Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2014, 14:42   #61
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Zojuist al even contact gehad met de afdeling Dermatologie van mn ziekenhuis. Ik moet een aparte verwijzing hebben van de huisarts, terwijl ik al een verwijzing had voor Acne.

Ze kon me al wel vertellen dat zelfs de dermatoloog nooit Finasteride voorschrijft, en zelfs niet op verzoek. Dit omdat het (volgens hen) beperkt effectief is, en niet effectief is als de kaalheid vrij plots is opgetreden.

Daarnaast vinden ze de bijwerkingen te serieus om het middel voor te schrijven. Vind het toch wel wat zeggen als de huisarts en zelfs het ziekenhuis het niet voorschrijven..

Maargoed, morgen een afspraak en dan even bespreken van hoe en wat, al denk ik dat ik de Fina maar oversla.. Vele horrorverhalen op internet natuurlijk maar ik moet zeggen dat ik geen zin heb in de bijwerkingen.. ben nog steeds een beetje aan het afwegen, dus morgen maar even afwachten..
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 14:53   #62
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Dermatoloog is ook maar 1 persoon; en ieder individu lijkt hier een andere mening in te hebben. Het middel is officieel toegestaan (propecia) tegen haaruitval.
Overigens, als de haaruitval zeer plots optreed is er meestal een andere oorzaak dan erfelijke haaruitval. Als dit het geval is zal finasteride inderdaad geen zin hebben en moet je kijken waar het dan aan ligt.
Misschien is Foligain saw palmetto iets voor je? Let er wel op dat hier ook weer bijwerkingen mogelijk zijn, al is de kans (nog) kleiner. Een middel dat nog niet zo bekend is maar wel populairder wordt is keratene retard; daar loopt al een parallel topic over op dit forum. Dit zou helemaal geen bijwerkingen hebben, maar omdat het vrij nieuw is is nog niet bewezen dat het werkt. Indien het je interessant lijkt moet je het andere topic ook maar even volgen.

Laat ons morgen ff weten hoe het gegaan is.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 15:06   #63
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Is goed, zal ik laten weten!

Ik ga die andere topics inderdaad ook even volgen.. Zat al langer naar de keratene te kijken en evt. andere shampoos?

Wat is trouwens 'snel' uitgevallen. Aan welke termijn moet ik dan denken? 5 jaar? 2 jaar? 1 jaar? 6 maanden? 2 weken?
De verpleegkundige vond het namelijk ook opmerkelijk dat verder niemand in mijn hele familie last heeft van haaruitval. Enkel (matige) inhammen, maar geen haar uitval zoals ik heb.
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 15:57   #64
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja je kunt eens kijken naar Revita Shampoo, deze wordt veel gebruikt door leden op dit forum (includito mijzelf).

Wat is snel...ik zou zeggen binnen een maand. Maar dit is zo ontzettend meetbaar. Ik zag pas op mijn 23e dat ik haaruitval had; maar als ik terugkijk op foto's kun je het begin al zien vanaf mijn 19e. Het is dus maar hoe attent je erop bent.

Een dermatoloog kan je hopelijk meer vertellen; ook of het erfelijke haaruitval is of iets anders. Mijn vader kreeg pas haaruitval vanaf zijn 40e. Mijn opa van vaders kan nog later. Aan mijn moeders kan heeft niemand haaruitval (mijn opa had prachtig haar op zijn 85e). En ik dus vanaf mijn 19e...

Dus het zegt niet alles. Maar als echt niemand het heeft is het wel raar.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dermatoloog, haarlijn, inhammen, transplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.