Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 6 augustus 2004, 10:47   #211
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Even voor wat duidelijkheid: Is het niet zo dat meneer K. Belanger het wordt inflammation de wereld in heeft geholpen? Zo ja waarom nemen wij dat dan over . En zo ja dan staan volgens zijn site DHT en inflammation niet los van elkaar want hij noemt het DHT inflammation. Zo nee, waar komt de term dan wel vandaan?
Nee, de term inflammation komt ZEKER NIET van Ken Belanger!! Het is een vrij recente ontdekking geweest in de medische wereld, en Ken is daar heel vroeg op ingesprongen. De medische wereld gebruikt het sinds is ontdekt dat de meeste ziekten/aandoeningen voortkomen uit stoornissen van het eigen immuunsysteem. Pindakaas heeft onlangs een perfect artikel geplaatst in de RK19-thread uit Time Magazine wat erover gaat. Het heet 'The Fires Within'.
DHT is inderdaad volgens de laatste theorie sterk verbonden met inflammation, aangezien de aanvallen van het immuunsysteem komen doordat DHT zich aan de androgeenreceptoren van de haarzakjescelletjes () hecht.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 10:58   #212
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
inflammation is de term voor ontstekingsverschijnselen in de engelstalige medische wereld, ik weet niet of Ken die als 1e ivm AGA heeft gebruikt, ik vermoed van niet.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 11:00   #213
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
inflammation is de term voor ontstekingsverschijnselen in de engelstalige medische wereld, ik weet niet of Ken die als 1e ivm AGA heeft gebruikt, ik vermoed van niet.
toen mijn broer een tijd terug (lang voor Rk19!) last had van een auto-immuunziekte, werd er in alle artikelen die hij erover meekreeg al gesproken over inflammation. Die term is in de medische wereld al jaren gangbaar.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 12:22   #214
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
toen mijn broer een tijd terug (lang voor Rk19!) last had van een auto-immuunziekte, werd er in alle artikelen die hij erover meekreeg al gesproken over inflammation. Die term is in de medische wereld al jaren gangbaar.
Ok dank, dan weet ik dat . Dacht dat het net zo'n term als mirrored regrowth capacity was .
__________________
Status
19 jaar, NW 2

Regime
sinds 06-06-2004 Weleda Rozemarijn Shampoo
sinds 04-05-2004 Biegist (Kruidvat)
sinds 04-05-2004 Rooscure shampoo
sinds 11-04-2004 1 mg finasteride (Propecia)
sinds zomer 2003 Dagravit Totaal 30 Multivitaminen
SjonKanon is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 12:47   #215
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Ok dank, dan weet ik dat . Dacht dat het net zo'n term als mirrored regrowth capacity was .
Hehehehe
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 19:42   #216
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Even voor wat duidelijkheid: Is het niet zo dat meneer K. Belanger het wordt inflammation de wereld in heeft geholpen? Zo ja waarom nemen wij dat dan over . En zo ja dan staan volgens zijn site DHT en inflammation niet los van elkaar want hij noemt het DHT inflammation. Zo nee, waar komt de term dan wel vandaan?
Inflammation is een algemene term hoor. Het wordt gebruikt voor branderig aanvoelende irritatie. Ik kom het wel vaker tegen in bijsluiters van shampoos of zalfjes, ...
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 11:01   #217
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
'Zucht', ik ben op hetzelfde moment begonnen als jij met Fina, en ervaarde ook een flinke shedding. Vooral op mijn achterhoofd ging het toen snel. Gelukking valt er nog haar over dus is het nog niet te zien. Ik ben benieuwd hoe het met je vergaat zodat ik het kan vergelijken met mezelf.

Om on-topic te blijven, ik heb nu 1 keer rooscure gebruikt en de haaruitval op mijn achterhoofd is nu gestopt (of tenminste extreem vertraagd), mijn haar ziet er veel dikker uit, heb nagenoeg geen jeuk meer en ook de inflammation is (vooral de eerste 2 dagen na gebruik) heel erg afgenomen.
Niets dan lof voor Rooscure!
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 11:17   #218
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Na een dikke week Rooscure is mijn roos iig wel wat minder geworden, maar nog lang niet helemaal verdwenen, we blijven het iig gewoon gebruiken, het werkt beter als normale anit-roos-shampo's.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 12:03   #219
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Na een dikke week Rooscure is mijn roos iig wel wat minder geworden, maar nog lang niet helemaal verdwenen, we blijven het iig gewoon gebruiken, het werkt beter als normale anit-roos-shampo's.
Mooi om te horen, Druifstuif. Blijf doorzetten, want je zult het echt zeker onder controle krijgen. Bij mij begon het pas echt structureel te werken na 3 weken ongeveer.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 12:33   #220
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ik had roos voordat ik met fina begon en nu is het zo goed als verdwenen dat is toch raar? iemand een verklaring?
high is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 12:34   #221
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
@Druifstuif: tja na 1 week mag je ook nog geen eind van je roos verwachten, er staat meestal een periode van enkele weken tot enkele maanden voor.

@high: roos is vaak iets tijdelijks, het kan toevallig net met het begin van fina afgelopen zijn.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 12:55   #222
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Wil je helemaal van je roos af?? Guhl rozemarijn antiroos shampoo... kan Nizoral niet tegenop.

P.s. ik ben geen vertegenwoordiger van Guhl , maar ik spreek uit eigen ervaring .
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 16:27   #223
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colm
'Zucht', ik ben op hetzelfde moment begonnen als jij met Fina, en ervaarde ook een flinke shedding. Vooral op mijn achterhoofd ging het toen snel. Gelukking valt er nog haar over dus is het nog niet te zien. Ik ben benieuwd hoe het met je vergaat zodat ik het kan vergelijken met mezelf.
Veel succes dan . Ik hou het forum hier uiteraard op de hoogte.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2004, 14:39   #224
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Gisteren een zeer positieve ervaring gehad. Ik zet 1 x per week de tondeuse op mijn kalende bol en tijdens het scheren kwam er eerst altijd een grote hoeveelheid huidschilfers los. Gisteren niet echter! Er was bijna geen schilfertje te bekennen. Rooscure lijkt zijn vruchten af te werpen, benieuwd of de resultaten zo goed blijven.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2004, 15:45   #225
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 49
Zojuist 2% ketoconazole shampoo besteld (online bij een UK-website: http://www.expresschemist.co.uk/cate...6_nizoral.html) en ga es kijken of ik verschil ga zien/merken t.o.v Rooscure (1% keto)... je kunt het eventueel ook via je huisarts op recept verkrijgen... Rooscure werkt prima, maar aangezien artikelen mbt AGA gebruik maken van 2% oplossingen lijkt me dat ik er misschien verstandig aandoe hiertoe over te gaan...

grtz
Whatever77 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.