Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2015, 17:01   #16
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Ramon,

je hebt waarschijnlijk een tijdlang zitten kuren, van paar weekjes kuur ga je niet zo zwaar en ineens zoveel haar verliezen.


Reet

Sterioden zijn erg slecht voor haar inderdaad, je dht knalt ervan omhoog.
Over fitness en krachttraining ben ik zelf ook niet echt uitgekomen. Ik weet het niet, de een zegt fitness en krachttraining is slecht voor haar. De andere zegt weer dat het juist beter is.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 17:29   #17
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
In het verleden heb ik ook een tijd gespeeld met gewichten... Ging helaas ook niet zo goed. Dermatoloog raadde het ook af toen ik met mijn haaruitval kwam. Beetje voor fit te blijven was geen punt... Spieropbouw was een goed idee. Dat mensen zeggen dat sporten goed voor je is lijkt me logisch... Je bent fitter, hebt meer regelmaat en is ontspannend. Gaat vaak ook gepaard met gezondere voeding dus dat is allemaal positief. Wat betreft testosteron-dht en haar weet ik het zo niet... Laat staan als je aanleg voor AGA hebt. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand daar wetenschappelijk iets onderbouwends voor heeft gevonden. Of dat steeds de verhalen worden nagepraat en uiteindelijk door iedereen als waarheid wordt gezien omdat ze het van verschillende kanten hebben gehoord.

Dus is er uberhaupt wel een onderzoek geweest naar krachttraining naturel en haaruitval. Krijg je een piek van testosteron-dht tijdens of na het trainen? Grote piek of vrij weinig? En hoe lang duurt die piek? Want als je vaak traint dan worden al die pieken gewoon een stabiele situatie van veel testosteron-dht... Zou haast zeggen dat er toch wel wat bekend over zou moeten zijn?
Anyone???
Als je de antwoorden hierop hebt kun je kijken wat ermee doet als AGA gevoelige...

Sorry topicstarter... We dwalen een beetje af maar misschien heb je er iets aan mocht je toch willen krachtsporten als je alle eventuele risico's voor je haar kent

Laatst gewijzigd door Reet; 29 juni 2015 om 17:39
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 17:42   #18
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Van wenkbrauwen naar haarlijn en het gaat nu steeds verder. In 4 weken tijd!!
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 18:17   #19
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
En ik heb maar anderhalf week gebruikt blijkt winstrol te zijn.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 18:20   #20
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@Reet

Er was wel wat wetenschappelijk onderzoek dat beweerde dat sporten haaruitval versterkte, datzelfde werd ook beweerd voor roken en seks. Weet het allemaal wat dat betreft ook niet zo, alles wat testo aanmaak stimuleert zou dus de boel kunnen versnellen denk ik. Maar goed, als je dusdanig over gaat nadenken dan wordt je leven wel erg zuur. Keuzes...

@Ramon

Ik begin mij serieus af te vragen wat er allemaal in die pil van jou zat. Als ook je wenkbrauwen en andere dingen ervan zijn uitgevallen. Ik zou toch maar terug gaan naar de huisarts en even vragen wat het allemaal is. Bloedonderzoek is zeker wel verstandig in dit geval.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 19:38   #21
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Ja wenkbrauwen een beetje valt niet op. Ik vind dit heel erg en zit hier verschrikkelijk mee!
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 19:43   #22
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
@Reet

Er was wel wat wetenschappelijk onderzoek dat beweerde dat sporten haaruitval versterkte, datzelfde werd ook beweerd voor roken en seks. Weet het allemaal wat dat betreft ook niet zo, alles wat testo aanmaak stimuleert zou dus de boel kunnen versnellen denk ik. Maar goed, als je dusdanig over gaat nadenken dan wordt je leven wel erg zuur. Keuzes...

@Ramon

Ik begin mij serieus af te vragen wat er allemaal in die pil van jou zat. Als ook je wenkbrauwen en andere dingen ervan zijn uitgevallen. Ik zou toch maar terug gaan naar de huisarts en even vragen wat het allemaal is. Bloedonderzoek is zeker wel verstandig in dit geval.
Ooit is deze discussie gevoerd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the stig Bekijk bericht
Na 18 jaar haaruitvalevaluatie ben ik tot de conclusie gekomen dat mannelijke haaruitval voornamelijk wordt veroorzaakt door een overmaat aan seks.Het lijkt erop dat je lichaam je straft,omdat je de belangrijkste functie van het menselijk lichaam :de voortplanting,misbruikt.Combineer dat met stress,slaapgebrek,ongezond(vooral vet) eetpatroon,weinig lichaamsbeweging en je hebt de ideale mix vooreen vroegtijdige kaalheid.Je haar geeft je lichamelijke conditie aan.Haar staat voor kracht.O.A.de kracht die je nodig hebt de (seks)verleidingen in het dagelijks leven te weerstaan.Ben je 17 en je begint kaal te worden weet je dat je iets goed fout doet.Leef gezond en afhankelijk van je haarstatus zul je zien dat je haar zich herstelt.Voor al diegenen met hulpmiddelen (ik ook dus):een shedding wordt niet veroorzaakt door fina ,duta enz.,maar door jouw leefgedrag.Dus na een sekssessie van een uurtje of 4(met of zonder vriendin)kun je medicijnen slikken tot je een ons weegt , aan een shedding zul echt niet ontkomen.Voor al diegenen die twijfels hebben,prober het maar eens;seks tot je er bij neervalt.Kijk maar eens goed wat er dan met je haar gebeurt;een kerstboom is er niets bij. Dan een paar weken onthouding en je zult zien ,je haar herstelt. Voor al die mensen die medicijnen tegen haaruitval gebruiken ,een stabilisatie zien maar klagen over een verminderde potentie,begin je het verband te zien ? Succes !
Laat je dus niet gek maken.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 20:02   #23
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Nee, maar toch zie ik me haar uitvallen en dunner en dunner worden en naar beneden hangen.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 21:03   #24
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Elser,

