Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2011, 03:29   #16
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik gebruik die fina al ruim veertien maanden en ik merk er helemaal niets van, geen bijwerking, geen effect, geen resultaat nada noppes. Wat moet ik eigenlijk doen om het te laten werken, moet ik eerst een uur op mijn hoofd gaan staan of moet ik er witte asperges bij vooraf eten of iets dergelijks? Hoe komt het dat het bij jullie wel werkt?

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 13 november 2011 om 02:13
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 18:41   #17
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
heeft iemand al het langer termijn onderzoek van finas gevonden?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 19:15   #18
geenkaleknikker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Berichten: 15
Is het niet zo dat bij 20% van de mannen finasteride (propecia) niet werkt
Bij sommige mannen raakt het uitgewerkt na 7 jaar, bij andere mannen werkt het na 15 jaar nog net zo goed.
In denk dat elke man weer anders reageerd op finasteride. De 20% bij wie het niet werkt heeft kennelijk de meest gevoelige haarzakjes.
En de man bij wie het op 7 jaar niet meer werkt heeft weer gevoeligere haarzakjes dan de man bij wie het na 10 jaar nog werkt etc. etc.
__________________
Regime

Finasteride 1 mg per dag (sinds 2004)
5% minoxidil 1 ml per dag (2009-2010)
geenkaleknikker is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 20:30   #19
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geenkaleknikker Bekijk bericht
Is het niet zo dat bij 20% van de mannen finasteride (propecia) niet werkt
Bij sommige mannen raakt het uitgewerkt na 7 jaar, bij andere mannen werkt het na 15 jaar nog net zo goed.
In denk dat elke man weer anders reageerd op finasteride. De 20% bij wie het niet werkt heeft kennelijk de meest gevoelige haarzakjes.
En de man bij wie het op 7 jaar niet meer werkt heeft weer gevoeligere haarzakjes dan de man bij wie het na 10 jaar nog werkt etc. etc.
Wat een ellendig spul en dan zal het ook nog zomaar kunnen zijn dat sommige varianten van bepaalde fabrikanten minder goed werken als een ander...en ga zo maar door....ach ja ik hoop dat het fina wonder mij wel treft...
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 23:40   #20
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Ik gebruik die fina al ruim veertien maanden en ik merk er helemaal niets van,
Ik merkte het al na 2 maanden, heb in de eerste twee weken wat lichte vermoeidheids verschijnselen gehad, en een paar weken een lichte schedding (mag die term bij mij niet eens dragen)
Verder begint Fina nu goed te werken bij mij.
Het enige nadeel (nouja nadeel) is dat mijn libido iets minder is, maar niet zodanig dat ik het als een problem beschouw, mijn haar gaat er met sprongen op vooruit en daar kan ik al opgewonden van raken als ik over 2 jaar mijn eindoel bereikt heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Ik sta hier echt dagelijks de vloer aan te vegen en met wat ik opraap daar kan ik een trui mee breien.
Dat heb ik nou niet, wil ik met mijn hooguit 20 tot 25 haren verlies per dag, moet al minstens 130 jaar worden wil ik genoeg haar hebben verzameld om een topje in maat S te kunnen breien.
Stuur je haren maar naar mij toe, ik brei zelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nishinakajima Bekijk bericht
Misschien heb ik wel last van iets dat niks met dht te maken heeft of moet ik maar drie mg per dag gaan innemen? Iemand advies?
Meer sex.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 01:04   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hey Nish,

Er staat niets in je handtekening en 't lijkt mij wel handig om daar te vermelden wat je reeds aan medicatie gebruikt hebt, gedurende welke periode en de reden van stoppen met dat produkt.
Minoxidil bijvoorbeeld... waarom geen succes?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 08:43   #22
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik gebruik gewoon die finasteride zoals de meesten hier. Ik was ook huiverig over de bijwerkingen, zodat ik het heel lang heb uitgesteld. Maar uiteraard als het in dit tempo blijft uitvallen grijp ik uiteindelijk naar het laatste redmiddel. Ik lees hier geregeld mee en ik hoor het hier leden hebben over stabilisatie.. als dat zou kunnen zeg, dat zou me dolgelukkig maken. Maar zoals iemand het hier treffend verwoordde, ik voel me ook geregeld een paardebloem met wegblaaspluisjes. Wat doe ik eigenlijk verkeerd? Ik begon ook eerst voorzichtig met 0,25 mg, nu doe ik dagelijks 1.25mg.

Laatst gewijzigd door Nishinakajima; 13 november 2011 om 02:13
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2011, 09:46   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je verhaal staat een beetje verspreid zodat het lastig is om een goed beeld te vormen. Van wat ik nu begrijp is het heel langzaam achteruit gegaan de afgelopen 10 jaar tot het 2 jaar ineens leek te versnellen. Na een poosje ben je toen maar aan de fina gegaan. Sindsdien gaat de haaruitval hevig door, maar echt heel veel kaler ben je niet geworden. Je gebruikt geen minoxidil.

Het kan zijn dat er inderdaad iets anders aan de hand is.

