Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2008, 12:40   #1
Rthur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 15
Een paar concrete vragen

Beste Haarwebbers,

na naar de dermatoloog te zijn geweest (het is wáárschijnlijk genetisch, al komt het bijna nergens in mijn familie voor: lucky me) ben ik klaar om wat aan mijn haaruitval te doen. Ik heb nog veel haar, maar bovenop wordt het echt aanzienlijk dunner. Ik draag het zonder gel (geloof me, het staat me beter) en heb dus niet zo'n zin om met minoxidil tussen mijn haren door te werken (het wordt in zijn geheel bovenop dunner, niet op specifieke plekken). Is het echt zo plakkerig als er gezegd wordt? Is Finasteride een idee? Ik ben 19. Is dat nog riskant? Ik heb een verschrikkelijke huisarts, die me nóóit Finasteride zou voorschrijven. Zijn er (veilige) alternatieven op internet?
Voor de rest slik ik al een tijdje Saw Palmetto van de Tuinen en gebruik twee keer per week Ketoconazole-shampoo. Het helpt een beetje, heb ik het idee.

Graag jullie deskundig advies!
Groeten!

P.S. Ik las laatst een post van iemand, die vertelde dat hij alleen het 'werkende' onderdeel van de lasercomb gebruikte... voor veel minder geld. Is daar meer informatie over?

Laatst gewijzigd door Rthur; 21 maart 2008 om 12:48
Rthur is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 13:56   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rthur Bekijk bericht
na naar de dermatoloog te zijn geweest (het is wáárschijnlijk genetisch, al komt het bijna nergens in mijn familie voor: lucky me) ben ik klaar om wat aan mijn haaruitval te doen. Ik heb nog veel haar, maar bovenop wordt het echt aanzienlijk dunner. Ik draag het zonder gel (geloof me, het staat me beter) en heb dus niet zo'n zin om met minoxidil tussen mijn haren door te werken (het wordt in zijn geheel bovenop dunner, niet op specifieke plekken). Is het echt zo plakkerig als er gezegd wordt? Is Finasteride een idee? Ik ben 19. Is dat nog riskant? Ik heb een verschrikkelijke huisarts, die me nóóit Finasteride zou voorschrijven. Zijn er (veilige) alternatieven op internet?
Voor de rest slik ik al een tijdje Saw Palmetto van de Tuinen en gebruik twee keer per week Ketoconazole-shampoo. Het helpt een beetje, heb ik het idee.

P.S. Ik las laatst een post van iemand, die vertelde dat hij alleen het 'werkende' onderdeel van de lasercomb gebruikte... voor veel minder geld. Is daar meer informatie over?
Minoxidil hoeft helemaal niet plakkerig te zijn (dat is sterk afhankelijk van waar je het vandaan haalt), finasteride is een middel waar je goed over na moet denken voor je begint en er is een hele discussie over het zelf maken van een laserborstel.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2008, 16:26   #3
Rthur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Minoxidil hoeft helemaal niet plakkerig te zijn (dat is sterk afhankelijk van waar je het vandaan haalt)
iemand suggesties?

Ik vind het moeilijk om te beoordelen of ik aan Finasteride moet beginnen... aan de ene kant: 19 is misschien (?) kantjeboord qua leeftijd, aan de andere kant: hoe vroeger je begint, hoe beter het resultaat schijnt te zijn... toch?
Rthur is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2008, 18:01   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rthur Bekijk bericht
iemand suggesties?

Ik vind het moeilijk om te beoordelen of ik aan Finasteride moet beginnen... aan de ene kant: 19 is misschien (?) kantjeboord qua leeftijd, aan de andere kant: hoe vroeger je begint, hoe beter het resultaat schijnt te zijn... toch?
Ik heb zelf ervaring met het merk Fagron, 2% gewoon te bestellen bij een nederlandse apotheek, zonder recept. Dat was niet plakkerig of vet. Ik heb ook minoxidil 5% gekocht op minoxidil.com. Ook niet vettig. Lees deze discussie even rustig door en stel daar eventueel vragen.

19 jaar is jong voor serieuze haaruitval en dus ook jong voor finasteride. Finasteride is geen wondermiddel. Het haalt geen haren terug die al jaren dood zijn. Het is sowieso twijfelachtig of het überhaupt haren bij je terug haalt. Hoe goed finasteride werkt is heel sterk persoonsafhankelijk.

Waar finasteride het best in is, is het vertragen en soms bijna helemaal stilzetten van het kaalwordingsproces. Hoe eerder je begint met vertragen, hoe minder ver dat proces gevorderd zal zijn.

Finasteride is geen snoepje. Het is een serieus medicijn, met -zoals de meeste medicijnen- ook een kans op minder plezierige bijwerkingen. Veel meer over dit middel lees je hier en over de bijwerkingen hier. Ook daar staat vragen stellen vrij.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een paar vragen. Remc01 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 1 september 2007 23:35
Ook nieuw hier, paar vragen... jeromba AGA - Algemeen 4 6 augustus 2005 22:47
vragen, vragen , vragen ... nyah TTM - Algemeen 1 23 september 2004 21:35
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 20:23
Mijn verhaal, en een paar vragen Tja AGA - Algemeen 1 1 maart 2004 16:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.