Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 augustus 2008, 15:25   #16
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob000 Bekijk bericht
zal wel stress zijn dude
Ja, dat idee heb ik af en toe ook. Ook omdat niet alleen mijn hoofdharen met bakken uitvallen maar ook o.a. mijn wimpers, okselhaar, borstharen, schaam haar , alles :S.

Hoe lang kan zo'n haaruitval periode ongeveer duren als stress de veroorzaker is?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2008, 22:54   #17
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob000 Bekijk bericht
zal wel stress zijn dude
Mijn symptomen: Rode hoofdhuid, lichte jeuk, haaruitval (250+ per dag), veel talg en talgbolletjes, beetje schilfertjes. Enkel op de behaarde hoofdhuid.

Mogelijke oorzaken:
1. Stress. (Lijkt me in mijn geval geen optie, want ik heb geen stress...)
2. Een soort eczeem, zoiets als seborroisch eczeem, maar dan dat net weer niet.
3. Een gist/schimmel die de hoofdhuid aantast.
4. Een fout in het immuunsysteem, waar goede lichaamscellen worden aangevallen?

Zijn er meer opties? Hoe komen we erachter wat we precies hebben (om welke onderzoeken moet je vragen)? En wat is de oplossing?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2008, 10:08   #18
Scratch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2008
Berichten: 1
Soldaat,

Ik lees dat je Head & Scholders gebruikt, volgens mij zit dit vol met chemische troep. Zelf heb ik van een vriend uit Denemarken producten van Karpati gekregen. ( weet niet of dat in NL ook al te koop is ) .In Karpati zitten helemaal geen chemische spullen zoals sulfaten, siliconen, ftalaten, parabenen enz. enz. 100% natuurlijk. Zelf had ik ook een geirriteerde hoofdhuid en jeuk, dat is nu helemaal over. Ze hebben shampoo, gel , wax e.d. Tegen haaruitval zal het denk ik niet helpen maar wie weet is het wat voor je?
Scratch is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2008, 10:45   #19
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Mijn symptomen: Rode hoofdhuid, lichte jeuk, haaruitval (250+ per dag), veel talg en talgbolletjes, beetje schilfertjes. Enkel op de behaarde hoofdhuid.

Mogelijke oorzaken:
1. Stress. (Lijkt me in mijn geval geen optie, want ik heb geen stress...)
2. Een soort eczeem, zoiets als seborroisch eczeem, maar dan dat net weer niet.
3. Een gist/schimmel die de hoofdhuid aantast.
4. Een fout in het immuunsysteem, waar goede lichaamscellen worden aangevallen?

Zijn er meer opties? Hoe komen we erachter wat we precies hebben (om welke onderzoeken moet je vragen)? En wat is de oplossing?

Haalde Topicorte niets uit bij jou?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2008, 11:25   #20
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
topicorte gaf bij mij ook geen verbetering.
als ik betamethason lotion opdoe wel! de haaruitval wordt dan iets minder dus ik raad jullie aan om dat er gewoon op te doen ondanks alle verhalen dat het je hoofdhuid dunner zou maken. beter dan die 400/500 haren per dag verliezen.

ik denk dat het eczeem op een gegeven moment een soort TE geeft. en die stopt dus niet uit zichzelf. ik heb er ook bijna 5 maanden mee rondgelopen en merk enkel met betamethason verbetering. van ketoconazol en denorex wordt het alleen maar slechter

bij mij kan de oorzaak wel stress geweest zijn, alleen 'met geen stress meer hebben gaat het vanzelf dus niet over....
nu mn haaruitval iets minder is voel ik me wel wat beter.

ik denk overigens dat het zo nu en dan wel weer terug gaat komen maar dat je dan gewoon snel moet ingrijpen. en dus géén chemische of sterk geparfumeerde rommel gebruiken.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2008, 18:18   #21
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
bij mij kan de oorzaak wel stress geweest zijn, alleen 'met geen stress meer hebben gaat het vanzelf dus niet over....
nu mn haaruitval iets minder is voel ik me wel wat beter.
Dat is goed nieuws om te horen Angelique. Hopelijk gaat het bij jou dan ook stoppen.

Bij mij kan het ook onstaan zijn door stress. Weet je zeker dat het dan niet vanzelf over kan gaan (als je je weer goed voelt)?

