Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2006, 22:09   #1
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
artikel ttm in Viva van deze week

Hallo Allemaal,

waren we weer eens een keertje.
Ik kocht vandaag de VIva en daar zag ik een verhaal in staan van een lotgenoot over ttm dus.
Ik dacht laat ik het voor de liefherbbers maar melden.
Hoe is het met jullie? en jullie haar?.

Liefs lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2006, 08:06   #2
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
DAnk juh

Dank je wel, Ik ga hem direct halen.
Met mij gaat het niet zo heel goed, Heb nu medicijnen voor een postnatale depresi, en met mijn haar gaat het ook steeds slechter. Vandaar dat ik niet zo actief ben hier.
groetjes van suus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies
Hallo Allemaal,

waren we weer eens een keertje.
Ik kocht vandaag de VIva en daar zag ik een verhaal in staan van een lotgenoot over ttm dus.
Ik dacht laat ik het voor de liefherbbers maar melden.
Hoe is het met jullie? en jullie haar?.

Liefs lies
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 10:29   #3
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Mijn moeder heeft in NL de Viva voor mij gekocht (nogal een 'leeghoofdig' tijdschrift als je het mij vraagt, en dat ernstige artikel over TTM leek een beetje verdwaald tussen de andere inhoud).
Maar goed, uiteraard mijn hartelijke complimenten aan de persoon die zo dapper geweest is om haar verhaal te doen!
Het was weer voor een groot stuk heel herkenbaar. Al was de TTM dan wel weer gelinkt met een andere aandoening, ADD. Ik zou ook wel eens een getuigenis willen lezen waar er géén (mogelijke) aanwijsbare oorzaak is voor de TTM. Dan zou ik me er pas echt in herkennen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 10:29   #4
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
O ja en geen woord over HaarWeb of over Daniëla's boek in dat artikel. Wel jammer.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 10:36   #5
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Wat is ADD eigenlijk?

Ps Janika, wel lief van je moeder zeg!
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 10:45   #6
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
ADD zou een soort tegenhanger zijn van ADHD. Een concentratiestoornis. Maar bij ADHD ben je nogal hyperactief en spring je van de hak op de tak, terwijl ADD anders zou zijn (ik snap niet precies hoe). In elk geval kon dat meisje zich moeilijk concentreren, en was ze heel chaotisch en wanordelijk, terwijl ze in bepaalde gevallen net héél sterk kon focussen op iets.

PS Mijn moeder is een ongelofelijk lief en attent mens die er alles voor over heeft om mij te helpen
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 16:19   #7
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Ook ik heb meteen de Viva gekocht. Alleen had ik me iets meer van het stuk voorgesteld. Is er trouwens bekend van wie dit verhaal is? Is die persoon ook actief op de site? TTM was een onderdeel van een persoonlijk verhaal. Natuurlijk is ook dat stuk weer publiciteit, en dus goed.

Kun je trouwens zomaar anoniem met je verhaal aankloppen bij een tijdschrift? Dat zou ik best durven en willen. Als je uitgebeid geinterviewd wordt vind ik het al minder.

Groetjes de Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 16:29   #8
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Er zijn al verschillende van die artikels geweest in de tijd dat ik hier op Haarweb zit. Het gaat telkens om persoonlijke getuigenissen: in de meeste (vrouwen)tijdschriften zit wel zo'n rubriek. Echt een wetenschappelijk artikel over de aandoening TTM zul je in zo'n blad niet vinden.
Ik weet eerlijk gezegd niet of je zomaar met jouw verhaal naar een tijdschrift kunt stappen, maar ik zou zeggen: "nee heb je, ja kun je krijgen"; proberen kan altijd. Ik heb daar eerlijk gezegd zelf ook al eens aan gedacht. Ik ga jouw vraag eens voorleggen aan een kennis van me die dat misschien wel weet.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 17:08   #9
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Ik heb in de Yes gestaan

Ja , het kan wél - zomaar aankloppen zeg maar. Zo heb ik, een paar jaar geleden, naar verschillende bladen een opzetje gestuurd, met de vraag of het iets was voor hun blad. (over de email) De Yes reageerde toen als eerst, mijn opzetje moest ik toen uitwerken en daarna volgde een telefonisch interview. Het is een mooi stukje geworden, ging trouwens niet over de ttm.
Maar het kan dus wel. Het tijdschrift Vriendin geeft er trouwens wél een vergoeding voor, ik weet niet of ze dat altijd doen, maar doen dit wel. Niet dat het hierom gaat of moet gaan, maar ja, geld verdienen op je leed, vind ik niet zo slecht .
Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Interview HaarWeb met C.G. Gho over HaarStamcel Transplantatie Tiuri Chirurgische behandelingen 0 18 september 2005 21:32
Artikel in Viva magazine (week 41) Annelies AA - Algemeen 6 18 oktober 2004 13:34
artikel Viva Daniella Hirsutisme - Algemeen 5 16 februari 2003 14:50
Artikel: Viva nr. 43 (za 19 okt. 2002) over TTM Webmaster Boeken en artikelen 1 10 september 2002 14:41
Artikel over TTM in Viva !!! monique3 Boeken en artikelen 4 9 september 2002 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.