Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2015, 07:46   #16
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inter Bekijk bericht
PPG zorgt ervoor dat het goed penetreert tot in het haarzakje.
Als je er bijwerkingen van hebt dan is het inderdaad je enige optie maar zolang je dat niet hebt ben je het beste af met minoxidil met PPG.
Maar dan het volgende. Ik heb alleen Foligain variant gebruikt. De P2 de P5 en N5. Met PPG. Ik heb het 8 maanden gebruikt toen kwam de jeuk. Nu foam. En als ik tussen door 1x ppg gebruik heb ik er gelijk een dag of 2-3 last van. Maar wat als ik nu kirkland liquid gebruik? Zit wel ppg in...zou dat t zelfde zijn?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 08:23   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het lijkt me niet dat je hoofdhuid zelf reageert op de minoxidil of de PPG. Dan had je veel eerder al last gehad. Is het puur jeuk of toont je huid ook geïrriteerd? Het zou kunnen zijn dat je een heel milde schimmelinfectie hebt die alleen zijn kans schoon ziet als de alcohol in de middelen het beschermende talglaagje oplost.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 15:13   #18
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het lijkt me niet dat je hoofdhuid zelf reageert op de minoxidil of de PPG. Dan had je veel eerder al last gehad. Is het puur jeuk of toont je huid ook geïrriteerd? Het zou kunnen zijn dat je een heel milde schimmelinfectie hebt die alleen zijn kans schoon ziet als de alcohol in de middelen het beschermende talglaagje oplost.
Nee, eigenlijk alleen jeuk en lichte schilfers. Na gebruik foam gelijk verdwenen. En nu gebruik ik sinds februari foam. Als ik vandaag PPG gebruik heb ik dezelfde avond nog last, dus dat is wel degelijk door de PPG, lijkt me..
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 20:48   #19
Nivazw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Nee, eigenlijk alleen jeuk en lichte schilfers. Na gebruik foam gelijk verdwenen. En nu gebruik ik sinds februari foam. Als ik vandaag PPG gebruik heb ik dezelfde avond nog last, dus dat is wel degelijk door de PPG, lijkt me..
Ik zie dat je eerst met 2% mino bent begonnen. Adviseer je mensen die ermee beginnen om eerst de 2% te nemen? En heeft 2% ook al veel effect?
Nivazw is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 08:26   #20
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt ik ben daarmee begonnen omdat ik wilde zien hoe ik er op reageerde. Maar 5% is gewoon beter..
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2015, 10:26   #21
Hair91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2015
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Het is normaal dat er haren uitvallen, dit heeft iedereen. Dit valt met name op als je je haren styled dus dit is opzichzelf geen probleem. Wordt pas een probleem wanneer de haren sneller uitvallen dan groeien.

Als niemand in de familie het heeft is de kans erg klein dat jij er last van krijgt. Is er wel kaalheid aan de vrouwelijke kant?

De kruin lijkt inderdaad ietsje dunner, maar dit kan ook gewoon normaal zijn. Bij blond haar is de kruin al sneller zichtbaar.

Als je je zorgen maakt is het goed om een afspraak te maken bij de huisarts en dit te bespreken.
Mocht je hier nood aan hebben zou ik eerder gaan voor een consult bij een haarkliniek en niet de huisarts. Mijn huisarts lachte mij gewoon uit en vond dat ik me niet hoefde aan te stellen...
Hair91 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.