Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2002, 14:55   #1
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Lightbulb MSM verbetert haarstructuur

------------------------------
MSM verbetert haarstructuur

Met de huidige behandelingen (finasteride, minoxidil) is het voor veel mannen mogelijk haaruitval te voorkomen.
Het is de moeite waard om aan deze behandelingen MSM toe te voegen. Dit is een vorm van organisch zwavel, dat als bouwsteen fungeert voor het eiwit van het haar (keratine). Het komt van nature voor in vers, onbewerkt en ongekookt voedsel, met name in rauwe vis en vlees. Bij voedselbereiding gaat veel MSM door verhitting en andere bewerkingen verloren, zodat de opname via voedsel vaak gebrekkig is. MSM is als 'organisch zwavel' veel makkelijker door ons lichaam op te nemen dan het mineraal zwavel.
Uit onderzoek blijkt dat het het haar helpt dikker te krijgen en bovendien zorgt voor meer glans. MSM verhoogt ook de groeisnelheid van het haar. Hiervoor is 2.000 mg per dag meer dan voldoende.
Deze effecten op de haargroei werden eerst bestreden als zijnde "nooit aangetoond" of "slecht onderzocht", maar zijn nu zeer recent bevestigd in (dubbel-blind) onderzoek door de Oregon Health Sciences University.
MSM staat vooral bekend als pijnstiller zonder bijwerkingen. Het is in die functie al meer dan 20 jaar onderzocht. Schadelijke effecten zijn niet geregistreerd, omdat het om een lichaamseigen stof gaat.
Bij de meeste drogisterijen is MSM te koop of te bestellen. (...)

Bron: http://www.psycholoog.net/2001/10/27
------------------------------

Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2002, 19:56   #2
hans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2002
Berichten: 71
Zeg, ik lees de laatste tijd veel over het gebruik van uien tegen haaruitval, omdat hier zwavel in zit. Ook bij msm wordt gesproken over organische zwavel. Betekent dit dat beide producten ongeveer dezelfde werking hebben? Misschien is het dan wel de moeite waard om msm te proberen, scheelt in ieder geval een hoop gesmeer met uien. Heeft iemand al eens msm gebruikt?
Groeten,
Hans
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2002, 12:06   #3
rudiratlos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2002
Berichten: 28
over uien gesproken

Onion juice (Allium cepa L.), a new topical treatment for alopecia areata.

Sharquie KE, Al-Obaidi HK.

Department of Dermatology and Venereology, Baghdad Teaching Hospital, Iraq.

Alopecia areata is a patchy, non-scarring hair loss condition. Any hair-bearing surface may be involved, and different modalities of treatment have been used to induce hair regrowth. This study was designed to test the effectiveness of topical crude onion juice in the treatment of patchy alopecia areata in comparison with tap water. The patients were divided into two groups. The first group [onion juice treated] consisted of 23 patients, 16 males (69.5%) and 7 females (30.5%). Their ages ranged between 5-42 years with a mean of 22.7 years. The second group [control; tap-water-treated] consisted of 15 patients, 8 males (53.3%) and 7 females (46.6%). Their ages ranged between 3-35 years with a mean of 18.3 years. The two groups were advised to apply the treatment twice daily for two months. Re-growth of terminal coarse hairs started after two weeks of treatment with crude onion juice. At four weeks, hair re-growth was seen in 17 patients (73.9%), and, at six weeks, the hair re-growth was observed in 20 patients (86.9%) and was significantly higher among males (93.7%) compared to females (71.4%) P<0.0001. In the tap-water treated-control group, hair re-growth was apparent in only 2 patients (13%) at 8 weeks of treatment with no sex difference. The present study showed that the use of crude onion juice gave significantly higher results with regard to hair re-growth than did tap water (P<0.0001), and that it can be an effective topical therapy for patchy alopecia areata.
rudiratlos is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2002, 11:39   #4
hans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2002
Berichten: 71
Kun je uiensap eigenlijk gewooon kopen in de winkel of is het de bedoeling als je het wilt proberen dat je elke ochtend en avond een ui afpelt en die boven je hoofd kapot knijpt?? Praktische vraag: weet iemand ook een andere manier om uiensap uit de ui te krijgen?
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2002, 13:25   #5
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Uiensap.

