Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juni 2015, 11:37   #1
shady87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Milimeteren - input needed!

Hi all,

Vanwege uitdunnend haar (vanaf de kruin) ben ik in overweging een korter kapsel te proberen (kaalheid erfelijk bepaald, dus lijk er niet aan te ontkomen). Nu ben ik vrij terughoudend om het te proberen vanwege de afmeting van mijn hoofd. Simpele vraag / discussiepunt: hoe weet ik of ik 'de kop' voor milimeteren heb en zo ja, met hoeveel mm moet ik beginnen?

Groet
shady87 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2015, 12:58   #2
zapruder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Maak je haar nat en wrijf het strak naar achter dan heb je een indruk van de vorm van je hoofd en hoe je er kaal of gemillimeterd uitziet.

Er zijn ook hairstyle apps die laten zien hoe je er met een ander kapsel uitziet. Wellicht geeft dat een indruk
zapruder is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2015, 13:19   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
En lijkt me logisch als je eerst gewoon uitprobeert met standje langer... Bevalt dat, dan kun je de dag erna of direct korter gaan...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2015, 13:35   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja precies wat reet zegt.
Je hoeft niet meteen op 1/3 mm te gaan.

Op 11mm krijg je ook al een indruk.
Of je begint zelfs op 21 mm. Gewoon doen wat jij fijn vind.

Gratis tip: Een beetje gebruinde huid ziet er vaak al beter uit bij een gemillimeterd kapsel. Als je gaat voor kort misschien nog een zonnebankje er achteraan?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2015, 01:22   #5
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Kies een goede kapper uit! Wat ik altijd doe is zijkanten kort, de helft van bovenkant zeg maar. Front, hou ik op 2 cm, middenstuk 1 cm, kruin heb ik nog wat babyhaartjes en die laat ik lekker wat langer zodat het de kale plekken goed bedekt. Het is wat knutselen maar een goede kapper kan nog altijd voor een mooi kapsel zorgen.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2015, 23:51   #6
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Milimeteren is een goed idee als je kalend bent. Het geeft een nette indruk en het is gemakkelijk. Iedereen heeft er de kop voor. Voor een volledig kale kop, heeft niet iedereen het hoofd, maar met milimeteren doe je niets verkeerd.

Je kan het altijd in stappen doen. Probeer eerst 15 mm, dan kan je er nog een stukje afdoen als je het te lang vindt.
9-12 mm vind ik een goede lengte als je kalend bent, maar toch nog een redelijke hoeveelheid haar hebt. Hoe minder haar, hoe korter je moet gaan.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2015, 03:10   #7
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2010
Berichten: 107
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Kies een goede kapper uit! Wat ik altijd doe is zijkanten kort, de helft van bovenkant zeg maar. Front, hou ik op 2 cm, middenstuk 1 cm, kruin heb ik nog wat babyhaartjes en die laat ik lekker wat langer zodat het de kale plekken goed bedekt. Het is wat knutselen maar een goede kapper kan nog altijd voor een mooi kapsel zorgen.
Dit klopt helemaal! Een kapper doet eigenlijk niets anders als het haar op de juiste lengte knippen, contouren goed vormgeven en het haar op enkele plekken iets uitdunnen of net 2 mm langer laten zodat dunne en dikke plekken goed overlopen.

Als je gaat millimeteren precies zoals kalekop28 zegt: zijkanten kort, dik bovenop met bijv. 20 mm scheren en de dunne stukken met 26mm scheren.

Ik zou het gewoon doen op de hoogtste stand met de tondeuze zelf. De langste stand op de tondeuze is alsnog korte stekeltjes.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2015, 13:27   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Dit klopt helemaal! Een kapper doet eigenlijk niets anders als het haar op de juiste lengte knippen, contouren goed vormgeven en het haar op enkele plekken iets uitdunnen of net 2 mm langer laten zodat dunne en dikke plekken goed overlopen.

Als je gaat millimeteren precies zoals kalekop28 zegt: zijkanten kort, dik bovenop met bijv. 20 mm scheren en de dunne stukken met 26mm scheren.

