Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2007, 11:31   #1
Mamala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2005
Berichten: 6
Waarmee kleuren jullie je (uitvallende) haar?

Sinds vorige maand is bij mij de diagnose Telogeen Effluvium vastgesteld.
Vreselijk; mijn haar is binnen 2 jaar veranderd van een volle bos in een dun, stro-achtig bosje haar. Voor velen van jullie helaas herkenbaar.

Omdat ik mijn haar zo veel mogelijk wil ontzien, wil ik niet meer kleuren met agressieve middelen en dacht ik aan henna. Ik heb wel wat grijze haren, dus het moet echt dekken.

Wie heeft tips?

Alvast bedankt!

Mamala
Mamala is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2007, 12:51   #2
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Je haar lijkt voller met een donkerder kleur. Als je per sé een lichtere kleur, highlights of coupe soleil zou willen laat dan de wortels donker (of maak ze donker).

Persoonlijk gebruik ik op het moment schwarzkopf re-nature. Dat is de haarvriendelijkste kleuring. Ik zou het niet aan iedereen aanraden omdat het beperkt is in zijn mogelijkheden. Je kan er alleen een donkerder kleur mee maken, maar het is een natuurlijke kleur, niet iets spetterends dus. Je moet het ook heel vaak toepassen, minstens twee keer over elkaar met een weekje ertussen als je boft, maar ik bof niet en dus moet ik de nagroeibehandeling minstens elke 10 dagen herhalen. Nog een nadeel is dat je tijdens de behandeling niet kan zien wat het wordt. Met een gewone kleuring zie je meteen na de behandeling het definitieve resultaat, maar re-nature moet uitontwikkelen en nadonkeren. Het geeft dan voorlopig een onvoorspelbare tint, bij mij enigzins paarsig. Geen echt gekke tint, dat bedoel ik niet, maar een koel-blauwige schijn. Pas na vier dagen krijg je een vermoeden van hoe het wordt; dan is de blauwfactor weg. Ik vind het bij mij wel mooi staan; geen zichtbare grijze haren en mijn spiegebeeld stoort me nooit meer. Dat was wel het geval vroeger toen ik de gewone permanente kleuringen gebruikte en je altijd duidelijk kon zien dat ik mijn haar verfde. Ik vond ook altijd de nagroei hinderlijk zichtbaar. Het beste resultaat krijg je als je het toepast op ongekleurd haar. Geverfd haar geeft een onvoorspelbaar resultaat, afhankelijk van de kleur die je hebt gebruikt en de poreusheid van het haar. De fabrikant raadt het af.
Een groot voordeel is ook dat het erg was- en kleurecht is.

Verder zijn er in "De Tuinen" winkels permanente kleuringen verkrijgbaar die relatief haarvriendelijker zijn dan de "gewone" tweecomponentenkleuringen van 'l oréal, guhl enz. De naam is me even ontschoten. Ik dacht zoiets als naturtint. Je ziet het rek meteen als je door de winkel loopt. Heeft goede gebruikersrecensies; zelf heb ik ze nog nooit geprobeerd. Ook deze verf heeft schadelijke bestanddelen, alleen minder.

Succes!
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 10 januari 2007 om 13:06
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2007, 15:15   #3
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ehm, mijn mening over re-nature komt wat negatief over. Dat was niet de bedoeling. Ik bedoelde het als "realistisch". Als je met google zoekt naar re-nature, dan zie je voornamelijk heel positieve of heel negatieve reacties.

Positieve reacties zijn van mensen:
- die de gebruiksaanwijzing van te voren hebben doorgelezen;
- die geen roodachtig of geverfd haar hadden;
- die aan twee tot drie behandelingen genoeg hadden.
De negatieve reacties zijn van mensen:
- die de gebruiksaanwijzing niet goed hebben doorgenomen;
- waarbij de behandeling niet direct het gewenste resultaat heeft;
- die teveel behandelingen nodig hebben en het na een aantal keren opgaven;
- die in paniek raken omdat het direct na de behandeling er anders uitziet dat ze verwachtten;
- die het over geverfd haar heen proberen toe te passen.

Ikzelf heb ook geschrokken en bijna huilend voor de spiegel gestaan met een hoofd in een schoolbordenverfkleur. Tot mijn mateloze opluchting veranderde dat na verloop van tijd in een heel gewone kleur bruin.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2007, 23:35   #4
Arina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2005
Berichten: 11
Naturtint , een van de haarvriendelijke permanente kleuringen van o.a de Tuinen.
Bevat onder meer geen amonia , recorcinol. siliconen.

