Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juli 2015, 20:10   #1
ViceGrip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Kale kruin op jonge leeftijd!

Hallo iedereen,

Vandaag wees mijn vader me op m'n dunne haar bij mijn kruin. Ik had het wel eens eerder gehoord maar dag er niet veel van.

Besloot toch maar even in de spiegel te kijken en schrok er best van. Ben nu enigzins in paniek en besloot eens hier te posten.

Zie de bijlagen voor foto's.
Ik ben 22 jaar oud, en ben best bang om nu al kaal te worden. Is het mogelijk dat ik gewoon een dunne/kale kruin heb, of zal alles nu al kaal worden?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WP_20150703_002.jpg‎ (148,7 KB, 365x gelezen)
Bestandstype: jpg WP_20150703_003.jpg‎ (149,6 KB, 401x gelezen)
ViceGrip is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2015, 20:43   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Heel vervelend dat je dit natuurlijk moet overkomen op jouw leeftijd. De plek ziet er idd dun/kalend uit. Hoe dit zich verder zal ontwikkelen kan niemand voorspellen. Vaak is het wel zo dat als je op jonge leeftijd al met kaalheid te maken krijg dat de kans groot is dat het niet bij een kale plek blijft. Valt er wat aan te doen? Je kunt genoeg proberen als je dat zou willen. Lees je even goed in hier op Haarweb. Genoeg info te vinden! Verder heb je geen last van andere aandoeningen? Je kunt ook eerst via je huisarts naar een goede dermatoloog gaan om echt vast te stellen of je AGA hebt. Dan kun je eventuele stappen ondernemen als je zou willen. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2015, 23:00   #3
ViceGrip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Heel vervelend dat je dit natuurlijk moet overkomen op jouw leeftijd. De plek ziet er idd dun/kalend uit. Hoe dit zich verder zal ontwikkelen kan niemand voorspellen. Vaak is het wel zo dat als je op jonge leeftijd al met kaalheid te maken krijg dat de kans groot is dat het niet bij een kale plek blijft. Valt er wat aan te doen? Je kunt genoeg proberen als je dat zou willen. Lees je even goed in hier op Haarweb. Genoeg info te vinden! Verder heb je geen last van andere aandoeningen? Je kunt ook eerst via je huisarts naar een goede dermatoloog gaan om echt vast te stellen of je AGA hebt. Dan kun je eventuele stappen ondernemen als je zou willen. Succes!
Bedankt voor je reactie!

Is het mogelijk dat de plek zo blijft als dat hij nu is? Volgens mij heb ik altijd al een wat dunnere kruin gehad, dus wie weet blijft het wel gewoon zo.

Volgens mij heb ik geen aandoeningen die iets met het hoofdhaar te maken kunnen hebben. Wat voor aandoeningen hebben dat over het algemeen?

