Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 augustus 2007, 23:20   #16
heather
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 18
Patricia,

Ik eet de zakjes niet op. Maar ik voel intuïtief aan welk haartje (wimper/wenkbrauw/schaamhaar) ik wil trekken. Juist dat haartje dat kriebelt heeft dan een mooi dik lang blinkend haarzakje, zoals ice queen het noemt. Soms pluk ik tot ik zo'n mooi haarzakje veroverd heb, maar dan vaak wil ik er nog meer.
Toen ik jonger was (8j-18j) hield ik deze haartjes bij. Nu gooi ik ze gewoon weg als ze geplukt zijn.

Ice queen, herkenbaar dat gevoel dat het normaal is en eens je het verwoordt het echt wel vies klinkt.

Blij dat jullie er zijn.
heather is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 10:13   #17
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik snij met mijn voortanden de haren kort voordat ik ze doorslik.
Weet je dat het best wel raar klinkt als je het zo schrijft ....

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2007, 14:51   #18
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik eet de haarzakjes niet op, maar ik kijk altijd wel of het een mooie dikke is. Als daar niet genoeg licht voor is voel ik met mijn lippen, maar ik gooi de haar daarna weg.

Wat ik me nou afvraag... De mensen die de haarzakjes opeten, doen die dat ook dwangmatig? Kun je het echt niet laten zoals je ook het trekken niet laten kunt of hoort het gewoon bij het ritueel?
(Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen te veroordelen ofzo, ik vraag me gewoon af waarom sommige mensen het doen en andere niet.)

Het viel me ook op dat er hier al twee mensen waren die hun kruin en wimpers plukken. Zijn dat er misschien nog meer? Misschien hoort het wortels eten wel bij dat type TTMers.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2007, 23:57   #19
Patricia85
TTM-er
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 27
Geslacht:
Wow! Ik sta helemaal versteld... Mijn bericht die ik op 4 december 2006 hier geplaatst heb wordt nog steeds op gereageerd en sinds die plaatsing heb ik er eigenlijk niet meer na gekeken. Ik werd helemaal gek van alle dingen die komen kijken bij TTM. Het trekken werd bij mij alleen maar erger. Ik heb het geprobeerd uit mijn gedachten te bannen en van mijn haar af te blijven. Het is niet gelukt, maar wel verminderd. En ik kan jullie nu met trots meedelen dat ik, nadat ik het 10 jaar voor mezelf heb gehouden en altijd verborgen heb gehouden met make-up, het afgelopen weekend mijn vriend heb verteld. Weliswaar in tranen, maaaar... ik heb het verteld! Ik ben reuze trots op mezelf en ben nu samen met mijn vriend op zoek naar hulp. Morgen gaan we naar de huisarts om het haar te vertellen en doorwezen te worden naar een therapeut voor gedragstherapie. Ook ga ik vanaf nu een boekje bijhouden waarin ik opschrijf wanneer ik trek, hoeveel en wat het spanningsniveau daarbij was in mijn lichaam. Zo wil ik er proberen achter te komen op welke momenten het trekken het meest gebeurd. En zo ga ik zelf nu ECHT wat aan proberen te doen. Wat ik kan jullie zeggen dat ik het uittrekken van mijn haar echt zat ben. Ik trek voornamenlijk op mijn kruin en mijn wimpers. Op mijn hoofd kan ik het prima bedekken met een staartje en mijn ogen maak ik altijd mooi op met make-up, maar toch zien mensen het.

Dus ik hoop dat er nog veel meer TTM-ers zijn die er net zoals mij er nu hard voor gaan vechten. Want samen staan we sterk!!

Groetjes,
Patricia.
Patricia85 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2007, 00:00   #20
Patricia85
TTM-er
 
Geregistreerd: 17 september 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 27
Geslacht:
En... inderdaad die haarzakjes. Ik weet ook precies welke haar ik moet hebben voor zo'n blinkend zakje. Verschrikkelijk idee... maar het is waar. En.. ik wil er NU echt vanaf!
Patricia85 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2007, 22:11   #21
dipsy20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2007
Berichten: 2
Smile

hallo ik ben een meisjes van 20 jr oud en ik trek me haren zo lang ik me kan herinneren en ik eet ze ook op ik weet dus niet of het kwaad kan maar ik ehb er wel erg moeite mee om me kale plekken te verbergen en ik zit er de laaste 2 maanden echt te denken om me haar helemaal er af te scheren wat zouden jullie doen doen ik ik trek me kruin me zij kanten het word steeds dunner en durf al meer dan 6 jr al niet meer naar de kapper met vriendelijke groet
dipsy20 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.