Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 september 2013, 20:27   #1
swim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2013
Berichten: 10
Kaal en fitness

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die gestopt zijn met fitness vanwege haaruitval ivm testosteron stijging en daarbij komend meer dht?

Ik doe zelf krachttraining 4 keer in de week al zo'n 2 jaar lang en ga dit nu om gooien naar 3 keer in de week en 1 keer conditie extra. Hoop met die conditie een betere doorbloeding te krijgen en heb wel is gelezen dat dat bevorderend kan zijn! Overigens had ik ook het vermoeden dat de uitval sneller ging door mijn creatine gebruik de laatste tijd. Na wat googlen kwam ik tegen dat dit de aanmaak van dht kan bevorderen. Dus misschien een tip voor sommigen om hier mee te stoppen!
swim is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2013, 21:37   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Hier op haarweb zijn er her en der al wat discussies geweest in verschillende topics. Meningen waren hierover verdeeld. Zelf heb ik het ook ervaren. Deed 4x in de week fitness en kreeg al aardige vormen. Gebruikte op eiwit shakes na geen rare supplementen of wat. Maar helaas zag ik ook mijn haarstatus achteruitgaan. Na overleg met mijn dermatoloog ben ik er maar gewoon mee gestopt ook. Jammer, maar heb liever mijn haartjes als spiertjes.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 11:42   #3
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Hier op haarweb zijn er her en der al wat discussies geweest in verschillende topics. Meningen waren hierover verdeeld. Zelf heb ik het ook ervaren. Deed 4x in de week fitness en kreeg al aardige vormen. Gebruikte op eiwit shakes na geen rare supplementen of wat. Maar helaas zag ik ook mijn haarstatus achteruitgaan. Na overleg met mijn dermatoloog ben ik er maar gewoon mee gestopt ook. Jammer, maar heb liever mijn haartjes als spiertjes.
Zelfde verhaal hier, alleen ben ik niet gestopt met trainen. Wel met de eiwitshakes overigens. Ik weet vrijwel zeker dat er een verband is tussen haarverslechtering en krachtsport. Dit geldt overigens alleen voor de mensen die wat meer gevoelig zijn voor stijgende DHT spiegels. Dit is ook de reden dat sommige krachtsporters weer helemaal nergens last van hebben.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 14:22   #4
swim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2013
Berichten: 10
Hoelang heb jij getraind Reet? En is de situatie nu verbeterd of in ieder geval gestabiliseerd?

Waarom ben je met eiwitshakes gestopt ferry? Zou dat invloed hebben op dht?
swim is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 15:03   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik heb 3 jaar getraind, waarvan het eerste jaar gewoon 2x per week simpel fitness was en ik elke smoes aangreep om niet te gaan. Na een soort van weddenschap ging ik er steeds meer serieus mee om en het laatste jaar gebruikte ik eiwitshakes. Tot ik dus opmerkte dat met het groeien van mijn spieren vooral mijn haargrens dunner werd en zelfs mini kale plekjes ontstonden. Ik maakte een afspraak met mijn dermatoloog en die zei dat het een bekend gegeven was dat krachtsport tot haarverlies kan leiden. Ik kon wel gewoon fitness blijven doen maar werd afgeraden om zware gewichten te pakken. Bijna al mijn vrienden of kennissen die ook aan krachttraining deden hadden ook allemaal in vrij korte tijd behoorlijk wat haar verloren. Dus had ik maar besloten om minder te gaan en minder zwaar te trainen. En alsof ik weer van mijn verslaving af was, greep ik weer haast elke reden aan om weer niet te hoeven gaan trainen. Toen ben ik er maar helemaal mee gekapt. Maar ik ben wel van mening dat het simpel fit zijn van het lichaam gezond is en wellicht ook goed voor het haar. Heb nu na lange tijd weer stabilisatie.

Laatst gewijzigd door Reet; 29 september 2013 om 15:08
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 19:03   #6
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swim Bekijk bericht
Hoelang heb jij getraind Reet? En is de situatie nu verbeterd of in ieder geval gestabiliseerd?

Waarom ben je met eiwitshakes gestopt ferry? Zou dat invloed hebben op dht?
Lastige vraag, als eiwitshakes voor meer testosteron zorgen, doordat de spieren beter herstellen (dus sneller en beter groeien), dan zou dat hogere testosteron-gehalte in principe in meer DHT omgezet kunnen worden.