Hallo Hans en de anderen,
Je zou een sapcentrifuge kunnen gebruiken, daarmee kun je bijv. ook verse appelsap maken!!
Of gewoon ouderwets door een zeef draaien en het sap opvangen, alhoewel dat vanwege de hardheid van uien veel kracht vraagt.
Succes.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2002, 20:16   #6
hans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2002
Berichten: 71
Hallo,
Ik las vandaag toevallig een of ander gezondheidsblad (volgens mij heette het Gezondheidsnieuws). Ze hadden het hierin over haaruitval. Ook hierin stond ook dat uien een goede werking schijnt te hebben (toch een gereputeerd blad). Er schijnt ook uiensap te bestaan (mocht iemand het gaan proberen dan is dat makkelijker dan elke keer zo'n ui te pellen). Er stond ook een verhaal over Valerias, waar wij het volgens mij ook al een keer over gehad hebben. Iemand was twintig jaar geleden begonnen te 'kalen'. Hij had al verschillende keren producten geprobeerd. Hij kreeg daarbij alleen donshaartjes terug. Maar hij zei dat hij nu echt haar terug kreeg (hij was twee maanden bezig nu).
Groeten,
Hans
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2002, 20:38   #7
hans
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2002
Berichten: 71
Ik geloof trouwens dat die uiensap silicium 12 heet.
hans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2002, 17:54   #8
marcovanbasten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 25
Onder welke naam kan k het product MSM bij de drogist dan vinden??
marcovanbasten is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2002, 19:44   #9
Mie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 53
MSM...

Hoi,

Je kunt MSM vinden bij de Etos als Bio-MSM verkocht kostte zo'n 23,-- euro als ik t goed heb voor 2 maand genoeg... Heb het zelf ook net gekocht, kan een vrouw dan misschien ook wel helpen...hoop ik. Vond het ook bij de reformzaak gewoon als msm voedingssuplement, waren heel veel merken die 't hadden!
groetjes

Mie
__________________
:p mie
Mie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2002, 19:54   #10
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Hmmm..... dan kun je beter even doorlopen naar het Kruidvat. MSM Biozwavel 60 tabletten van 1.000 mg. Ik geloof dat het iets van 7 a 8 euro kost. Dan heb je dus voor een maand genoeg als je de norm van 2.000 mg aanhoudt.
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2002, 20:22   #11
Mie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 53
Goh,
Ben ook bij 't kruidvat hier geweest maar daar kenden ze het niet, nog eens een andere in de buurt proberen dan als ik deze op heb!
Mylene
__________________
:p mie
Mie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2002, 09:57   #12
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Heeft MSM nog andere gunstige bijwerkingen behalve een verbetering van je haarstructuur! Omdat ik fitness neem ik al zoveel in (multi-vitamine, omega visolie, Creatine), daarnaast nog finasteride, binnenkort saw palmetto (niet beiden op een dag, maar goed) .... als ik dan nog twee tabletten MSM erbij neem lijk ik wel een pilletjesmachine ...
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 00:33   #13
perdo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2008
Berichten: 1
msm

MSM en andere organische zwavelstoffen zitten in een natuurproduct. Gebruik het zelf en mijn haargroei is beter en langzaam komt het ook weer terug.

mogelijke reclame gewist: Perdo, als je echt serieus alleen maar een gebruiker van een middel bent en je hebt positieve ervaringen, dan mag je dat heus wel zeggen hier. Maar als we het gevoel krijgen dat er misschien een commercieel belang bij gediend is, dan grijpen we in. Haarweb kent regels omtrent reclame maken.

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 29 september 2008 om 17:47
perdo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 01:03   #14
henk1106
henk
 
henk1106's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Locatie: Estepona, Spanje
Berichten: 178
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perdo Bekijk bericht
Interesse waar je het kan kopen? Mail me maar.
Dit forum is niet in het leven geroepen, om reclame te maken of om lezers op te roepen om je te mailen, in de hoop wat te verkopen. Misschien heb je dat niet begrepen, daarom bij deze.
henk1106 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 15:09   #15
blubbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 128
Is het zo dat MSM alleen zorgt voor snellere groei? Of werkt het ook echt tegen haaruitval.. Het lijkt me als haar sneller groeit dat je juist sneller last heb van bijvoorbeeld oprukkende inhammen omdat de cyclus van de haar sneller is doorlopen, of zie ik dat verkeerd?
__________________
Mijn regime:

09-2008 Minoxidil 5% (gestopt, te onhandig/geen resultaat)
07-2008 Finasteride
10-2007 Rooscure

Status: Haaruitval lijkt verminderd te zijn.
blubbie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.