Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 20 juli 2004, 13:23   #91
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Ik zit er hard over te denken om na een week gebruik weer te stoppen met de "Ketoconazol hoofdgel 20 PCH", want ik heb opgemerkt dat de linkerhelft van mijn haar bovenop bijna doorzichtig is geworden en beduidend veel dunner als voor gebruik, dit is frontaal ook het geval.Zwaar klote, misschien is de 2% toch te agressief.
Maar Eminem, is het echt zo dat bij jou sinds die paar dagen gebruik je haar zoveel dunner is geworden?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2004, 13:28   #92
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation andere shampoo naast Keto

Ik heb het even nagezocht in de onderzoeken, en daar staat toch in ieder geval een keer heel duidelijk dat de proefpersonen geen andere shampoo hebben gebruikt dan ketoconazol:

Twenty-seven subjects used exclusively 2% KCZ shampoo 2-4 times weekly over a 21-month period.
[bron]

Ik zal nog even een mailtje terugsturen naar de fabrikant met de theorie van Haarmannetje, dat de werkzame stof op een gegeven moment onder de huid in de moleculen werkt, waardoor het voor AGA-ers niet zou uitmaken om ook andere shampoo's erbij te gebruiken. En anders zit er weinig anders op dan gewoon alleen maar de Keto te gebruiken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2004, 13:30   #93
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Ik zit er hard over te denken om na een week gebruik weer te stoppen met de "Ketoconazol hoofdgel 20 PCH", want ik heb opgemerkt dat de linkerhelft van mijn haar bovenop bijna doorzichtig is geworden en beduidend veel dunner als voor gebruik, dit is frontaal ook het geval.Zwaar klote, misschien is de 2% toch te agressief.
Beste Eminem,
ik denk niet dat je waarneming iets met ketoconazol te maken heeft. De 2% zal nooit tot haaruitval leiden. Als ik jou was zou ik het nog even aanzien. Over een langere periode zal keto 2% alleen maar goed doen voor je haar.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2004, 13:49   #94
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurens, hier een plaatje die ik snel gemaakt heb die mijn gedachte weergeeft.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif keto.gif‎ (7,4 KB, 132x gelezen)
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2004, 14:24   #95
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Laurens, hier een plaatje die ik snel gemaakt heb die mijn gedachte weergeeft.
Dat is erg duidelijk haarmannetje, bedankt. ik heb de fabrikant opnieuw een emailtje gestuurd met daarin de vraag of het voor mensen met AGA ook moet om niets anders te gebruiken dan keto. heb daarvoor een paar van jouw zinnen gecopypasted want je had het duidelijk verwoord. ik ben benieuwd naar het antwoord.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 12:48   #96
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Exclamation correspondentie fabrikant

zo ik heb weer een emailtje gehad van de overigens zeer behulpzame en vriendelijke mensen van Rooscure:

Van: Janssen-Cilag B.V. [JACNL] <Janssen-Cilag@jacnl.jnj.com>
Verzonden: woensdag 21 juli 2004 10:44:13
Aan: laurensj
Onderwerp: FW: FW: Vragen over Rooscure

Geachte heer laurensj,
Op uw vraag kan ik geen adequaat antwoord geven. Zolang de pathogenese van AGA niet echt duidelijk is, evenals het mogelijke effect van ketoconazol (lokaal, systemisch of beide) durf ik geen uitspraak te doen. Wel is zeker dat in het onderzoek van Piérard-Franchimont et al. de gebruikers van ketoconazol 2% shampoo gedurende 21 maanden uitsluitend deze shampoo 2 tot 4 keer per week moesten gebruiken. Daarom zou mijn advies ook in die richting gaan.

Met vriendelijke groet,
Hans Weening
Janssen - Cilag B.V.
Tilburg


Mijn email:
Geachte heer Weening,

Hartelijk dank voor uw snelle en volledige antwoord op mijn vragen. Op het forum is er a.d.h.v. uw mail een discussie op gang gekomen over de vraag of het ook voor mensen met AGA nut heeft om iedere wasbeurt af te sluiten met ketoconazol. Voor gebruik bij roos lijkt het ons logisch, aangezien roos het gevolg is van een schimmel die op de hoofdhuid aanwezig is. Ketoconazol erop doen en vervolgens de volgende dag wassen met een andere shampoo kan deze bovenhuidse ketoconazol-laag wegwassen. Maar bij gebruik tegen alopecia androgenetica zou het juist om de onderhuidse werking gaan, aangezien ketoconazol daar ontstekingsremmend en anti-androgeen te werk gaat.