Heb ook al een afspraak met de dermatoloog volgende week. Dus misschien kan hij dat ook uitleggen. Ik ben hier wel benieuwd naar namelijk.
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2008, 00:38   #22
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
ik denk dat het eczeem op een gegeven moment een soort TE geeft.
Wat bedoel je eigenlijk met TE?
Topicorte heeft bij mij ook totaal niet geholpen. (En Resdan, Stieproxal, Dode zeezout, olieen, kalmerende lotions van Kerestase, Berken haarwater en Ketoconazol ook niet.)
Nu maar weer een ander product zoeken en proberen.....
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2008, 13:00   #23
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
betamethason is niet hetzelfde als topicorte. topicorte mag je ook niet bij infecties met schimmels/gisten e.d. gebruiken. staat zelfs op de bijsluiter. dus snap niet waarom dermatologen het voorschrijven

ik weet zeker dat het niet vanzelf overging. ik merkte na circa 5 dagen dus al een verbetering.
en na 1x ketoconazol was het weer helemaal mis.

TE = Telogeen effluvium
of tewel massale overgang van haren naar de telogene fase waardoor ze dus diffuse uitvallen.
ik denk dat het gewoon een aanslag is op je haarzakjes dat eczeem. uitval kan tijdelijk dus zijn, en gaat wellicht over als de hoofdhuidontsteking weg is of afneemt. Dit kan je dus proberen met betamethason lotion
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2008, 13:55   #24
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ..Angelique.. Bekijk bericht
TE = Telogeen effluvium
of tewel massale overgang van haren naar de telogene fase waardoor ze dus diffuse uitvallen.
ik denk dat het gewoon een aanslag is op je haarzakjes dat eczeem. uitval kan tijdelijk dus zijn, en gaat wellicht over als de hoofdhuidontsteking weg is of afneemt. Dit kan je dus proberen met betamethason lotion
Maar Betamethason is volgens mij ook een 'hormoon' lotion. Is het dan ook zo dat het dus de kwaal alleen maar onderdrukt, zolang het product gebruikt wordt? En het dus geen blijvende oplossing is voor het probleem?
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2008, 02:15   #25
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
ik heb ook ooit eens elders een plekje op mn lichaam met Triaminolonacetonide behandeld. deze behoort ook tot de vrij sterk werkzame bijnierschorshormonen. Na een paar keer smeren was het dus altijd verdwenen, en soms bleef het 1 of 2 jaar lang weg! (heb het al 11 jaar en speelt dus soms op) wat het precies is weet ik dus niet. is ook rood en jeukt.
Dus ik geloof niet dat het slechts even een tijdelijke oplossing is die hormoonlotions. het geneest volgens mij echt. ook voor langere tijd.
overigens zat er bij die Triaminolonacetonide ook fucidin (antibioticum) dus wellicht werd er aan een ontsteking/eczeem door bacterien gedacht in plaats van schimmels.
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2008, 19:18   #26
moh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
Ik ben nu 25 en heb al jaren - sinds de pubertijd - last van het talgprobleem dat gepaard gaat met haaruitval. Heb van de arts te horen gekregen dat het inderdaad om een schimmel gaat en heb Ketoconazol gekregen. Maar dit helpt bij mij ook niet.

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met stress. Ik stress namelijk wel veel. Ik heb er zelfs grijze haren van gekregen. Sommige mensen maken zich altijd zorgen en stressen vaak. Ik zag ook hier dat de meeste aangeven dat ze in een stresssituatie zitten. Dus voor mij is het wel een bevestiging.
moh is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2008, 12:12   #27
Soldaat
Leest mee
 
Soldaat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 149
Klopt, ik denk ook dat het door stress komt. En hoop stiekum ook wel een beetje dat dit het is omdat ik het anders niet zou weten.

Even een update van mijn status:
Heb al wat minder jeuk nu maar nog wel erg veel haaruitval. De haaruitval wordt steeds erger en heb nu elke ochtend in bed gemakkelijk 100-120 haren liggen op mijn kussen en lakens terwijl dit een paar weken geleden maar een stuk of 10 waren. Ik wordt soms zelfs 's nachts eens wakker met haren in mijn mond.

Elke douchbeurt heb ik er gemakkelijk 500-700 verloren (in de douche en daarna de rest uit de handdoek en van de vloer gehaald). Deze bewaar ik nu in plastic zakjes om te kijken wat de veranderingen qua aantallen hierin zijn. Verder is mijn huid op mijn voorhoofd sinds een paar weken erg stroef en nattig. Het lijkt wel alsof er een hele vette laag op zit en mijn huid voelt wat aan als fijn schuurpapier. De talg bolletjes lijken wel wat minder geworden. Het aantal schilfers is nog op hetzelfde niveau maar ze jeuken veel minder.

