Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 september 2010, 18:57   #16
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
O ja krijg bijna het vermoeden dat iemand hier echt aandelen in finasteride heeft maar mensen sceptici noemen of kreten gaan noemen dat diegenen geen finasteride durven te nemen dat lach ik juist weer weg kuch
Denk dat de velen uit wanhoop of uit andere redenen juist niet beseffen wat de consequenties zijn hoe kan je nou voor alle andere gebruikers spreken beetje kort door de bocht he.
En ja hier ging het verder niet om,maar dat het werkt voor stabilisatie of als een voorlopige oplossing kan ik enigzins begrijpen.
Laten we maar hopen dat er snel een goede oplossing komt gelijk deze discussie overbodig.

Laatst gewijzigd door jord-y; 25 september 2010 om 19:02
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:03   #17
jan.ano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 6
Wel het is zo dat de dermatoloog het mij niet aanraadde dat medicijn te nemen omdat ik nog maar 21 ben. Of ik het nu neem of niet is natuurlijk mijn keuze, maar ik ben er voorlopig niet echt voorstander van. Ik heb zopas een artikel gelezen die de mogelijke bijwerkingen van dit product bespreken.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=6439

Ik hoop alleen dat de Minoxidil binnen een maand toch weer opnieuw begint te werken... Tenzij mijn apotheker iets zwaar fout doet met het samenstellen van de minoxidil... Zoals ik al zei, het is van als ik de samenstelling van de apotheek heb beginnen te gebruiken dat mijn haaruitval opnieuw begon (en ook de jeuk en onstekingen). Ik kan natuurlijk niet weten of dit de oorzaak is

Laatst gewijzigd door jan.ano; 25 september 2010 om 19:07
jan.ano is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:06   #18
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
De sceptici echter, zijn vaak diegene die niet durven/willen of waarbij het niet werkt. Die mening lach ik wuivend weg.

Maak je niet druk, ik gebruik het ook gewoon hoor.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:07   #19
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik meen het wel, met een klein knipoogje. Met de fyto-oestrogenen in soja moet je goed rekening houden (er zijn gevallen bekend van ernstige gynaecomastie hierdoor), oesters staan niet voor niets als 'lust-makers' bekend en een dagje zon doet wonderen voor je libido

Er zijn heel veel zaken die je hormoonhuishouding beïnvloeden. Maar ik wil daarmee niet net doen alsof fina een soort snoepje is, hoor. Het is een krachtig medicijn dat heel gericht de omzetting van testosteron in DHT remt.

Voor het overige lees ik hier de discussie en moet ik ook zeggen dat ik een dermatoloog die zegt dat als minoxidil niet helpt, dat dan niets helpt, niet erg hoog aan sla. We weten allemaal dat als minoxidil niet helpt, dat finasteride dan misschien nog wel iets kan doen. Zelfs al is de dermatoloog persoonlijk hevig gekant tegen het gebruik van finasteride, dan nog vind ik dat hij je als patient wel volledig moet voorlichten zodat je zelf ook een afweging kunt maken.
Ja beetje hetzelfde verhaal als het topic krachttraining en sex.
Vind alleen het verhaal een klein beetje erg overdreven wat betreft de zon en het soja gebeuren.
Hormoonhuishouding d.m.v van finasteride is toch wel een heel ander verhaal of je moet idd liters yoghurt soja nemen,maarja sowieso wie neemt er uberhaupt soja yoghurt ik iedergeval niet.
Verder kan je dan altijd nog kiezen voor andere yoghurt en dat gaat niet op met het verhaal finasteride...ja saw palmetto kuch nee denk het niet.
Uiteraard moet iedereen een afweging voor zichzelf maken,maar het ging meer om de reactie van een bepaald iemand hier
En idd dermatologen althans mijn ervaring is niet erg positief.
Misschien lopen ze hier wat achter wat betreft bepaalde zaken.....

Laatst gewijzigd door jord-y; 25 september 2010 om 19:11
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:12   #20
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
@ Jan.ano,

het enige wat je op dit moment kunt doen is idd hopen.
Maar hou er wel rekening mee dat je de strijd tegen Aga nooit gaat winnen.

Daarvoor is de Aga bij jou te agressief en te jong begonnen.

