Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2013, 22:13   #1
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Voorstellen + vraag

Hoi allemaal,

Allereerst mijn complimenten voor dit forum! Ik kijk nu al zo ongeveer een jaartje op dit forum en moet zeggen dat ieder bezoekje me toch weer wat innerlijke rust geeft.

Ik zal even mijn situatie omschrijven. Ik ben nu 22 jaar en merkte op mijn 19e jaar dat mijn haar dunner werd. Het viel amper op aangezien ik een dikke bos haar had en ook al was het even schrikken, ik kon het redelijk goed loslaten.
Twee jaar later, op mijn 21e, merkte ik ineens dat de zijkanten van mijn haar een stuk dunner werden. Daarnaast was mijn haar aan de bovenkant ook flink dunner. Nu een jaar later is mijn haar nog dunner, mijn inhammen groter en mijn zijkanten een stukje naar achtergeschoven. Waar het op mijn 21e dunner was bij mijn zijkanten is nu weg en een nieuw stuk is alweer zeer dun aan het worden.
Achterop mijn hoofd heb ik periodes van verschrikkelijke jeuk gehad en hoewel het haar daar dunner is geworden, is mijn kruin nog intact.

Nu relativeer ik me rot, maar feit blijft dat ik buikpijn krijg als ik in de spiegel kijk naar mijn haar. Het is gewoon een obsessie geworden. Hiervan hebben we echter genoeg verhalen op dit forum dus ik zal hier verder geen woorden over vuil maken

Ik loop nu bij een dermatoloog die mijn bloed heeft gecheckt. Alles was oke op de waarde van mijn Vitamine D na. Deze was te laag om voor nieuwe haargroei te zorgen, dus neem ik nu vanaf begin december om de week 1mm vloeistof met vitamine D (ben de naam kwijt). Ik zie tot nu toe geen resultaat en met name de voorkant gaat vrolijk door met dun worden.

Nu zie ik de dermatoloog pas over ruim 1,5 maand weer, maar ik vroeg me af, gaat dit überhaupt werken? Zo ja, wanneer moet ik resultaat zien?


Verder valt het me op dat veel mensen hier hun hart luchten om vervolgens niks meer van zich te laten horen op een enkeling na. Ik, en met mij vast ook anderen, ben juist super benieuwd hoe het weken/maanden/jaren na je post met je haar gaat! Ik zou het dus op prijs stellen als jullie updates blijven geven.
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 22:17   #2
Jan90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2012
Berichten: 15
Ik moet zeggen dat je verhaal bijna precies op die van mij lijkt. Qua leeftijd, het obsessen met je haar enzovoort.. Misschien zou je wat foto's van je haarlijn/inhammen kunnen plaatsen?
Jan90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 22:25   #3
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
toevallig colecalcif 50000ie? Als je haar uitvalt door gebrek aan vitamine d dan kan teruggroei soms wel maanden duren. Voordat je vitamine d waardes weer op pijl zijn kan het wel 2/3 maanden duren en dan pas gaat je lichaam secundaire weefsels weer voeden, in dit geval; haar.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2013, 22:50   #4
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Ahh fijn die snelle reacties!

Jan90, ik zal binnenkort wat foto's maken.

Kuit, ik heb het potje even bestudeerd en het is inderdaad colecalfic 500000ie. Moest eerst een maand om de week 1 mm. Nu de tweede maand om de twee weken. Aangezien ik voor de zoveelste keer in korte tijd weer achteruitgang heb bespeurd ben ik zeer ongeduldig, maar iets meer geduld is dus blijkbaar vereist

Kan een Vitamine D tekort al mijn haaruitval verklaren (zie verhaal). Of heb ik naast het tekort ook AGA?
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 00:25   #5
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Over je inhammen durf ik niks te zeggen, ik weet niet of het inhammen zijn en hoe erg of niet erg het is. Een volwassen haarlijn met verdunning door te korten lijken namelijk ook op inhammen snapje.

maar dit is wel opvallend: "Waar het op mijn 21e dunner was bij mijn zijkanten is nu weg en een nieuw stuk is alweer zeer dun aan het worden.
Achterop mijn hoofd heb ik periodes van verschrikkelijke jeuk gehad en hoewel het haar daar dunner is geworden, is mijn kruin nog intact. " Klinkt als telogeen effluvium door gebrek aan.

