Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2015, 22:11   #1
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Haar

Ik ben 21 jaar en heb onlangs via een jongen een middel gekregen.Ik heb dat middel gebruikt en na een week merkte ik was veranderingen aan mezelf, dus heb ik opgezocht wat het was. Het bleek anavar steroide te zijn, dus gelijk gestopt na een week. Nu heb ik geen haaruitval gemerkt maar me haar is wel heel erg dun geworden. Hersteld dit zich nog wel? Ik heb gehoord als je haar uitvalt is dit blijvend, maar in mijn geval is het gewoon heel dun geworden. Geen inhammen of iets dergelijks, alleen me voorste haarlijn heel dun geworden (kan de hoofdhuid nu zien). Ik hoor graag jullie mening.


Mvg
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2015, 01:27   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Hey Ramon,

Oxandrolon oftewel anavar heeft een lichte androgene werking. Het stimuleert op een lichte wijze de natuurlijke testosteron aanmaak in je lichaam. Als je al AGA hebt, kan het dus op een lichte wijze je haarwortels beschadigen i.v.m. aantasting d.m.v. meer dht waarde in je lichaam.

Oxandrolon die je kan kopen of via mensen kan krijgen is in vele gevallen echter fake, ondergedoseerd of er zit iets anders als spierversterkende middel erin, vaak oxymetholon. Dat laatste is wel erg slecht voor je haar.

Als je geen last hebt van aga, dan is het dunner worden van je haar tijdelijk als bijwerking van de medicijn, je lichaam geeft aan dat de medicijn zwaar is gevallen voor je lichaam. Tijdelijk dunner haar of kale plekken zie vaak bij gebruik van zware medicijnen, spierversterkende middelen, bloedverdunners-cholesterol remmers, zware antibiotica, kankermedicijnen, etc.

Als je geen AGA hebt dan is ht dus tijdelijke uitdunning, als je aga hebt dan heeft het het proces van dunner worden van haar met als uiteindelijke doel haaruitval versterkt.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2015, 11:23   #3
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Haar anavar

Hee,

Bedankt voor je reactie, dat geeft me toch wat hoop.
Hoelang duurt het over het algemeen dat het zich weer hersteld?

Mvg,
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2015, 11:48   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Dat weet ik niet.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2015, 15:42   #5
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Nou het ziet er niet uit dat het beter wordt. De kale plekken zitten op mijn hoofd!!! Ik baal als een stekker en heeft me zelf vertrouwen behoorlijk kapot gemaakt.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2015, 18:48   #6
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
ga naar de dokter toe en neem die pillen die je hebt geslikt voor fitness met je mee. Laat een professional ernaar kijken.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 10:33   #7
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Al gedaan!! Die wist er helemaal niks over en zei: 'het komt wel goed' je haar wordt wel weer dikker en groeit wel weer aan'
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 11:39   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Dan is het wellicht een tijdelijke kale plek dat ontstaan is door die pillen. Heb geduld en dan zal die vast terugkomen, duurt misschien wel effe.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 14:28   #9
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Ik denk zelf van niet al mijn haar is super dun en droog geworden plus dat een heleboel gekrompen zijn. Dat is geen goed teken.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 14:31   #10
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon93 Bekijk bericht
Al gedaan!! Die wist er helemaal niks over en zei: 'het komt wel goed' je haar wordt wel weer dikker en groeit wel weer aan'
haha onzin van je dokter. Meer dan driekwart van de doktoren geven geen shit aan haaruitval. Ik was vroeger gegaan naar de dokter over mijn haaruitval.. Ja het wordt dunner zegt hij... Enige wat hij heeft gedaan is vitamine D voorgeschreven.. probeer dat maar zegt hij

En ja de mens wordt kaler naar mate hij/zij ouder wordt. Niks aan te doen. Dat was zn antwoord. Pas als je arm weg is opeens, misschien dan helpt hij je echt. Maar goed, logisch gezien is DE middel tegen haaruitval er nog steeds niet.. Dus hem helemaal kwalijk nemen kan ik hem ook niet.