Ik zou het gewoon doen op de hoogtste stand met de tondeuze zelf. De langste stand op de tondeuze is alsnog korte stekeltjes.
jij snapt het! Zodoende kan je weer paar jaartjes ht uitstellen totdat het bittere noodzaak wordt ;-)
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2015, 15:19   #9
Rebuilder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2015
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
jij snapt het! Zodoende kan je weer paar jaartjes ht uitstellen totdat het bittere noodzaak wordt ;-)
Waarom doe je zelf niet alles op 1mm zetten?
Jij bent toch degene die iedereen aanraadt om flink te gaan trainen, een tattoo te nemen en de kop kaal te laten scheren?

No offence verder
Rebuilder is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2015, 21:53   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rebuilder Bekijk bericht
Waarom doe je zelf niet alles op 1mm zetten?
Jij bent toch degene die iedereen aanraadt om flink te gaan trainen, een tattoo te nemen en de kop kaal te laten scheren?

No offence verder
hahhah. je bent scherp man! Dat je het hebt onthouden, ;-) Alleen heb ik nooit tattoo aanbevolen, wel flink trainen en mm die hap. Ik millimeter het soms, tijdelijk effe niet, heb nu nieuwe stijl uitgevonden, zoals boven beschreven. Deze staat beter als mm, maar zodra dit niet meer kan zal ik het wel millimeteren. Eerst wellicht nog een ht en dan checken of dat wat wordt.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2015, 22:29   #11
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Ik zou inderdaad ook beginnen met 9-11 mm. Is kort genoeg om te zien of het je staat zonder dat je direct er als gabber uitziet.

Zijkanten iets korter..
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2015, 17:22   #12
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 99
Mocht je een platte achterkant hebben, probeer dan standje 2 of 3 bovenkant tot aan de achterkant een beetje naar beneden, zodat het mooi rond wordt.

zijkanten en achterkant altijd korter dan de bovenkant, tevens ook veel mooier met een goede overloop.

veel succes
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2015, 22:41   #13
Rebuilder
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2015
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
hahhah. je bent scherp man! Dat je het hebt onthouden, ;-) Alleen heb ik nooit tattoo aanbevolen, wel flink trainen en mm die hap. Ik millimeter het soms, tijdelijk effe niet, heb nu nieuwe stijl uitgevonden, zoals boven beschreven. Deze staat beter als mm, maar zodra dit niet meer kan zal ik het wel millimeteren. Eerst wellicht nog een ht en dan checken of dat wat wordt.
Ik raad je anders een MHP aan. Lijkt me ook een oplossing voor je ooit
Jazeker, flink trainen en een Beest worden

Trouwens, volgens mij ken ik jou van DBB kerel

Pas op dat je niet teveel AAS pakt he kun je kaal van worden hahahaah

Respect voor je reacties op anderen man, je bent een voorbeeld voor velen en geeft mensen weer moed en steun. Klasbak.
Rebuilder is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2015, 00:43   #14
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rebuilder Bekijk bericht
Ik raad je anders een MHP aan. Lijkt me ook een oplossing voor je ooit
Jazeker, flink trainen en een Beest worden

Trouwens, volgens mij ken ik jou van DBB kerel

Pas op dat je niet teveel AAS pakt he kun je kaal van worden hahahaah

Respect voor je reacties op anderen man, je bent een voorbeeld voor velen en geeft mensen weer moed en steun. Klasbak.

hahahah, thanx man ;-)

Weet je wat het met mhp en wat mij betreft ook met pruik is? Je flasht jezelf man, hahah, vindt ik niet kunnen. HT zie ik wel zitten, alleen prijzige grap man, ik zie wel joh. We zien wel waar het schip strand, so far so good. Ik heb al paar keer kaal geschoren, zag er zeker niet slecht uit, ziet er alleen bruut uit man. hahah, mensen schrikken er beetje van, ik heb een mannelijke kop en dan nog kaal scheren, tja, letterlijk boef uitstraling ;-)
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2015, 00:46   #15
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
hahahha, schoot me net binnen, anders laat ik de zijkanten groeien, mocht het boven helemaal kaal zijn en verbinden met andere kant, hahahha. Flink wat gel zo en plakken op het kale gebied Dat sommigen het doen, hahahah. (joke)
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.