Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2005, 21:01   #1
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Procede (acid skin peel)

Hallo iedereen,

ik wou even een nieuw product ter sprake brengen. Het product noemt Procede en hun compleet nutteloze website is:

http://www.procede-hair.com

De marketing van het product doet meteen denken aan de reclames voor fitness apparaten en dieetpillen die 's nachts op tv worden uitgezonden. Veel hype en geen wetenschappelijke argumenten. Tegen mijn verwachtingen in werd het toch interessant toen ik de volgende topic las op hairlosshelp:

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=46169

waarin ook de patent aanvraag voor het product werd vermeld:

http://www.freshpatents.com/Composit...0040247554.php

Op de Procede website staat niet hoe het product zou werken. In het patentaanvraag word vermeld dat het een soort skin peel is. Ik ken de details zelf niet maar bij mpb raken de haarzakjes ontstoken en zo word er een soort van littekenweefsel gevormd in/op/rond (?) het haarzakje. Procede zou volgens het patent dit littekenweefsel verwijderen.

Zoals ik al zei was ik eerst nogal sceptisch, door de domme marketing strategie. Enkele personen op hairlosshelp en hairsite hebben het product gekocht en zijn het nu aan het proberen. Ze zijn allemaal enthousiast over het product. Dit zijn natuurlijk geen wetenschappelijke tests. Hier zijn alle links die ik kon vinden op hairsite (op hairlosshelp is er alleen die ene grote thread):

http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....0296&mode=full
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....0174&mode=full
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....9994&mode=full
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....9308&mode=full
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard....9947&mode=full

Persoonlijk zou ik het wel willen proberen. De voordelen die ik zie:

- moet maar sporadisch gebruikt worden (1 keer per 3 maanden)
- interessant nieuw concept met theoretisch groot potentieel (het is eens wat anders dan tgf-peptide12345)
- geen bijwerkingen

De nadelen:

- duur (200$ voor 1 applicatie; wel 20$ korting vanaf de tweede aankoop en skin peels zijn zowieso duur)
- verdachte marketing
- er worden geen wetenschappelijke resultaten vermeld

Op hairlosshelp had ik gevraagd of er genoeg product in 1 fles zit voor meerdere personen. Zij zeiden van wel dus zou het mogelijk zijn om met 2 of 3 personen met beperkt haarverlies een gezamenlijke test te doen met 1 fles om zo de kosten te drukken. Het nadeel is wel dat volgens de makers het product moet gebruikt worden binnen 24 uur na het openen van de fles, dus moeten de participanten wel redelijk dichtbij elkaar wonen. Nochthans merkten ze niet dat er een vacuum op de fles zit, dus die 24 uur regel is waarschijnlijk gewoon om ervoor te zorgen dat ze meer product verkopen. Maar om het een eerlijke kans te geven is het natuurlijk wel het beste om de instructies te volgen.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 21:29   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
De nadelen:
- er worden geen wetenschappelijke resultaten vermeld.
Er wordt anders wel geschermd met een dubbelblind onderzoek. Heb op PubMed gezocht maar niets gevonden.

Natuurlijk moet je niet te snel dingen afwijzen, maar dat er iemand serieus overweegt hieraan te beginnen - na alles wat we al hebben meegemaakt - vind ik toch wel erg teleurstellend. Ik had gehoopt dat we van alle voorgaande scams inmiddels ons lesje wel geleerd hebben.

Laten we alsjeblieft ons verstand niet verliezen. Met de redenering "Het is niet bewezen dat het niet werkt, dus ik kan het allicht proberen" kun je in de haarwereld gewoon niet aankomen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 31 mei 2005 om 21:34
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 21:31   #3
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Er wordt anders wel geschermd met een dubbelblind onderzoek. Heb op PubMed gezocht maar niets gevonden.

Natuurlijk moet je niet te snel dingen afwijzen, maar dat er iemand serieus overweegt hieraan te beginnen - na alles wat we al hebben meegemaakt - vind ik toch wel erg teleurstellend. Ik had gehoopt dat we van alle voorgaande scams inmiddels ons lesje wel geleerd hebben.

Laten we alsjeblieft ons verstand niet verliezen. Met de redenering "Het is niet bewezen dat het niet werkt" kun je in de haarwereld gewoon niet aankomen.
Vind ik ook, maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de mensen die er wel aan begonnen zijn. Als zij duidelijke foto's kunnen laten zien, sta ik er toch positief over.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 21:33   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Bij Innovate en RK19 stikte het van de positieve verhalen op de forums.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 21:52   #5
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Bij Innovate en RK19 stikte het van de positieve verhalen op de forums.
MAAR ooit foto's gezien?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 22:04   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
MAAR ooit foto's gezien?
Nee, maar hier wel dan?