De vraag is dus of het voor ons ook opgaat om iedere wasbeurt met ketoconazol af te sluiten. Ik kan me voorstellen als u daar geen antwoord op kan geven omdat Rooscure is ontworpen tegen roos en alle onderzoeken daar ook op gespitst zullen zijn, maar wie weet heeft u hier toevallig meer informatie over. Anders zullen wij ons moeten wenden tot experts op bijvoorbeeld Amerikaanse forums.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp,

Met vriendelijke groet,

laurensj


Ik heb mijn vraag dus gesteld op Amerikaanse forums maar die zijn natuurlijk allemaal veel te arrogant om een (serieus) antwoord te geven.

Dus dan ga ik maar uit van de wetenschappelijke onderzoeken. Deze zijn allen gevoerd met ALLEEN ketoconazol als shampoo en geen andere. Dus dat doe ik ook. Helaas maar waar, ik heb geen zin om die dure shit voor niets op me kop te smeren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 12:53   #97
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Dus zoals ik het nu ga doen:

3x per week haar wassen, op maandag, donderdag en zaterdag. Dan eerst 1x met gewone shampoo (misschien weleda rozemarijn) en de wasbeurt afsluiten met 1x een theelepeltje Rooscure (of later de 2%-oplossing als ik die vergoed krijg).

De rest van de dagen het haar ofwel alleen uitspoelen met water, ofwel helemaal droog laten en er gewoon wat wax bijpleuren. Als ik in een van de andere dagen toch behoefte krijg mijn haar te wassen zal ik dat bij wijze van uitzondering wel eens doen (1x met een gewone shampoo), maar dan sluit ik de behandeling weer af met 1x een theelepeltje Rooscure.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:04   #98
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Laurens, de vraag over keto werd ook gesteld op HLT, iemand uit Nederland onder de nickname ''tupperware'', was jij dat?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:06   #99
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurens, dit is wel een moeilijk dilemma. Is het haar bij jou de volgende dag zonder te wassen niet vet dan? Ik kan het mij echt niet permitteren om mijn haar een dag niet te wassen. Ja als ik gewoon thuis ben wel, maar wanneer ik weg moet zie ik het niet zitten hoor. Ik zou me ontzettend onprettig voelen.

Maar het is verder toch ook zo, dat op de andere fora men wel gewoon wast met andere shampoo's op de andere dagen, waarbij men nog steeds goede resultaten boekt?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:24   #100
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Laurens, dit is wel een moeilijk dilemma. Is het haar bij jou de volgende dag zonder te wassen niet vet dan? Ik kan het mij echt niet permitteren om mijn haar een dag niet te wassen. Ja als ik gewoon thuis ben wel, maar wanneer ik weg moet zie ik het niet zitten hoor. Ik zou me ontzettend onprettig voelen.
mja ik kan het net 1-2 dagen uitzingen zonder te wassen. Ik vind het ook minder prettig maar het is bekend dat de hoofdhuid eraan went. Het is sowieso goed niet iedere dag je haar te wassen denk ik.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar het is verder toch ook zo, dat op de andere fora men wel gewoon wast met andere shampoo's op de andere dagen, waarbij men nog steeds goede resultaten boekt?
Ik weet dus niet of anderen ook andere shampoo's erbij gebruiken. Dat heb ik dus gevraagd op HLT maar geen antwoord. Ik zal het nog op de andere forums vragen maar ik heb slechte ervaringen met het krijgen van serieuze antwoorden op Amerikaanse forums als je nog een newbie bent, zoals Tupperware.

Bovendien zeggen ervaringen van anderen mij veel minder dan wetenschappelijke onderzoeken. Het is algemeen bekend dat alleen een placebo-effect al gigantische positieve reacties kan losmaken. Bovendien heerst er op de Amerikaanse forums zo'n positieve sfeer rondom nizoral, dat ik eraan twijfel in hoeverre dat allemaal nog objectief is enzo. Ik heb vaker die hetzes gezien rondom middeltjes, iedereen loopt elkaar maar na te roepen en het middel te bejubelen met vage termen van "ik heb 3 extra vellushaartjes" of "het voelt voller aan". Niemand meet dit objectief door haarscherpe foto's het tellen van haren OP HET HOOFD. Dat gebeurt alleen in onderzoeken.

Voor mij is het de wetenschap dat telt (no surprise ) en die hebben getest met ALLEEN keto. So be it.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:47   #101
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
mja ik kan het net 1-2 dagen uitzingen zonder te wassen. Ik vind het ook minder prettig maar het is bekend dat de hoofdhuid eraan went. Het is sowieso goed niet iedere dag je haar te wassen denk ik.



Ik weet dus niet of anderen ook andere shampoo's erbij gebruiken. Dat heb ik dus gevraagd op HLT maar geen antwoord. Ik zal het nog op de andere forums vragen maar ik heb slechte ervaringen met het krijgen van serieuze antwoorden op Amerikaanse forums als je nog een newbie bent, zoals Tupperware.

