Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 januari 2016, 17:25   #1
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Eugenetica

Allereerst sta ik er behoorlijk positief tegenover, zolang het ethisch gebeurd.
Ik wist eerst niets over dit woord totdat dit woord eventjes voorbij kwam, waarschijnlijk voor de grap op deze forum. Tijdens het informeren naar de betekenis ervan, zag ik al snel dat deze wetenschapsmethode 'eugenetica' door foutieve onethische ideaalbeelden (waar dus ook ik tegenstander van ben) helaas is vertroebeld.

De mens wilt uiteraard genieten van zijn/ haar leven, voor zichzelf leven en zich niet bezighouden met zaken die deze niet mee zal maken, immers het leven is daar te kort voor. En terecht dat de mens zelf wil bepalen, maar is dat ook zo op deze wijze?

Ik dank mijn ouders voor het feit dat ik besta, en zij danken hun ouders, al dank ik hen niet voor de slechte genen die ik gekregen heb. Mijn ouders hebben een keuze gemaakt uit liefde en ik ben een gewild kind, maar door de keuze van mijn ouders moet ik namelijk mijn leven lang medicatie nemen, al dachten zij daar natuurlijk niet bij na. Ondanks het leven dat ik waardeer en liefheb, hebben zij onbewust iets gegeven wat ik niet als cadeau in dank neem.

Mijn ouders houden van mij en ik van hen, al zou ik nooit mijn kinderen die slechte genen willen doorgeven. Hier dacht ik dus over na. Ik zou dus liever geen kinderen willen maken met een meid die een kale vader heeft in betrekking dat het 50% minder wordt in plaats van meer, want ik heb die genen helaas.

En op systematische wijze zou het juist een top ideaal zijn als vanuit de staat en het volk bepaalde mensen met gezondere en mooiere/betere genen op een vrijwillige wijze gestimuleerd worden door middel van geldsubsidies en dergelijke om kinderen te maken. Wat we nu zien zijn steeds meer mensen met problematieke kwalen en allergieën, waaronder ook een toename van mensen die te vet en lui zijn, maar ook kaalheid.

Geeft dat het leven niet meer klasse door ook een beetje aan onze nakomelingen te denken?

Zelf vind ik het bijvoorbeeld ook belangrijk om goed om te gaan met het milieu; het te glas scheiden, papier, plastic, etc. Dus waarom niet iets zoals dat..?

Op het gebied van het onderwerp 'erfelijke kaalheid' lijkt me dit een onmiskenbaar punt.

Ps: bedenk je wat ik onderstreept had geschreven: op een vrijwillige wijze. En verwar dit s.v.p. niet met de foutieve ideaalbeelden uit een misplaatste verleden over eugenetica. En ik hoop dat door dit te begrijpen niet aanvallend wordt gedaan, want wij kampen eenmaal met dezelfde probleem.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 28 januari 2016 om 17:33
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2016, 19:11   #2
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Weet niet wat jij genomen hebt maar je maakt het wel heel erg allemaal
Er zijn ook zat mensen die kaal worden/zijn geen probleem vinden en genen kunnen ook overslaan.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2016, 20:36   #3
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Dus je wil kaalheid uitroeien door middel van rassenverbetering? Dit is er echt wel los over.

Laatst gewijzigd door Robert M; 28 januari 2016 om 20:44
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2016, 21:01   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dit gebeurt dus als mensen er een obsessie van maken....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2016, 21:44   #5
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert M Bekijk bericht
Dus je wil kaalheid uitroeien door middel van rassenverbetering? Dit is er echt wel los over.
'Uitroeien' is wel een misplaatst woord, wat überhaupt nergens in mijn tekst wordt weergeven Dat is ook de misplaatste nadruk die er helaas is aan toegepast, maar juist die moet overzien worden. Het gaat hier natuurlijk om kwalen en zwakke genen, en bij lange niet om een geloof of afkomst als je begrijpt wat ik bedoel.

Juist omdat door middel van stimulatie (met name vanuit de staat of door invloedrijke instanties) tezamen met vrijwillige mensen die zich er open voor willen stellen, er een verbeterde mensensoort ontwikkeld. Ikzelf heb er weinig aan voor mijzelf, maar de generaties die na mij komen (en die daarop) zouden er veel beter mee voorstaan. Lijkt me geen verkeerd plan

Het hoeft dan niet alleen om kaalheid te gaan, maar om bijvoorbeeld erfelijke ziektes en extreme afwijkingen die teveel tot last kunnen zijn. Deze zouden hiermee sneller de wereld uit kunnen worden geholpen. En wat is er verkeerd aan om vrijwillig een betere en sterkere mensenras te ontwikkelen?

Daarbij weer; zolang het maar vanuit een vrijwillige stimulatie gebeurd.
Kortom is dit ook maar slechts een ideaalbeeld. Het bevalt je of niet
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2016, 23:25   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Wat een onzin.

