Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2014, 15:22   #1
Klaas26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 7
Behandelingen bij Hasci en De Reys

Ik heb dan uiteindelijk ook maar de moeite genomen om mijn ervaringen hier te delen. Toen mijn haarproblemen ontstonden en ik hier wat aan wilde gaan doen heb ik dit forum vaak bezocht, dus op deze manier doe ik wat terug, zullen we maar zeggen. Tegenwoordig lees ik bijna niks meer. Dit heeft twee redenen: ik wil er niet te veel mee bezig zijn, en eigenlijk ben ik mijn haar na verloop van tijd ook wat minder belangrijk gaan vinden. Nu dus toch informatie van mijn kant. Vermoedelijk kan dit handig zijn voor anderen die nog voor een eerste behandelingen gaan.

Ik ben 30 jaar. Twee-en een half jaar geleden kreeg ik last van behoorlijke haaruitval. Ik heb mij toen gelijk erg druk gemaakt om te zoeken naar oplossingen voor dit probleem. Een aantal consults bij Transhair, Aeshetic in Veldhoven, ABC Clinic en Hasci volgde. Ook bezocht ik Intermedica waarna ik finasteride ben gaan gebruiken.

Destijds ben ik dus bij vier klinieken geweest. Transhair was echt een verschrikking. Mij werd een FUT-behandeling geadviseerd van 1300 grafts (met korting). Ik kreeg een heel naar gevoel van dit gesprek, had ook direct door dat het alleen maar om het binnenhalen van de klant ging. Dat wil je niet als je voor het eerst met iemand je haarproblemen bespreekt.
Dit was mijn eerste consult en ik was vrijwel direct genezen. Ik kende een FUE-behandeling op dat moment nog niet, en die stripmethode ging het voor niet doen. Gelukkig ben ik toen hier terecht gekomen, en las over de FUE-methode. Vervolgens ben ik naar de andere drie klinieken geweest.

Die consults waar allen zeer positief. Bij ABC-clinic heb ik een 1,5 uur kunnen spreken over mijn situatie en wensen, geheel vrijblijvend. Ik heb toen net met een arts gesproken, maar met de eigenaar, die zelf ook een haarstransplantatie had ondergaan. Alles zeer informatief, op geen enkele manier leek dit op het verkooppraatje dat ik eerder bij Transhair had gehoord.

De gesprekken bij Aesthetic en Hasci waren ook zeer goed. Bij Aesthetic werd mij zelfs geadviseerd dat het wellicht beter zou zijn om nog even te wachten. Zij vonden de haarsituatie nog best in orde, dus een behandeling zou wat aan de vroege kant kunnen zijn.

Ik heb uiteindelijk de keuze voor Hasci gemaakt omdat ik het beste wilde voor mijn haar. Kennelijk heeft de mooie website en de verhalen van bekend Nederland mij destijds beïnvloed. Dan maar wat meer betalen, maar ik heb er mijn hele leven profijt van, zo was de gedachte.

Begin 2013 heb ik een behandeling gehad van 900 grafts. Er was vooraf ingezet op 1000 grafts, maar bij nader inzien bleek er toch iets minder nodig te zijn. Over de hele dag was ik zeer tevreden. Het oogde professioneel, en ik was redelijk snel klaar. Eigenlijk was hier niks op aan te merken.

Met goede hoop begon toen het lange wachten op de groei van de nieuwe haren. Mijn haarstatus was door het gebruik van finasteride redelijk stabiel, met deze transplantatie ging ik dus weer voor een coupe waar ik 100% tevreden mee was.

Een jaar later, begin 2014, viel het resultaat toch een beetje tegen. Uiteraard waren de inhammetjes nu opgevuld, waar voorheen geen haar meer zat. Ontevreden was ik vooral over de dichtheid. Misschien kun je niet veel verwachten van 900 grafts, maar ik had toch op meer tevredenheid gehoopt. Verder ontstond er in het midden vooraan een steeds groter worden groep haartjes die heel kort en futloos waren. Ik heb proberen te analyseren of dit transplantaten waren, of mijn 'normale' haar dat gewoon niet meer groeide. Misschien was het wel een beetje van allebei. Immers, er waren ook genoeg haren in het midden geïmplanteerd, en in dit gebied stonden nu vrijwel alleen halve haren.

Ik begon me steeds meer te storen aan deze haren. Daarbij was ik dus ook niet tevreden over de dichtheid. Wanneer ik mijn haar gewassen had kon je op momenten echt de hoofdhuid zien (bij droog haar, welteverstaan). Dit was niet wat ik had gehoopt na een behandeling die mij EUR 5000,- heeft gekost.