Kan goed zijn dat je vitamine d te kort al langer speelt en dat je haren na een tijd dikker worden, maar dit duurt even, 6/12 maanden. Maar goed als je inhammen verslechten kun je minoxidil vragen aan je dermatoloog (deze moet je wel blijven gebruiken anders verlies je de gewonnen haren). Begin met de 2% op de haarlijn en kijk het even paar maanden aan. Ga trouwens alsjeblieft niet de bijwerkingen van minoxidil of andere haar gerelateerde medicijnen opzoeken, serieus niet doen. Sommige mensen zijn namelijk knetter gek en kotsen alles uit op een forum over een bepaald medicijn zonder bij te vertellen wat zij nog meer gebruiken. Het is simpel; een overgroot deel merkt er geen zak van en als je iets merkt ga dan naar je huisarts of dermatoloog. Als je het online gaat vragen krijg je de meest extreme antwoorden.

Mocht je toch androgenetica alopecia hebben dan kun je finasteride (start 0,25/0,5 en max 1mg) overwegen icm met minoxidil (2%, 5%) en of nizoral (1%, 2% ketoconazol) shampoo en de rest is onbewezen geld kloppende bullshit. Het zijn je haren en dus geen tijd en geld verspillen aan hippie achtige wonder cremes of natuurlijke wonderlijke hippie pillen. Kan de bewezen middelen haargroei verzorgen? Dit is voor ieder persoon verschillend, maar; JA, aangezien je nog jong bent <25 en dus niet zolang kalend bent. Er is een shampoo waar mensen goed over spreken en dat is regenepure, hierin zit de bewezen 1% ketoconazol en kan dus best oke zijn.

Heb je bij je inhammen extreem dunne haren? Kun je wat foto's maken? Kun je op de achterkant van je hoofd zachtjes plukken en kijken of er dunne haren mee komen? Wie in je familie vader/opa moederskant heeft last van haaruitval? Slik je nog andere medicijnen? Wat is je afkomst? Wat geef je jezelf op de norwood schaal?

Colecalfic 50.000ie is heftige shit en heeft zeker goede invloed op je haren, zonder vitamine d zal je immuunsysteem je attacken en jouw achterlaten met ontstekingen en jeuk op je kop. Deze ontstekingen kunnen voor dunnere teruggroei zorgen, mocht deze haar geen genetische aanleg hebben voor haaruitval, zal deze weer uitvallen om dikker terug te groeien. Maar ik snap alleen niet dat je de 2e maand 1x in de 2 weken het moet innemen omdat het maanden kan duren voordat de waarde stijgt.

Als je eenmaal van colecalfic af bent moet je aan je dermatoloog vragen of je in het vervolg vitamine d3 moet supplementeren voordat je weer aan een te kort zit, wat echt mogelijk is. d3 kun je bijna niet uit voeding halen (5/10% vd adh) en de zon in nederland is ook niet top.

Bammm! zo.. nu weet je evenveel of meer dan sommige hier. Scheelt je surf tijd en kopzorgen.

Laatst gewijzigd door Kuit; 12 januari 2013 om 00:53
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 09:34   #6
Vincent18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2012
Berichten: 103
Ik ben het met Kuit eens dat je niet te veel over de bijwerkingen etc. moet gaan opzoeken. Overdreven negatieve verhalen maken je een stuk angstiger voordat je begint en kan de kans op bijwerkingen door aangeprate negatieve gedachten aanzienlijk vergroten.

Maar ik zou het wel op een objectieve plaats opzoeken, want het is niet niks (Finasteride dan) wat je naar binnen werkt. Je neemt een medicijn dat op je hormonen inwerkt. Zorg dus wel dat je op basis van objectieve informatie (arts, wikipedia, haarwoordenboek hier op de site) weet waar je aan begint.

Minoxodil en ketoconazol shampoo hebben in principe geen bijwerkingen en zijn wat onschuldiger (ook minder effectief meestal). Wanneer je toch last krijgt van irritaties bij Minoxidil kan je een foam formule proberen en anders kan je beter op tijd stoppen, voordat je haren 'verslaafd zijn' aan minoxidil.
Vincent18 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 19:28   #7
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Haha lekker bezig Kuit! Thanks voor de info man. Ik moet eind januari bloed laten prikken om mijn vitamine D waarde te meten en heb een maand later een afspraak bij de dermatoloog. Was wel al van plan dan een shampoo te vragen en eventueel ook minoxidil.

