Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2020, 14:12   #1
P1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2018
Berichten: 15
Geslacht:
Welke shampoo?

Hoi,

Mijn haar is naar mijn mening op de kruin te dun, als ik toevallig onder een spotje sta zie je dat. Ik heb bij een haar kliniek een keer naar mijn haar laten kijken en die vertelde dat ze geen HT konden doen omdat ik al mijn haar nog heb. Alleen dat de haren zelf op de kruin wat dunner aan het worden zijn dan de rest van het haar. Ze adviseerden finasteride, na lezen over finasteride durfde ik dat niet aan en ben ik sinds 2 jaar 2x/dag SPECTRAL DNC N begonnen.

Graag wil ik jullie advies over shampoo. Ik weet dat je met een shampoo geen wonderen kan verrichten. Momenteel gebruik ik ~3jaar om de dag Regenpure DR.

Nu vroeg ik me af welke shampoo hier wordt aangeraden?
Ik hoorde dat haren een stuk dikker lijken als je Revita gebuikt. Maar er zit naar mijn weten geen Ketoconazole in.(geen idee hoe belangrijk dit is)

Als er verder iets is wat ik kan doen om mijn haar dikker te laten worden zonder risico op bijwerkingen dan hoor ik dat graag.



groetjes
P1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2020, 20:18   #2
Matt91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2015
Berichten: 20
Geslacht:
Vergeleken bij de gold standard van fina + minox is de invloed van ketaconazol op erfelijk haarverlies volgens mij praktisch te verwaarlozen. Aangezien de kliniek volgens jou aangeeft dat je geen haar verloren hebt en enkel dun haar hebt heb je denk ik meer baat bij een shampoo die je haar optisch dikker maakt.

Zelf gebruik ik hiervoor Nioxin System 1, zowel de shampoo en de conditioner. Wat het tegen haarverlies of dunner wordend haar doet kan ik niet zeggen, wel is mijn haar sinds ik deze combi gebruik aanzienlijk dikker (per haar gezien dus, er zijn geen haren bijgekomen want daar werken shampoos niet voor). Dit zie ik niet alleen maar ik voel het ook, het voelt stugger wanneer ik er met mijn hand doorheen ga.

Ik gebruik de shampoo 2x per week, van de conditioner gebruik ik elke dag een héél klein beetje. Het kleine beetje conditioner dagelijks zorgt ervoor dat ik niet al te veel last heb van de stylingproducten van eerdere dagen.
__________________
Chirurgische behandelingen
- 2100 grafts NW2,5 - > NW1 (01-02-2018, Kliniek Veldhoven)
- 1100 grafts nabehandeling voor symmetrie en dichtheid v/d haarlijn (10-09-2020, Kliniek Veldhoven)

Preventief
- Finasteride 0,625mg (startdatum n.t.b.)
Matt91 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2020, 13:55   #3
Sergioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 36
Ik denk niet dat een shampoo heel veel verschil gaat maken, maar eigenlijk maak je al gebruik van de beste shampoo die er is. Je zou kunnen proberen het een tijd zonder shampoo of met een natuurlijke shampoo te doen, maar weet niet of dat helpt.
Sergioo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2020, 14:29   #4
P1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2018
Berichten: 15
Geslacht:
dank voor jullie reacties. Ik weet dat regenpure behoorlijk goed voor je haar is. Heb alleen het gevoel dat er op cosmetisch gebied wel wat beters is.
P1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.