Kaalheid heeft niets te maken met een "(minder)sterker" ras.

In onze maarschappij wordt kaalheid geassocieerd met ouderdom. Het zegt niks over hoe gezond je bent als mens. Kale mensen zijn net zo gezond en sterk dan ieder ander.

Mocht de maatschappij ooit veranderen dat kaal zijn een trent zou worden. Dan ben je als persoon met haar juist weer zwak. In jouw stelling


Op gebied van erfelijke ziektes kan ik je standpunt/stelling begrijpen. Mocht ik een erfelijke ziekte hebben, en de kans is groot dat het kind het heeft zou ik eens heeel goed nadenken. Maar je kind enten op het feit dat ie dan niet kaal wordt......nee. Sorry. Er zijn 100.000+ andere dingen waar je je veel meer zorgen om kan maken wat een mens kan krijgen. Als je er zo in staat; zou ik niet eens aan kinderen beginnen. Want ja. Het kind kiest niet om op de wereld te komen. Stel het krijgt kanker of een andere ziekte wat denk jij dan? Shit dat is dankzij mij omdat ik een kind wilde?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2016, 01:47   #7
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
'Uitroeien' is wel een misplaatst woord, wat überhaupt nergens in mijn tekst wordt weergeven Dat is ook de misplaatste nadruk die er helaas is aan toegepast, maar juist die moet overzien worden. Het gaat hier natuurlijk om kwalen en zwakke genen, en bij lange niet om een geloof of afkomst als je begrijpt wat ik bedoel.

Juist omdat door middel van stimulatie (met name vanuit de staat of door invloedrijke instanties) tezamen met vrijwillige mensen die zich er open voor willen stellen, er een verbeterde mensensoort ontwikkeld. Ikzelf heb er weinig aan voor mijzelf, maar de generaties die na mij komen (en die daarop) zouden er veel beter mee voorstaan. Lijkt me geen verkeerd plan

Het hoeft dan niet alleen om kaalheid te gaan, maar om bijvoorbeeld erfelijke ziektes en extreme afwijkingen die teveel tot last kunnen zijn. Deze zouden hiermee sneller de wereld uit kunnen worden geholpen. En wat is er verkeerd aan om vrijwillig een betere en sterkere mensenras te ontwikkelen?

Daarbij weer; zolang het maar vanuit een vrijwillige stimulatie gebeurd.
Kortom is dit ook maar slechts een ideaalbeeld. Het bevalt je of niet
Zoals verwacht verklaren de meeste je hier voor gek, dont blame them we leven vooral hier in de westerse maatschappij in de selfie en mobielverslaving wereldje ik ik ik en de rest kan stikken Heb ook al vaak discussies hier gehad over invloed van epigenetica en kaalheid, maar daar zal ik maar niet over beginnen meer voorlopig

Respect voor jou en begrijp precies wat je bedoelt! vooral het stukje '' is het niet voor mezelf dan voor de generaties er na'' oftewel verantwoording nemen tjaaaa
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2016, 02:55   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Themen,
er wordt ook niet beweerd dat het 'sterk-zijn' eraan toe doet. Het doet toe aan de genen, daarom heet dat ook eugenetica. Dat iemand die kaal is gezond kan zijn, zo ver was ik ook al

Het betekend ook niet dat men dan net zo goed niet een kind ter wereld moet brengen. Ook dat constateer ik niet en doet niet geheel aan het onderwerp. Evenzo kies ik mijn partner persoonlijk wel doelbewust uit door (een beetje dan) haar familie daarop te screenen en daar is niets mis mee. Al doe ik dat op de achtergrond, uiteraard is dit geen versiertruck maar een persoonlijke ideaal, i.v. met erfelijke kaalheid deze bij mijn eventuele zoon te verminderen. Het heeft dus deels wel zin je partner doelbewust te kiezen.

Ja, de ene is dan weer vegetarisch, de ander richt zich sterk op sport en zo zijn er vele 100.000+ dingen waarvoor je kunt kiezen, het is wat jij kiest. En het feit is bekend dat velen kaalheid als een uiterlijke last bezien en het is duidelijk naar voren gekomen hoe men daar bezwaar op heeft door (net zoals ik) aan de medicatie moet om dit te voorkomen. Naast die 100.000+ zorgen zie ik je immers wel veel hierop het forum En zojuist is eugenetica die ene stap om het voor onze nakomelingen gemakkelijker te maken.

Er zijn enkele bekendheden (las ik op Wikipedia of elders) die dat ook doen volgens de methode van eugenetica, zo ook vast enkele gewone mensen. Zij kijken ietsje dieper in de stap van de seksuele selectie en kiezen hun partner doelbewust uit, met het feit op de betere genen. Dit levert een betere bijdrage aan je eigen nakomelingen.