Arina
Arina is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 00:23   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het bevat wel amonium; wat is het verschil met amonia/amoniak?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 11:15   #6
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Het bevat wel amonium; wat is het verschil met amonia/amoniak?
Ik gebruik al jaren Naturtint, en ik vind het prettig in het gebruik. Natuurlijk blijft het een chemische kleuring, dat hele plantengedoe is een wassen neus. Het is wel veel zachter voor het haar, omdat het minder waterstofperoxide en inderdaad geen ammonia bevat (je hebt dus ook geen last van de afgrijselijke stank). De grijsdekking is helaas daarom ook minder goed.

Wat bedoel je met amonium, Hanna?

Ik zie het niet in de ingrediëntenlijst:
Ingredients: Naturtint: PEG-2 Oleamine; Water; Cocomide DEA; Alcohol Denat; Propylene Glycol; Oleic Acid; Ethanolamine; Sodium Sulfite; Hydrolyzed Vegetable Protein (Triticum Vulgare; Soy; Corn; Avena Sativa (Oat)); Sodium Ascorbate; Tetrasodium EDTA; Fragrance; P-Phenyllenediamine; 4-Chlororesorcinol; P-Aminophenol; 4-Amino-2 Hydroxytolueno. Color Developer: Water; Hydrogen Peroxide; Cetearyl Alcohol; Laureth-3; Ceteareth-20; Cetyl Alcohol; Oxyquinoline Sulfate. Hair Conditioner: Water; Quaternium-83; Rosemary Oil; Eucalyptus Oil; Imidazolidinyl Urea.

Wellicht is de Nederlandse naam van een van deze Engels benamingen 'ammonium'? (NH4+, op zich een hypothetische verbinding, ammoniak is NH3). Ik heb al zitten bedenken of het soms bij het gebruik ontstaat, maar dan zou je wel degelijk de kenmerkende ammoniaklucht moeten hebben.
I
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 13:58   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Het ging niet over Naturtint, maar over Schwarzkopf Re-nature, hetgeen 2 soorten ammonium bevat: ammonium sulfate en ammonium hydroxide.

(Ik heb hier nog een verpakking Re-Nature liggen die ik een keer voor mijn man had gekocht. Hij heeft 't 1 keer geprobeerd door het op de grijze haren in zijn baardje te smeren en schrok zich toen te pletter omdat het resultaat groen was. Prompt heeft hij toen zijn baardje weggeschoren en dat spul vervloekt.)

Hoe weet je hoeveel procent waterstofperoxide er in Naturtint zit?
Ik heb Gühl Ultra-mild ook zonder ammonia en met waterstofperoxide, maar het percentage staat er niet bij.

Laatst gewijzigd door Hanna; 13 januari 2007 om 14:02
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2007, 17:15   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Het ging niet over Naturtint, maar over Schwarzkopf Re-nature, hetgeen 2 soorten ammonium bevat: ammonium sulfate en ammonium hydroxide.

(Ik heb hier nog een verpakking Re-Nature liggen die ik een keer voor mijn man had gekocht. Hij heeft 't 1 keer geprobeerd door het op de grijze haren in zijn baardje te smeren en schrok zich toen te pletter omdat het resultaat groen was. Prompt heeft hij toen zijn baardje weggeschoren en dat spul vervloekt.)

Hoe weet je hoeveel procent waterstofperoxide er in Naturtint zit?
Ik heb Gühl Ultra-mild ook zonder ammonia en met waterstofperoxide, maar het percentage staat er niet bij.
Oké! Als ik het zo hoor lijkt Re-Nature me echt helemaal niets.

Ik dacht dat er in Naturtint 6% zit.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2007, 11:51   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Henna

Hoi Mamala,
Heb je al gelezen wat er reeds over henna is geschreven op dit forum?

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ighlight=henna

Dus, als je eenmaal je haar hebt gekleurd met henna en 't bevalt niet, kan het daarna erg lastig worden als je met de gebruikelijke synthetische haarverven alsnog tot een goed resultaat probeert te komen.

Groetjes!

Laatst gewijzigd door Hanna; 15 januari 2007 om 16:53
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2007, 14:13   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Wat overigens ook een hele goede site is over henna:

www.hennaforhair.com.

Speciale afdeling 'grijs haar verven'. Mooie voorbeelden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 22:51   #11
Mamala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2005
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Wat overigens ook een hele goede site is over henna:

www.hennaforhair.com.

Speciale afdeling 'grijs haar verven'. Mooie voorbeelden.
Bedankt voor jullie reacties en tips!

Ik ken de website hennaforhair.com. Ik vind de foto's alleen niet zo overtuigend. En dan bedoel ik met name die over verven bij grijs haar (met indigo). Het liefst heb ik toch iets wat meer dekkend is.

Tja, ik zal sowieso concessies moeten doen; ik ben gewend aan de troep van de drogist die superdekkend is maar natuurlijk helemaal niet goed voor mijn haar!

Misschien dat ik toch eens dat spul van De Tuinen ga proberen.
Mamala is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 11:17   #12
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamala
Bedankt voor jullie reacties en tips!

