Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 juli 2004, 14:01   #76
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik ben overgestapt van 2x naar 3x keto per week. Merkte dat ik vaker dan twee keer nodig had om de inflammation te bedwingen. Misschien schakel ik later weer over naar 2x als het allemaal wat meer onder controle is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 15:41   #77
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik ben overgestapt van 2x naar 3x keto per week. Merkte dat ik vaker dan twee keer nodig had om de inflammation te bedwingen. Misschien schakel ik later weer over naar 2x als het allemaal wat meer onder controle is.
Maar Laurens, voelde jij na de allereerste keer Keto al dat je inflammation toen werd bedwongen? Of gingen er wel een paar beurten overheen, voordat het begon te werken?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 16:04   #78
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar Laurens, voelde jij na de allereerste keer Keto al dat je inflammation toen werd bedwongen? Of gingen er wel een paar beurten overheen, voordat het begon te werken?
de eerste paar weken merkte ik er niet zo veel van. (ik gebruikte het sinds juni al af en toe). Het is pas sinds 2 weken dat mijn inflammation direct weggaat na het gebruik van keto. De dag dat ik 's ochtends keto heb gebruikt is echt heerlijk: nergens last van. Na een dag of anderhalf/twee komt het dan weer op, eerst langzaam en dan steeds erger. Ik hoop dat de tijd dat het wegblijft steeds langer wordt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 16:33   #79
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Klinkt goed, Laurens. Maar waste je tussendoor wel met andere shampoo's? Bijvoorbeeld maandag Rooscure, dinsdag shampoo X, woensdag shampoo X en donderdag Rooscure?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 16:45   #80
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Klinkt goed, Laurens. Maar waste je tussendoor wel met andere shampoo's? Bijvoorbeeld maandag Rooscure, dinsdag shampoo X, woensdag shampoo X en donderdag Rooscure?
Ja ik was nog steeds iedere dag een shampoo. Op maandag, donderdag en zaterdag is 't rooscure, maar ook pas na de behandeling met mijn vaste shampoo. Mijn vaste shampoo varieert, is op 't moment gewoon een goedkope van de supermarkt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:21   #81
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation correspondentie met fabrikant.

Hallo allemaal,
ik heb antwoord gekregen van het bedrijf dat rooscure produceert. Ik heb hen een aantal vragen gesteld, o.a. of rooscure iedere keer opnieuw aangebracht moet worden. Volgens hun moet dat, zie vetgedrukte passages in onderstaande mail. Wat nu? Moeten we nu stoppen met alle andere shampoos? Het zou wel verklaren waarom ik na een dag weer last krijg van jeuk e.d.: ik heb dan intussen weer gewassen met een andere shampoo.

Van: Janssen-Cilag B.V. [JACNL] <Janssen-Cilag@jacnl.jnj.com>
Verzonden: maandag 19 juli 2004 15:32:49
Aan: laurensj
Onderwerp: Vragen over Rooscure

Geachte heer laurensj,
Via mw. Van Harlingen van Gaba, de distributeur van o.a. Rooscure in Nederland, hebben wij uw vragen ter beantwoording voorgelegd gekregen.

>1. Er zijn enkele Belgische gebruikers die het product graag
>willen gebruiken. De vraag is of het ook in België te koop is.
>Daar is wel de 2% oplossing Nizoral aanwezig, maar er zijn
>enkele gebruikers die de voorkeur geven aan een 1% oplossing.


Van onze Belgische vestiging (Janssen-Cilag in Berchem) kreeg ik zojuist het bericht door dat in België alleen de 2% ketoconazol-shampoo beschikbaar is en dus niet de 1% shampoo, zoals wel in Nederland.

>2. In de bijsluiter staat dat tijdens gebruik van het middel geen
>andere shampoo gebruikt mag worden. Als de gebruiker dat toch
>wenst, moet na iedere wasbeurt opnieuw Rooscure worden
>aangebracht. Waarom is dit? Worden door de andere shampoo's
>de werkende bestanddelen uit Rooscure weggespoeld?


Op de tweede vraag geeft u zelf al het antwoord, de shampoo moet inderdaad altijd de laatste stap zijn in een wasbehandeling, want het actieve bestanddeel ketoconazol wordt anders weer grotendeels verwijderd van de plaats waar het juist zijn werk moet doen.

