Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2002, 11:04   #1
vincent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 66
Question uiteinden uitgevallen haren

hallo allemaal,

bij mijn uitgevallen haren zit er soms een geel hard korstje aan de uiteinden van het haar. Ik weet dat er een wit puntje hoort te zitten, maar soms is deze dus helemaal omringd door een hard stukje van 1 of 2 mm. Weet iemand wat dit kan zijn? het lijkt alsof het rechtstreeks uit mijn hoofd komt.
Ik heb lang last gehad van roos die met een dikke laag mijn hoofd bedekte, dus dat zal er wel iets mee te maken hebben. maar als het om het witte puntje zit lijkt het me toch niet helemaal goed. Kan roos doordringen tot de wortel?


alvast bedankt,

vincent
vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2002, 20:59   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Citaat:
Kan roos doordringen tot de wortel?
Neen.

Het kan zijn dat je hoofdhuid veel talg aanmaakt en roos veroorzaakt.


Hier heb je wat info over roos :


Wat is roos nu eigenlijk?

Roos is een aandoening waarbij veel huidschilfers op de behaarde hoofdhuid verschijnen. De kleine witte schilfers zitten vaak los in het haar.

Waardoor komt het?
De oorzaak van roos is niet bekend. Cellen van de hoofdhuid vernieuwen zich voortdurend. ‘Oude’ cellen laten van de huid los.
Bij mensen met roos vernieuwen de cellen van de hoofdhuid zich twee keer zo snel als normaal. Zodoende zijn er ook twee keer zoveel ‘oude’ cellen die loslaten. Daardoor ontstaan de schilfers. Meestal neemt de werking van de kliertjes in de huid ook toe, waardoor er meer talg en vet op de hoofdhuid komt. Het vet kan jeuk veroorzaken.

Kan het kwaad?
Roos kan geen kwaad en is niet besmettelijk. Het kan ook geen kaalheid veroorzaken. Meestal verdwijnt roos na enige tijd vanzelf, maar het kan altijd weer terugkomen.

Wat kunt u er zelf aan doen?
Met een anti-roosshampoo kunt u het probleem vaak verhelpen.
Anti-roosshampoo bevat seleniumsulfide of zinkpyrithion; deze stoffen remmen de snelle aanmaak van huidcellen.
Laat de shampoo vijf tot tien minuten inwerken en was uw haren er om de paar dagen mee.

Wanneer naar de huisarts?
Neem contact op met uw huisarts:

als u slechts op een of enkele plekken in het haar schilfers heeft;
als u ook schilfers op uw voorhoofd of in het gezicht krijgt.
Wanneer er andere verschijnselen zijn waarover u zich zorgen maakt, overleg dan met uw huisarts

Bron : http://www.artsennet.nl/nhg/index.asp?s=1675

Probeer es een goede anti-roos shampoo Vincent ( Rooscure is een van de beste op dit gebied ). Grote kans dat je van je probleem af zult zijn.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2002, 00:09   #3
vincent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2002
Berichten: 66
bedankt rocco,
die rooscure gebruik ik al een tijdje en hij werkt zeker. alleen die harde punten vind ik vreemd. Het kan zijn dat dit de onderste vastgekoekte laag van mijn roos is. zo te zien heeft niemand anders er last van, en als het niet tot de wortel kan doordringen zal het niet veel kwaad kunnen...

groeten!
vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2002, 16:29   #4
passant
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 3
hey vincent,
ik heb daar ook last van, soort brokken hard spul dat om je haaruiteinde vastzit. Daaronder zit bij mij echter wel gewoon een wit puntje wat van de haarwortel is denk ik.
ik gebruik daar op dokters advies af en toe denorex shampoo (1x per week) voor en daarnaast altijd nizoral. Het helpt wel wat maar niet fantastisch, en zeker als je een keertje overslaat heb je t meteen weer terug. Ik was bijvoorbeeld afgelopen maandag bij m;n vriendin, daar m'n haren gewassen en ik loop nu nog met keiharde korsten en jeuk op m'n hoofd rond.
Maar ja, iets zinnigs kan ik er dus ook niet over zeggen. ik vraag me wel af of het nou een gevolg is van haaruitval of dat het er aan bijdraagt?
passant is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2002, 18:22   #5
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi passant

Al je hoofdhuidproblemen worden veroorzaakt doordat type 1 5ar in je hoofdhuid T om gaat zetten naar DHT. Deze gaat vervolgens je talgproductie opkrikken m.a.g. de problemen die je opnoemt. Inderdaad, als je een keertje je shampoo overslaat komt de huidirritatie weer terug omdat de DHT continu in je hoofdhuid bezig is met je talgproductie. Wat ik nu zeg gaat alleen op als je een mannelijk vorm van kaalheid hebt.

Dus een gevolg van haaruitval.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2002, 18:37   #6
berre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2002
Berichten: 40
Wat zeer goed is bij roos en te vette hoofdhuid en stimuleerd de nog aanwezige haargroei is gewoon APPELAZIJN,in iedere deftige voedingswinkel te verkrijgen en niet duur ongeveer 1.5euro voor een fles van 0.7l,.Voor ge uw haar wast goed mee inmasseren en een 10'laten intrekken daarna gewoon wassen ..Jammer dat ik het te laat ontdekte,wie ermee begint vanaf zijn 18jaar zal zeker zijn volledige kaalheid enkele jaren doen opschuiven
berre is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2002, 21:31   #7
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Appelazijn?? Hier heb ik nog nooit iemand over gehoord volgens mij. Nog iemand anders hier ervaring mee/informatie over?
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2002, 13:24   #8
berre
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2002
Berichten: 40
Toch geen grap hoor, heb het zelf toegepast heb ook altijd veel roos en een vette hoofdheid gehad na 6weken intensief gebruik bijna elke dag,roos weg en hoofdhuid normaal voldoende met 2maal perweek wassen waar anders alle dagen..Opgelet dit is geen haargroeimiddel ,Ik kreeg vet haar en roos rond mijn 17de en toe begon ook mijn haar uit te vallen ben er nu 42helaas heb van ditmiddel ook te laat gehoord...Maar op een gezonde hoofdhuid zal uw haar ook langer blijven staan ,wat de kaalheid toch enkele jaren kan doen opschuiven..Mijn dochtertje had ook last van roos,wilde eerst niet horen van appelazijn,maar na enkele maanden verschillende dure shampoo's gebruikt te hebben zonder blijvend resultaat ,vroeg ze zelf eens om haar haar in te vrijven met appelazijn,na enkele keren roos weg en 1keer in de week laat ze zich gewillig bhandelen ,dat het niet was voor de reuk zou ik zeggen gebruik het als haarwater alleen de reuk daarom ook uitspoelen....Is ook goed voor huisdieren als ze een onzuivere vacht hebben,en voor mensen met gewichtsproblemen voor het eten nen soeplepel in een glas water en e krijgt een snellere vetverbranding,geen grapje.Evenals voor een zweetkuurtje een fles in goed heet badwater een halfuurtje luieren afsqpoelen met koudwater en ge zijt volledig herboren
berre is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2003, 14:27   #9
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
anti rooshampoo veroorzaakt JUIST haaruitval.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.