Omdat de situatie eerder slechter dan beter zou worden, heb ik vrij snel besloten dat een nieuwe transplantatie vroeg of laat nodig zou zijn. Dan maar direct aanpakken, heb ik gedacht. Medio 2014 zou een nieuwe behandeling volgen.

Hoewel ik De Reys niet eerder had gesproken, voelde ik er toch vrij veel voor om de behandeling daar uit te laten voeren. Ik las dat hij een kliniek aan huis had en dat hij samen met zijn vrouw behandelde. Geen dure kliniek met ik weet niet hoeveel assistentes dit keer.

Vorige week ben ik samen met mijn vriendin naar Belgie gereisd. Het bleek dat er een nieuwe locatie was gebouwd, waar een gastenverblijf aan vastzit. Wij werden ontvangen door De Reys en zijn vrouw Gina en we voelden ons direct thuis, dat is toch prettig als je zo'n behandeling moet ondergaan.

Savonds zijn wij in het verblijf gebleven. Hier kan geen hotelkamer tegenop, van alle gemakken voorzien en echt prettig. De volgende ochtend om 8 uur kwam Gina ontbijt brengen. Zeer vertrouwd allemaal. We zijn opgestaan, broodje gedaan, en een half uur later zijn we begonnen met de behandeling.

Een aantal conclusies die werden getrokken. Vrijwel alle grafts die waren geïmplanteerd door Hasci bevatten 1 haar (vandaar ontevredenheid dichtheid). Er was een zeer groot donorgebied gebruikt voor de extractie van maar 900 grafts, dit was ook nog eens het beste gebied (achterhoofd). Toen De Reys opzoek ging naar een donorgebied voor de nieuwe transplantie, werden er lichte littekens geconstateerd. Er werd mij verteld dat bij afscheren deze waarschijnlijk zichtbaar zouden zijn, maar dat zekerheid hierover alleen in die situatie te geven is. De dag begon niet echt lekker dus.....

Uiteindelijk is er gekozen om het gebied boven mijn oren de gebruiken. Er zijn 700 grafts geïmplanteerd, waarvan ik heb ik kunnen zien dat er grafts bij zitten met 3/4 haren. Wederom een kleine behandeling dus, ik ben er graag vroeg bij.

De Reys en zijn vrouw zijn zeer vriendelijke mensen. Ik vond het ook prettig dat ik de hele dag door dezelfde twee mensen ben behandeld. Bij Hasci had ik te maken met 6 a 7 mensen, eentje voor het scheren, de ander voor het wassen etc. Hoewel je zo'n behandeldag natuurlijk zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben, maakt dit alles het er toch een stuk aangenamer op.
Verder is de prijs ook een stuk aantrekkelijker. Ik was nu niet meer dan EUR 2.100 kwijt en er zijn nu meer haren getransplanteerd (2/3 per graft ipv 1/2 per graft).

Mocht ik nog aan een nieuwe behandeling willen, dan is voor mij de keus simpel. Ik wilde dit toch even vermeld hebben hier, ook omdat de website van De Reys aardig wat te wensen overlaat.

Voor de volledigheid heb ik bijgevoegd een foto van circa een maand geleden. De kleine haartjes midden vooraan die ik heb omschreven zijn hierop te zien.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 1-4.jpg‎ (121,0 KB, 179x gelezen)
Klaas26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2014, 23:19   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
heey

leuk dat je je verhaal met ons deelt. Maar ik dacht dat je bij HASCI een haarstamcel transplantatie kreeg en dat moet dan toch betekenen dat je grafts nog op de littekens moeten zitten. Dus dat bewijst maar weer dat heel die techniek onzin is en niet werkt

heb je ook meer foto's ik vind deze foto een beetje onduidelijk.
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 05:26   #3
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Thanks voor je verslag ! Dat lage dichtheidsverhaal van HASCI komt elke keer weer terug, ik heb dat hier op mijn site ook toegelicht: http://www.hasci-exposed.com/HSTMagic1.html

Verder heel herkenbaar: door de enorme marketing machine van HASCI krijg je het idee dat het wel een goede kliniek moet zijn, maar je komt uiteindelijk bedrogen uit.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 09:51   #4
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Net als jij was ik ook in de reclame met bekende nederlanders getrapt.
Een jaar na de behandeling had ik ook , net als jij, een lage dichtheid. Ben toen gaan klagen bij GHO. Ze hebben hem er toen bij gehaald. Vent reageerde vreselijk vervelend tegen mij en vond het zelf wel prima uitzien.
Blijkbaar is dat dan hun standaard. Heb vorig jaar een verdichting laten doen bij een andere kliniek.
Erg zonde van het het vele geld dat we GHO betaald hebben.
Triest dat die vent door kan blijven gaan met mensen wat wijs te maken.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic

