Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 maart 2004, 17:03   #1
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Smile ik ben nieuw

Hoi allemaal,

Ik ben dus Sara en ben 18lentes jong. Ik ben net nieuw op het forum en het leek me wel ff beleefd me voor te stellen. Ik heb sinds mn 13de alopecia, Het begon met 1 klein plekje boven op mn hoofd maar na een jaar groeide daar mn haar weer terug. Ongeveer een jaar later keeg ik wat meer kale plekjes op mn hoofd en weer groeide het na een jaar terug. Elk jaar kreeg ik steds meer kale plekjes en steeds groeide het weer terug. Vorige zomer was het zo erg dat ik al mn haar kwijt was. Ik had het toen voor het eerst ook op heel mn lichaam ( heeft zo z'n voordelen: hoefde mn benen ook niet te scheren )
Ook toen is het weer terug gegroeid en het ging een tijdje goed tot eeen paar weken terug. Weer valt het uit. Het verschil met vorige keer is dat het nu in record tempio uitvalt, als het zo doorgaat ben ik over 3maanden weer helemaal kaal denk ik.

Qua behandelingen heb ik al heel wat geprobeerd maar ik geloof er allemaal niet meer zo in dat het ook echt werkt (voor mij niet in ieder geval) Ik heb voor mezelf het idee dat ik her redleijk goed geaccepteerd heb. Ik ben wie ik ben en bij mij hoort nou eenmaal alopecia. Toen ik helemaal kaal was heb ik in het begin wel een pruik gedragen maar na een tijdje niet meer (kriebelt en is toch niet mijn ding helemaal) dus ben toen haar en pruikloos door de zomer/herfst door gegaan en dat beviel me uitstekend.

Jullie horen vast nog vaker van me en hier hou ik het nu maar ff bij.

Tot lezens,

Groetjes Sara
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2004, 17:50   #2
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Hoi Sara,

ik heb sinds november 2003 AA en daarvoor idd ook een paar kleine plekjes gehad, die weer terug groeide. Nu is mijn haar ook in een snel tempo uitgevallen en ben ook bijna kaal. Er groeien nu sinds kort weer donshaartjes, dus heb wel een beetje hoop dat het terug komt. Ik heb zelf ook het idee dat ik het geaccepteerd heb, want ik blijf gewoon doen wat ik al deed (sport ed) en begin ook aan nieuwe dingen. Dit is zeker niet altijd even makkelijk, maar ik ben geen type om thuis te gaan zitten bomen over hoe het komt en hoe het beter wordt. Ik voel me er nu goed bij, en dat is ook heel belangrijk. Ik heb nu wel twee hoedjes en een "buff" omdat het anders zo koud is op mijn hoofd, of vind je van niet?

Zo, dit was het wel weer,

groetjes Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2004, 18:59   #3
ninja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2004
Locatie: limburg
Berichten: 22
Wink ik ben ook nieuw

Hey Anouk,goed dat je er zo over denkt,zo denk ik er nl ook over.Je kan je er wel iedere dag gek om maken maar daar word je alleen maar ongelukkig van.Ik heb jaren vanalles geprobeerd maar uiteindelijk heeft me niks geholpen.Nu ik het geaccepteerd heb ben ik veel gelukkiger.Ik ben ook nieuw op deze site ,en ik vindt het wel fijn om met mijn '' soort "genoten te kletssen.groetjes ninja
ninja is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 09:09   #4
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik heb ook weleens een mutsje ed op maar niet om het te verbergen. Het is dan meer omdat het of zo koud is of omdat mn hoofdhuid dan verbrand (aan het strand enzo) Ik weet niet echt (echt niet ) wat je bedoelt met "buff". Misschien tijd/zin om dat even uit te leggen?
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 11:33   #5
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
Ik ben dus jackie (jacqueline) en 37 winters jong.
Bij mij is het 10 jaar geleden begonnen maar is toen beperkt gebleven tot een paar plekjes die de kapster mooi kon camoufleren, Nu sinds december 2001 weer begonnen en weer aangegroeid maar sinds januari 2003 draag ik een pruik. Ben nu bijna kaal op een paar plekjes na, die van mij nu ook wel mogen verdwijnen. Het is geen gezicht. De pruik draag ik voornamelijk omdat mijn dochtertje nog erg klein is en ik wil niet en durf niet kaal naar het schoolplein te gaan om haar op te halen, en wil haar hiermee ook niet teveel belasten.
Waarschijnlijk heb ik deze haarziekte trouwens gekregen omdat ik al 2 auto-immuunziekten heb (diabetes en trage schildklier) en daarbij ook nog exceem. Ik paste precies in het plaatje
Dit was mijn verhaal in het kort.

groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2004, 17:11   #6
ninja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2004
Locatie: limburg
Berichten: 22
Hoi ,het verhaal van jacky is zo herkenbaar,dat het van niet naar school durven brengen in je kale koppie.Ik loop trouwens nooit kaal,maar soms denk ik wel eens durfde ik het maar.Maar ik doe het ook niet vanwege de kinder .
Ze zitten nu in zo,n moeilijke leeftijd (PUBERS)dit wil ik ze niet aan doen.Ik vindt het met haarwerk eigenlijk ook veel vrouwelijker.Maar ik heb alle respect voor de vrouwen die wel kaal durfen te lopen.PRUIKJE af hoor .Ik heb ook een schildklierafwijking net zoals Jacky.
groetjes uit het zuiden van NINJA.
ninja is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2009, 18:45   #7
Crien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Locatie: België
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Ik ben 33 net geworden... Bij mij is het allemaal nog 'redelijk' vers... Dit is tevens mijn eerste berichtje op dit forum. Bij mij is het begonnen met kale plekken van Nov 2007. In Aug 2008 is alles op 2 dagen tijd uitgevallen en nu ben ik volledig kaal. Ook mijn wimpers en wenkbrauwen zijn bijna volledig weg... Ik had nooit gedacht dat ik op zo een drastische wijze zou kaal worden, en dat ik een van de lotgenoten zou worden waartoe ik nu spreek...

Ik heb goede en kwade momenten. Maar toch aanvaard ik het allemaal redelijk. Ik heb geen partner en geen kinderen. Hoewel ik hier altijd wel van gedroomd heb, zie ik het nu toch allemaal nie meer zo snel gebeuren...

Dè, ben gewoon ant huilen terwijl ik aan 't typen ben. Eén van mijn 'kwade' dagen dus...

Ik draag een haarwerk op mijn werk. Thuis loop ik kaal rond en om te sporten droeg ik in de winter maanden een sportief mutske en nu 'buffkes'... Als het weer terug warmer wordt, ga ik me ook op m'n werk bloodstellen... (kaal of met buff). Ik weet nog niet wat dat gaat geven...
Voor mij persoonlijk. 't is één van die drempels die ik nog over moet...

Er zijn veel jonge mensen die zo SUPER sterk zijn... Daar trek ik me dan ook aan op.

Liefs, Crien
Crien is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2009, 18:48   #8
Crien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Locatie: België
Berichten: 3
Buff

Kijk maar eens op http://www.mybuff.eu/site/
Dat bedoel ik met 'buffkes'

Crien
Crien is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 13:11   #9
ellen1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 1
Hallo,

Sinds vandaag ben ik lid van het haarweb. In 2000 heb ik last van AA.
Toen heb ik na een jaar me volledige haar weer terug gekregen.

Gisterenavond heb ik weer een kaal plekje ontdekt. waar gaat dit naar toe? Hoever gaat het? Het stelt nu nog niks voor, maar de onzekerheid.

Wat ik hier dan allemaal lees allemaal sterke vrouwen...

Echt petje af.

groetjes
ellen1 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 13:58   #10
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo,

Ik draag nu sinds een week mutsjes/sjaaltjes/hoedjes ed en het bevalt me wel, ik heb me een nieuw image aangemeten (tuniekjes, oorbellen en goed opgemaakt) en ik krijg veel complimenten.
Een leuke site voor hoofdbedekking is capsplaza.
Groetjes,
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 14:07   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Goed zo!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 19:47   #12
Ilvi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2008
Berichten: 37
Allemaal positief blijven! Een offday heeft iedereen, maar we staan er niet alleen voor....
Ilvi is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 21:39   #13
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crien Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben 33 net geworden... Bij mij is het allemaal nog 'redelijk' vers... Dit is tevens mijn eerste berichtje op dit forum. Bij mij is het begonnen met kale plekken van Nov 2007. In Aug 2008 is alles op 2 dagen tijd uitgevallen en nu ben ik volledig kaal. Ook mijn wimpers en wenkbrauwen zijn bijna volledig weg... Ik had nooit gedacht dat ik op zo een drastische wijze zou kaal worden, en dat ik een van de lotgenoten zou worden waartoe ik nu spreek...

