Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2012, 21:27   #1
kaal20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 2
Sex en haaruitval HELP!!!

Heej,

Het klinkt misschien raar, maar ik krijg haaruitval van sex.
Ongeveer een jaar geleden begon ik haaruitval te krijgen, ben toen naar de dokter gegaan en die schreef mij finasteride voor, verder heb ik op internet minoxidil, en een ketakonzatol shampoo gekocht. naar een halfjaar was mijn haar wel iets dikker geworden, maar de haaruitval ging gewoon door op de erfelijk belaste zones. In die tijd begon ik het vermoeden te krijgen dat het met te veel sex te maken had, omdat als ik vaker sex had, ook veel meer uitval had plus veel jeuk, ben toen op internet gaan zoeken ernaar maar uit onderzoek bleek dit niet te kunnen. en wou het liever ook niet geloven dus ben gewoon verder gegaan als altijd. Nou naar een maand was het weer veel erger geworden.

ik besloot te gaan testen of sex ermee te maken had, heb toen een week geen sex gehad wat bij mij nooit voorkomt en gelijk naar een dag of twee 0% haaruitval meer, sterker nog naar een week was mijn haar al een stuk dikker geworden, en ook helemaal geen jeuk meer wat nog nooit voorgekomen was. naar die week had ik weer vaak sex en ging het haar weer hard achteruit.. dit heb ik toen vaker gedaan, en elke keer weer het zelfde resultaat. maar deze tests hou ik natuurlijk niet mijn hele leven vol.

Nu weet ik wel dat er door onze haaronderzoek vrienden gezegt word dat het niet waar is maar dat klopt dus niet. nu wil ik graag weten of er mischien een experiementeel medicijn is dat hier tegen helpt? of een onderzoek die het wel bevestigd?
kaal20 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 21:32   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaal20 Bekijk bericht
Het klinkt misschien raar, maar ik krijg haaruitval van sex.
Ongeveer een jaar geleden begon ik haaruitval te krijgen, ben toen naar de dokter gegaan en die schreef mij finasteride voor, verder heb ik op internet minoxidil, en een ketakonzatol shampoo gekocht. naar een halfjaar was mijn haar wel iets dikker geworden, maar de haaruitval ging gewoon door op de erfelijk belaste zones. In die tijd begon ik het vermoeden te krijgen dat het met te veel sex te maken had, omdat als ik vaker sex had, ook veel meer uitval had plus veel jeuk, ben toen op internet gaan zoeken ernaar maar uit onderzoek bleek dit niet te kunnen. en wou het liever ook niet geloven dus ben gewoon verder gegaan als altijd. Nou naar een maand was het weer veel erger geworden.

ik besloot te gaan testen of sex ermee te maken had, heb toen een week geen sex gehad wat bij mij nooit voorkomt en gelijk naar een dag of twee 0% haaruitval meer, sterker nog naar een week was mijn haar al een stuk dikker geworden, en ook helemaal geen jeuk meer wat nog nooit voorgekomen was. naar die week had ik weer vaak sex en ging het haar weer hard achteruit.. dit heb ik toen vaker gedaan, en elke keer weer het zelfde resultaat. maar deze tests hou ik natuurlijk niet mijn hele leven vol.

Nu weet ik wel dat er door onze haaronderzoek vrienden gezegt word dat het niet waar is maar dat klopt dus niet. nu wil ik graag weten of er mischien een experiementeel medicijn is dat hier tegen helpt? of een onderzoek die het wel bevestigd?
De snelheid waarmee je zegt kaler en minder kaal te worden geeft aan dat je alles gewoon tussen je oren zit. Kennelijk is je zorg/schuldgevoel over seks zo groot dat je de wereld meteen door een roze bril ziet als je er even mee stopt.

