Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2005, 13:16   #1
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Vegetarisch

Wie is hier allemaal vegetarisch? Ik heb gisteren besloten om geen vlees meer te eten na het zien van een aantal filmpjes hoe die beesten geslacht worden. Schokkend, wij mensen onderscheiden ons van de dieren doordat we een geweten hebben maar op de manier hoe ze geslacht worden mogen we onszelf geeneens mensen noemen.


Als mensen elkaar afmaken doet het me niet veel (op terroristische aanslagen na), maar als een mens een dier die zich niet kan verdedigen op brute wijze pijn doet kan ik echt kwaad worden. Ik zou zo maar eens in staat kunnen zijn om bijvoorbeeld die gasten die zeehondjes doodknuppelen stuk voor stuk met dezelfde instrument hun kop in te slaan.

Ik vind dat IEDEREEN die vlees eet of bont draagt de filmpjes MOET zien.

Ik denk dat vlees van tegenwoordig slecht is voor je gezondheid en haar.
- Hormonen die ingespoten worden
- Genetische manipulatie
- Die beesten zijn zo vaak doorgefokt dat er volgens mij allemaal veranderingen optreden in de genen etc.

Voor degenen die nieuwschierig zijn wat mij van gedachten heeft verandert kunnen de volgende filmpjes bekijken:
http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs...._short&pos=fp3

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs...._lopez&pos=fp1


Er staan er ook filmpjes op de site hoe beesten levend worden gevilt voor hun vacht! Dat is echt het meest schokkende wat ik heb gezien. Als ik nu nog iemand met bont zie lopen steek ik diegene persoonlijk in de fik.
Verder nog filmpjes hoe zeehondjes worden doodgeknuppeld (meestal leven ze dan nog wel en sterven ze een langzame dood). Hoe ganzen levend worden geplukt voor hun dons, experimenten op primaten etc. etc.

De site: http://www.petatv.com/
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Jaapie; 13 maart 2005 om 13:47
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2005, 13:37   #2
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Ik heb het al eens eerder gezegd, de wereld is beter af zonder de mens. Onder het mom van"de sterksten overleven" en "ik moet toch ergens mijn brood mee verdienen" worden gewetens patronen en stimulansen uitgeschakeld waarbij alles wat je mens mag noemen word verworpen. We zijn beesten in onze eigen wereld en terwijl wij onder een hypocriete sluier van menselijkheid deze wereld bevolken zijn wij niks minder dan een hoopje drek en afval.

We kunnen zo veel en misbruiken tevens ook zoveel, de mens overschat en onderschat zich altijd op de plaatsen waar het juist niet hoord en dat is wat hen ooit nog eens opbreekt. Als er ooit een God bestaat dan lacht die zich nu kapot en is droevig op hetzelfde moment. Woorden schieten eigenlijk te kort hier, maar het bewijs is er. ik wacht nu alleen op de eerstvolgende die begint te argumenteren dat men er niks aan kan doen.
__________________
.Aerius 5 mg > anti-histamine
.Kruidvat multivitaminen voor sporters


Status: Terugroei op hoofd en bij inhammen, gewone shediings en normale haaruitval.
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2005, 14:20   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hulde Jaapie!!!

Precies om deze redenen ben ik al 14 jaar vegetarisch. Het is te shocking voor woorden wat er allemaal gebeurt met dieren: het is nog veel gruwelijker dan we ons ooit voor kunnen stellen. Dat we hiermee wegkomen is gewoon ongelofelijk. En ik vind eerlijk gezegd ook dat iedereen die vlees eet (los van scharrelvlees etc.), gewoon medeplichtig is aan holocaust-achtige praktijken. Voor mij is er geen enkel verschil tussen de concentratiekampen van Hitler en de huidige bio-industrie: allebei even gruwelijk.

De mens heeft een gigantisch talent ontwikkeld voor het negeren van gruwelijke zaken. We doen gewoon net of er niets aan de hand is. En op het moment dat één vloedgolfje 300.000 mensen wegvaagt, staat heel Nederland in vuur en vlam en hangt ons volk de barmhartige samaritaan uit. Heel goed dat er geld wordt gegeven hoor, maar het geeft natuurlijk een enorme hypocrisie aan dat we daar wel wat aan doen (en zeer opzichtig), en aan alle andere vreselijke zaken niet.

Ik sluit deze post af met een mooie quote uit een van mijn lievelingsboeken: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan van Milan Kundera (1983).

Citaat:
Meteen aan het begin van Genesis staat dat God de mens heeft geschapen om hem te laten heersen over vogels, vissen en levende wezens. Uiteraard werd Genesis geschreven door een mens en niet door een paard. Er is geen enkele zekerheid dat God werkelijk aan de mens de heerschappij heeft toevertrouwd over andere schepsels. Het ziet er eerder naar uit dat de mens God heeft verzonnen om de heerschappij over koe en paard, die hij zich had toegeëigend, tot een heilige zaak te verheffen. Ja, het recht een hert of een koe te doden, is het enige waarover de hele mensheid het unaniem eens is, zelfs tijdens de bloedigste oorlogen.