Nogmaals enorm bedankt voor je reactie.
ViceGrip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2015, 00:11   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Joh Vice... Haaruitval is zo iets raars. Heb vanalles gezien en (persoonlijk) meegemaakt. Dat de plek zo blijft kan ook ja... Of het gaat heeeel langzaam bergafwaarts. Of juist heeel snel. Heb zelfs zulke plekken zien dichtgroeien weer. Wél met behulp van medicatie natuurlijk. Maar wat helaas vaker voorkomt is dat het erger wordt en uiteindelijk een hoefijzer vormt. Dus alles is echt gewoon mogelijk, niet te voorspellen. Haaruitval kan echt vele oorzaken hebben. Heb je geen schimmel op je hoofd? Of eczeem? Zijn je bloedwaardes goed? Schildklier probleem? Vitamine-D tekort? Andere vitamines tekort (zeldzaam) of een ziekte onder de gelederen? Stress (!!!) is een sluipmoordenaar... Joh zoveel kan je haargroei belemmeren of stopzetten. Misschien wel een aantal van dit soort dingen bijelkaar die je haar doen uitvallen. Vandaar dat je het beste naar de dermatoloog kunt gaan om vast te stellen of het om erfelijke haaruitval gaat... Of wat voor ander soort haaruitval ook. Dan kun je gericht gaan nadenken of je hier iets tegen wilt gaan doen. Veel topics lezen hier op haarweb zoals ik al aangaf en als je iets niet begrijpt of je wilt iets vragen dan kun je dat gewoon doen 👍🏽
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2015, 12:27   #5
ViceGrip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Joh Vice... Haaruitval is zo iets raars. Heb vanalles gezien en (persoonlijk) meegemaakt. Dat de plek zo blijft kan ook ja... Of het gaat heeeel langzaam bergafwaarts. Of juist heeel snel. Heb zelfs zulke plekken zien dichtgroeien weer. Wél met behulp van medicatie natuurlijk. Maar wat helaas vaker voorkomt is dat het erger wordt en uiteindelijk een hoefijzer vormt. Dus alles is echt gewoon mogelijk, niet te voorspellen. Haaruitval kan echt vele oorzaken hebben. Heb je geen schimmel op je hoofd? Of eczeem? Zijn je bloedwaardes goed? Schildklier probleem? Vitamine-D tekort? Andere vitamines tekort (zeldzaam) of een ziekte onder de gelederen? Stress (!!!) is een sluipmoordenaar... Joh zoveel kan je haargroei belemmeren of stopzetten. Misschien wel een aantal van dit soort dingen bijelkaar die je haar doen uitvallen. Vandaar dat je het beste naar de dermatoloog kunt gaan om vast te stellen of het om erfelijke haaruitval gaat... Of wat voor ander soort haaruitval ook. Dan kun je gericht gaan nadenken of je hier iets tegen wilt gaan doen. Veel topics lezen hier op haarweb zoals ik al aangaf en als je iets niet begrijpt of je wilt iets vragen dan kun je dat gewoon doen 👍🏽
Heb redelijk veel stress, maar ben niet op de hoogte van eventueel vitamine tekort of mijn bloedwaardes. Ik denk dat ik deze week maar eens langs de huisarts ga.

Las net toevallig wel iets over een verband tussen haaruitval/kale plekken en allergiën, heb erg veel last van hooikoorts en het is deze zomer best erg.

Ook heeft mijn vader redelijk dun haar (logisch want hij is in de 50). Hij gebruikt bepaalde medicatie ervoor, en zweert er bij. Ik zal eens vragen of hij ook al op vroegere leeftijd last had.
ViceGrip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2015, 13:55   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je hebt blond/licht haar dus het is van zichzelf al minder dekkend dan donker haar.

Echter lijkt dit wel op een AGA-patroon van haaruitval rondom de kruin. Komt er verder nog haaruitval voor in de familie?

Het is normaal dat de kruin dunner gedekt is dan de rest maar ik vrees dat je hier toch te maken hebt met een beginnende fase van AGA.
Hooikoorts zal geen invloed hebben op je haar en bij stress gaat het echt om langdurige hevige stress en verloopt de haaruitval meestal volgens een ander patroon.

Een consult bij de huisarts is natuurlijk altijd verstandig!

Welke medicatie gebruikt je vader?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2015, 17:20   #7
ibuprofen23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2015
Locatie: Drachten
Berichten: 18
Geslacht:
Mijn situatie lijkt erg op die van jou
ibuprofen23 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2015, 16:35   #8
Walterpinkman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Hier een beetje hetzelfde geval. Ook donkerblond, jong en zoals op de foto te zien, ongeveer dezelfde mate van beginnende kaalheid. Ik ben er onlangs mee naar de doktor geweest en uiteindelijk is finasteride(5mg) eruit gekomen. Heb er toch wel een behoorlijke poos over getwijfeld. Zeker als je de vele gevallen leest waar helaas bijwerkingen zijn opgetreden.. Na uren en uren lezen en afstruinen van het internet, heb ik toch besloten om het te proberen. Bijwerkingen komen niet heel vaak voor en verdwijnen, zoals ik heb begrepen, als je stopt met het middel.

