Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juni 2009, 15:41   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedude Bekijk bericht
Sorry hoor maar wat is dit voor zinloze opmerking? Lijkt me niet meer dan normaal dat je op jonge leeftijd veel obsessiever met haaruitval bezig bent! Als je straks 40 bent is het allemaal veel geaccepteerder en heb je waarschijnlijk al vrouw etc...

Hoe jonger je bent, hoe erger het is is mijn mening.
Op jonge leeftijd echt kaal worden lijkt me inderdaad heel erg. Ik herinner me mijn eigen paniek op mijn 18e. Toch moet je ook wel vooral heel voorzichtig zijn met wat je doet, uiteindelijk zit je op je 16e nog in de groei en is je systeem gevoeliger voor hormonale verstoringen.

De gedachte overigens dat het op je 40e makkelijk is kan alleen opkomen bij iemand van 20 die zich amper kan inleven in iemand die zó oud is. Neem van mij aan dat je zelfbeeld de komende 20 jaar echt niet dramatisch wijzigt. Misschien is het geaccepteerder op je 40e kalend te zijn, maar uiteindelijk komt het er op aan dat je het zelf accepteert! En dat is op geen enkele leeftijd makkelijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 20:00   #17
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
het is echt erg om op je 16de er al over te denken ik word er soms wel gek van en dan verpest ik gewoon me hele dag als ik 20 was zou ik het zelfs accepteren en niet zo erg vinden als nu.

maar ik heb nu die regaine maar hoe werkt dit nou percies ik heb 3 verschillende kopjes gekregen en 1tje met zo een druk dingtje hoe werkt dat nou percies ?
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 20:18   #18
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardah Bekijk bericht
het is echt erg om op je 16de er al over te denken ik word er soms wel gek van en dan verpest ik gewoon me hele dag als ik 20 was zou ik het zelfs accepteren en niet zo erg vinden als nu.

maar ik heb nu die regaine maar hoe werkt dit nou percies ik heb 3 verschillende kopjes gekregen en 1tje met zo een druk dingtje hoe werkt dat nou percies ?
Op je 20e vind je het net zo erg, zo niet erger. Bij mij begon de kaalheid op 17 jaar, ook best jong. Ben ook met minox begonnen toen. Ik zou zeker naar een dokter gaan ,heb je dat eigenlijk al wel gedaan? Volgens mij kun je met minox ook bijwerkingen krijgen enzo.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 20:24   #19
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MGREEN Bekijk bericht
Op je 20e vind je het net zo erg, zo niet erger. Bij mij begon de kaalheid op 17 jaar, ook best jong. Ben ook met minox begonnen toen. Ik zou zeker naar een dokter gaan ,heb je dat eigenlijk al wel gedaan? Volgens mij kun je met minox ook bijwerkingen krijgen enzo.

ja ben al langs geweest ze wou me finasteride geven maar ik zei dat ik daar nog niet aan wou beginnen ik kreeg wel locoid mee maar dat is niet voor haaruitval bij mij is het nog niet zo erg van als je kijkt dat je zegt hij word kaal maar me inhammen worden volgens mij wel groter en krijg dunner haar en minoxidil verkoomt verdere haaruitval ook toch en hoe gebruik ik dit nou ?
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 20:44   #20
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardah Bekijk bericht
ja ben al langs geweest ze wou me finasteride geven maar ik zei dat ik daar nog niet aan wou beginnen ik kreeg wel locoid mee maar dat is niet voor haaruitval bij mij is het nog niet zo erg van als je kijkt dat je zegt hij word kaal maar me inhammen worden volgens mij wel groter en krijg dunner haar en minoxidil verkoomt verdere haaruitval ook toch en hoe gebruik ik dit nou ?
Je moet 2 maal daags 0.5 ml op een plek uitsmeren waar je de haaruitval wilt voorkomen. Ik gebruik zelf een spuit waar ik dan 0.5 ml mee afmeet en dat spuit ik boven op mijn hoofd.

Dit ongeveer 6 maanden volhouden en dan kijken of het werkt of dat je misschien meer moet gebruiken.

Maar plaats anders is een (anonieme) foto van jezelf, dan kunnen we is zien hoe jij ervoor staat.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 20:55   #21
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MGREEN Bekijk bericht
Je moet 2 maal daags 0.5 ml op een plek uitsmeren waar je de haaruitval wilt voorkomen. Ik gebruik zelf een spuit waar ik dan 0.5 ml mee afmeet en dat spuit ik boven op mijn hoofd.