Dat recht vinden we vanzelfsprekend, want wij staan aan de top van de hiërarchie. Maar stel dat er een derde in het spel zou komen, bijvoorbeeld een bezoeker van een andere planeet, wiens god had gezegd: ‘Jij zult heersen over de schepsels van alle andere sterren!’ en de totale vanzelfsprekendheid van Genesis wordt op slag problematisch. De mens, voor een kar gespannen door een marsmannetje of eventueel aan het spit gedraaid door een bewoner van de melkweg, zal dan misschien denken aan de kalfskarbonade die hij gewoonlijk op zijn bord sneed, en zal (te laat!) de koe zijn verontschuldigingen aanbieden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2005, 14:43   #4
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Ik ben het volledig met de openingspost eens. Ben zelf al jaren vega en elk jaar sterker in m'n overtuiging. Het filmpje laat ik liever aan me voorbij gaan want ik heb op een andere site al beschrijvingen gelezen.

Wat me soms wel zorgen baart is dat je bij allerlei voor het haar gunstige stoffen zoals zink, en allerlei vitaminen en mineralen, vaak leest dat ze vooral voorkomen in vlees en vis. Maar ja, prioriteiten stellen en proberen te achterhalen wat vervangende vega-hapjes zijn moet dan maar het devies zijn.
krullo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2005, 21:13   #5
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Go Jaapie, ik word hier fucking chagrijnig van, ik heb echt zo'n medelijden met deze dieren. Als ik iemand bont zie dragen, sla ik diegene finaal in elkaar
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2005, 22:31   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is inderdaad vreselijk zoals de mensheid dieren kan misbruiken. Toch moet je ook bedenken dat in ieder geval varkens en veel van de bestaande koeienrassen zouden gaan uitsterven als iedereen vegetarier was ... of zouden we ze toch moeten blijven slachten om hun vlees voor onze carnivore huisdieren te gebruiken? Of laten we die ook uitsterven dan?

Heeft het eten van vlees overigens nadelige dan wel positieve effecten op de haargroei bij mensen?
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 10:58   #7
krullo
still standing
 
Geregistreerd: 26 december 2004
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Het is inderdaad vreselijk zoals de mensheid dieren kan misbruiken. Toch moet je ook bedenken dat in ieder geval varkens en veel van de bestaande koeienrassen zouden gaan uitsterven als iedereen vegetarier was ... of zouden we ze toch moeten blijven slachten om hun vlees voor onze carnivore huisdieren te gebruiken? Of laten we die ook uitsterven dan?

Heeft het eten van vlees overigens nadelige dan wel positieve effecten op de haargroei bij mensen?
Hmmm, laten we ze met miljoenen tegelijk folteren op manieren die elke beschrijving tart, omdat ze anders uitsterven. Ik zou zelf als varken liever hebben dat m'n soort uitsterft dan dat 80% van m'n soort nooit daglicht ziet, zonder verdoving wordt gecastreerd, met vijf man levenslang op 1 cel zit, en door de poten zakt van de groeihormonen voordat ze naar het abbatoir worden gesleept.

Maar goed, in vlees zitten wel veel belangrijke voedingsstoffen, maar die zijn allemaal te vervangen. Kost wel wat moeite.
krullo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 16:42   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Hmmm, laten we ze met miljoenen tegelijk folteren op manieren die elke beschrijving tart, omdat ze anders uitsterven. Ik zou zelf als varken liever hebben dat m'n soort uitsterft dan dat 80% van m'n soort nooit daglicht ziet, zonder verdoving wordt gecastreerd, met vijf man levenslang op 1 cel zit, en door de poten zakt van de groeihormonen voordat ze naar het abbatoir worden gesleept.
Ach, ik wilde even wat nuancering vragen. Wat gebeurt is vreselijk en verdient de nodige aandacht, maar door alleen naar de uitwassen (bio-industrie, rituele slacht) te kijken biedt men wel een eenzijdig beeld.

