Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 december 2004, 23:15   #1
ariebombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 3
wat moet ik doen ? wie kan me helpen

beste mensen,

ik ben een jongen van 19 jaar heb nog best een bos haar maar
ik heb al flinke inhammen (lang haar valt hier overheen dus het valt niet op)
en mijn haar is al heel dun aan het worden

mijn vader was al kaal op zn 25e .. en ik ga dat waarschijnlijk ook worden.
maar ik wil er wat tegen doen !!

ik heb heel het forum al gelezen .. gekeken op kaalheid.pagina.nl maar ik word niet veel wijzer.

proscar, propecia, finasteride ..

wat is het beste en waar kan ik het het goedkoopste kopen

alvast heel erg bedankt
ariebombarie is offline  
Oud 17 december 2004, 17:08   #2
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Hallo,

propecia, proscar en finasteride zijn hetzelfde medicijn.

- Finasteride is de naam van de chemische stof in propecia en proscar.
- Propecia is de merknaam voor de pillen die 1mg Finasteride per pil bevatten.
- Proscar is de merknaam voor de pillen die 5mg Finasteride per pil bevatten.

Propecia is bedoelt voor de behandeling van mannelijke kaalheid. Proscar, de sterkere variant, wordt gebruikt voor de behandeling van BHP (een prostaat-ziekte). Omdat Propecia nogal duur is, kopen sommigen (mezelf inclusief) Proscar en snijden die pillen in 4 stukjes. Dan krijg je iets meer Finasteride per dag binnen, 1.25mg in plaats van 1mg dus. In principe heb je dan ook iets meer kans op bijwerkingen, maar dat is miniem volgens mij.

Finasteride werkt als volgt. Je hebt in je lichaam een enzym, genaamd 5-alpha reductase. Als testosterone in contact komt met dit enzym, wordt het omgezet in een andere soort testosterone genaamd DHT (DiHydroTestosterone). DHT is een belangrijke oorzaak van mannelijke kaalheid, maar speelt ook een rol in de lichamelijke groei en stimuleert de groei van lichaamshaar en baardhaar. Finasteride remt de aanmaak van het enzym 5-alpha reductase en dus ook de aanmaak van DHT.

Je kan aan je huisarts vragen om het je voor te schrijven of je kan het via het internet bestellen. Zelf bestel ik m'n Proscar bij http://www.qhi.co.uk omdat ze goeie prijzen hebben (45euro voor 28 tabletten proscar) en omdat je daar zonder krediet kaard kunt bestellen.

Het probleem is wel dat je wel nog vrij jong bent en nog niet 100% volgroeid. Je kan misschien best eerst een jaartje spironalactone lotion gebruiken. Spiro lotion is een product dat je op je hoofdhuid aanbrengt en dus niet of weinig in de bloedbaan komt. Het beschermt je haar ook tegen DHT, maar op een ietwat ander manier dan Finasteride. Zoek even op het forum voor meer informatie over Spiro.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 17 december 2004, 18:30   #3
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Hallo Ariebombarie. Jouw vraag is (in andere vorm weliswaar) al meerdere malen voorbij gekomen. Wat jij wil weten wil iedereen eigenlijk wel weten: 'wat is het beste voor mij'. Dat is een keuze die jijzelf moet maken. Welke voors en tegens weeg jij tegen elkaar af. Dat kunnen wij niet voor je doen. Daarom verwijs ik je door naar de search omdat er op het forum genoeg te vinden is over dit onderwerp.

Groet
Smorlez
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 01:43
help weet niet wat ik moet doen ali AGA - Algemeen 5 9 december 2004 23:45
Bush of Kerry? Tiuri Van alles en nog wat... 34 9 oktober 2004 12:23
wat moet ik doen? loes TTM - Algemeen 8 19 december 2003 23:52
plaese, wie weet wat ik moet doen cees Medicijnen/haargroeimiddelen 3 4 juli 2003 16:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.