Dit ongeveer 6 maanden volhouden en dan kijken of het werkt of dat je misschien meer moet gebruiken.

Maar plaats anders is een (anonieme) foto van jezelf, dan kunnen we is zien hoe jij ervoor staat.

hier kun je mijn foto's vinden het is nog niet zo erg maar word wel erger

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15379
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2009, 21:12   #22
MGREEN
HaarWeb lid
 
MGREEN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2007
Berichten: 278
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardah Bekijk bericht
hier kun je mijn foto's vinden het is nog niet zo erg maar word wel erger

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15379
Ziet er voorlopig prima uit. Als je straks 18 bent kun je finasteride veilig gebruiken, maar wellicht is het dan nog niet zo erg dat het nodig is. Dat zie je dan wel.
__________________
Regime

Dutasteride 0.15 mg (maart 2007)-(januari 2009)
Finasteride 1 mg (januari 2009)
Minoxidol 5% (januari 2009)

HT FUE 2000 Grafts Aesthetic Clinics Dr Feriduni (Jun 2008)


MGREEN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 03:57   #23
ArneV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2009
Berichten: 3
Laat er absoluut geen twijfel over bestaan. Kaal worden op jonge leeftijd is echt veel, VEEL erger dan wanneer je 40 bent! Denk toch even na, verdorie.

Bij mezelf begon het ook aan 16 jaar. Ik ben er nu nog geen 18 en ik zit al de hele nacht huilend te voelen aan m'n steeds kaler wordende kruin. Het is half 4 's nachts en ik heb morgen een examen waar ik nog niet eens voor begínnen studeren ben omdat ik constant zit te piekeren. Het is frustrerend, zó enorm frustrerend. Moet ik morgen weer een lokaal binnenlopen waar 100 leerlingen examen zitten te maken en m'n haar kunnen zien? Ik zak wel weg in de grond van schaamte. Buiten komen zonder hoofddeksel zorgt voor doodsangsten. Ieder mannenhoofd op straat bespeur je op mogelijke kale plekken om je niet eenzaam in je lot te voelen. Probeer dat maar eens onder 17-jarigen. Alleen bén je.

Ik zou er heus niet om geven dat ik kaal werd als het door de omgeving werd geaccepteerd. Maar dat is het allesbehalve, wanneer je een tiener (!) bent. Onze maatschappij ís oppervlakkig, en dat zal ze altijd zijn. Probeer met zo'n hoofd dan maar eens een leuke vriendin te zoeken. Welk meisje wil er zich nu in het openbaar vertonen met een kale knikker aan haar zijde? Probeer maar eens een job te beginnen wanneer je begin de twintig bent en je al kaal bent. Mijn ambitie is leerkracht te worden. Maar een meedogenlozer publiek als mijn leeftijdsgroep bestaat er niet! Denk je dat leerlingen medelijden hebben, dat ze dat allemaal wel zullen relativeren en daar doorheen kijken? Hoegenaamd niet! En ik spreek uit ervaring. Het zou niet mogen, maar je uiterlijk is vandaag het belangrijkste wat er bestaat om sociaal sterk te staan. Heel je toekomst hangt er van af.

Wie gaat mij dan vertellen dat het even erg is om op je 40ste kaal te worden? Het is misschien cru gezegd, maar je hebt tenminste al de kans gehad om de fundamenten te leggen voor wat kaalheid je kan beletten te doen/hebben/ZIJN! Dat is iets waarvan jong kalende kerels nooit zullen kunnen genieten. En dan nog de arrogantie om dat zogezegde "misverstand" toe te schrijven aan naďviteit! Je zou nog zwaar kunnen verschieten van hoe je de volwassenheid van iemand met zo'n zorgen onderschat!

Dat het erop aankomt dat je het zelf accepteert is al helemaal flauwekul. Dat zou je misschien wel kunnen zeggen omdat jij net niet jóng genoeg bent. Denk je dat de sociale verwerping zal afnemen als ik het zelf accepteer? Denk je dat mijn toekomstperspectieven er rooskleuriger zouden uitzien als ik het zelf wel oké vond? Alsjeblieft. Het is net omdŕt je jong bent dat het onmogelik is om het zelf te accepteren. En dat kan dus wel wanneer je op een leeftijd bent waarop niemand er raar van opkijkt.

Ik wil niet grofgebekt overkomen, maar dit maakt me enorm kwaad. Sommige mensen moeten toch meer hun verstand gebruiken vooraleer ze iets zeggen, ongeacht de leeftijd. Je zult het maar ondergaan, om 4 uur 's nachts tijdens de examenperiode zitten te piekeren over het perfecte gezin dat je misschien nooit zult hebben, die droomjob waar je misschien nooit ten volle van zult kunnen genieten, de activiteiten die je zult missen uit pure angst voor de mening van anderen...