Ben vorige week woensdag bij een dermatoloog geweest. Die heeft naar mijn haar gekeken en zag idd een difuse haaruitval. Ik vertelde hem over alle dingen die ik anders had gedaan (veel drank op vakantie, zwemmen in zee, niet veel rust, elke dag douchen, enorme stress, etc). Hij kon het zo niet herleiden aan een van deze punten en wilde een bloedonderzoek doen met een stuk of 7 punten waarop gecontroleerd wordt. Ik krijg aankomende woensdag hier een telefonische uitslag van en zal jullie ook op de hoogte houden.

De dermatoloog zei ook dat als het toch door stress zou komen dit ongeveer 4 maanden aan zal houden. Binnen die 4 maanden zijn er dan al gigantisch veel haren verloren maar toch zal ik enorm blij zijn als dit over gaat.

Heeft iemand anders trouwens ook een ruwe huid die erg veel vet op je vinger afgeeft wanneer je je vinger op je huid legt?
__________________
Situatie: SE Geconstateerd door dermatoloog. Nu redelijk stabiel, maar wel jeukend en vervelend.

Voorheen:

Behoorlijke haaruitval en schimmel met schilfers, jeuk en het haar stinkt.

Ik probeer op dit moment de volgende dingen:
- 2x per week douchen met Guhl Rozemarijn shampoo
- Groene thee drinken, meer fruit en groenten eten
- Niet met mijn handen door mijn haar en niet veel kammen
- Hoofd en haar koud/lauw douchen
- Af en toe vitamine en ijzertabletten innemen.
Soldaat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2008, 22:12   #28
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Heeft iemand anders trouwens ook een ruwe huid die erg veel vet op je vinger afgeeft wanneer je je vinger op je huid legt?
Mijn klachten lijken sowieso erg die van jou. Alleen heb ik begrepen dat jij klachten op meerdere plaatsen van je lichaam hebt. Ik heb het enkel op de behaard hoofdhuid.
De klachten:
- Natte/vochtige hoofdhuid
- Ernstige haaruitval
- Talgbolletjes uit de hoofdhuid
- Lichtrode hoofdhuid
- Jeuk
Maar het lijkt wel of niemand kan vertellen wat het is. Of nog belangrijker, wat eraan gedaan kan worden!
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2008, 23:31   #29
Jeroener
nic
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Berichten: 1
seborroisch eczeem

Yep,

eindelijk nog mensen met dezelfde problemen, sorry ik wens het jullie wel niet toe. Heb last van jeuk, korstjes, inhammen, dunne huid, vet haar...

Naar het schijnt heb ik dit voor het eerst als baby gehad. Het kwam terug als puber en verdwijnt niet meer (nu ben ik 30)!

Heb het gevoel dat de dermatologen er nie echt veel kunnen aan doen.

Die in hammen zijn nog maar een paar jaar echt aan het komen. Sinds dien niet meer naar de dermatoloog geweest, en bijgevolg weet ik ook niet of dat dit daardoor komt. Is dat bewezen dat seborroisch exzeem kaalheid in de hand werkt?

Ooit kreeg ik Kerium shampo van la roche. ZOals met elk middel helpt het maar efkes. Ook nog pillen genomen, maar k weet niet meer welke.

Op het forum hoor ik over denorex, ketoconazol, selsun en finasteride. Wat werkt er nu het best?

Eerst en vooral wil ik iets aan da haaruitval doen!
Jeroener is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2008, 02:04   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jeroener,

Ga maar eens met je dermatoloog praten en vraag of hij finasteride wil voorschrijven tegen de haaruitval. Daarnaast zul je middeltjes tegen het eczeem moeten gebruiken; seborroïsch eczeem kan erg hardnekkig zijn.

Misschien ook een andere shampoo, zoals Kabouterplop: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7882&#6
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
20 jr, krullend haar, man, haaruitval kapler AGA - Algemeen 31 3 juni 2009 14:42
Haaruitval Door Slag In Mijn Haar? rickjuh Overige (haar)discussies - Algemeen 4 7 augustus 2007 21:49
Droog haar sterker met als gevolg minder haaruitval Lambert AGA - Algemeen 4 7 maart 2007 22:45
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Je haarprobleem en je vriendin/vriend. ray AGA - Algemeen 90 22 maart 2006 18:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.