Ik heb gekozen voor de 5mg variant van Teva . Dit is namelijk een stuk goedkoper dan elke 1mg variant. Heb er een crusher bij gekocht en verdeel vervolgens het pilletje ongeveer in 5 gelijke hoopjes. Vervolgens gooi ik elke dag 1mg in water en drink het. Ik doe het nog te kort om over bijwerkingen of verbeteringen te praten.

Nu heb ik wel nog een paar vragen. Heeft iemand al ervaring met het combineren van fina? Eventueel het gebruik van minoxidil?
Tweede vraag; Op de verpakking staat dat pilletje geheel moet worden ingenomen, dat doe ik dus niet. Weet iemand of dat veel uitmaakt?
Walterpinkman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2015, 20:14   #9
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik begrijp niet goed waarmee je fina wilt combineren. Als je het al ergens mee wil combineren, gebruik dan minoxidil. Fina en minox vullen elkaar goed aan.

Die 5 mg pil is bedoeld voor mensen met een vergrootte prostaat. De dosering daarvoor is 5 mg. Je moet de pil dus in zijn geheel innemen om de juiste dosering te hebben en daarom staat het op de verpakking. Jij gebruikt het niet tegen een vergrootte prostraat, maar als middel tegen haaruitval. De dosering daarvoor is veel lager, dus neem je geen hele pil.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2015, 01:46   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViceGrip Bekijk bericht
Heb redelijk veel stress, maar ben niet op de hoogte van eventueel vitamine tekort of mijn bloedwaardes. Ik denk dat ik deze week maar eens langs de huisarts ga.

Las net toevallig wel iets over een verband tussen haaruitval/kale plekken en allergiën, heb erg veel last van hooikoorts en het is deze zomer best erg.

Ook heeft mijn vader redelijk dun haar (logisch want hij is in de 50). Hij gebruikt bepaalde medicatie ervoor, en zweert er bij. Ik zal eens vragen of hij ook al op vroegere leeftijd last had.
Hooikoorts doet niets met haar, heb er gelukkig al een tijdje geen last van. Vroeger was het jaarlijks raak met hooikoorts, wees gerust wat dat betreft.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2015, 02:32   #11
jeroen92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walterpinkman Bekijk bericht
Hier een beetje hetzelfde geval. Ook donkerblond, jong en zoals op de foto te zien, ongeveer dezelfde mate van beginnende kaalheid. Ik ben er onlangs mee naar de doktor geweest en uiteindelijk is finasteride(5mg) eruit gekomen. Heb er toch wel een behoorlijke poos over getwijfeld. Zeker als je de vele gevallen leest waar helaas bijwerkingen zijn opgetreden.. Na uren en uren lezen en afstruinen van het internet, heb ik toch besloten om het te proberen. Bijwerkingen komen niet heel vaak voor en verdwijnen, zoals ik heb begrepen, als je stopt met het middel.

Ik heb gekozen voor de 5mg variant van Teva . Dit is namelijk een stuk goedkoper dan elke 1mg variant. Heb er een crusher bij gekocht en verdeel vervolgens het pilletje ongeveer in 5 gelijke hoopjes. Vervolgens gooi ik elke dag 1mg in water en drink het. Ik doe het nog te kort om over bijwerkingen of verbeteringen te praten.

Nu heb ik wel nog een paar vragen. Heeft iemand al ervaring met het combineren van fina? Eventueel het gebruik van minoxidil?
Tweede vraag; Op de verpakking staat dat pilletje geheel moet worden ingenomen, dat doe ik dus niet. Weet iemand of dat veel uitmaakt?
Ik gebruik minox nu 2.5jaar in combinatie met een derma roller, sinds 1.5 jaar gebruik ik ook finasteride (ook 5 mg variant) . Met de minox alleen (destijds zonder dermaroller) had ik nauwelijks effect en werkt mijn kruin steeds dunner alsook mijn haarlijn. Nu is mijn kruin terug volledig dichtgegroeid en verlies ik nauwelijks nog haar, als het er 7 a 8 wanneer ik mij douche zal het veel zijn, vroeger lag de hele douche vol met haar. Ik moet er wel bij vertellen dat ik sinds ik fina gebruik wat last heb van gynaecomastie alhoewel dit naar mijn mening redelijk miniem blijft. De inhammen die zich gevormd hebben zijn ook lichtjes opgevuld, het is te zeggen de plaatsen waar nog haar stond maar waar het heel dun was zijn terug voller geworden, de plaatsen waar ik reeds kaal geworden was zijn kaal gebleven.

