Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2005, 20:16   #1
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Smile Een nieuw lid

Hoi allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Ron en ben 39 jaar. Een tijdje geleden viel het mijn vrouw op dat ik een aantal (kleine) kale plekken op mijn hoofd had. (ze vroeg eerst of ik ruzie had gehad met mijn tondeuse ) Toen ik zelf goed ging kijken zag ik inderdaad op een aantal plaatsen waar daadwerkelijk geen haar meer zat. Aangezien ik qua haar toch wel een beetje een ijdeltuit ben, heb ik maar een afspraak gemaakt met de huisarts. Deze kwam tot de diagnose AA. Ja en daar schrok ik even van. Ik heb een ontstekingsremmend middel (corticosteroíden) voorgeschreven gekregen. Maar zoals ik al op dit forum heb kunnen lezen schijnt dit niet echt het ei van columbus te zijn, of zijn er mensen die hier wel baat bij hebben? Ik heb mezelf wel voorgenomen om positief te blijven zoals de meeste hier op het forum. Ik denk dat als je een negatieve houding aan gaat nemen het misschien alleen maar erger wordt. Door jullie verhalen op dit forum ben ik in ieder geval al een stuk wijzer geworden.

Thanks
Ranex is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 16:53   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hey Ron,


Positief blijven is denk ik tot nu toe het beste geneesmiddel tegen AA
Want voorderest heeft nog niemand zijn haar volledig terug gekregen (blijvend dan!!) Veel plezier op het forum
En hopelijk kunnen we je vragen beantwoorden!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 21:06   #3
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Hoi Annelies,

Bedankt voor je reactie, ik heb jouw site nog ff bekeken, ziet er goed uit!
Ik heb bewondering voor de manier hoe jij met deze ziekte omgaat, gewoon lekker positief, vind je ook terug in je website.
Ik moet voor mezelf nog ff aan het idee wennen en zeker als het haarverlies zoals nu al het geval is, gaat toenemen. Echter denk ik maar zo, alleen het uiterlijk veranderd, van binnen blijf ik dezelfde en ik kan er ook nog honderd mee worden.

Groet,

Ron

Laatst gewijzigd door Ranex; 4 februari 2005 om 11:33
Ranex is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 18:53   #4
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Hoi Ron,

Ik heb ook corticosteroiden zalf gehad. Ik heb zelf het idee dat dit niet echt iets uitgehaald heeft. Ik ben in een periode van 2 a 3 maanden al mijn haar verloren en nu heb ik alles weer terug op de ruimte achter m'n oren na. Ik ben benieuwd hoe lang dit zal blijven. Maar nu genieten we er in ieder geval van. Veel sterkte

Groetjes Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 01:08   #5
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ag0807
Hoi Ron,

Ik heb ook corticosteroiden zalf gehad. Ik heb zelf het idee dat dit niet echt iets uitgehaald heeft. Ik ben in een periode van 2 a 3 maanden al mijn haar verloren en nu heb ik alles weer terug op de ruimte achter m'n oren na. Ik ben benieuwd hoe lang dit zal blijven. Maar nu genieten we er in ieder geval van. Veel sterkte

Groetjes Anouk
Hoi Anouk,

Ik krijg ook de indruk dat de zalf weinig effect heeft, als je de bijsluiter moet geloven zijn 1 van de bij-effecten overmatig haargroei ...
Het tegendeel is echter waar, ik heb inmiddels een aantal kale plekken, maar het verspreid zich nu over mijn gehele hoofd. Denk ook dat het niet lang meer zal duren voordat ikzelf alles maar kaal maakt. Vind ik toch beter staan dan zo'n landkaart op je hoofd.
Wat goed dat jij bijna alles weer terug hebt. Ik hoop voor jou dat je heeeel lang van je haar mag genieten, en wie weet blijvend!


Groet,

Ron.
Ranex is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 12:48   #6
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
Mijn haar is na ongeveer een jaar AA weer helemaal terug. Ik heb helaas een hele stresserige periode achter de rug en ik merk dat met haaruitval en een beginnend kaal plekje
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2005, 13:49   #7
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ranex
Hoi Annelies,

Bedankt voor je reactie, ik heb jouw site nog ff bekeken, ziet er goed uit!
Ik heb bewondering voor de manier hoe jij met deze ziekte omgaat, gewoon lekker positief, vind je ook terug in je website.
Ik moet voor mezelf nog ff aan het idee wennen en zeker als het haarverlies zoals nu al het geval is, gaat toenemen. Echter denk ik maar zo, alleen het uiterlijk veranderd, van binnen blijf ik dezelfde en ik kan er ook nog honderd mee worden.

Groet,

Ron
Thanks!!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 11:59   #8
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janne
Mijn haar is na ongeveer een jaar AA weer helemaal terug. Ik heb helaas een hele stresserige periode achter de rug en ik merk dat met haaruitval en een beginnend kaal plekje
Hoi Janne,

Je hebt mijn vermoedens enigszins bevestigd, zit zelf ook in een stress periode en ik had dit ook meteen in verband gebracht met mijn haaruitval. Echter volgens de huisarts had stress nagenoeg geen invloed op AA. Tevens is op internet te lezen dat er nauwelijks verband is tussen stress en AA. Nu ik lees dat jij dezelfde conclusie trekt, misschien zijn er wel meer mensen die last hebben gekregen van AA na aanleiding van stress.
Bij mij waren de kale plekken de laatste tijd te aanwezig, en heb nu alles verwijderd en das koud buiten zeg

Groet,

Ron
Ranex is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 17:57   #9
ag0807
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 16
Ik heb het idee dat het bij mij ook door stress kwam. Maar ik heb wel het idee dat het altijd in je lichaam blijft zitten. En dat is nog maar de vraag wat dat naar voren gaat brengen.

