Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2011, 22:07   #1
PGO
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 70
finasteride Propecia na 8 jaar uitgewerkt.

Al jarenlang slik ik Propecia( finasteride). De eertse jaren werkte het fantastisch. Voordat ik starte was er elek dag het5 doyucheputje helemaal verstopt met haren en viel mijn haar als een paardebloem uit. Toen ben ik naar Ids Boersma gegaan van de kliniek Intermedica. Hij raadde finasteride aan. De eertse tijd heb ik zijn huismiddel geslikt. Er was geen haar meer in mijn doucheput te vinden. Uit haaronderzoek Bij intermedica bleek dat de haaruitval volledig gestopt was. Op foto's was duidelijk hergroei te zien van haren. De kale plek was drie centimeter kleiner in diameter. Na twee jaar ben ik overgestapt op het merkmedicijn Propecia. Dat is van Merck Inc de uitvinder van finasteride
Al die jaren heb ik keurig elke dag Propecia geslikt. De laatse paar jaar merk ik dat het middel NIET meer werkt en ben ik weer net zo wanhopig, als toen de kaalheid begon. De kale plek is veel groter geworden ook op mijn kruin. Conclusie:
FINASTERIDE WERKT NIET PREVENTIEF OP DE LANGE TERMIJN. Je wordt ook met finasteride na een aantal jaren zo kaal als een kikker. De farmaceutische industrie doet hier ook in hun eigen belang geen enkel onderzoek naar.
PGO is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2011, 22:22   #2
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Dit lijkt een hot topic te worden. Ik weet ook niet waar het aan kan liggen.

De één zegt dat je dht stijgt naarmate je ouder wordt, de ander zegt dit weer.

Mijn verklaring is altijd geweest dat er een soort van 'resistentie' optreedt, net zoals bij veel andere medicijnen het geval is. Dat vind ik de meest logische verklaring. Waarom zou dit met finasteride niet het geval kunnen zijn ? En daarnaast stopt het de haaruitval niet, maar vertraagd het.

Met dat in het achterhoofd, slik ik 1,25 mg per 2/3 dagen. Zelfs twee jaar gestopt geweest.

Noem het vruchteloos of zinloos. Van haaruitval is geen sprake meer (ff afkloppen) en probeer hiermee de rek erin te houden. Wat nergens op gebaseerd is, puur eigen gevoel/visie. Ik ben ook geen wetenschapper. Eerlijk gezegd, hoop ik dat er binnen 10 jaar iets beters op de markt komt.

Laatst gewijzigd door Lucky; 6 november 2011 om 22:27
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2011, 22:24   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is bekend dat je na 8 jaar terug bent op het niveau waarop je zat. Als je minoxidil erbij had gebruikt zou je nog een flink aantal jaren tegoed hebben. Je kunt het alsnog overwegen.

Maar hoe kaal zou je zijn geweest zonder?

Stel dat 100 een mooie bos is en 0 volledig kaal. Dan ben je in 8 jaar van 80 naar 80 gegaan via 90. Jij ziet dat als 10 achteruit! Zonder fina zou je waarschijnlijk van 80 via 70 naar 60 gegaan zijn .... of nog erger.

Fina werkt beter bij je dan ooit tevoren. Je bent er niet 10 achteruit gegaan, je staat er 20 in de plus!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2011, 22:30   #4
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is bekend dat je na 8 jaar terug bent op het niveau waarop je zat. Als je minoxidil erbij had gebruikt zou je nog een flink aantal jaren tegoed hebben. Je kunt het alsnog overwegen.

Maar hoe kaal zou je zijn geweest zonder?

Stel dat 100 een mooie bos is en 0 volledig kaal. Dan ben je in 8 jaar van 80 naar 80 gegaan via 90. Jij ziet dat als 10 achteruit! Zonder fina zou je waarschijnlijk van 80 via 70 naar 60 gegaan zijn .... of nog erger.

Fina werkt beter bij je dan ooit tevoren. Je bent er niet 10 achteruit gegaan, je staat er 20 in de plus!
Dat zeggen ze idd Tony, maar vind je dit een geweldig toekomstbeeld ? Ok je bent nu minder kaal dan dat je geweest zou zijn als je niks had geslikt, maar jeetje, we hebben nog zoveel jaar te gaan.