Bij mijn inhammen zitten wel dunne haren ja, niet extreem. Ze worden vooral groter in de breedte en worden niet zozeer dieper. Als ik op de achterkant van mijn hoofd pluk komen er geen haren mee. Aan mijn moederskant heeft niemand last van AGA. Mijn vader en zijn vader (mijn opa) allebei wel. De broer van mijn vader heeft daarentegen weer een volle bos haar. Ik slik sinds 6 maanden Ritalin, Nederlandse afkomst en geef mezelf een 2 op de Norwoodschaal.

Wat betreft de Colecalfic, ik weet er zelf ook het fijne niet van. Ik was allang blij dat hij niet gelijk riep dat het AGA was en er iets uit die bloedtest kwam haha.

De bijwerkingen ben ik me van bewust omdat ik me daar al over ingelezen heb. Minoxidil maak ik me niet zo zorgen over. Fina vind ik weer een ander verhaal en ben ik het ook eens met Vincent18, maar zo ver is het voorlopig nog niet.

Ik zal morgenochtend foto's bij mijn post uploaden.

Laatst gewijzigd door Nielss_; 12 januari 2013 om 20:28
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 19:59   #8
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Yes! een nw2 is eigenlijk de rand van aga of geen aga als ik dokter rassman of zo moet geloven.

Wat is je vader op de norwood schaal als ik vragen mag?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 20:32   #9
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Ik vind niet echt dat er een schaal is die overeenkomt met de haarstatus van mijn pa. Ik denk dat schaal 5 het dichtste in de buurt komt vooral qua kruin. Enige verschil is dat hij bovenop aan de voorkant meer haar heeft dan op die schaal.
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2013, 16:23   #10
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Smile

Yooo!

Het is weer voor het eerst in lange tijd dat ik dit forum bezoek. Ik moest ineens denken aan mijn verzoek in dit bericht aan anderen om vooral updates te blijven plaatsen over de status van hun haaruitval. Vandaar dat ik zelf ook maar even een update plaats.

Het is nu ruim een jaar geleden dat ik deze topic heb aangemaakt en sindsdien is de status van mijn haar eigenlijk alleen maar verslechterd. Het nemen van colecalcif 50000ie heeft dus ook geen effect gehad. De reden dat ik langere tijd dit forum niet heb bezocht is omdat ik tegenwoordig mijn haar een stuk korter laat knippen waardoor mijn haarverlies ook minder opvalt. Iedere keer als ik het laat groeien merk ik wel dat het opnieuw erger is geworden. Het gaat bij mij puur om frontale kaalheid. Bij mijn kruin heb ik nog redelijk dik haar.

Ik zit te overwegen om aan de Finasteride te gaan maar moet eerlijk toegeven dat ik er doodsbang voor ben. Verhalen over permanente impotentie en dergelijke... Ik vraag me dan ook af of dat het voorkomen van een kale kop wel waard is. Daarnaast heb ik ook meerdere keren gelezen dat fina vooral effect heeft op het gebied rondom je kruin. Zoals ik al zei is daar alles intact en ligt het probleem bij mij frontaal en bij de inhammen.

Tot zo ver mijn update. Ik weet niet of jullie er op zitten te wachten maar het leek me wel zo fair aangezien ik het anderen ook verzocht
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2013, 17:55   #11
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielss_ Bekijk bericht
Yooo!

Het is weer voor het eerst in lange tijd dat ik dit forum bezoek. Ik moest ineens denken aan mijn verzoek in dit bericht aan anderen om vooral updates te blijven plaatsen over de status van hun haaruitval. Vandaar dat ik zelf ook maar even een update plaats.

