Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2019, 07:54   #31
Rosenkavalier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 4
Even een update. Gebruik nog steeds geen finasteride en het bevalt me prima. M'n haar is niet echt veel minder geworden en de seks is geweldig. Dus geen klachten, geen terugval of zo.
Rosenkavalier is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2019, 20:33   #32
leon78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Hoi allen,
Hoewel ik jaren niet meer actief ben geweest op het forum, mijn gebruikersnaam ook vergeten, wilde ik na lange tijd weer eens posten. Inmiddels 40 geworden en vader van twee gezonde dochters. Op mijn 23e begon de kaalslag in te zetten en ben ik rond mijn 24e met finasteride gestart. Heb destijds online vele uren doorgebracht wat kon helpen.
Zelf heb ik de eerste jaren geen last van bijwerkingen gehad, voor zover ik dat zelf kon constateren. Met mijn huisarts rond mijn 28e overlegd vanwege de kinderwens. Hij adviseerde mij een half jaar te stoppen. Ik wilde vanwege de gezondheid van mijn kind(eren) geen risico nemen en ben een jaar gestopt. Had toen ongeveer 4 jaar fina gebruikt. Na de eerste poging was mijn vriendin een maand later al zwanger. Mijn oudste dochter wordt binnenkort 12. Tijdens de zwangerschap altijd heel voorzichtig geweest met de pillen etc. Het ritueel bij mijn jongste dochter (nu 8) herhaald na een kleine 3 jaar fina gebruik. Toen weer een jaar gestopt. Het duurde nu iets langer om zwanger te worden. Vanwege waarschijnlijk de leeftijd i.c.m. het stoppen zag ik de inhammen toen sneller groter worden.
Inmiddels voor langere duur, een ruime 7 jaar aan de fina geweest, maar ik ben er nu sinds een maand mee gestopt. Dit had met een aantal zaken te maken. Ik ben iets anders tegen medicijngebruik gaan aankijken. De laatste jaren kreeg ik steeds meer last van droge ogen en kon mijn harde lenzen nauwelijks langer inhouden dan 1 a max. 2 uur. De link met fina heb ik nooit gelegd al zag ik wel berichten voorbij komen. Nog steeds ben ik fanatiek bezig met fitness, maar merkte op dat mijn borstspieren rond de tepel zachter leken. Dit is er langzamerhand ingeslopen. Zeker het laatste half jaar viel mij dit op. Ook met aftrainen kreeg ik nooit meer die strakheid. Zou het met fina te maken hebben? Daar kom je maar op één manier achter, stoppen. Gezien mijn leeftijd zijn mijn prioriteiten veranderd en had zelf zoiets vind het nu leuk geweest. Met de komst van wat grijze haren, scheer ik het toch kort, bij het langer laten groeien is het bij de inhammen nooit meer zoals vroeger geworden. Ik stop er nu definitief mee. Aan afbouwen dus nooit gedaan en heb tijdens de twee keer stoppen nooit last gehad van klachten.
Wat heb ik in deze relatief korte periode gemerkt: mijn lenzen kan ik weer uren dragen, heb dit na het stoppen geleidelijk aan weer op kunnen bouwen. Het meest verrassende vond ik dat ik na een week of twee veel meer zaadvloeistof had en de zin in sex beduidend is toegenomen. Mijn borstspieren zijn nog niet de oude, maar je lichaam verander je niet a la minute. Mijn advies is houd je lichaam goed in de gaten. Dit zijn puur mijn ervaringen en wilde ik met jullie delen.
leon78 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 10:22   #33
Hopsaflopsa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2016
Berichten: 101
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leon78 Bekijk bericht
De laatste jaren kreeg ik steeds meer last van droge ogen ... merkte op dat mijn borstspieren rond de tepel zachter leken

Zijn gewoon normale verschijnselen als je ouder wordt . Je huid wordt slapper en je stofwisseling wordt trager. Je ogen worden droger, je libido wordt minder enz.


Wel goed dat je gestopt bent voor de zwangerschap. Daarom is fina/duta ook niet echt een geweldig middel voor jonge mannen.
Hopsaflopsa is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 11:20   #34
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Voordat je begint Finasteride en Dutasteride, moet je jezelf afvragen of je het risico op bijwerkingen wilt lopen. Zelf heb ik geen of nauwelijks bijwerkingen in de jaren dat ik het gebruik. Gezien mijn verleden met haartransplantaties en het goede resultaat dat ik daarmee heb kunnen bereiken, vind ik het resultaat van finasteride, of in ieder geval het behoud van de huidige haarstatus, momenteel belangrijker dan een mogelijke verlaging in libido.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 20:53   #35
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Fina/duta is gewoonweg puur vergif.



Het is niets minder dan een hormonentherapie. Logisch dat er dan zware gevolgen kunnen zijn. Denk aan bodybuilders die beginnen met een kuur... Meeste gebruikers zien pas problemen op langere termijn, sommige direct. Hoe dan ook fina is geen aanrader.


Cognitieve dissonantie is ook iets waar menig fina gebruiker last van heeft. En begrijpelijk, ze zijn hopeloos en willen hun haar behouden kost wat kost en daardoor negeren ze alle feiten of minimaliseren ze die.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2019, 21:56   #36
leon78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hopsaflopsa Bekijk bericht
Zijn gewoon normale verschijnselen als je ouder wordt . Je huid wordt slapper en je stofwisseling wordt trager. Je ogen worden droger, je libido wordt minder enz.
Tja, de laatste twee zijn juist enorm verbeterd de afgelopen maand na het stoppen met fina, zoals ik vermeldde, en dat op m’n 40e. Ik heb m’n conclusie wel getrokken. En Gynaecomastie lijkt mij iets anders dan een slappe huid. Maak zelf je keuze, dat heb ik ook gedaan (en ben daardoor wel vele jaren zelfverzekerder door het leven gegaan) en als langdurig gebruiker maak ik nu de keuze mijn gezondheid voorrang te geven en geen verder risico te nemen. Natuurlijk is de één gevoeliger voor stoffen dan een ander en waarom worden sommige rokers wel 80. Die discussies omtrent toxiciteit heb ik hier al vaker gelezen. Mijn advies is simpelweg let op de bijwerkingen.
leon78 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.