Ik ken de website hennaforhair.com. Ik vind de foto's alleen niet zo overtuigend. En dan bedoel ik met name die over verven bij grijs haar (met indigo). Het liefst heb ik toch iets wat meer dekkend is.

Tja, ik zal sowieso concessies moeten doen; ik ben gewend aan de troep van de drogist die superdekkend is maar natuurlijk helemaal niet goed voor mijn haar!

Misschien dat ik toch eens dat spul van De Tuinen ga proberen.
Ik denk dat je met henna ook nooit het dekkende resultaat krijgt dat je met haarverf kunt bereiken. Maar ik vind de voorbeelden wel mooi, en heel natuurlijk.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2007, 19:01   #13
waterengel
HaarWeb lid
 
waterengel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2006
Locatie: West Brabant
Berichten: 40
Ik gebruik voor zowel mijn haar als mijn haarwerk een kleurspoeling in de vorm van zo'n schuimkleur. Dit gaat na een paar keer wassen wel weer eruit maar is heb ik mij laten wijs maken beter voor je haar dan echte verf.

Angela
__________________
"Verdraagzaamheid is als een schat in huis"
waterengel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 20:57   #14
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Het ging niet over Naturtint, maar over Schwarzkopf Re-nature, hetgeen 2 soorten ammonium bevat: ammonium sulfate en ammonium hydroxide.

(Ik heb hier nog een verpakking Re-Nature liggen die ik een keer voor mijn man had gekocht. Hij heeft 't 1 keer geprobeerd door het op de grijze haren in zijn baardje te smeren en schrok zich toen te pletter omdat het resultaat groen was. Prompt heeft hij toen zijn baardje weggeschoren en dat spul vervloekt.)

Hoe weet je hoeveel procent waterstofperoxide er in Naturtint zit?
Ik heb Gühl Ultra-mild ook zonder ammonia en met waterstofperoxide, maar het percentage staat er niet bij.
Hm, het is niet bestemd voor baardharen (volgens de fabrikant). Hoewel ik niet zou weten waarom niet. Mijn man heeft het ook eens geprobeerd op zijn bakkebaarden en het zag er niet fraai uit. Alsof hij de asbak erin had gewreven. Misschien omdat het haar daar heel dik en stug is? Moet wel zeggen dat hij na één behandeling is gestopt. Dat groene komt waarschijnlijk omdat je man de medium variant heeft gebruikt waar alleen eumelanine mee gevormd kan worden. Daar zit geen oranjefactor in zoals in de dark variant. Zelf heb wel goede resultaten (gematigd positief). Vindt mijn man trouwens ook.

Het is echt bestemd voor mensen die grijs worden, nooit hun haar gekleurd hebben en van het grijs afwillen. Het staat gewoon wat beter dan grijs. En je bent van het gedwongen bijwerken van de nagroei af omdat dat geen lelijk contrast vormt zoals bij verf waarbij het geverfde gedeelte totaal verschillend oogt dan de uitgroei.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 22:34   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb de hele gebruiksaanwijzing van Re-Nature nog eens doorgelezen, maar er staat nergens dat 't niet geschikt zou zijn voor snorren en/of baarden.
Verder zie ik het woordje "medium" nergens staan op de verpakking.
Er staat alleen maar: Schwarzkopf Re-Nature creme, Color Restoring Creme, Innovation, zonder oxidatiemiddel. Voor de natuurlijke haarkleuren middenblond tot donkerbruin. Daar zou die oranjefactor dus in moeten zitten.

Wat betreft uitgroei:
dat is precies de reden waarom ik altijd kleurshampoo (Gühl Ultramild zonder ammonia) gebruik en géén verf. Die kleurshampoo vervaagt namelijk na 6-8 wasbeurten en daardoor wordt een gekleurde grijze haar in z'n geheel langzaam weer lichter van tint: er ontstaan natuurgetrouwe kleurnuances; in die korte tijd heb je nauwelijks uitgroei, tenzij je snelgroeiend haar hebt; mijn haar groeit niet snel genoeg om zo'n lelijke uitgroei te krijgen.
Zou je tòch last dreigen te krijgen van uitgroei door snelgroeiend haar, dan moet je de uitgroei inderdaad bijwerken, maar dat moet bij Re-Nature ook.

In de gebruiksaanwijzing van Re-Nature staat dat je nog 24-48 uur een blauwe gloed kunt verwachten en ik moet er niet aan denken om 2 dagen met een blauw hoofd rond te moeten lopen; daarom heb ik Re-Nature zelf nooit geprobeerd en hou ik 't bij m'n vertrouwde Gühl Ultramild.

Groetjes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 12:07
18 jaar: wat zouden jullie doen? duuuuus Haarwerken 13 11 november 2007 19:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
help erik 38 Haarwerken 9 22 mei 2002 00:12
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.