@ts: ik zou het feit dat je kruin dunner wordt niet teveel je leven laten beïnvloeden zoals bij mij een paar jaar terug het geval was. ik keek om de 5 minuten in de spiegel. Wil je je haarverlies aanpakken moet je voor jezelf kijken welke supplementen of medicatie jij verkiest en het probleem trachten aan te pakken of het proces te vertragen. Ik raad je ook aan om dit in samenspraak met je huisarts/dermatoloog te doen. Maar je kan het natuurlijk ook accepteren, het kan evengoed zijn dat het nooit erger wordt, zoals eerder aangehaald kan niemand de toekomst voorspellen, dat zal de natuur uitwijzen vrees ik.

Laatst gewijzigd door jeroen92; 3 augustus 2015 om 02:35
jeroen92 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2015, 16:27   #12
ViceGrip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Na lang niets van me te laten horen ben ik er weer!
Zit er nog steeds redelijk over in.
Ben naar de dokter geweest en die raadde me aan omdat het misschien aan mijn schildklier zou kunnen liggen.

Nadat ik de symptonen van een trage schildklier opgezocht had dacht ik het probleem gevonden te hebben, ik herken me namelijk ook in de andere symptonen.

Helaas (ironie), bleek mijn schildklier gewoon in orde, en heeft mijn kale kruin dus een andere oorzaak (of gewoon 'natuurlijk').

Ik weet nog niet zo goed wat ik nu ga doen..
ViceGrip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 12:34   #13
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViceGrip Bekijk bericht
Na lang niets van me te laten horen ben ik er weer!
Zit er nog steeds redelijk over in.
Ben naar de dokter geweest en die raadde me aan omdat het misschien aan mijn schildklier zou kunnen liggen.

Nadat ik de symptonen van een trage schildklier opgezocht had dacht ik het probleem gevonden te hebben, ik herken me namelijk ook in de andere symptonen.

Helaas (ironie), bleek mijn schildklier gewoon in orde, en heeft mijn kale kruin dus een andere oorzaak (of gewoon 'natuurlijk').

Ik weet nog niet zo goed wat ik nu ga doen..
Dat is het mooie van symptomen opzoeken op internet, je kan je er meestal heel goed in herkennen. Mijn huisarts vertelde me destijds ook dat mijn haaruitval kon liggen aan een traag werkende schildklier. Dus thuis meteen opzoeken wat de symptomen van een traag werkende schildklier waren. JA! ik was ook altijd moe en mijn stem was ook wat zwaarder dan normaal, ik was ook wat aangekomen en het belangrijkste: ik had ook haaruitval. Helaas waren mijn hormoonwaardes gewoon goed en ik had gewoon AGA. De vermoeidheid en het aankomen kwamen gewoon omdat ik te weinig sliep en te veel at. Nooit meer op internet symptomen opzoeken, gewoon lekker naar je huisarts gaan.

Hoewel het natuurlijk fijn was geweest als je kaalheid gewoon aan je schildklier had gelegen, is het voor je algehele gezondheid natuurlijk beter dat dat niet het geval is. Met een traagwerkende schildklier slik je ook je hele leven medicijnen. Dan slik ik toch liever wat finasteride i.c.m. minoxidil op mijn hoofdhuid. Zodra ik dan vrede heb met mijn haaruitval kan ik daarmee stoppen, met een kapotte schildklier kan dit niet.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 12:55   #14
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Ik had reeds op mijn 15 een doorschijnende kruin. Mijn lichaam is gewoon anti hoofdhaar
__________________
Finasteride 1,25mg p/d: april 2015 - heden
anijs is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.