Als je door welke oorzaak dan ook veel uitvallende haren hebt, dan zal de haaruitval zeker nog tot twee weken na het wegvallen van die oorzaak doorgaan (zo lang duurt het voordat haren die al 'dood' zijn daadwerkelijk uitvallen). Teruggroei van haren ga je op z'n allervroegst pas na een maand en bij de gemiddelde haardos wordt het effect zelfs nog pas maanden daarna zichtbaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 22:08   #3
kaal20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 2
Nee dat klopt zowieso niet, ik bedoel ook niet dat er naar een week al nieuwe haren groeien, dat heb ik niet gezegt. en veel dikker is mischien overdreven maar gebruik natuurlijk al een jaar fina minox en ketakonzatol mischien dat het de werking tegen houd. wat wel feiten zijn is dat er geen haren meer uitvallen (dus op mijn bed liggen geen haren meer) en ik heb totaal geen jeuk meer. normaal gesproken heb ik bijna de hele dag door jeuk (in de slechtste dagen) er is geen dag geweest in het eerste half jaar dat ik niks geen jeuk had. dat was afhankelijk aan het hoeveelheid sex ik had. en ook ik zij eerst nee zal naar een half jaar wel over gaan en zit tussen je oren dus ging gewoon door. maar naar die week had ik dus niks geen jeuk/ uitval meer. en dan kun je natuurlijk wel zeggen dat als je geen jeuk hebt, dat het tussen je oren zit, maar mijn jeuk was te erg om het niet meer te voelen alleen door dat het tussen je oren zit, een week lang. en dat er geen haren meer liggen op mijn bed! het zal het zelfde zijn als ik tegen pietje zal zeggen dat pietje pietje niet is zo zeker weet ik dat. heb dit keer op keer weer geprobeerd zo! als het niet bewezen is, hoeft niet te betekenen dat het ook niet waar is toch?
kaal20 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 22:53   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaal20 Bekijk bericht
Nee dat klopt zowieso niet, ik bedoel ook niet dat er naar een week al nieuwe haren groeien, dat heb ik niet gezegt. en veel dikker is mischien overdreven maar gebruik natuurlijk al een jaar fina minox en ketakonzatol mischien dat het de werking tegen houd. wat wel feiten zijn is dat er geen haren meer uitvallen (dus op mijn bed liggen geen haren meer) en ik heb totaal geen jeuk meer. normaal gesproken heb ik bijna de hele dag door jeuk (in de slechtste dagen) er is geen dag geweest in het eerste half jaar dat ik niks geen jeuk had. dat was afhankelijk aan het hoeveelheid sex ik had. en ook ik zij eerst nee zal naar een half jaar wel over gaan en zit tussen je oren dus ging gewoon door. maar naar die week had ik dus niks geen jeuk/ uitval meer. en dan kun je natuurlijk wel zeggen dat als je geen jeuk hebt, dat het tussen je oren zit, maar mijn jeuk was te erg om het niet meer te voelen alleen door dat het tussen je oren zit, een week lang. en dat er geen haren meer liggen op mijn bed! het zal het zelfde zijn als ik tegen pietje zal zeggen dat pietje pietje niet is zo zeker weet ik dat. heb dit keer op keer weer geprobeerd zo! als het niet bewezen is, hoeft niet te betekenen dat het ook niet waar is toch?
Wat extra enters, hoofdletters en punten zouden je verhaal iets makkelijker leesbaar maken

Maar inderdaad, als iets nog niet bewezen is, dan kan het best al wel waar zijn. Maar even goed, als jij denkt dat het niet tussen je oren zit, dan hoeft dat ook niet te betekenen dat het echt niet tussen je oren zit.

En wat tussen je oren zit kan enorm sterk lichamelijk doorwerken. Van stress die puur tussen de oren zit krijgen mensen eczeem, hartkloppingen, hoge bloeddruk, uitslag, pukkeltjes, .... en soms gaan ze er letterlijk lichamelijk aan kapot. Tussen je oren is voor mij dus niet synoniem met 'onzin, stel je niet aan'.

Onbewuste processen zijn voor de persoon zelf niet waar te nemen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2012, 16:56   #5
ikke120
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2012
Berichten: 200
Hallo kaal 20

Ik heb precies het zelfde als jou, ik heb een tijdje terug al iets hierover op een forum geplaatst, en er zijn wel meer mensen die het zelfde hebben als jij.
Het zit zeker niet tussen onze oren, dat durf ik met zekerheid te zeggen!