Tondeuze al geprobeert?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:12   #21
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
O ja krijg bijna het vermoeden dat iemand hier echt aandelen in finasteride heeft maar mensen sceptici noemen of kreten gaan noemen dat diegenen geen finasteride durven te nemen dat lach ik juist weer weg kuch
Denk dat de velen uit wanhoop of uit andere redenen juist niet beseffen wat de consequenties zijn hoe kan je nou voor alle andere gebruikers spreken beetje kort door de bocht he.
En ja hier ging het verder niet om,maar dat het werkt voor stabilisatie of als een voorlopige oplossing kan ik enigzins begrijpen.
Laten we maar hopen dat er snel een goede oplossing komt gelijk deze discussie overbodig.
Ja, ik wordt moedeloos van die fatsoenrakkers ja. Ze willen zelf maar al te graag, maar uit angst voor bijwerkingen of weet ik veel wat, willen ze het niet.

Dat kan natuurlijk.

Maar ik krijg er altijd een beetje een gevoel van afgunst bij als ze vervolgens gaan doen alsof we ons aan het vergiftigen zijn. Je zou zelf maar al te graag willen dat je niet constant meer in de spiegel hoeft te kijken of je haarlijn niet verder naar achter is getrokken. Laten we elkaar geen mietje noemen.

Overigens ik ben 2 jaar lang gestopt geweest...ook in die periode merkte ik geen haaruitval. En om maar aan te geven dat ik probeer er zorgvuldig mee om te gaan, slik ik om de dag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Uiteraard moet iedereen een afweging voor zichzelf maken,maar het ging meer om de reactie van een bepaald iemand hier
Je weet niet waar je het over hebt. Je probeert me in een hoekje te stoppen en je hebt nog steeds niet door dat je de eerste keer alles verkeerd gelezen had.

Snap niet wat je plan is en steeds maar roepen dat ik aandelen in fina hebt. Waar slaat dat op. Ik denk dat ik alles heel goed uitleg.

Laatst gewijzigd door norwood2; 25 september 2010 om 19:18
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:19   #22
jan.ano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Tondeuze al geprobeert?
Wel ja dat is ook zoiets, kort haar staat me eigenlijk niet, laat staan geen haar
Heb altijd middellang haar gehad met wat product in omdat dit me het beste stond, maar dit kan ik niet meer omdat mijn haaruitval het laatste jaar echt is uitgebroken zeg maar
jan.ano is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:21   #23
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ja, ik wordt moedeloos van die fatsoenrakkers ja. Ze willen zelf maar al te graag, maar uit angst voor bijwerkingen of weet ik veel wat, willen ze het niet.

Dat kan natuurlijk.

Maar ik krijg er altijd een beetje een gevoel van afgunst bij als ze vervolgens gaan doen alsof we ons aan het vergiftigen zijn. Je zou zelf maar al te graag willen dat je niet constant meer in de spiegel hoeft te kijken of je haarlijn niet verder naar achter is getrokken. Laten we elkaar geen mietje noemen.

Overigens ik ben 2 jaar lang gestopt geweest...ook in die periode merkte ik geen haaruitval. En om maar aan te geven dat ik probeer er zorgvuldig mee om te gaan, slik ik om de dag.
O er zullen vast mensen zijn die wel zo zijn zoals jij zegt,al ben ik dus niet uit dat rijtje om het even nu dan duidelijk te maken ja ik kan ook wel zeggen dat ik er moe van wordt van al die fina reclame-makers,maar dat even terzijde.
Verder heb ik het woord vergiftigen niet in mijn mond genomen.
En ja idd ik zou liever ook het haarprobleem niet willen zoals de rest hier denk ik.. wat is je punt?
En nee hoor laten we elkaar geen mietje noemen vind je wel een stoere knakker gezien je finas neemt ok? zand erover
En nee ik ben geen anti finastrijder hier,reageerde alleen op bepaalde opmerkingen hier wat dus over finasteride ging.