Bovendien zeggen ervaringen van anderen mij veel minder dan wetenschappelijke onderzoeken. Het is algemeen bekend dat alleen een placebo-effect al gigantische positieve reacties kan losmaken. Bovendien heerst er op de Amerikaanse forums zo'n positieve sfeer rondom nizoral, dat ik eraan twijfel in hoeverre dat allemaal nog objectief is enzo. Ik heb vaker die hetzes gezien rondom middeltjes, iedereen loopt elkaar maar na te roepen en het middel te bejubelen met vage termen van "ik heb 3 extra vellushaartjes" of "het voelt voller aan". Niemand meet dit objectief door haarscherpe foto's het tellen van haren OP HET HOOFD. Dat gebeurt alleen in onderzoeken.

Voor mij is het de wetenschap dat telt (no surprise ) en die hebben getest met ALLEEN keto. So be it.
Gewoon de keto blijven gebruiken zoals je dat in het begin deed, dus combineren met de niet medicinale shampoo's (doe ik ook), over een half jaar weten we dan meer.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:50   #102
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Gewoon de keto blijven gebruiken zoals je dat in het begin deed, dus combineren met de niet medicinale shampoo's (doe ik ook), over een half jaar weten we dan meer.
ok dat is jouw keuze, ik ga dat risico niet lopen dat ik een half jaar voor niks rooscure gebruik. bij haaruitval is snel en adequaat ingrijpen een vereiste, tijd om wat te experimenteren is er eigenlijk niet.

vanaf nu was ik nog maar 3x per week en sluit ik iedere wasbeurt af met keto. meeste kans op succes.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:52   #103
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ok dat is jouw keuze, ik ga dat risico niet lopen dat ik een half jaar voor niks rooscure gebruik. bij haaruitval is snel en adequaat ingrijpen een vereiste, tijd om wat te experimenteren is er eigenlijk niet.

vanaf nu was ik nog maar 3x per week en sluit ik iedere wasbeurt af met keto. meeste kans op succes.
Maar Laurens, je gebruikt al fina, je hoeft je dan niet zo'n zorgen te maken dat de progressie van AGA doorzet,
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 13:54   #104
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ok dat is jouw keuze, ik ga dat risico niet lopen dat ik een half jaar voor niks rooscure gebruik. bij haaruitval is snel en adequaat ingrijpen een vereiste, tijd om wat te experimenteren is er eigenlijk niet.
Nou ja, zo snel gaat het ook allemaal weer niet. Het is niet een kwestie van een jaar ofzo. Kaalheid is normaalgesproken een proces van vele jaren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2004, 14:09   #105
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Nou ja, zo snel gaat het ook allemaal weer niet. Het is niet een kwestie van een jaar ofzo. Kaalheid is normaalgesproken een proces van vele jaren.
in een half jaar kan er al een hoop verloren gaan en helaas is het gebleken dat het ontzettend moeilijk is om haren terug te laten groeien.

Behoud is het devies, en dat ga ik vanaf nu zo effectief mogelijk doen. Ik heb er geen zin in dat ik me dingen later kwalijk ga nemen, van "was ik nou maar eerder begonnen met duta" of "was ik nou maar meteen gestopt met het wassen met andere shampoos".

tuurlijk gebruik ik fina, maar ik kan nog steeds niet met zekerheid zeggen of mijn haaruitval nu gestopt is of niet. Duidelijk is dat mijn inhammen groter zijn dan toen ik met fina begon. Dat is nu een half jaar geleden, en ik wil niet dat het nog een keer zo'n afstand opschuift. Fina killt slechts 50-70% van het DHT, en ik word een beetje akelig van het idee dat er nog flink wat DHT in mijn bloed ronddobbert. Weg met die troep.

Ik vind het vooral verdacht dat ik na 6,5 maand fina nog steeds last heb van inflammation. Misschien is er wel meer nodig bij mij door de gevoeligheid van de celreceptoren o.i.d.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik een alles of niets-beleid ga voeren, zodat ik niet over een paar jaar van spijt de haren uit mijn kop trek die ik dan niet meer heb.

Dus ik volg de wetenschap en ik ga alleen maar rooscure gebruiken, geen andere shampoo.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooscure Nizoral simbah Medicijnen/haargroeimiddelen 2 19 oktober 2006 21:22
Nizoral vs Rooscure koppiekoppie Medicijnen/haargroeimiddelen 5 27 augustus 2004 13:07
Nizoral vs. Rooscure Uitgeblust Medicijnen/haargroeimiddelen 12 2 oktober 2002 11:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.