Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2015, 13:21   #1
Nivazw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Zorgen om grote kruin en dun haar

Hallo allemaal,

Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over mijn haar, ik heb altijd sinds kleins af aan een vrij grote kruin gehad met heel dun haar, voorheen had ik altijd kort haar dus viel deze kruin niet op. Afgelopen jaar ben ik begonnen met het lang laten groeien van mijn haar waardoor deze kruin erg opvalt, ik heb vrij dik haar dus het valt over de kruin. Ook groeit mijn haar vrij snel.

Maar sinds kort heb ik het idee dat deze kruin steeds groter word en mijn haar dunner word. Een aantal jaar geleden had ik ook het idee dat mijn haar dunner werd, de kapper adviseerde toen van shampoo te wisselen en dat heeft gewerkt. Een aantal weken geleden is dit weer begonnen en nu ik weer andere shampoo gebruik merk ik dat mijn haar weer dikker word maar de situatie van de kruin veranderd niet. Ik ben 1.5 week geleden naar de kapper geweest en die heeft er verder niks over gezegd.

Ook blijven er telkens haren aan mijn hand zitten als ik er bijvoorbeeld wax in doe of er echt stevig met mijn handen doorheen ga en, nog iets voor waar mijn haarlijn begint op mijn voorhoofd zitten allemaal kleine dunne haartjes. Mijn vader en opa's hebben nooit last gehad van kaal worden dus het zit niet in de familie. Mijn moeder zegt dat het door het warmere weer kan komen.

Ik ben nu 20 en hecht veel waarde aan mijn haar, ik heb een aantal foto's toegevoegd. Moet ik me zorgen gaan maken en actie ondernemen of overdrijf ik en is er niks aan de hand?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FullSizeRender.jpg‎ (96,5 KB, 148x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2768.jpg‎ (60,3 KB, 150x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2767.jpg‎ (48,5 KB, 139x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2770.jpg‎ (109,8 KB, 186x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2766.jpg‎ (106,0 KB, 154x gelezen)
Nivazw is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 13:20   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het is normaal dat er haren uitvallen, dit heeft iedereen. Dit valt met name op als je je haren styled dus dit is opzichzelf geen probleem. Wordt pas een probleem wanneer de haren sneller uitvallen dan groeien.

Als niemand in de familie het heeft is de kans erg klein dat jij er last van krijgt. Is er wel kaalheid aan de vrouwelijke kant?

De kruin lijkt inderdaad ietsje dunner, maar dit kan ook gewoon normaal zijn. Bij blond haar is de kruin al sneller zichtbaar.

Als je je zorgen maakt is het goed om een afspraak te maken bij de huisarts en dit te bespreken.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 16:08   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Uiteraard vallen er haren uit.

Wat ik heb opgemerkt, wat misschien voor jou ook van toepassing is, Is dat wanneer je je haarstyled met gel de haren wellicht wel loskomen van het haarzakje maar nog niet zichtbaar uitvallen. Aangezien het aan elkaar zit geplakt met gel.

Ik was mijn haar hooguit 1-2 x per week. Ik gebruik gel + haarlak. Savonds spoel ik het alleen uit. En je merkt dus dat wanneer je gel / lak gebruikt dat moment als haarwassen en haar stylen ik dan wat haren aan mijn handen heb. dit gaat om max 30 haren ongeveer. sommige dagen meer sommige dagen minder.

Controleren of er minder haren terug groeien dan uitvallen is niet te controleren. Behalve op te merken als je dus kaal wordt en dan is het vaak te laat. Of het in de familie zit zegt denk niet alles. Want je kruin zit er wel AGA uit.... iedere situatie is uniek.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2015, 18:36   #4
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Je kan minoxidil overwegen als je het idee hebt dat je haar status achteruit gaat. Werkt vooral op de kruin goed.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2015, 11:48   #5
Nivazw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Uiteraard vallen er haren uit.

Wat ik heb opgemerkt, wat misschien voor jou ook van toepassing is, Is dat wanneer je je haarstyled met gel de haren wellicht wel loskomen van het haarzakje maar nog niet zichtbaar uitvallen. Aangezien het aan elkaar zit geplakt met gel.

Ik was mijn haar hooguit 1-2 x per week. Ik gebruik gel + haarlak. Savonds spoel ik het alleen uit. En je merkt dus dat wanneer je gel / lak gebruikt dat moment als haarwassen en haar stylen ik dan wat haren aan mijn handen heb. dit gaat om max 30 haren ongeveer. sommige dagen meer sommige dagen minder.

Controleren of er minder haren terug groeien dan uitvallen is niet te controleren. Behalve op te merken als je dus kaal wordt en dan is het vaak te laat. Of het in de familie zit zegt denk niet alles. Want je kruin zit er wel AGA uit.... iedere situatie is uniek.
Dit herken ik wel een beetje, alleen gaat het bij mij vaak om +-6 haren als ik wax en haarlak in doe. Ik was mijn haar ook 2-3 keer per week en de andere dagen spoel ik het uit. Misschien lijkt het ook wel meer omdat ik er nu op ben gaan letten.

Denk je dat ik me zorgen moet gaan maken om mijn kruin?
Nivazw is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2015, 11:49   #6
Nivazw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Het is normaal dat er haren uitvallen, dit heeft iedereen. Dit valt met name op als je je haren styled dus dit is opzichzelf geen probleem. Wordt pas een probleem wanneer de haren sneller uitvallen dan groeien.

Als niemand in de familie het heeft is de kans erg klein dat jij er last van krijgt. Is er wel kaalheid aan de vrouwelijke kant?