AnthonieH

Je hebt gelijk dat het lichaam zelf stoffen aan kan maken als je sterk in iets gelooft. Ik heb zelf ook een programma hierover gezien. 2 mensen met de zelfde klachten kregen een pil, de een kreeg een nep pil en de andere een echte, resultaat was bij beide patienten gelijk.
Toch weet ik zeker dat dit hierbij niet het geval is. Het verschil is gewoon te groot!
Stel ik zal vandaag 5 keer sex hebben (bij wijze van spreken dan he)
dan weet ik gewoon dat ik binnen een half uur enorme jeuk zal krijgen, en enorm veel haar zal verliezen, wat zeker zichtbaar zal zijn!
een week later zal ik het niet doen, dan heb ik ook binnen een week al wat dikker haar.
Wat grappig hierbij is, is dat het zo snel dikker wordt.

Ik heb zelf het vermoeden dat de fina, minox gewoon hun werk doen, maar dat er een andere factor is, die het haar via een omweg aanvalt.
Omdat het haar vrijwel gelijk terug groeit naar een week zonder... moet het zo zijn dat de fina al een half jaar zijn werk gedaan heeft, want anders zal dit in theorie niet mogelijk zijn. Ik hoop dat er meer onderzoek hierna gedaan wordt. Het kan natuurlijk ook een andere stof zijn dan testosteron/DHT.

Kaal 20: een jaar geleden kwam ik op een forum, en ik las een berichtje over mensen die het vermoeden hadden dat een hooikoorts pilletje tegen haaruitval kon werken ( ik geloof dat het een hooikoortspil was maar weet het niet zeker!!) iedereen reageerde van nee dat is niet mogelijk, het zit tussen je oren! Het kan geen DHT blokken. Nu een jaar later blijkt er een ander stofje voor haaruitval te zorgen, en nu is het weer wel mogelijk. Zo zie je maar dat er nog lang niet genoeg info over haaruitval is! En het goed mogelijk is dat er binnen kort een bericht komt dat er bewijs is over dit onderwerp!
ikke120 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2012, 21:29   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikke120 Bekijk bericht
Stel ik zal vandaag 5 keer sex hebben (bij wijze van spreken dan he)
dan weet ik gewoon dat ik binnen een half uur enorme jeuk zal krijgen, en enorm veel haar zal verliezen, wat zeker zichtbaar zal zijn!
een week later zal ik het niet doen, dan heb ik ook binnen een week al wat dikker haar.
Wat grappig hierbij is, is dat het zo snel dikker wordt.
Dat is mijn probleem juist, wat je beschrijft is fysiek onmogelijk. Als je haar dikker wordt, dan duurt het minimaal twee weken voor het dikkere stukje uit je huid is gegroeid. 3 maanden voor dat stukje 2 cm lang is. Een half jaar voor het 5 centimeter lang is.

Haren groeien vanuit de haarwortel. De haar zelf is dood materiaal.

En als ik je nu, donderdagavond, volspuit met chemicaliën waardoor je haren accuut stoppen met groeien, dan loop je nog tot dik na het weekend, misschien zelfs volgend weekend nog, met een volle bos rond.

Daarom denk ik dat je waarneming sterk wordt gekleurd door je onderbewuste.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 06:31   #7
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Citaat:
Het klinkt misschien raar, maar ik krijg haaruitval van sex.
Zou best kunnen.. mijn theorie in het kort: Na je orgasme verlies je enorm veel mineralen uit je lichaam o.a. zink; Een tekort of een overschot aan zink vergroot de kans op prostaatkanker wat in verbinding staat met DHT. Haal zink uit voeding ipv supplementen, is gezonder!

Androgenen zijn van invloed op alopecia en via een vergelijkbaar biologisch mechanisme betrokken bij de ontwikkeling van prostaatkanker

theorie: wanneer mannen en vrouwen orgasme hebben komt er prolactine vrij in hun bloed en prolactine leidt tot de productie van het enzym 5 alpha-reductase.
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:20   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Enorm veel mineralen; dat valt ook wel mee. Je doet alsof er bakken met mineralen je lichaam uit gaan

A tablespoon of semen contains approximately six calories. Semen does contain protein, but it also contains all kinds of chemicals and minerals, including water, sugar, calcium, chlorine, magnesium, nitrogen, vitamin B12, and zinc. But it does not contain enough of any of these things to be considered "nutritious."

