Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 22 juli 2017, 02:11   #1
inham&kaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2017
Berichten: 7
Geslacht:
Meerdere middelen tegelijk, goed of slecht?

Hallo!

Ik ben 26, maar ik heb voor zover ik weet al inhammen sinds mijn 18e. De inhammen zijn wellicht ietsje erger geworden naarmate ik ouder werd, maar gelukkig niet per se extreem en zorgwekkend.

Om te voorkomen dat het erger zal worden en in de hoop dat ik weer iets terug kan groeien, heb ik een half jaar geleden toch maar eens de knoop doorgehakt en ben begonnen met het dagelijks gebruiken van finasteride (1mg).
Ook ben ik nu bijna 2 maanden bezig met het 2x daags toedienen van Rogaine Minoxidil foam.
Ook werd mij door iemand met positieve ervaring een hair loss lotion kuur van Sensai Shidenkai aangeraden, die ik nu ook sinds 2 weken geleden ben gaan gebruiken. Echter kon ik hierover niet veel vinden op internet, maar diegene vertelde dat er haar terug groeide bij de inhammen. Net als Rogaine moet je deze lotion 2x daags toebrengen.

Ik had het idee dat door de finasteride mijn "haaruitval" (voor zover ik dat had) minder was dan voorheen bij onder andere het borstelen.
Echter is volgens mij het befaamde "shedding" proces sinds een paar dagen begonnen. Mijn vriendin plukte eergisteren de hele dag door losse haren van mijn shirt af. Ondanks ik wist dat dit zou kunnen gebeuren, is het toch wel even schrikken. Maar het schijnt een goed teken te zijn toch?

Mijn vragen aan jullie:
-Is het wel goed dat ik alle 3 middelen tegelijk gebruik? De finasteride en Rogaine minoxidil zijn uiteraard voor continu gebruik, maar de Sensai kuur is maar eenmalig en ik ben na 2 weken al door een 1/3 van de fles heen. Dus nog een maand te gaan.
- Is er een kans dat de shedding plaats vindt door een teveel aan middelen en juist een negatieve bijwerking is?
- Is er na al die jaren (inhammen vielen me op sinds mijn 18e ongeveer, ben nu 26) nog hoop dat er wat haar terug zal groeien bij mijn inhammen, of ben ik al te laat en is het nu enkel voorkomen dat het erger zal worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Laatst gewijzigd door inham&kaas; 22 juli 2017 om 02:15
inham&kaas is offline   Met citaat reageren
 

Labels
finasteride, inhammen, minoxidil, rogaine, sensai

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.