belangrijkste factor is toch wel genen denk ik, zowel aan mijn moeder als aan mijn vader kant, alle mannen zijn zo beetje kaal. Dat er andere factoren zijn die de boel flink kunnen versnellen, daar ben ik het helemaal met je eens.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 22:12   #25
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Ja, dat denk ik ook!! Naja ik moet maar een oplossing zoeken.
Kale kop staat me niet en haartransplantatie is ook niet echt een oplossing dan blijf ik achter de feiten aanlopen, daarnaast medicijnen helpt niet veel en heb last van een hoge bloed druk. Dan een haarwerk? Ik weet niet wat alle mogelijkheden zijn.
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 22:31   #26
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@Ramon

Nu heb je wel de kuur middenin afgebroken als ik het goed heb begrepen. Check wel even je hormoonbalans, dit soort dingen moet je niet zonder goed informatie winning doen he. Meeste sporters onderzoeken goed over hoe of wat. Je hebt nu een kuur middenin afgebroken, nakuur en dergelijke hoort er allemaal bij zover ik het weet. Ben geen professioneel op dat gebied, heb geen ervaring met dat soort dingen. Vraag aan een sporter hoe dat zit? midden in de kuur stoppen, wat doe je met de hormoonbalans? Dat moet allemaal weer in orde zijn zeg maar. Je moet je hormoonbalans weer op orde brengen.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2015, 22:34   #27
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ramon, ga geen doemscenarios door je hoofd laten spoken... Wacht af of het weer herstelt. Haar heeft tijd nodig om terug te groeien. Ligt het inderdaad aan je kuurtje dan zal het grootste gedeelte wel weer terugkomen. Je moet wel rekening houden dat het dan wel tot een half jaar kan duren. Ik zou voortaan wel beter opletten met wat je tot je neemt. Wijze les voor de rest van je leven. Je bent jong en je wilt wat, maar je kan zomaar bedrogen uitkomen. Afwachten dus en vooral niet gaan stressen... Al is dat makkelijk gezegd natuurlijk.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2015, 13:34   #28
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Misschien al AGA aanleg en versnelde haaruitval veroorzaakt door de pillen/middelen?
Er wordt vaak gezegd dat testosteron vooral bij de haarlijn zijn tol eist. En dat fitness een kleine piek van testosteron teweeg brengt. Wie heeft dit uitgezocht? Is dit wetenschappelijk bewezen of zijn dit verhalen die in een kringetje rondgaan en daardoor door steeds meer mensen als waarheid worden aangenomen? Net zoals Minoxidil onderhuids ook verspreid... Is dat bewezen of een aanname?

Want als fitness nou wel een lange verhoging van testosteron veroorzaakt (misschien wel een constante verhoging als je vaker in de week fitnesst) of echte krachttraining een behoorlijke verhoging teweegbrengt...? En dan nog testosteron verhogende middelen erbij gebruiken... Zijn dat geen dodelijke ingredienten voor het haar? Het haar krijgt een "dreun" en zal misschien langzaam herstellen. Maar als je zowieso al last van haarverlies hebt of aanleg voor AGA... Dat klinkt dan toch meer als logisch dat het funest voor je haar is?

Er is hier op haarweb vaker over gesproken maar ik heb nog niemand iets wetenschappelijks onderbouwd zien meedelen hierover. Of ik heb het gemist?
Heb gegoogeld en ik merk dat dit nog in onderzoek is. Maar waarschijnlijk moet je dan wel aanleg hebben voor AGA.. (google maar eens naar Assault pre work out Hairloss om een voorbeeldje te noemen.. ) Maar het is toch vrij logisch? Meer DHT = meer haaruitval indien je hiervoor gevoelig/aanleg heb??

Overigens ken ik iemand die door testo compleet kaal is geworden.
Dus wat Ramon zegt dat is ook wel zo. Of het onkeerbaar is, ja deels.. zo snel mogelijk stoppen en hopen dat de haarwortels niet dood zijn..
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2015, 12:42   #29
Ramon93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2015
Berichten: 45
Geslacht:
Ik heb gelezen over camouflage middelen, kan je dat ook gebruiken voor je voorste haarlijn?
Ramon93 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2015, 12:56   #30
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Yep, probeer Toppik eens.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.