Maar goed, ik neem het vooral niet meer uit voorzorg, misschien dat het wel helemaal geen invloed heeft.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 19:10   #7
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik denk dat de invloed van krachtsport en daarmee gepaard gaande stijging in DHT-waardes marginaal is. De leeftijd waarop men begint te trainen gaat gewoon vaak samen met de leeftijd waarop men te maken krijgt met haarverlies. Iets heel anders is het natuurlijk wanneer men zeer fanatiek gaan trainen of steroïden gebruikt.
Fitness op niet al te krachtig niveau verschilt qua resultaten namelijk soms niet veel met bepaalde duursporten: ook deze kunnen bepaalde spiergroepen soms heel erg uitdagen en zij kunnen ook voor de toename van heel wat spierweefsel zorgen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 19:36   #8
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik was 35 en heb mijn leven lang aan alle soorten sport gedaan. Zelfs squashen, wat zeeeer intensief is. Maar pas sinds enige tijd na fanatiek fitness/krachtsport heb ik toen dunner wordende haarlijn/inhammen opgemerkt. Dus wat dat betreft val ik buiten de genoemde factoren. Ik heb nu pas weer een beetje stabilisatie/hergroei dus waag me er voorlopig ook maar weer niet aan, wat best jammer is natuurlijk!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2013, 20:54   #9
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik moet zeggen dat dit me tot nadenken stemt. Ik was een tijdje geleden weer flink begonnen met sporten, lees 6 x per week fitness/hardlopen/gewichten/pilates/kickboksen. Kort daarna ben ik na ruim een jaar mooi stabiel te zijn geweest weer enorm veel haar te verliezen. Ik ben een paar weken geleden ziek geworden en het trainen is gestopt. Ik sta wel op het punt het weer op te pakken, maar mijn haaruitval is weer een stuk minder geworden. Of het er mee te maken heeft? Geen idee.
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2013, 10:44   #10
Proactief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Berichten: 4
Ik train zelf al 2.5 jaar intensief en heb nog nooit zelf haarverlies ondervonden of ook nog maar iemand horen zeggen dat hij haar verliest door fitness/bb te doen. Ik ben ook actief op verschillende bb forum's en daar heb ik het eig nog nooit iemand zien zeggen. Natuurlijk als je spierversterkende middelen neemt dan kan je het wel verwachten natuurlijk.

Dit wil daarom niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar ik ben er zeker van dat mensen die last hebben van haarverlies bij 'gewoon' sporten wel zéér gevoelig zijn voor haarverlies en als je nu niet zou sporten het vast en zeker zowiezo ging komen.
Proactief is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2013, 12:12   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Dat is het 'm nou precies: de mate van gevoeligheid! Iets waar mensen met haaruitval mee kampen. Degenen zonder deze gevoeligheid kunnen zelfs de meest idiote anabolen gebruiken en zullen er geen haartje minder om lijden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2013, 20:11   #12
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Nog mensen die (opnieuw) eiwit shakes gebruiken? Ik ben ondertussen ook aan de fina en ga er denk ik weer mee beginnen. Toch echt een heel handig middel om aan genoeg proteïnen te geraken. Zie echt geen link met haarverlies als ik het nuchter bekijk, dus ik koop me maar weer eens een voorraad denk ik.
Enige verschil tussen trainen met eiwit shakes of zonder is tenslotte de tijd die je spieren nodig hebben: ik kan een maand trainen en bepaalde gains bereiken die ik misschien op 3 weken had kunnen bereiken met voldoende eiwitten.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2013, 21:49   #13
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als je niet aan de anabolen gaat en normale krachttraining doet (gene overdreven bodybuilding met shakes, eetschema's etcetera) dan zijn gewichtheffen en cardio juist beter voor DHT waardes. Kortom... dikke onzin.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2013, 00:18   #14
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Maar waar ligt de grens? Ik train graag meerdere keren per week en daarbij neem ik dan ook graag enkele eiwit shakes.. Hoe kom je erbij dat matig sporten zelfs goed zou zijn voor de DHT waardes?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2013, 18:35   #15
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
Goed opletten dat er in de shakes geen creatine zit...van creatine krijg ik haaruitval.
cop is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.