken hoe dun/dik het dan is.
Hey bedankt voor de reactie! Dan ben ik even blij dat ik nog die andere foto's heb gepost . Ik heb me een aantal weken volledig kaal geschoren en nadat ik alweer haar had viel mij op dat mijn haar aan de bovenkant van men hoofd ''rechtop'' achtig stond. En mijn haar aan de zijkanten en achterkant van mijn hoofd liggen zeg maar ''plat'' tegen de huid aan. Ik weet niet of dat wat kan betekenen... Of is dat gewoon normaal ?
stommekat12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2013, 21:22   #11
pureklasbakken
HaarWeb lid
 
pureklasbakken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stommekat12345 Bekijk bericht
Hey bedankt voor je reactie man! Ik gebruik de Andrealon Perfecte Krul shampoo van rond de 4 euro.
Als je haar dun is of wordt, dan kun je overwegen om bijv Revita shampoo te gebruiken. Kwalitatief goede shampoo die je haar gezonder en voller maakt. Meeste hier gebruiken het wel denk ik..
pureklasbakken is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.