Laatst gewijzigd door Kruger; 9 september 2014 om 10:42
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 12:09   #5
Klaas26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 Bekijk bericht
heey

leuk dat je je verhaal met ons deelt. Maar ik dacht dat je bij HASCI een haarstamcel transplantatie kreeg en dat moet dan toch betekenen dat je grafts nog op de littekens moeten zitten. Dus dat bewijst maar weer dat heel die techniek onzin is en niet werkt

heb je ook meer foto's ik vind deze foto een beetje onduidelijk.
Werd inderdaad een HST genoemd. Wat ik na afgelopen week begrepen heb is dat er een groot deel van mijn donor niet meer goed bruikbaar is omdat er beschadigingen zo niet kleine littekens zijn ontstaan. Dit is vrij snel geconstateerd en niet volledig onderzocht. Echter, mocht het er helemaal goed uit hebben gezien dan zou De Reys dit gebied wel hebben gepakt voor de nieuwe behandeling. Dit is dus niet gebeurd. In ieder geval kunnen we concluderen dat De Reys afgelopen week vond dat de techniek niet heeft gewerkt;

Meer foto's heb ik uiteraard. Heb juist deze gekozen omdat deze redelijk anoniem is. Hier houd ik het daarom voorlopig even bij.

Laatst gewijzigd door Klaas26; 9 september 2014 om 12:41
Klaas26 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 12:12   #6
Klaas26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Net als jij was ik ook in de reclame met bekende nederlanders getrapt.
Een jaar na de behandeling had ik ook , net als jij, een lage dichtheid. Ben toen gaan klagen bij GHO. Ze hebben hem er toen bij gehaald. Vent reageerde vreselijk vervelend tegen mij en vond het zelf wel prima uitzien.
Blijkbaar is dat dan hun standaard. Heb vorig jaar een verdichting laten doen bij een andere kliniek.
Erg zonde van het het vele geld dat we GHO betaald hebben.
Triest dat die vent door kan blijven gaan met mensen wat wijs te maken.
Ik had voor mezelf al besloten om niet te gaan mailen of klagen etc. Wilde me de frustratie van zo'n gesprek besparen. Gewoon veel geld betaald, wat ik toch al niet meer mis, helaas. Hopelijk kunnen deze ervaringen anderen helpen met hun keuze voor een kliniek.

Overigens, is de verdichting bij de andere kliniek wel naar tevredenheid?
Klaas26 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2014, 12:46   #7
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Ik heb mijn ervaring met Hasci ook achter me gelaten. Het geld is een ding maar dat je weer je hoofd kaal moet laten scheren en opnieuw door die maanden met shockloss moet is tamelijk vervelend.
Maar ik denk dat het voor iemand die er lang voor heeft moeten sparen en die niet het geld heeft voor nog weer een behandeling enorm frustrerend moet zijn.
Ik zag Gerard Joling onlangs in een programma waarbij het tamelijk waaide. Dan zie je dat het er ook bij hem echt niet goed uitziet.
Ja ik heb een enorme verbetering gehad na mijn laatste behandeling.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic

Laatst gewijzigd door Kruger; 9 september 2014 om 12:48
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2014, 22:15   #8
Klaas26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 7
Zit nu op 6 dagen na de behandeling. Het herstel in het geïmplanteerde gebied gaat als verwacht, maar ik moet zeggen dat ik aardig wat meer last heb van mijn donorgebied. Bij mijn vorige behandeling heb ik hier eigenlijk helemaal geen last na gehad, dus dit is even wennen.

Alsof iemand constant vol druk geeft op men hoofd, aan beide kanten boven men oren, zo laat de pijn zich het beste omschrijven. Iemand bekend hiermee, wat is de verwachting en kan ik dit verhelpen? Ik slik liever geen pijnstillers, maar misschien wat wondermiddeltjes die ik niet ken?

Volgens de arts zou er sprake van napijn kunnen zijn ten gevolgen van neuralgie. Als het dit inderdaad betreft, zou het zou enkele weken kunnen duren voordat dit volledig weg zal zijn. Pijn wordt voorlopig nog niet minder, ik zal later nog eventjes een foto maken van het gebied. Alvast dank.
Klaas26 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2014, 14:42   #9
Klaas26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2012
Berichten: 7
Fotos donor 5 dagen

Hierbij de foto's.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 2-2.jpg‎ (136,9 KB, 115x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 1-3.jpg‎ (144,8 KB, 102x gelezen)
Klaas26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
de reys, haartransplantatie, hasci

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.