Jasperdje again; de laatste 2 dagen ben jij van alles aan het roepen. Je lijkt van elk onderwerp wel verstand te hebben maar je conclusies zijn veel te los gebasseerd. Je moet opletten dat je andere mensen niks aanpraat of verkeerde ideeen de wereld in brengt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:31   #9
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
kom op.. alsof jij alles weet.. dat stukje tekst komt rechtstreeks van google en elke 'studie' bewijst iets anders. Dus wat jij nu neerzet is ook omstreden?

Als hij 'echt' meemaakt dat hij na de sex haaruitval heeft.. en wanneer hij geen sex heeft geen haaruitval heeft.. dan probeer ik daarop te redeneren en mee te denken ipv te zeggen "kanniet". Ik ken zijn leefstijl niet maar ik denk dat mineralen niet erg veel kwaad kunnen
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:43   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik beweer ook niet dat wat ik zeg de absolute waarheid is. Maar jij gooit conclusies alsof het allemaal bewezen is.
Dat stukje van mij komt zeker vanuit google; maar dat een ejaculatie niet veel bevat weet iedereen (ouder dan 18). We praten hier niet over liters.

Wat AnthonieH hierboven aangeeft is dat het no way kan dat je direct na de sex haaruitval hebt, en dat is gewoon waar (tenzij die meid al je haren eruit trekt).

En je moet opletten met die mineralen; want van sommige kun je ook makkelijk een overschot opbouwen. Altijd even checken wat de hoeveelheden zijn en hoe snel je daar overheen gaat..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:47   #11
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Ja ik weet niet.. kan van alles zijn.. Als hij elke keer na de sex gaat piekeren en stressen en geobsedeerd onder de douche naar elke verloren haartje gaat kijken, ervaart hij het natuurlijk anders dan wat er werkelijk gebeurt :S
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 11:49   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasperdje Bekijk bericht
Als hij 'echt' meemaakt dat hij na de sex haaruitval heeft.. en wanneer hij geen sex heeft geen haaruitval heeft.. dan probeer ik daarop te redeneren en mee te denken ipv te zeggen "kanniet". Ik ken zijn leefstijl niet maar ik denk dat mineralen niet erg veel kwaad kunnen
Jaspertje, de eerste zin moet zijn 'als hij 'echt' denkt mee te maken dat ...'. Want heus, met de snelheid die hij beschrijft kunnen je haren nooit reageren op impulsen vanbinnenuit.

Waar je je van bewust moet zijn is dat 'echt meemaken' ook heel subjectief is. De ene dag ben je blijer met je haar dan de anderen. Wellicht is er niks aan de hand met zijn haar en alles met de manier waarop hij toevallig in zijn vel zit.

En in dat kleine beetje vocht zit echt bijna niks. Spaar het eens van een paar keer op, droog het in, leg het poeder op een lepel, hou hem een poos boven het vuur zodat alle organische bestanddelen verbranden en kijk dan maar eens hoeveel mineraal poeder er over blijft ....Maar goed, een suplement slikken kan nooit kwaad, het geeft op z'n minst wat gemoedsrust.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 12:28   #13
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Misschien heeft hij een wilde tijger als vriendin die al zijn haren uittrekt!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 12:44   #14
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
:p het kunnen ook de haren van zijn vriendin zijn die hij eraf spoelt ?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2012, 13:53   #15
Marco84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2012
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Misschien heeft hij een wilde tijger als vriendin die al zijn haren uittrekt!
Ik merk vaak wel dat tijdens de wilde sex de haren kunnen beschadigen. Heeft waarschijnlijk bijna niets met kaal worden te maken, of je zou het 24 uur per dag moeten doen en zo keer op keer alles eruit trekken.

Wel gaat het door het zweten platter zitten en is het haarverlies dan ook anders (meer kwijt in 1x de volgende ochtend).
Marco84 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.