Het kan ook zijn dat finasteride de versnelling heeft gestopt, maar niet het uitvaltempo heeft kunnen terugdraaien. Vergelijk het met een auto. Je trekt op en bij 30 per uur zorgt fina ervoor dat je niet sneller gaat. Dan sukkel je nog na een poosje van het afgebroken viaduct af. Had je dat niet gedaan, dan ging de versnelling gewoon door en vloog je in een mum van tijd dat viaduct af.

Het blijft een gok. Als je stopt kan het veel erger worden.

Ik zou in jouw situatie toch een bezoekje brengen aan een dermatoloog, die kan je situatie van heel dichtbij bekijken. En na dat bezoekje zou je kunnen besluiten om te stoppen met fina of om er minoxidil bij te gaan gebruiken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2011, 14:11   #24
Lias87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 4
Ik slik 6 maanden fina en nu ik zwaar aan krachttraining doe merk ik dat zelfs fina amper werkt..
fina werkt wel alleen niet 100%

ik kreeg er de eerste 3 maanden 50 nieuwe haren bij ofso en wat dons werd dik werd.. en nu zie ik alsnog haren compleet verdwijnen... maar ik heb alleen last van haaruitval bij inhammen.
Fina werkt wel gewoon imo alleen mischien moet de dosis hoger naar 1.25mg oid.. wat ik nu dus probeer

Laatst gewijzigd door Lias87; 16 november 2011 om 14:15
Lias87 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2011, 17:19   #25
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Dat zeggen ze idd Tony, maar vind je dit een geweldig toekomstbeeld ? Ok je bent nu minder kaal dan dat je geweest zou zijn als je niks had geslikt, maar jeetje, we hebben nog zoveel jaar te gaan.

Ik ben 33, jij 40+ volgens mij. Ik heb toch wel plannen om minimaal de 80 te halen. Waar haal ik die 47 jaar 'stabiliteit' vandaan ?
Iemand van 33 met een normaal baan kan toch ook sparen voor een haartransplantatie. Ook als je kind, huis en andere dingen hebt. De een moet er een jaar voor sparen en de 10 jaar.. als je echt zo wanhopig bent.. begin maar alvast met sparen. Ik ben een stuk jongen en slik ook finasteride, bij mij lijkt het alsof fina niet eens werkt aangezien het steeds minder wordt maar goed om nou te zeggen dat ik echt wanhopig ben, nee.

Edit: ik heb jou post met die van de topicstarter een beetje door elkaar gehaald. Excuses daarvoor.

Laatst gewijzigd door Memeber; 16 november 2011 om 17:35
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2011, 18:20   #26
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Iemand van 33 met een normaal baan kan toch ook sparen voor een haartransplantatie. Ook als je kind, huis en andere dingen hebt. De een moet er een jaar voor sparen en de 10 jaar.. als je echt zo wanhopig bent.. begin maar alvast met sparen. Ik ben een stuk jongen en slik ook finasteride, bij mij lijkt het alsof fina niet eens werkt aangezien het steeds minder wordt maar goed om nou te zeggen dat ik echt wanhopig ben, nee.

Edit: ik heb jou post met die van de topicstarter een beetje door elkaar gehaald. Excuses daarvoor.
Ja ik begreep je al niet.

Probleem is niet zozeer geld, was dat het maar, maar je kan geen haren kopen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2011, 22:46   #27
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Lucky hoe lang gebruik jij al finas? En wat zijn je ervaringen?

Ik zie namelijk ookgenoeg mensen die na 10 jaar nog steeds veel baat bij fians hebben en nog steeds meer haar hebben dan dat ze begonnen.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2011, 19:44   #28
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Lucky hoe lang gebruik jij al finas? En wat zijn je ervaringen?

Ik zie namelijk ookgenoeg mensen die na 10 jaar nog steeds veel baat bij fians hebben en nog steeds meer haar hebben dan dat ze begonnen.
Ik ben begonnen ergens eind 2004 geloof ik. Uiteraard zijn er heel heel veel mensen die zonder problemen en jarenlang succesvol finasteride slikken, maar die hoor en zie je gewoon veel minder. Het is al tig maal bewezen dat 'klachten' veel sneller het internet bereiken. Daarom is de berichtgeving gewoon gigantisch subjectief.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2011, 13:35   #29
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Ja ik begreep je al niet.

Probleem is niet zozeer geld, was dat het maar, maar je kan geen haren kopen.
Een haartransplantatie is toch eigenlijk wel haren kopen? Ben je tenminste niet meer kaal. Kijk maar naar bepaalde acteurs. Super resultaat. Finasteride erbij en hopaa.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2011, 12:48   #30
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Een haartransplantatie is toch eigenlijk wel haren kopen? Ben je tenminste niet meer kaal. Kijk maar naar bepaalde acteurs. Super resultaat. Finasteride erbij en hopaa.
Ik ben iemand met modaal loon en kan net zoveel bereiken als de acteurs die in die kleine hutjes in Beverly Hills wonen. Sterker nog, vind mijn resultaat en die van enkelen andere leden hier stukken beter dan menig acteur die er één, twee of weet ik veel hoeveel gehad heeft.

Je moet iets te besteden hebben, dat wel, maar eens houdt het (lees: donor) op. Of je nu miljoenen hebt of niet.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.