Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juni 2023, 19:01   #91
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je vergeet even dat het gaat om medicatie, zonder recept, gebrouwen in een keldertje. Dat mag dus niet, als ze het er uit pikken wordt het in beslag genomen.
Klopt. Dan krijg je een mooie brief dat je geen medicijnen meer moet invoeren. Heeft een vriend van me ook gehad een halfjaar terug. Dat is zo'n officiële brief waarbij je wel 100x nadenkt voor je nog eens iets illegaal wilt 'invoeren'.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2023, 10:50   #92
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Je vergeet even dat het gaat om medicatie, zonder recept, gebrouwen in een keldertje. Dat mag dus niet, als ze het er uit pikken wordt het in beslag genomen.
2 keer een brief gekregen dat ik een kleine toeslag moest betalen. Nog nooit in beslag genomen.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2023, 10:01   #93
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Na twee maanden nog weinig verschil, maar dat is logisch. Wel overweeg ik ook een dermaroller te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee icm minoxidil? Op de ene website lees ik over dagelijks gebruik terwijl de ander zegt dat je dit maar 1 a 2 x per week mag / hoeft te doen en ook daarna een aantal uur moet wachten met het aanbrengen van de minoxidil.

Iemand een advies hierin?
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2023, 21:17   #94
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Na 2 maanden zul je er niet veel van merken, na de 4de maand zal het eventueel beginnen. Dus nog even geduld.

Minoxidil na gebruik van een dermaroller zal het effect van de minoxidil versterken.

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 22 augustus 2023 om 21:35
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2023, 21:48   #95
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Na 2 maanden zul je er niet veel van merken, na de 4de maand zal het eventueel beginnen. Dus nog even geduld.

Minoxidil na gebruik van een dermaroller zal het effect van de minoxidil versterken.
Bedankt voor je reactie. Kun je minoxidil direct aanbrengen na het gebruik van een dermaroller? En hoe vaak per week?
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2023, 23:35   #96
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Heel graag gedaan, daar zijn we voor.

Direct na het dermarollen zal het nog meer irriteren, u kunt het beste even 30 minuten wachten.

Een dermaroller dagelijks gebruiken is niet verstandig. Om de dag, 3 a 4 keer per week dus, is het beste. Zo heeft de huid ook de tijd om te herstellen in de tussendagen.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2023, 17:41   #97
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan-711 Bekijk bericht
Na twee maanden nog weinig verschil, maar dat is logisch. Wel overweeg ik ook een dermaroller te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee icm minoxidil? Op de ene website lees ik over dagelijks gebruik terwijl de ander zegt dat je dit maar 1 a 2 x per week mag / hoeft te doen en ook daarna een aantal uur moet wachten met het aanbrengen van de minoxidil.

Iemand een advies hierin?
Lees je hier aub goed over in voordat je jezelf bewust gaat verwonden. Er is genoeg stof op internet over te vinden met wetenschappelijke verwijzingen.
Dagelijks gebruik zou ik niet doen en ik zou persoonlijk ook afraden om minox direct aan te brengen na het rollen ivm systemische opname.

Uberhaupt het rollen zou ik afraden ivm de slechte verwonding die je aanbreng tijdens het rollen.

Als ik jou was zou ik iets meer tijd hierin stoppen voordat je iets gaat doen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2023, 14:31   #98
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Ik heb het ook overwogen om een dermaroller te gebruiken maar het werd door bepaalde mensen afgeraden. zeker na een HT. Het kan soms meer kwaad dan goed doen. Als je het zou gebruiken zou ik het ook niet meteen na het rollen aanbrengen
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2023, 19:00   #99
SanderWalraven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2022
Berichten: 48
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Totdat je pakketje met essegen een keer wordt tegengehouden door de douane ik denk echt dat je beter uit bent nu!
Grijs gebied, heb minox in dozen van 100 flesjes tegelijk besteld. Nog nooit problemen gehad. Bestel het al jaren
SanderWalraven is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2023, 09:07   #100
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderWalraven Bekijk bericht
Grijs gebied, heb minox in dozen van 100 flesjes tegelijk besteld. Nog nooit problemen gehad. Bestel het al jaren
Dat is minoxidil, vrij verkrijbaar in Nederland tot 5%.

Finasteride is een medicijnen wat verkrijgbaar is op recept. Het invoeren van medicijnen zonder recept is verboden.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2023, 16:13   #101
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
resultaat na 5 maanden minoxidil

Ik gebruik nu ongeveer 5 maanden minoxidil 5% naast de 0,5 mg finasteride. Ik probeer dit netjes 2x per dag aan te houden, soms schiet het er bij in. Ook heb ik in de ochtend niet altijd tijd om het te laten drogen (is heel vettig namelijk, waardoor het optisch dus juist kaler lijkt) Ik föhn het daarom vaak droog voordat ik het style. Dat is misschien ook niet heel bevorderlijk, maar het is niet anders. Iemand hier misschien tips voor?

Linker foto is 5 maanden geleden, rechts is nu. Zelfde ruimte/belichting alleen gebruik ik nu een matter haarproduct. Benieuwd wat jullie vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Scherm*afbeelding 2023-11-20 om 16.06.42.jpg‎ (155,2 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg Scherm*afbeelding 2023-11-20 om 16.04.37.jpg‎ (141,7 KB, 125x gelezen)
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2500 grafts, ervaring, fuegenix, fuegenix haarkliniek, ht 27 jaar, munib ahmad


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.