Het overleven van de soort is overigens voor de genen heus belangrijker dan het overleven van het individu. Konijnen worden al eonen op de meest afgrijselijke manieren afgeslacht door roofdieren, maar hun genen zijn wel zo op overleven gespitst dat de soort nog niet collectief heeft besloten om liever de handdoek in de ring te gooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krullo
Maar goed, in vlees zitten wel veel belangrijke voedingsstoffen, maar die zijn allemaal te vervangen. Kost wel wat moeite.
Zelf ben ik er daarom voor dat we door genetische manipulatie gewoon groeiende vleesklompen kweken met een spijsverteringsstelsel, maar zonder zenuwen of hersenen. Dan hebben we toch vlees (met alle bestanddelen die mogelijk van belang zijn voor een gezonde haargroei) en hoeven we niet meer voelende en denkende wezens te slachten.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 16:54   #9
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Maar waarom staat dit in "Haargroeimiddelen"? Lijkt me meer iets voor "van alles en nog wat".
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 16:58   #10
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Het overleven van de soort is overigens voor de genen heus belangrijker dan het overleven van het individu. Konijnen worden al eonen op de meest afgrijselijke manieren afgeslacht door roofdieren, maar hun genen zijn wel zo op overleven gespitst dat de soort nog niet collectief heeft besloten om liever de handdoek in de ring te gooien.
Je haalt natuur en menselijke waanzin door elkaar.

Citaat:
Zelf ben ik er daarom voor dat we door genetische manipulatie gewoon groeiende vleesklompen kweken met een spijsverteringsstelsel, maar zonder zenuwen of hersenen. Dan hebben we toch vlees (met alle bestanddelen die mogelijk van belang zijn voor een gezonde haargroei) en hoeven we niet meer voelende en denkende wezens te slachten.
Idd een goede oplossing.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 16:58   #11
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hulde Jaapie!!!

Precies om deze redenen ben ik al 14 jaar vegetarisch. Het is te shocking voor woorden wat er allemaal gebeurt met dieren: het is nog veel gruwelijker dan we ons ooit voor kunnen stellen. Dat we hiermee wegkomen is gewoon ongelofelijk. En ik vind eerlijk gezegd ook dat iedereen die vlees eet (los van scharrelvlees etc.), gewoon medeplichtig is aan holocaust-achtige praktijken. Voor mij is er geen enkel verschil tussen de concentratiekampen van Hitler en de huidige bio-industrie: allebei even gruwelijk.

De mens heeft een gigantisch talent ontwikkeld voor het negeren van gruwelijke zaken. We doen gewoon net of er niets aan de hand is. En op het moment dat één vloedgolfje 300.000 mensen wegvaagt, staat heel Nederland in vuur en vlam en hangt ons volk de barmhartige samaritaan uit. Heel goed dat er geld wordt gegeven hoor, maar het geeft natuurlijk een enorme hypocrisie aan dat we daar wel wat aan doen (en zeer opzichtig), en aan alle andere vreselijke zaken niet.

Ik sluit deze post af met een mooie quote uit een van mijn lievelingsboeken: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan van Milan Kundera (1983).
Die quote is echt geniaal.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 18:37   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Maar waarom staat dit in "Haargroeimiddelen"? Lijkt me meer iets voor "van alles en nog wat".
Sja twijfelgeval, als je het bekijkt als wat het (niet) eten van vlees doet met AGAm, kan de thread hier blijven (net als alle andere voedingstreads), als het blijft gaan over de bioindustrie etc. zal ik de thread verplaatsen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 21:06   #13
krop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 5
Ben zelf ook al een aantal jaren vegetarier, precies om ethische redenen. Bij het zien van allerlei beelden in de media, die de bio-industrie tonen in haar gruwelijke realiteit, wordt mijn beslissing om nooit nog vlees (en vis) te eten iedere keer sterker.
krop is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 00:09   #14
enroc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 25
Ik ben al twaalf jaar vegetarier en vroeg me af wat het voor invloed heeft op haaruitval. Ik weet helaas niet, hoe mijn haar eruit zou zien als ik vlees was blijven eten. Vis eet ik ook niet, omdat ik geen enkel verschil zie tussen welk levend wezen dan ook. De manier waarop vissen aan de haak worden geslagen en levend worden gevild, is te gruwelijk voor woorden. Omega 3 vetten zitten in vis en dat is weer goed voor haargroei geloof ik. Ik slik nu lijnzaadcapsules, is dat goed genoeg als vervanging?

Ik slik:
propecia
lijnzaadcapsules
en gebruik minoxidil 5%(bestelde altijd bij cheapregaine, na drie maanden nog niks binnen, ben opzoek naar alternatief. Iemand een suggestie?)
enroc is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 20:15   #15
krop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 5
Mijn omega-3 vetzuren haal ik uit lijnzaadolie. Lijnzaad bevat van nature heel veel omega 3 en heeft als voordeel t.o.v. vis dat lijnzaad aanzienlijk minder zware metalen bevat. Je dient lijnzaadolie best wel te mengen in bv. fruitsap of yoghurt omdat de smaak niet zo schitterend is. Je kan ook gewoon lijnzaad kopen, dat in muesli of iets dergelijks kan worden gemengd. Mensen, die meer informatie willen over vegetarisme kunnen eens een kijkje gaan nemen op www.vegetarisme.be of op www.vegatopia.com. Je vindt er een heleboel informatie over vegetarische voeding en beide sites beschikken over een boeiend forum.
krop is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.