De kruin lijkt inderdaad ietsje dunner, maar dit kan ook gewoon normaal zijn. Bij blond haar is de kruin al sneller zichtbaar.

Als je je zorgen maakt is het goed om een afspraak te maken bij de huisarts en dit te bespreken.
Aan de vrouwelijke kant is geen kaalheid in de familie. Ik denk dat ik het nog even aankijk en dan eventueel een afspraak bij de huisarts maak. Helaas denk ik dat die toch niet meewerkt als ik de verhalen zo lees.
Nivazw is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2015, 16:00   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mmm ja een huisarts is meestal wel een gokje. Sommige zijn echt top en sommige snappen er niks van. Je moet een beetje geluk hebben, maar ik zou het zeker wel proberen!

Indien hij of zij je echt niet wil helpen kun je altijd aandringen op een dermatoloog. Eventueel van tevoren wat onderzoek doen of er goede bij jou in de buurt zijn.

Wat je verder nog kunt doen is af en toe een foto nemen. Probeer hier de situatie zo gelijk mogelijk te houden. Dus bijvoorbeeld droog haar, zonder gel, na het wassen, in de badkamer, in de avond, uit dezelfde hoek.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 11:50   #8
Nivazw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inter Bekijk bericht
Je kan minoxidil overwegen als je het idee hebt dat je haar status achteruit gaat. Werkt vooral op de kruin goed.
Aangezien ik toch duidelijk merk dat ik echt abnormaal veel uitval heb wil ik toch eens minoxidil proberen. Aangezien mijn haar nog aardig vol en lang is kan ik er beter nu mee beginnen dan wanneer het te laat is. Welke zou je me adviseren? De 2% of 5% en dan de lotion of de foam of welke geeft het beste resultaat?
Nivazw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 12:42   #9
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nivazw Bekijk bericht
Dit herken ik wel een beetje, alleen gaat het bij mij vaak om +-6 haren als ik wax en haarlak in doe. Ik was mijn haar ook 2-3 keer per week en de andere dagen spoel ik het uit. Misschien lijkt het ook wel meer omdat ik er nu op ben gaan letten.

Denk je dat ik me zorgen moet gaan maken om mijn kruin?

Een note tussendoor, ik heb zeer slechte ervaringen gehad met wax en haarlak, nu is die discussie hier op de forum vaker gevoerd of dat slecht is voor haar. Weet het ook niet precies, maar naar mijn idee was wax toch wel een stimulans die haaruitval versterkte.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 12:51   #10
Nivazw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Een note tussendoor, ik heb zeer slechte ervaringen gehad met wax en haarlak, nu is die discussie hier op de forum vaker gevoerd of dat slecht is voor haar. Weet het ook niet precies, maar naar mijn idee was wax toch wel een stimulans die haaruitval versterkte.
Als wax daadwerkelijk een stimulans is van haaruitval heb je dan een alternatief om mijn haar mee te stylen? Dan kan ik dat eventueel ook nog overwegen
Nivazw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 13:04   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je kunt beginnen met de 2% om te kijken hoe dat bevalt. De 5% is iets sterker en daarmee iets krachtiger maar om te beginnen en op te bouwen kan de 2% juist fijn zijn. zou eens kijken naar foligain p2.

Wax is opzichzelf niet slecht voor je haar. als je je er echt zorgen om maakt heeft revita (van de shampoo) ook nog gel die je hoofdhuid zou moeten ondersteunen (revita styling). Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Indien je niet gek veel wax of haarlak gebruikt is er niks aan de hand. Je haar krijgt voeding van binnenuit.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 13:28   #12
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nivazw Bekijk bericht
Als wax daadwerkelijk een stimulans is van haaruitval heb je dan een alternatief om mijn haar mee te stylen? Dan kan ik dat eventueel ook nog overwegen
ik mm haar tegenwoordig, 1 cm boven en 5 mm zijkant, met scheermes wordt er lijn getekend door kapper, met driehoek als cover voor inhammen, werkt prima, zeker met cowboybaard, zelfde mm lengte als haar zeg maar.

Geeft echt zo een cowboy mannelijke look, doe geen smeersel meer in haar, dus kan wat dat betreft niet zeggen. Die kokos vet van afro-tropische winkels zijn wel weer goed voor haar. Zekerheid kan ik je niet geven ;-)
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 09:37   #13
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nivazw Bekijk bericht
Aangezien ik toch duidelijk merk dat ik echt abnormaal veel uitval heb wil ik toch eens minoxidil proberen. Aangezien mijn haar nog aardig vol en lang is kan ik er beter nu mee beginnen dan wanneer het te laat is. Welke zou je me adviseren? De 2% of 5% en dan de lotion of de foam of welke geeft het beste resultaat?
5% en dan de lotion die is het meest effectief.
Foam ben ik geen voorstander van daar is het product ook niet voor ontworpen.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 11:49   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inter Bekijk bericht
5% en dan de lotion die is het meest effectief.
Foam ben ik geen voorstander van daar is het product ook niet voor ontworpen.
Hoezo niet voor ontworpen? Ik gebruik foam omdat ik jeuk en irritatie krijg van PPG. Welke lotion irriteert dan niet? Dan is foam toch de enigste optie?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2015, 01:25   #15
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Hoezo niet voor ontworpen? Ik gebruik foam omdat ik jeuk en irritatie krijg van PPG. Welke lotion irriteert dan niet? Dan is foam toch de enigste optie?
PPG zorgt ervoor dat het goed penetreert tot in het haarzakje.
Als je er bijwerkingen van hebt dan is het inderdaad je enige optie maar zolang je dat niet hebt ben je het beste af met minoxidil met PPG.
inter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.