, Arne
ArneV is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2009, 07:50   #24
Jonh vd Berg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2009
Berichten: 5
Finasteride

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardah Bekijk bericht
Hallo,

Ik wil graag beginnen met minoxidil 2% omdat mij inhammen steeds groter worden en haren dunner worden zodat je mijn huid ziet maar hoe kom ik er aan?

Bij het bestellen kunnen ze toch niet controleren of je 18 jaar bent, dus kan ik hem dan gewoon bestellen?
Jij kan beter beginnen met finasteride!

Propecia is een tablet die uitsluitend op recept verkrijgbaar is en gebruikt wordt voor de behandeling van vroege stadia van kaalheid (alopecia androgenetica) bij mannen.
Van finasteride is wetenschappelijk aangetoond dat het bij jonge mannen die haar beginnen te verliezen dit haarverlies kan stoppen en de haargroei kan verbeteren. Finasteride wordt over het algemeen goed verdragen.
Finasteride remt het proces waarbij het haar steeds korter en dunner wordt en pakt zo het probleem van haarverlies bij de wortel aan. Vaak leidt dit tot omkering van het proces van haarverlies en zie je nieuwe haargroei.
Het is eenvoudig in te nemen: Eén tablet per dag
Bij postmenopauzale vrouwen met alopecia androgenetica die 12 maanden lang met finasteride 1 mg werden behandeld, werd geen werkzaamheid aangetoond.

Stuur mij een e-mail en ik stuur het naar je op!
Jonh vd Berg is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 14:40   #25
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Hey John,

http://www.telsell.com/nl-NL/Informa...lt.aspx?ipid=5
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2009, 15:13   #26
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonh vd Berg Bekijk bericht
Stuur mij een e-mail en ik stuur het naar je op!
Immoreel en illegaal om een geneesmiddel te verkopen aan iemand die het niet mag gebruiken.

Op die foto's van Arda is er volgens mij niks aan de hand.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 13:01   #27
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonh vd Berg Bekijk bericht
Jij kan beter beginnen met finasteride!

Propecia is een tablet die uitsluitend op recept verkrijgbaar is en gebruikt wordt voor de behandeling van vroege stadia van kaalheid (alopecia androgenetica) bij mannen.
Van finasteride is wetenschappelijk aangetoond dat het bij jonge mannen die haar beginnen te verliezen dit haarverlies kan stoppen en de haargroei kan verbeteren. Finasteride wordt over het algemeen goed verdragen.
Finasteride remt het proces waarbij het haar steeds korter en dunner wordt en pakt zo het probleem van haarverlies bij de wortel aan. Vaak leidt dit tot omkering van het proces van haarverlies en zie je nieuwe haargroei.
Het is eenvoudig in te nemen: Eén tablet per dag
Bij postmenopauzale vrouwen met alopecia androgenetica die 12 maanden lang met finasteride 1 mg werden behandeld, werd geen werkzaamheid aangetoond.

Stuur mij een e-mail en ik stuur het naar je op!
leuk dat je de bijwerkingen erbij zet
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 21:15   #28
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
hmm mensen het ging hier toch over suikervervangers! ontopic graag..
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2009, 21:40   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
hmm mensen het ging hier toch over suikervervangers! ontopic graag..
Het gaat eigenlijk over minoxidil Maar volgens mij weet de vraagsteller ondertussen meer over minoxidil dan menig ander
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2009, 20:35   #30
Haarbengeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneV Bekijk bericht
Laat er absoluut geen twijfel over bestaan. Kaal worden op jonge leeftijd is echt veel, VEEL erger dan wanneer je 40 bent! Denk toch even na, verdorie.

Bij mezelf begon het ook aan 16 jaar. Ik ben er nu nog geen 18 en ik zit al de hele nacht huilend te voelen aan m'n steeds kaler wordende kruin. Het is half 4 's nachts en ik heb morgen een examen waar ik nog niet eens voor begínnen studeren ben omdat ik constant zit te piekeren. Het is frustrerend, zó enorm frustrerend. Moet ik morgen weer een lokaal binnenlopen waar 100 leerlingen examen zitten te maken en m'n haar kunnen zien? Ik zak wel weg in de grond van schaamte. Buiten komen zonder hoofddeksel zorgt voor doodsangsten. Ieder mannenhoofd op straat bespeur je op mogelijke kale plekken om je niet eenzaam in je lot te voelen. Probeer dat maar eens onder 17-jarigen. Alleen bén je.