Voor droog haar kan je proberen met pure argan olie, emu olie, olijfolie, kokosolie, shampoo met keto, biotine pillen,
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)

Laatst gewijzigd door ryan82; 29 juni 2015 om 14:35
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 14:47   #11
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
ik snap het nu even niet, heb je nu last van aga? of heb je last van tijdelijke haaruitval door gebruik van spierversterkende middelen? Plaats eens een foto van je haar.

Laatst gewijzigd door kalekop28; 29 juni 2015 om 15:08
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 15:36   #12
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
ik snap het nu even niet, heb je nu last van aga? of heb je last van tijdelijke haaruitval door gebruik van spierversterkende middelen? Plaats eens een foto van je haar.
Ik heb soortgelijk maar dan met zeer lage testo verhogende middelen *(dus legale middelen)

Ik had vroeger gewoon overal haar./wel dun..
Opeens is dit sterk verminderd. Voornamelijk frontaal. Het kan zijn dat dit een tijdelijk haaruitval is, maar het kan ook zo zijn dat de medicatie minder effect op mij heeft. Ik weet het niet. Dankzij een vriend die ik ken heeft hij mij erop gewezen dat zink een natuurlijke testo booster is. Wellicht is dat het probleem. Op het haarlijn krijg je het snelste schade door verhoging van testosteron.

Verder gebruikte ik Pre Workout van MP Assault, Afslankpillen etc..

Dit zou het oorzaak kunnen zijn van mijn (tijdelijke haaruitval)
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)

Laatst gewijzigd door ryan82; 29 juni 2015 om 15:40
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 16:14   #13
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
ik snap het nu even niet, heb je nu last van aga? of heb je last van tijdelijke haaruitval door gebruik van spierversterkende middelen? Plaats eens een foto van je haar.
Misschien al AGA aanleg en versnelde haaruitval veroorzaakt door de pillen/middelen?
Er wordt vaak gezegd dat testosteron vooral bij de haarlijn zijn tol eist. En dat fitness een kleine piek van testosteron teweeg brengt. Wie heeft dit uitgezocht? Is dit wetenschappelijk bewezen of zijn dit verhalen die in een kringetje rondgaan en daardoor door steeds meer mensen als waarheid worden aangenomen? Net zoals Minoxidil onderhuids ook verspreid... Is dat bewezen of een aanname?

Want als fitness nou wel een lange verhoging van testosteron veroorzaakt (misschien wel een constante verhoging als je vaker in de week fitnesst) of echte krachttraining een behoorlijke verhoging teweegbrengt...? En dan nog testosteron verhogende middelen erbij gebruiken... Zijn dat geen dodelijke ingredienten voor het haar? Het haar krijgt een "dreun" en zal misschien langzaam herstellen. Maar als je zowieso al last van haarverlies hebt of aanleg voor AGA... Dat klinkt dan toch meer als logisch dat het funest voor je haar is?

Er is hier op haarweb vaker over gesproken maar ik heb nog niemand iets wetenschappelijks onderbouwd zien meedelen hierover. Of ik heb het gemist?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 16:51   #14
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Ik had nergens last van dik bos haar waar je echt niet door heen kon kijken.
Nadat ik dat spul heb gekregen van iemand is mijn haarlijn 4 vingers in plaats van 3 en kan je nu door mijn voorste haarlijn kijken, daarbij zijn inhammen gekomen (vooral links) en is mijn haar super dun en valt uit. Het is mijn eigen verantwoordelijkheid geweest om dat spul te nemen, maar ik wist het niet en voel me genaait.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 17:00   #15
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
In hoeveel tijd heeft dit alles dan plaatsgevonden? Snap je 4 vingers ipv 3 niet zo???
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.