Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juni 2008, 22:12   #1
Arda1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Berichten: 2
Smile Finasteride en hormoon vragen???

Hallo,

Ben nieuw hier.. heb het 1 en ander gelezen.. mijn conclusie is dat ik finasteride wil gebruiken, Maar lees dat het 10% van de mannen de libido minder wordt waarbij je minder zin in sex gaat krijgen en al.. bij 10% dan.. is niet een ramp ofzo, Maar mijn punt is dat ik het zeker wil weten als ik de finasteride gebruik, b.v na 2 jaar stop omdat ik merk dat mijn hormonen achteruit gaan.. wordt ik dan letterlijk de oude(libido) voor dat ik finasteride gebruikte?? of gaat het BLIJVEND een klein beetje ten koste van me hormonen als ik stop met finasteride?? Iemand ervaring????

MIjn 2e vraag is..

Finansteride verminderd dht maar de 2e fase alleen, je hebt nog een fase 1.. duta doet beiden als het goed is..?? maar had ergens gelezen dat duta slecht voor je lever is??? en wil daarom finasteride gebruiken in combinatie met een pil p5p die fase 1 aanpakt is dat een goeie methode waarbij het ook niet slecht voor je gezondheid is??

Thanks voor jullie reacties
Arda1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2008, 20:03   #2
Arda1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Berichten: 2
Finasteride????

Hallo kan iemand S.V.P mijn vragen bovenin beantwoorden??? Ik wil morgen al een besluit over nemen of ik het gelijk morgen kan halen of juist niet,vandaar..

Thx voor snelle reacties
Arda1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2008, 22:38   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arda1986 Bekijk bericht
Ben nieuw hier.. heb het 1 en ander gelezen.. mijn conclusie is dat ik finasteride wil gebruiken, Maar lees dat het 10% van de mannen de libido minder wordt waarbij je minder zin in sex gaat krijgen en al.. bij 10% dan.. is niet een ramp ofzo, Maar mijn punt is dat ik het zeker wil weten als ik de finasteride gebruik, b.v na 2 jaar stop omdat ik merk dat mijn hormonen achteruit gaan.. wordt ik dan letterlijk de oude(libido) voor dat ik finasteride gebruikte?? of gaat het BLIJVEND een klein beetje ten koste van me hormonen als ik stop met finasteride?? Iemand ervaring????
Ervaring heb ik niet, ik slik finasteride een paar jaar nu en ik ben niet van plan te stoppen.

Door finasteride te slikken zal je lichaam een nieuw hormonaal evenwicht zoeken. DHT gaat bijvoorbeeld heel sterk omlaag, maar testosteron iets omhoog. Ook andere hormoonwaarden kunnen reageren.

Als je stopt zal je lichaam zich weer aan de nieuwe situatie aanpassen. Die situatie zal nooit hetzelfde zijn als nu. Je bent dan ouder, misschien heb je meer stress in je leven, je eet gekruider, .... maar ik denk zelf dat je lichaam wel weer in balans komt.

Overigens, als na twee jaar finasteride nog geen bevredigend resultaat geeft, dan had je al eerder moeten stoppen. En als je wel goed resultaat hebt, dan zul je niet snel willen stoppen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arda1986 Bekijk bericht
Mijn 2e vraag is..

Finansteride verminderd dht maar de 2e fase alleen, je hebt nog een fase 1.. duta doet beiden als het goed is..?? maar had ergens gelezen dat duta slecht voor je lever is??? en wil daarom finasteride gebruiken in combinatie met een pil p5p die fase 1 aanpakt is dat een goeie methode waarbij het ook niet slecht voor je gezondheid is??
Begin gewoon rustig met finasteride. Dat middel is uitgebreid getest en de risico's op bijwerkingen zijn goed onderzocht. Wacht met andere spullen tot je weet hoe je op finasteride reageert. Minimaal een half jaar dus. Als je nu meteen iets anders erbij gaat slikken en je krijgt problemen (of enorm succes), dan weet je nooit zeker of het allemaal door de finasteride kwam.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46
Beginnen met Finasteride, twijfels en vragen Mr.Rogers Medicijnen/haargroeimiddelen 12 17 februari 2004 01:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.