Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2006, 10:22   #1
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
ook een wimpertrekker

Hoi allemaal,
ik ben debby en ik trek al een jaar of 8 mijn wimpers eruit. Het begon allemaal met het afrollen van mijn mascara. Af en toe trok ik er dan een paar haren mee uit. Het werd alleen maar erger, had af en toe gaten tussen mn wimpers. Nu is het inmiddels zo ver dat ik er niet meer af kan blijven en hele kale ogen heb. Vind het echt verschrikkelijk! Een paar mensen in mn nabije omgeving weten het en als ze er dan over beginnen schaam ik me dood. Mijn ouders denken dat het een soort aandachttrekkerij is, ze snappen er totaal helemaal niks van en dreigen me af en toe weleens te straffen. Ze snappen niet dat het voor mij ook een verschrikkelijke straf is dat ik dat doe.. Dan zeggen ze waarom doe je dat dan?!?
Dát snap ik dus zelf ook niet... wist ik het maar...
Telkens als ik weer wat wimpers heb staan ben ik zoo blij..maar een week later zit ik ze dr weer uit te trekken ofzo en dan ben ik zo ongelukkig! Ik snap mezelf écht niet!! Ik zit er af en toe aan te denken om naar de huisarts te gaan, maar aan de andere kant denk ik dan van ja wat kan die dr aan doen!?Over een week heb ik een fotoshoot, waarbij ze ook je make-up doen enzo..heb dr totaal geen zin in..want ik schaam me dood.. wat zullen ze wel niet denken!
Nu las ik iets over omega 3-6? dat is toch een zo n gezonde vetsoort? groeien je haren daar sneller van ofzo? En zijn dr verder nog meer wondermiddeltjes?
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 11:00   #2
beutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 9
.

Hey!

Bedankt voor de reactie!
Heb je het dan al eens meegemaakt dat ze loskwamen, de valse wimpers? Waar heb je ze gekocht en kan je ze herbruiken? (ja, ik ben een echte leek op dat gebied!) Komen ze natuurlijk over? Of valt het meteen op voor de anderen dat het fakerds zijn?
beutje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 11:24   #3
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Uhm ja ik heb wel meegemaakt dat er 1 of 2 plukjes los kwamen te zitten, dit is op zich niet zo erg. Die plukjes kan je gewoon bij de drogist kopen, je kan kiezen voor hele wimpers of (zoals ik) losse plukjes. En die kan je hergebruiken ja, zo veel je wilt, alleen komen ze een beetje onder de lijm te zitten. Die losse plukjes vind ik er niet fake uit zien, ik denk dat dat eerder is bij die hele wimpers.
In de verpakking zitten 3 lengtes met plukjes, de kortste zijn al heel lang vind ik en die gebruik ik ook alleen. Anders wordt het wel snel fake denk ik, vooral omdat je normaal gewend bent om kale ogen te zien in de spiegel.
Maar wat heb jij dan allemaal al geprobeerd dan?
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 11:27   #4
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat deze plakwimpers 4 weken blijven zitten hoor..dat zullen dan wel wimperextensions zijn. En dit is geen oplossing voor ons..want deze extensions worden aan je eigen wimpers vastgezet en aangezien wij die niet hebben..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 11:33   #5
beutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 9
.

Ik heb echt alle soorten schmink uitgeprobeerd!
Vroeger gebruikte ik steeds mascara (hoe ironisch) Ik depte een laagje over mijn bovenste ooglid en smeerde dit vervolgens tot een normaal ogend streepje. Probleem was dat dit makkelijk af begon te brokkelen.
Nu gebruik ik Liner Feutre van Bourgeois en trek ik gewoon een goeie vette streep. Heel mooi resultaat al zeg ik het zelf.
Hier is wel het probleem dat zo'n stift tien euro kost en vrij snel op is... Bovendien mogen mensen nog steeds niet dichterbij komen, want dan zien ze toch dat je geen wimpers hebt.
Daarom dat ik er aan denk om valse wimpers te gaan gebruiken. Je kan terug closer met mensen omgaan en terwijl je ze draagt, kan je ook niet plukken en leer je het misschien hopelijk een beetje af? (droomdroom)
beutje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 11:42   #6
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Ja het is wel een mooi resultaat idd. Maar je zult wel bang zijn voor regen en wind denk ik.. Tenminste ik ben dat dan wel. En het is natuurlijk veel werk elke ochtend. Maar ik zou zeggen probeer het uit! Ze kosten iets van 12,50 ofzo.
Ik zet ook altijd een dikke streep met eyeliner of mascara idd!
Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat mensen tegen mij zeggen: hee jij heb geen wimpers! Alleen mensen die het weten zien het.
Of zullen ze het wel zien en durven ze er niks over te zeggen? Onzeker ben ik er wel over..
Hoe sta jij tegenover een bezoek aan je huisarts? Ik twijfel er namelijk over..
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2007, 22:34   #7
heather
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 18
Ik vind het een opluchting jullie ervaringen te lezen, dank je daarvoor!


Dat van mascara vind ik moeilijk, omdat je geen wimpers hebt om de mascara op te doen. Bij mij ziet dat er vreselijk uit.


Wat ook een beetje helpt is constant een bril dragen. Ik draag een bril van 's morgens vroeg tot 's avonds en dan kan je er moeilijker aan. Maar een bril kan je niet zomaar dragen als je goed ziet )


Mama verplichtte mij ook mijn nagels heel kort te knippen. Maar toen vond ik de pincet... jammer jammer

Ik vertel maar wat van mijn ervaringen, je weet nooit dat iemand er iets aan kan hebben..

Grtz en goede moed x
heather is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2007, 22:50   #8
LauUraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2006
Berichten: 7
heej!

nou welcome bij de club!
(eigenlijk helaas, want zo leuk is het niet!!)
ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt!!
heel trots op mezelf!

maar nu jij nog!
vertel tegen je ouders dfat meerdere mensen het hebben
en dat het niet alleen aan jou licht.
je kan ook dit forum altijd laten zien!
kan je er zo een paar topics uitpikken die over wimper trekken gaan.

schaam je er niet voor!
die tijd heb ik ook gehad :O
je moet er met iemand over praten,
en denk bij jezelf, volgendjaar, op vakantie heb ik mooie wimper!
ofso iets, bij mij werkt het heel goed.
Als je bijvoorbeeld 3 dagen niet heb getrokken, kun je jezelf belonen!
altijd heel leuk.

misschien lukt het niet in 1x, dit is namelijk al mijn veelste x.
maar ik heb t idee dat t egt gaat lukken!
dus geef nooit op!

greetz!
LauUraa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2007, 15:14   #9
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hihi thanks voor jullie reacties heather en laura. @ Heather: ik heb helaas geen bril nodig, zou het haast jammer vinden dat ik geen slecht ogen heb..
en ik heb juist gehoord dat je beter lange nagels kunt hebben, dan kun je niet zo goed trekken. Want ik bijt namelijk nagels (ja nóg een tik) en dat trekken gaat goed zonder nagels (helaas)
@ laura: mn ouders weten inmiddels wel dat ik het niet doe om de aandacht. Ze zien dat ik er echt mee zit. En heb mezelf zoooo vaak beloofd om dan en dan en dan wimpers te hebben...tis al bij al misschien 1 x gelukt... ben bang dat ik er nooit meer van af kom...
debs85 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wimpers eruithalen LauUraa TTM - Algemeen 72 29 januari 2017 14:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.