Ik heb goede en kwade momenten. Maar toch aanvaard ik het allemaal redelijk. Ik heb geen partner en geen kinderen. Hoewel ik hier altijd wel van gedroomd heb, zie ik het nu toch allemaal nie meer zo snel gebeuren...

Dè, ben gewoon ant huilen terwijl ik aan 't typen ben. Eén van mijn 'kwade' dagen dus...

Ik draag een haarwerk op mijn werk. Thuis loop ik kaal rond en om te sporten droeg ik in de winter maanden een sportief mutske en nu 'buffkes'... Als het weer terug warmer wordt, ga ik me ook op m'n werk bloodstellen... (kaal of met buff). Ik weet nog niet wat dat gaat geven...
Voor mij persoonlijk. 't is één van die drempels die ik nog over moet...

Er zijn veel jonge mensen die zo SUPER sterk zijn... Daar trek ik me dan ook aan op.

Liefs, Crien
Hallo Crien,

Mijn dochter heeft ook alopecia maar die heeft zich er met verzoent.
Ook zij draagt overdag haar haarwerk maar thuis loopt ze ook zonder, haar vriend ziet haar dan ook zonder haarwerk.
Het is mischien wat melig maar zoals het liedje van Clouseau t'zit van binnen.Je moet je zelf eerst graag terug zien en dan kan je je pas openstellen voor andere.Je moet hier maar eens op het forum rondkijken er zijn er meer die hun partner gevonden hebben nadat ze alopecia hebben gekregen. Als je de juiste persoon tegen komt dan aanvaarden ze je wel met of zonder haar en degene die daar op afhaken hadden anders wel een andere reden gevonden(verkeerde kleur van ogen,te dunne benen of te dikke tenen).
PS een dagje welness is goed voor de ziel ,een manicure een rugmassage,.. en daarna tracteer je jezelf op een nieuwe outfit.

Groetjes Mama,
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2009, 21:58   #14
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Ik ben een man met AGA, en dat vind ik al heel erg. Maar laat staan als je een vrouw bent waar voor velen haar een belangrijk onderdeel is van het uiterlijk:S. Lijkt mij echt heel vervelend en nog een stuk moeilijker om mee om te gaan. Desalniettemin weet ik zeker dat er genoeg mannen zijn die een beetje sterk in de schoenen staan de ziekte AA zullen accepteren. Doen ze dit niet, dan zijn ze echt niet goed genoeg voor je, geloof me aan dat soort gasten heb je niks. Het komt echt goed met jullie allemaal tis alleen afwachten en proberen zo positief mogelijk in het leven te staan en jezelf een beetje te laten zien en niet wegschuilen want een man houd over het algemeen van een vrouw die zichzelf niet schaamt voor wat ze is. Klinkt best cliché maar het is wel zo.

Mijn moeder heeft AGA en die zit er af en toe ook mee, heel begrijpelijk maar dan snap ik jullie situatie al helemaal.
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 15:38   #15
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Goh kom ik hier nog eens kijken zie ik mijn oude berichtje... inmiddels al bijna 6 jaar oud. Misschien tijd voor een update...?

Ben nu op een paar dagen na 24. Heb de afgelopen betere en mindere periodes gehad. Op dit moment een langdurig mindere. Heb al geruime tijd een paar grote plekken en zit nu op zo'n grensgevalletje van haal ik er alles af of niet.

Wat me de afgelopen jaren wel is opgevallen is dat zwanger zijn wonderen kan doen. Ik heb inmiddels 2 kinderen, 2 zwangerschappen achter de rug en in die maanden was mn haar helemaal super. Kale plekken die ik had herstelden snel en mn haar zag er gewoon goed uit. Misschien toeval maar het was wel leuk voor zolang het duurde.

Verder gaat alles goed. Heb er nogsteeds niet zo'n moeite mee het hoort er nu eenmaal bij zoals mn wipneus en te dikke kont. Maakt ook niet zo'n groot deel uit van mn leven maar kan het toch niet laten om hier afentoe even te spieken.
Saar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.