Als dit vanuit het systeem gebeurd door middel van financiële stimulatie, dan zal dit een grote voordeel voor de mensheid opleveren in vele opzichten; zowel uiterlijk (denk maar aan AGA) als geestelijke en lichamelijk. Wie dan kaal wilt worden pakt gewoon de tondeuse, zo moeilijk is dat niet keuzevrijheid

Het is verder ook slechts een toekomstidee dat men zint of niet. Die vrijheid hebben we gelukkig.
Maar het is wel een idee dat sterker en vollediger zou kunnen werken dan de vele medicaties. En het zou kunnen bijdragen aan de evolutie van de mens in de toekomst.

@Jordy, sommige mensen worden inderdaad voor gek verklaard en daar maak ik mij niet druk om.
Normaal zijn zou pas gek zijn

Laatst gewijzigd door 123hallo; 29 januari 2016 om 16:56 Reden: spel en schrijffouten verbeteren
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2016, 22:52   #9
jerry123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2016
Berichten: 12
Geslacht:
Als dit vanuit het systeem gebeurd door middel van financiële stimulatie, dan zal dit een grote voordeel voor de mensheid opleveren in vele opzichten; zowel uiterlijk (denk maar aan AGA) als geestelijke en lichamelijk. Wie dan kaal wilt worden pakt gewoon de tondeuse, zo moeilijk is dat niet keuzevrijheid [/QUOTE]

Ik begrijp je verhaal verkomen en ben het er mee eens dat je uit eindelijk generaties krijgt die steeds dichter bij perfect komen. Alleen ben ik het niet eens me het bovenstaande dat ik geciteerd heb.. Dat omdat als het financieel gestimuleerd word er geen liefde aan te pas gaat lomen in een hoop gevallen. Geld is nu eenmaal een sterk middel... Mocht zo een kin verwekt worden en paps en mams gaan uit elkaar.. Lekkerdan. Daar zit een kind ook niet op te wachten ookal weet het niet beter als de oudera vanaf jong uit elkaar zijn.

Betreft ziektes gaat de overheid niks vergoeden om ze de wereld uit te helpen aangezien bijvoorbeeld kanker alleen al een biljoenen buisiness is. Klinkt hard maar nogmaals geld is een sterk middel. Het zou mij persoonlijk niks verbazen mocht er al een middel tegen kanker zijn dat beter werkt dan de nu heel dure en schadelijke methodes.

Daarbij komt ook kijken dat er mensen moeten sterven betreft overbevolking. Ook dit klinkt hard maar zonder aids en dergelijke ziektes hadde we hele andere problemen gehad op de wereld.
jerry123 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2016, 23:09   #10
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
The shit I read here

YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 01:39   #11
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Jerry,
ik begrijp dat liefde belangrijk is want dat is het ook. Betreft het scheiden, dat gebeurd hedendaags toch al. Alleen door de mensen die daar met liefde achterstaan kan het proces naar de verbeterde mens mogelijk zijn. Juist is het streven naar de verbeterde mens een zeer ideale oplossing tegen overbevolking.

Yannick,
als jij een beter plan hebt tegen AGA, laat maar weten
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 01:18   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Alle kinderen gaan uiteindelijk ook een keer dood. Wreed om iemand leven te geven in de wetenschap dat het ook weer afgenomen gaat worden
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2016, 14:37   #13
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Alle kinderen gaan uiteindelijk ook een keer dood. Wreed om iemand leven te geven in de wetenschap dat het ook weer afgenomen gaat worden
Dood gaan we allemaal en daarom is het belangrijk te genieten van het leven, echter rekening houdend met onze nakomelingen. Vandaar de ethische vorm van eugenetica een briljante aanpak is om onze nakomelingen tot hun recht te laten komen. Wij spreken uit ervaring
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2016, 19:32   #14
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ook ik vind dit absurd. Dé cesuur moet geplaatst worden bij aandoeningen die de gezondheid aantasten. Over eugenetica spreken inzake kankeronderzoek of erfelijke aandoeningen, check. Maar een puur cosmetische factor? Nee. Wat is de volgende stap? Rosse haren worden vaak verguisd: ook eruit 'kweken'? Te grote oren, neuzen, scheve tanden, lengte... Nee, hier ben ik het manifest mee oneens.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2016, 14:15   #15
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Hairpilot

Er zijn veel mensen die serieus lijden onder erfelijke kaalheid (lees de forum)
en dat heeft niets met een 'cosmetische factor' te maken.

toevoeging: het is daarbij ook geen kwestie van het "wel of niet" mee eens zijn,
..immers gaat het om de nakomelingen en niet om jou.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 15 februari 2016 om 17:01 Reden: toevoeging
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.