Ik ben 33, jij 40+ volgens mij. Ik heb toch wel plannen om minimaal de 80 te halen. Waar haal ik die 47 jaar 'stabiliteit' vandaan ?
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2011, 22:45   #5
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik lees verschillende verhalen hier op het forum en daarbuiten. Sommige hebben na 15 jaar nog steeds dezelfde haarbos als dat ze begonnen of nog beter. Laatst is hier een onderzoek gepost dat het nog zeker wel werkt na lange tijd gebruik. Wellicht kun je duta overwegen?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 06:34   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Dat zeggen ze idd Tony, maar vind je dit een geweldig toekomstbeeld ? Ok je bent nu minder kaal dan dat je geweest zou zijn als je niks had geslikt, maar jeetje, we hebben nog zoveel jaar te gaan.

Ik ben 33, jij 40+ volgens mij. Ik heb toch wel plannen om minimaal de 80 te halen. Waar haal ik die 47 jaar 'stabiliteit' vandaan ?
Tja, voorlopig roeien met de riemen die je hebt.

Ik heb er nog jaren 'bijgekocht' met minoxidil. In dat opzicht hoop ik pas rond mijn 45e weer op het niveau te zitten van toen ik 30 was. En daarna gaat het langzaam verder. Met een groot deel van de DHT onschadelijk gemaakt hoop ik dat het tempo tot 1/5e van normaal vertraagd is ongeveer.

Dus hoop ik op mijn 80e ongeveer net zo kaal te zijn als ik anders geweest zou zijn op mijn 37e. Nou ja en wat er dan nog aan achteruitgang zichtbaar had kunnen worden, dat blijft verstopt onder mijn HT's.

Voorlopig ben ik optimistisch
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 10:19   #7
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

Dus hoop ik op mijn 80e ongeveer net zo kaal te zijn als ik anders geweest zou zijn op mijn 37e. Nou ja en wat er dan nog aan achteruitgang zichtbaar had kunnen worden, dat blijft verstopt onder mijn HT's.

Voorlopig ben ik optimistisch

Mooi gesproken...en hopen dat er binnen die tijd nog een mooi wondermiddel op de markt zal komen!
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 11:15   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door afroindo Bekijk bericht
Mooi gesproken...en hopen dat er binnen die tijd nog een mooi wondermiddel op de markt zal komen!
Zó optimistisch ben ik nou ook weer niet
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 17:16   #9
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is bekend dat je na 8 jaar terug bent op het niveau waarop je zat. Als je minoxidil erbij had gebruikt zou je nog een flink aantal jaren tegoed hebben. Je kunt het alsnog overwegen.

Maar hoe kaal zou je zijn geweest zonder?

Stel dat 100 een mooie bos is en 0 volledig kaal. Dan ben je in 8 jaar van 80 naar 80 gegaan via 90. Jij ziet dat als 10 achteruit! Zonder fina zou je waarschijnlijk van 80 via 70 naar 60 gegaan zijn .... of nog erger.

Fina werkt beter bij je dan ooit tevoren. Je bent er niet 10 achteruit gegaan, je staat er 20 in de plus!
Ik gebruik Finasteride (+minoxidil) nu ruim 8 jaar en heb BEDUIDEND meer haar dan toen ik 18 was. Ik ben wel bang dat Finasteride vanaf nu minder zal gaan werken, maar dat is puur berust op verhalen als dit.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 17:37   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Promise Bekijk bericht
Ik gebruik Finasteride (+minoxidil) nu ruim 8 jaar en heb BEDUIDEND meer haar dan toen ik 18 was. Ik ben wel bang dat Finasteride vanaf nu minder zal gaan werken, maar dat is puur berust op verhalen als dit.
Ik vergelijk mijn haarstatus ook met heel lang geleden, maar ik heb vals gespeeld met haartransplantaties. Voorop kan ik dus niks zinnigs zeggen, maar de situatie op mijn kruin is nog steeds stukken beter dan toen ik begon met de strijd. Wat dat betreft weet ik ook niet hoe hard die 8 jaar is

Mijn verhaaltje was ook alleen maar indicatief, er staan geen keiharde feiten in.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 18:11   #11
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Zó optimistisch ben ik nou ook weer niet

Ik wel, de Fina en Minox beginnen nu echt te werken bij mij, gisteren uitgebreid met grove kam en grote zwijnenharen borstel mijn lang haar uitgeborsteld en ja hoor op de gladde badkamervloer en in de borstel vond ik maar 8 haren. Voor het aanbrenegen van de Minox moet ik met de grove kam eerst een scheiding maken, anders kom ik met de pipet niet eens bij mijn hoofdhuid, zo dicht begint het al te groeien.