>3. Gezien het feit dat velen van ons de shampoo nu voor langere
>tijd gaan gebruiken, zijn wij geďnteresseerd in een wat grotere
>verpakking dan de 60 ml zoals nu verkrijgbaar. Is deze ook
>beschikbaar of komt deze in de toekomst?


Ik kan me voorstellen dat voor het gebruik zoals door de groep wordt voorgesteld, het wenselijk zou zijn over een grotere verpakking te kunnen beschikken. Echter Rooscure is een medicinale shampoo, die geregistreerd is voor de behandeling van roos, een behandeling van enkele weken. Wettelijk is het dan geboden om een bijpassende afleveringsvorm te presenteren. Een groter volume behoort dus op dit moment niet tot de mogelijkheden.
Wij hopen u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Hans Weening
Janssen - Cilag B.V.
Tilburg



Mijn email:
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb enkele vragen mbt uw product Rooscure. Als u ze niet kan beantwoorden, wilt u dit mailtje dan doorsturen aan een persoon die mij verder kan helpen, of mij contactgegevens sturen van die persoon?

De site www.haarweb.nl is voor mensen met haarproblemen, onder andere voor mannen met alopecia androgenetica, ofwel klassieke mannelijke kaalheid. Sindskort zijn wij erachter dat de stof ketoconazol (verwerkt in Rooscure) kan bijdragen aan het stopzetten van het kaalwordingsproces, en zelfs voor enige hergroei van haren kan zorgen. De stof moet dan wel permanent 2x per week in de haren worden aangebracht. Met een groep zijn wij gaat testen wat voor 'n resultaten wij kunnen boeken met de 1% oplossing in Rooscure.

Nu heb ik een aantal vragen, namens mij en de andere gebruikers van het forum.

1. Er zijn enkele Belgische gebruikers die het product graag willen gebruiken. De vraag is of het ook in België te koop is. Daar is wel de 2% oplossing Nizoral aanwezig, maar er zijn enkele gebruikers die de voorkeur geven aan een 1% oplossing.

2. In de bijsluiter staat dat tijdens gebruik van het middel geen andere shampoo gebruikt mag worden. Als de gebruiker dat toch wenst, moet na iedere wasbeurt opnieuw Rooscure worden aangebracht. Waarom is dit? Worden door de andere shampoo's de werkende bestanddelen uit Rooscure weggespoeld?

3. Gezien het feit dat velen van ons de shampoo nu voor langere tijd gaan gebruiken, zijn wij geďnteresseerd in een wat grotere verpakking dan de 60 ml zoals nu verkrijgbaar. Is deze ook beschikbaar of komt deze in de toekomst?

U zou ons zeer veel helpen door deze vragen te beantwoorden. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

laurensj
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:36   #82
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
He Laurens, bedankt voor de mail naar de fabrikant. Nu hebben we tenminste zekerheid. Weet jij zo of er tijdens dat onderzoek naar de effecten van keto ook tussentijds gebruik gemaakt is van andere shampoo's? Ik meen mij te herinneren dat ik dat niet gelezen heb in dat artikel.

Verder, in de bijsluiter staat volgens mij dat je de eerste maand niet moet wassen met een andere shamoo, maar waarschijnlijk geldt dat in onze situatie, AGA, sowieso voor altijd. Het is natuurlijk niet de roos waarvoor wij Rooscure gebruiken.

Maar inderdaad, wat nu? Ik kan het mij niet permitteren om slechts 2x/3x in de week mijn haren te wassen. Misschien een klein beetje Rooscure aanbrengen na iedere wasbeurt (dagelijks)?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:40   #83
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Heb nog nooit op andere forums gezien/gelezen dat na elke wasbeurt met een andere shampoo toch weer keto moet worden aangebracht, vind ik toch wel vreemd. Op Amerikaanse sites, waar ze Nizoral verkopen, raden ze aan om bv Neutrogena T-gel shampoo te gebruiken op dagen waar de haren niet met Nizoral wordt gewassen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:40   #84
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar inderdaad, wat nu? Ik kan het mij niet permitteren om slechts 2x/3x in de week mijn haren te wassen. Misschien een klein beetje Rooscure aanbrengen na iedere wasbeurt (dagelijks)?
dat is precies wat ik ga doen. na iedere wasbeurt even opnieuw een mini-hoeveelheid keto aanbrengen, en dan alleen langs mijn haarlijn (inhammen), waar het 't hardst nodig is.