Ik zou er heus niet om geven dat ik kaal werd als het door de omgeving werd geaccepteerd. Maar dat is het allesbehalve, wanneer je een tiener (!) bent. Onze maatschappij ís oppervlakkig, en dat zal ze altijd zijn. Probeer met zo'n hoofd dan maar eens een leuke vriendin te zoeken. Welk meisje wil er zich nu in het openbaar vertonen met een kale knikker aan haar zijde? Probeer maar eens een job te beginnen wanneer je begin de twintig bent en je al kaal bent. Mijn ambitie is leerkracht te worden. Maar een meedogenlozer publiek als mijn leeftijdsgroep bestaat er niet! Denk je dat leerlingen medelijden hebben, dat ze dat allemaal wel zullen relativeren en daar doorheen kijken? Hoegenaamd niet! En ik spreek uit ervaring. Het zou niet mogen, maar je uiterlijk is vandaag het belangrijkste wat er bestaat om sociaal sterk te staan. Heel je toekomst hangt er van af.

Wie gaat mij dan vertellen dat het even erg is om op je 40ste kaal te worden? Het is misschien cru gezegd, maar je hebt tenminste al de kans gehad om de fundamenten te leggen voor wat kaalheid je kan beletten te doen/hebben/ZIJN! Dat is iets waarvan jong kalende kerels nooit zullen kunnen genieten. En dan nog de arrogantie om dat zogezegde "misverstand" toe te schrijven aan naďviteit! Je zou nog zwaar kunnen verschieten van hoe je de volwassenheid van iemand met zo'n zorgen onderschat!

Dat het erop aankomt dat je het zelf accepteert is al helemaal flauwekul. Dat zou je misschien wel kunnen zeggen omdat jij net niet jóng genoeg bent. Denk je dat de sociale verwerping zal afnemen als ik het zelf accepteer? Denk je dat mijn toekomstperspectieven er rooskleuriger zouden uitzien als ik het zelf wel oké vond? Alsjeblieft. Het is net omdŕt je jong bent dat het onmogelik is om het zelf te accepteren. En dat kan dus wel wanneer je op een leeftijd bent waarop niemand er raar van opkijkt.

Ik wil niet grofgebekt overkomen, maar dit maakt me enorm kwaad. Sommige mensen moeten toch meer hun verstand gebruiken vooraleer ze iets zeggen, ongeacht de leeftijd. Je zult het maar ondergaan, om 4 uur 's nachts tijdens de examenperiode zitten te piekeren over het perfecte gezin dat je misschien nooit zult hebben, die droomjob waar je misschien nooit ten volle van zult kunnen genieten, de activiteiten die je zult missen uit pure angst voor de mening van anderen...


, Arne

Met alle respect Arne maar ik denk dat je de maatschappij toch een beetje zwatgallig benadert. Als 17 jarige met een kalende kruin sta je er idd een beetje alleen voor, maar 1/5 van alle jongens begint na zijn 20e te kalen. Bij de een is dat zichtbaarder dan bij de ander, maar over 3 jaar ben niet meer alleen maar behoor je tot een minderheid. Je zegt dat je sociaal verworpen wordt. Heb dan geen vrienden en had die wel toen je nog niet kalend was? Als ik vannacht plotselig helemaal kaal zou worden zouden mijn vrienden even fronsen en me vervolgens niet anders behandelen dan daarvoor. De maatschappij is in tegenstelling tot wat jij zegt niet door en door oppervlakkig. Als je een aardig stel hersens hebt en over goede diploma's beschikt kun je een heel eind komen op de maatschappelijke ladder en je kalend hoofd zal je hierin niet belemmeren. Bij een sollicitatie gesprek wordt heus niet naar je kruin gekeken hoor. Wel ben ik het met je eens dat kaal worden een stuk kutter is als je jong bent dan wanneer je 40 bent. Maar goed ik zou zeggen studeer voor je examens en zorg dat je van die middelbare school afkomt, want als je studeert zie vanzelf lotgenoten en ga je je beter voelen.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 15 juni 2009 om 21:18 Reden: Quote gefatsoeneerd
Haarbengeltje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nanominox-FMS (minoxidil 4% + creatine + keto + fina +vita & anti-oxydants) wesley1982 Medicijnen/haargroeimiddelen 255 3 mei 2012 13:14
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Minoxidil werkt! loiz Haarproblemen bij vrouwen 34 28 april 2005 12:45
Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 9 16 juli 2004 21:05
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.