Laatst gewijzigd door jord-y; 25 september 2010 om 19:23
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:24   #24
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Als iemand happy is en finasteride slikt dan is diegene niet meteen voorstander van vrije verkoop in de supermarkt. Ja, je zal hier veel mensen tegen komen ja, die het slikken en erover praten. Is dat meteen reclame ? Sorry maar ik kan die link niet leggen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:27   #25
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan.ano Bekijk bericht
Wel het is zo dat de dermatoloog het mij niet aanraadde dat medicijn te nemen omdat ik nog maar 21 ben. Of ik het nu neem of niet is natuurlijk mijn keuze, maar ik ben er voorlopig niet echt voorstander van. Ik heb zopas een artikel gelezen die de mogelijke bijwerkingen van dit product bespreken.
21 is idd nog vroeg. Aan de andere kant, als het haaruitval echt desastreus is dan zou ik het toch serieus overwegen. Of je bij de situatie neerleggen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:27   #26
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Daar gaat het me niet om eigenlijk.
De topicstarter zei dit:
Ik ben momenteel radeloos,

Om dan iemand maar gelijk aan de finas te helpen vind ik gewoon niet verstandig.
Mensen die radeloos zijn of uit wanhoop dingen doen denken meestal niet eerst na voordat ze iets gaan doen of dingen gaan gebruiken zonder te beseffen hoe en wat of klink ik nu weer als een wanna be good guy zeker?
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:36   #27
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Daar gaat het me niet om eigenlijk.
De topicstarter zei dit:
Ik ben momenteel radeloos,

Om dan iemand maar gelijk aan de finas te helpen vind ik gewoon niet verstandig.
Mensen die radeloos zijn of uit wanhoop dingen doen denken meestal niet eerst na voordat ze iets gaan doen of dingen gaan gebruiken zonder te beseffen hoe en wat of klink ik nu weer als een wanna be good guy zeker?
Nogmaals, zijn dermatoloog zweeg erover of had er nooit van gehoord. Daar ga je niet voor naar een dermatoloog. Daar kom je voor duidelijke tekst en uitleg. De topicstarter wist niet beter dan dat minox het enige alternatief was. Moet ik dan zwijgen ofzo en zeggen jammer dan ? En als hij dat niet wilt slikken, nou dat kan, maar hij weet er in elk geval vanaf en ik vertel hem dat.

Je maakt een punt van iets dat er niet is.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:40   #28
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Een punt wat ik dus wel belangrijk vindt gebeurt namelijk vaak genoeg op haarweb sites
En ja misschien had je het wat tactischer kunnen formuleren i.p.v gelijk finasteride te gaan lopen schreeuwen zie bericht 2 van dit topic verder even goeie vrienden hea no hard feelings
En ja dermatologen en huisartsen lopen blijkbaar in nl een beetje achter dat is wel duidelijk..

Laatst gewijzigd door jord-y; 25 september 2010 om 19:43
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:42   #29
jan.ano
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2010
Berichten: 6
Ik las trouwens ook ergens dat haaruitval vaak gebonden is aan periodes, en dat het deze periode (de maand september) is dat veel mensen opnieuw last hebben van haaruitval. Klopt dit, of is dit maar een fabeltje?

In ieder geval zal ik de minoxidil 4% nog enkele maanden gebruiken en dan zien of ik resultaat heb. Zo niet zal ik terug gaan naar mijn dermatoloog om het medicijn toch maar eens te proberen en zien wat het na enkele maanden geeft.

Alvast bedankt voor jullie hulp
jan.ano is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 19:47   #30
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Een punt wat ik dus wel belangrijk vindt gebeurt namelijk vaak genoeg op haarweb sites
En ja misschien had je het wat tactischer kunnen formuleren i.p.v gelijk finasteride te gaan lopen schreeuwen zie bericht 2 van dit topic verder even goeie vrienden hea no hard feelings
En ja dermatologen en huisartsen lopen blijkbaar in nl een beetje achter dat is wel duidelijk..
ah, heb het terug bekeken en had het idd beter kunnen verwoorden. Ik wilde enkel zeggen dat er een veel beter alternatief is. Die geweldige tekst van Anthonius heb ik niet in mijn vocabulair "Je zou finasteride kunnen gebruiken, maar pas op, tis geen asperientje...bla"
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt m'n haar uit of niet? Quin AGA - Algemeen 17 20 december 2010 18:44
haar valt voor mijn ogen pedroA Haarwerken 1 22 juli 2007 04:03
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.