Vandaag toen ik opstond opnieuw uitgeborsteld en ja hoor, slechts 8 of 9 haren vond ik in totaal, in mijn bed en kussensloop vind ik hooguit 1 of 2 losse haren. Een bewijs dat deze middelelen bij mij beginnen te werken. Normaal mag een mens per dag zo tussen de 60 en 80 haren verliezen. Zelfs bij het haren wassen verlies ik nu nog maar hooguit 10 losse haren die in het afvoerzeefje achter blijven, dat was vroeger toch wel anders.

Hoe zal mijn haar over 8 jaar zijn? Ik wil uitgezocht hebben hoelang ik mijn haar kan krijgen op mijn leeftijd, het langst wat ik ze ooit heb gehad was ongeveer 40 cm vanaf de kruin gemeten, nu ziet ik op iets langer dan de schouders, maar wel beduidend minder haaruitval dan destijds. Heb mijn haar zelfs ooit een gemillimeterd gehad, dat was in 2002. Mijn laatste kappersbezoek was in maart of april 2010, sindsdien komen er geen kappers(scharen) meer in mijn haar, hooguit voor extensions.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 7 november 2011 om 18:17
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2011, 19:31   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik bedoelde dus zó optimistisch over een wondermiddel. Dat ben ik niet.

Ik ben wel optimistisch over de combinatie minox/fina.

Leuk te lezen dat je ook een borstel met zwijnenharen gebruikt. Ik heb er net een gekocht (peperduur). Het is wat gevoelig op de hoofdhuid (scherp) went je huid daar aan?

Enne, maximale haarlengte hangt af van je groeicyclus. Groei per maand vermenigvuldigd met de duur van de haarcyclus in maanden geeft de maximale lengte. Dus met een groei van 1,2 cm per maand en een groeicyclus van 50 maanden kom je maximaal op 60 centimeter. Minox en fina verlengen de groeicyclus, dus je maximale lengte zou meer moeten zijn dan voorheen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 13:26   #13
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Finasteride uitgewerkt?

http://www.baldtruthtalk.com/showthr...2148#post42148 .

Hebben jullie hier iets aan?

Gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 18:22   #14
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

Enne, maximale haarlengte hangt af van je groeicyclus. Groei per maand vermenigvuldigd met de duur van de haarcyclus in maanden geeft de maximale lengte. Dus met een groei van 1,2 cm per maand en een groeicyclus van 50 maanden kom je maximaal op 60 centimeter. Minox en fina verlengen de groeicyclus, dus je maximale lengte zou meer moeten zijn dan voorheen.
Als deze theorie klopt dan kan mijn geluk na pak 'm beet 4 jaar niet meer op. Ja toch!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2011, 18:24   #15
alopeciaphobia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 22
Ik denk niet dat uitgewerkt het juiste woord is.
Ik veronderstel dat de haarzakjes gevoeliger worden met de jaren. (Immers stijgt je DHT-niveau niet met je leeftijd)
Je DHT niveau is waarschijnlijk nog altijd laag door de fina, maar doordat de haarzakjes met de jaren steeds gevoeliger worden voor DHT, ben je nu bij het moment aangekomen waarbij ze gevoelig genoeg zijn om zelf door dit lage DHT niveau aangetast gaan worden.
Als je nu zou stoppen met fina en je DHT-niveau dus ~vierdubbeld, gaat de DHT waarde meteen zo gigantisch omhoog, dat er meteen véél meer gaat uitvallen.
Met fina vertraag je het probleem aanzienlijk, maar vroeg of laat zal zelfs zo'n laag DHT-niveau ervoor zorgen dat je haren alsnog uitvallen.

Just my $0.02, maar dit is wat ik denk waarom fina niet eeuwig werkt.
(Je zou misschien kunnen overwegen over te stappen op dutasteride, dat over het algemeen je DHT-niveau naar 1/20 terugbrengt van het origineel ipv 1/4 bij fina, hierdoor zal misschien je haarbos nog een aantal jaren meekunnen)
alopeciaphobia is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.