ik zal die onderzoeken binnenkort eens nalezen of daar andere shampoos zijn gebruikt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:45   #85
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Heb nog nooit op andere forums gezien/gelezen dat na elke wasbeurt met een andere shampoo toch weer keto moet worden aangebracht, vind ik toch wel vreemd. Op Amerikaanse sites, waar ze Nizoral verkopen, raden ze aan om bv Neutrogena T-gel shampoo te gebruiken op dagen waar de haren niet met Nizoral wordt gewassen.
Ik had om eerlijk gezegd ook begrepen dat het niet nodig is om Rooscure iedere dag te gebruiken na een andere shampoo. Dit vanwege het feit dat de keta onder de huid actief blijft en dat wassen op de huid dit niet vermindert.

Laurens, weet je zeker dat de fabrikant niet beredeneerde vanuit de roos-optiek? Want dan is het logisch wat ze schrijven. Roos is een gevolg van ee schimmel/bacterie die OP de hoofdhuid aanwezig is. Keta erop doen en vervolgens de volgende dag wassen met een andere shampoo was deze bovenhuidse keta-laag weg. Maar in ons geval is dat niet interessant. Bij ons gaat het juist om de onderhuidse werking.

Zou je ze anders nog eens willen mailen met de vraag of deze gedachtegang klopt? Dus of zij redeneren vanuit de anti-roos-gedachte en dat dus enkel de bovenhuidse keta wordt weggewassen en dus niet de onderhuidse die voor ons van belang is?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:46   #86
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
dat is precies wat ik ga doen. na iedere wasbeurt even opnieuw een mini-hoeveelheid keto aanbrengen, en dan alleen langs mijn haarlijn (inhammen), waar het 't hardst nodig is.
Ja, maar dan heb je weer het probleem dat het niet verstandig is om het iedere dag te gebruiken (irritatie enzovoort). En als je het alleen bij de haarlijn doet, gaat het dan niet achter de haarlijn gewoon verder?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:49   #87
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, maar dan heb je weer het probleem dat het niet verstandig is om het iedere dag te gebruiken (irritatie enzovoort). En als je het alleen bij de haarlijn doet, gaat het dan niet achter de haarlijn gewoon verder?
ohhhhhh da's waar ook

nou dan ga ik vanavond of morgen eerst ff die onderzoeken doorspitten en als het er niet duidelijker op wordt moet ik wat mailtjes sturen.

we zullen zien.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 17:57   #88
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ohhhhhh da's waar ook

nou dan ga ik vanavond of morgen eerst ff die onderzoeken doorspitten en als het er niet duidelijker op wordt moet ik wat mailtjes sturen.

we zullen zien.
Hehe, oke . Dit is inderdaad even een dilemma, want we moeten het wel goed doen, anders doen we het voor niets.

Maar toch denk ik dat het niet uitmaakt dat je de overige dagen gewoon shampoo gebruikt. Dat jij dan na 3 dagen weer last krijgt kan er ook mee te maken hebben dat je het nog niet lang genoeg gebruikt. Dat je uberhaupt al een paar dagen verlost bent van de inflammation is al een goede stap in de goede richting.

Persoonlijk denk ik dat de fabrikant redeneert vanuit hun doelstelling van Rooscure: oplossen van roos; aanpakken van de schimmel/bacterie. Deze is bovenhuids en dus moet de keta ook bovenhuids blijven. Wanneer je een shampoo gebruikt de volgende dag, was je die bovenhuidse laag weg, maar niet de onderhuidse (die is immers opgenomen). En juist deze onderhuidse laag is nodig denk ik.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2004, 18:09   #89
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Inderdaad, Haarmannetje. Keto moet, tenminste bij AGA, diep in de hoofdhuid werken, bij de haarwortels. Dat het werkende bestanddeel in effectiviteit kan afnemen met het gebruik van een andere shampoo, geldt alleen voor de bovenlaagse hoofdhuid waar de schimmel actief is, waar wij dus geen last van hebben.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2004, 12:16   #90
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Ik zit er hard over te denken om na een week gebruik weer te stoppen met de "Ketoconazol hoofdgel 20 PCH", want ik heb opgemerkt dat de linkerhelft van mijn haar bovenop bijna doorzichtig is geworden en beduidend veel dunner als voor gebruik, dit is frontaal ook het geval.Zwaar klote, misschien is de 2% toch te agressief.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.