Inderdaad koud ja zo kaal buiten lopen. Ach ja, petjes ed. zijn er in overvloed.

Anouk
ag0807 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2005, 18:02   #10
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
ik heb de allereerste keer dat het zo ernstig was, een periode van stres gehad. Ik ben blijven zitten op school, nadat ik erachter kwam dat VWO veel te zwaar voor me was. Toen ik ongeveer een jaar op de havo zat, is mijn haar weer terug gekomen. Tot nu toe is er nog niets gezien, maar door familieproblemen die erg emotioneel zijn, merk ik dat mijn haar weer uitvalt. Op een patientendag hebben we het er ook over gehad. Het is nooit bewezen, maar zeker de helft van de mensen die daar waren hadden voor haaruitval een stresperiode. Je kan je natuurlijk afvragen hoe baby's AA kunnen hebben, maar ik denk dat stres zeker een hele grote invloed op je haar heeft!
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 09:42   #11
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janne
Op een patientendag hebben we het er ook over gehad. Het is nooit bewezen, maar zeker de helft van de mensen die daar waren hadden voor haaruitval een stresperiode. Je kan je natuurlijk afvragen hoe baby's AA kunnen hebben, maar ik denk dat stres zeker een hele grote invloed op je haar heeft!
Ik weet niet hoeveel mensen er op zo'n patiëntendag komen, maar 50% is best veel. Lijkt me dat er dan toch wel enig verband is. En als de stressperiode voorbij is en mijn haar zou net als bij jouw, weer gaan herstellen, dan teken ik daarvoor.
Wel vervelend dat er nu familieproblemen zijn, ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.

Sterkte,

Ron.
Ranex is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 12:24   #12
Deckard
Alles is relatief
 
Deckard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2004
Berichten: 231
Hoi Ron,

Kijk eens goed naar de regimes die sommigen hier als signature hebben. Dan kun je die dingen opzoeken via het haarwoordenboekje en zelf je conclusies trekken.

Succes ermee!
__________________
Ofcourse you realise...this means WAR...!

Mijn regimen:
Extern:
- Nizoral Shampoo
- Alpecin After Shampoo Liquid
Intern:
- Omega 3 vetzuren
- Proscar (per dinsdag 29-03-05)
Deckard is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 14:47   #13
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckard
Hoi Ron,

Kijk eens goed naar de regimes die sommigen hier als signature hebben. Dan kun je die dingen opzoeken via het haarwoordenboekje en zelf je conclusies trekken.

Succes ermee!
Alle respect voor de mensen die alles aanpakken om hun kaalheid (in welke vorm dan ook) tegen te gaan, echter bij mij zit dat er niet in. Natuurlijk had ik mijn haarprobleem liever niet gehad, maar ik voel me er niet minder Ron door. Ik heb 1 tube corticosteroíden zalf (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd, zonder resultaat en vond het wel goed zo. AA kan binnen een jaar vanzelf verdwijnen, en daarbij ik ben een geduldig mens. (met of zonder haar)
Ranex is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 19:21   #14
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
ik denk dat een positieve instelling ook werkt Helaas werkt het niet bij iedereen, maar bij mij heeft dat zeker weten ook geholpen. Ook door immuuntherapie, maar nu ik merk dat ik even niet positief kan zijn, valt het uit. Erg vervelend, maar er is niets aan te doen. En bedankt Ranex!

groetjes Janne
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2005, 13:15   #15
Ranex
HaarWeb lid
 
Ranex's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Locatie: Barendrecht
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janne
ik denk dat een positieve instelling ook werkt Helaas werkt het niet bij iedereen, maar bij mij heeft dat zeker weten ook geholpen.
Ieder mens is verschillend toch, en ik denk dat men zelf de keuze maakt hoe je ermee omgaat, die kan geen ander voor je maken. Ik zelf kies er voor om een positieve instelling te hebben en ben er van overtuigd dat dit in mijn geval zijn uitwerking zal hebben. En inderdaad dit zal niet bij iedereen werken, echter positiviteit heeft nooit een negatieve uitwerking.
En daarbij draagt dit forum ook zijn steentje bij, ik ben er zo achter gekomen dat ik in iedergeval niet de enige ben met dit probleem en je hier ook je verhaal nog eens kwijt kan. Vind ik toch weer positief

Groet,

Ron.
Ranex is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ben nieuw hier forfiwen TTM - Algemeen 2 11 januari 2005 13:35
Nieuw en "dom" soundbite AGA - Algemeen 1 24 maart 2004 19:40
ben nieuw - zijn er nog meer wenkbrauw TTM'ers? helma TTM - Algemeen 3 27 januari 2003 12:54
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.