Daarbij: foto's moeten wel van erg goede kwaliteit zijn en 100% vergelijkbaar voordat ze echt bruikbaar worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 00:37   #7
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Er wordt anders wel geschermd met een dubbelblind onderzoek. Heb op PubMed gezocht maar niets gevonden.

Natuurlijk moet je niet te snel dingen afwijzen, maar dat er iemand serieus overweegt hieraan te beginnen - na alles wat we al hebben meegemaakt - vind ik toch wel erg teleurstellend. Ik had gehoopt dat we van alle voorgaande scams inmiddels ons lesje wel geleerd hebben.

Laten we alsjeblieft ons verstand niet verliezen. Met de redenering "Het is niet bewezen dat het niet werkt, dus ik kan het allicht proberen" kun je in de haarwereld gewoon niet aankomen.
Bwa, het 200$ = 160 euro. Als je dat kunt delen met 3 personen is het 53 euro per persoon. Dat heb ik er wel voor over. Als je dan geen resultaten ziet in de eerste 3 maanden bestel je het niet meer. Acid peels zijn trouwens niets nieuw. Ze worden in de dermatologie ook gebruikt om littekenweefsel te verminderen.

Welke andere interessante nieuwe producten zijn er momenteel om te proberen? Nada!
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 00:40   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
Acid peels zijn trouwens niets nieuw. Ze worden in de dermatologie ook gebruikt om littekenweefsel te verminderen.
Ja, dus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
Welke andere interessante nieuwe producten zijn er momenteel om te proberen? Nada!
Waarom moet het per se nieuw zijn?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 09:22   #9
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarflai
Bwa, het 200$ = 160 euro. Als je dat kunt delen met 3 personen is het 53 euro per persoon. Dat heb ik er wel voor over. Als je dan geen resultaten ziet in de eerste 3 maanden bestel je het niet meer. Acid peels zijn trouwens niets nieuw. Ze worden in de dermatologie ook gebruikt om littekenweefsel te verminderen.

Welke andere interessante nieuwe producten zijn er momenteel om te proberen? Nada!
Ik heb een paar maanden lang fruit peelings gehad en je huid wordt er echt een stuk dunner van. Ik weet niet of ik dat ook op mijn hoofdhuid zou willen...
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 17:00   #10
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Waarom moet het per se nieuw zijn?
Omdat we voor de andere producten wel weten wat voor resultaten we kunnen verwachten. Milde hergroei in het beste geval. Kijk jij wou toch ook experimenteren met tacrimulus, niet? En daar had je ook een reden voor. We hebben het hier niet over pilletjes die in een gekke Californiër zijn auto hebben liggen bakken.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 17:06   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Tacrolimus is onderzocht in wetenschappelijke studies. En het hanteert niet van die scam-achtige reclamemiddelen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2006, 12:14   #12
enroc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 25
procede

Heb net een tell sell commercial gezien van een of ander wondermiddel, dat je maar 1 keer in de 90 dagen hoeft te gebruiken en het zou je haar aanzienlijk dikker maken en het is niet duur! Kennen jullie het? Klinkt wel geweldig, maar ben altijd wel sceptisch met dit soort dingen. Een of andere hollywood kapper heeft het bedacht en gaat toch niet zomaar zijn naam en gezicht lenen aan iets wat niet werkt? ????????????
enroc is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2006, 12:18   #13
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door enroc
Heb net een tell sell commercial gezien van een of ander wondermiddel, dat je maar 1 keer in de 90 dagen hoeft te gebruiken en het zou je haar aanzienlijk dikker maken en het is niet duur! Kennen jullie het? Klinkt wel geweldig, maar ben altijd wel sceptisch met dit soort dingen. Een of andere hollywood kapper heeft het bedacht en gaat toch niet zomaar zijn naam en gezicht lenen aan iets wat niet werkt? ????????????
verkoperspraat, denkt snel rijk te worden en je kan genoeg shampoo's vinden die het haar wat voller laten lijken
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Retinoic acid (Retin-A, retinoïnezuur, tretinoïne) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 6 21 oktober 2008 17:55
Phosphatidic Acid.... pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 0 17 november 2003 20:04
minoxidil/azelaic acid DHTkiller Medicijnen/haargroeimiddelen 0 2 april 2002 23:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.