Het is nu ruim een jaar geleden dat ik deze topic heb aangemaakt en sindsdien is de status van mijn haar eigenlijk alleen maar verslechterd. Het nemen van colecalcif 50000ie heeft dus ook geen effect gehad. De reden dat ik langere tijd dit forum niet heb bezocht is omdat ik tegenwoordig mijn haar een stuk korter laat knippen waardoor mijn haarverlies ook minder opvalt. Iedere keer als ik het laat groeien merk ik wel dat het opnieuw erger is geworden. Het gaat bij mij puur om frontale kaalheid. Bij mijn kruin heb ik nog redelijk dik haar.

Ik zit te overwegen om aan de Finasteride te gaan maar moet eerlijk toegeven dat ik er doodsbang voor ben. Verhalen over permanente impotentie en dergelijke... Ik vraag me dan ook af of dat het voorkomen van een kale kop wel waard is. Daarnaast heb ik ook meerdere keren gelezen dat fina vooral effect heeft op het gebied rondom je kruin. Zoals ik al zei is daar alles intact en ligt het probleem bij mij frontaal en bij de inhammen.

Tot zo ver mijn update. Ik weet niet of jullie er op zitten te wachten maar het leek me wel zo fair aangezien ik het anderen ook verzocht
Morgen word ik 22, en mijn haren zijn dankzij fina en minox nog steeds erg dik. En ik heb geen last van alle bijwerkingen.. Dus ik raad je aan om te beginnen als je je haren wilt behouden.
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2013, 18:50   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Niels, een jaar verder en eigenlijk ben je niets opgeschoten. Jammer, joh.
Ik zou - als ik jou was - beginnen met minoxidil en kijken wat dit voor je doet. Daarna kan je altijd nog overstappen op fina. Overleg dit eens met je huisarts of een dermatoloog. Bij mannen is gebruik minox & fina wetenschappelijk onderzocht & bewezen, bij vrouwen - helaas - niet. Vandaar dat ik er zelf niet aan begin.

Lees anders dit draadje eens: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33087

Goede jaarwisseling en succes jongeman! Groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2014, 15:53   #13
Nielss_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2012
Berichten: 9
Wink

Jhan en Astrid dankjewel voor jullie snelle reacties en ook de beste wensen voor 2014. Jhan jij daarnaast ook gefeliciteerd met je 22e verjaardag

Hoe lang gebruik jij al fina en waar word/werd jij kalend? Is het bij jou ook vooral frontaal? Ik ben indd van plan om bij mijn volgende bezoek aan de dermatoloog te vragen of hij minox wilt voorschrijven en ben ook benieuwd hoe hij tegenover het gebruik van fina staat. Wil dan eerst even aankijken wat voor effect minox heeft en dat dan later combineren voor het 1+1=3 resultaat, wat ik jou in meerdere topics heb zien zeggen Astrid

In ieder geval bedankt voor het advies en ik zal over een aantal maanden weer een update plaatsen.

Laatst gewijzigd door Nielss_; 1 januari 2014 om 16:00
Nielss_ is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2014, 20:59   #14
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielss_ Bekijk bericht
Jhan en Astrid dankjewel voor jullie snelle reacties en ook de beste wensen voor 2014. Jhan jij daarnaast ook gefeliciteerd met je 22e verjaardag

Hoe lang gebruik jij al fina en waar word/werd jij kalend? Is het bij jou ook vooral frontaal? Ik ben indd van plan om bij mijn volgende bezoek aan de dermatoloog te vragen of hij minox wilt voorschrijven en ben ook benieuwd hoe hij tegenover het gebruik van fina staat. Wil dan eerst even aankijken wat voor effect minox heeft en dat dan later combineren voor het 1+1=3 resultaat, wat ik jou in meerdere topics heb zien zeggen Astrid

In ieder geval bedankt voor het advies en ik zal over een aantal maanden weer een update plaatsen.
Haha, bedankt! Jij natuurlijk een fijne 2014! Uhm, mijn haaruitval is frontaal. Ik gebruik nu fina ongeveer 1,5 jaar en minox 1 jaar. Ik gebruik ook een dermaroller. Pas geleden begonnen aan RU. Gebruik ´s morgens 5 % minoxidil en ´s avonds 15 % minoxidil van DualGen. En het heeft al die jaren echt goed geholpen bij mij.
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2014, 21:42   #15
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
TIP: Als je je regime in je handtekening zet hoeven we niet steeds aan elkaar te vragen welke medicatie we gebruiken etc etc
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.