Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2008, 13:32   #1
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Geen haaruitval dag voor menstruatie

De dag voor ik menstrueer heb ik geen haaruitval hoeveel ik ook stress die dag. Iemand gelijke ervaring of verklaring?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2008, 16:39   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
De dag voor ik menstrueer heb ik geen haaruitval hoeveel ik ook stress die dag. Iemand gelijke ervaring of verklaring?

Ik geloof helemaal niet in haaruitval i.c.m. met stress.

Iedereen heeft wel eens periodes in zijn/haar leven met meer spanning dan normaal, daar gaat je haar helemaal niet uit van te vallen.

Het is echt bijna altijd te relateren naar het genetische aga verhaal, AA, of TE en dat laatste kan ontstaan o.m. door, ziekte, narcose, medicijngebruik. Na ziekte en of narcose herstelt het zichzelf meestal weer na 3 tot 5 maanden als het medicatie is of een chronische ziekte of aandoening is, is het een ander verhaal en is e.e.a. afhankelijk van de duur van het medicijngebruik en/of de aandoening al dan niet overgaat.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 11:25   #3
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Ben het eens met Kas. Ik geloof ook niet dat stress haaruitval kan veroorzaken. Lees het boek van Dr. redmond eens, hij onderschrijft daarin ook dat stress niet een oorzaker is. Hormonen, ziektes, medicatie daarentegen wel.

Ik heb geen verschil in haaruitval voor de menstruatie, tjidens de menstruatie of erna.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 12:06   #4
golfje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2008
Berichten: 4
Zo te horen heeft het met je cyclus te maken. De dag voor je menstruatie droppen zowel de niveaus van je oestrogeen als je progesteron dramatisch. Dus daar zit het hem in. Maar hoe weet ik niet, sorry

Oestrogeen zorgt i.h.a. voor de opbouw van cellen, misschien ook wel bij haar?
Progesteron tempert dit (daarom heeft het een anti-kanker-werking).

Er is een link tussen progesteron en stress. Progesteron en het anti-stress-hormoon cortisol worden beiden van dezelfde bouwstof gemaakt, bij veel stress kan je progesteron dus tekort schieten om je oestrogeen te temperen.
Dan heb je pms, pijnlijke borsten etc.
Haaruitval hoort bij mijn weten daar niet bij.
golfje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 12:16   #5
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Beste Kas en Josie. Als ik geen stress heb valt mijn haar niet uit. Los daarvan valt mijn haar standaard de dag voor mijn menstruatie niet uit. Dat jullie niet geloven dat stress haaruitval doet veroorzaken is een overtuiging maar die hoeft niet waar te zijn en ik vroeg niet echt naar mensen hun overtuiging.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 13:07   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik geloof ook niet dat een beetje "normale" stress haaruitval kan veroorzaken,maar ik weet dat je door een zware psychische klap wel degelijk in één dag helemaal grijs kunt worden en dus waarschijnlijk ook haaruitval kunt krijgen in zo'n geval.

Ik heb vóór, tijdens of na de menstruaties nooit last gehad van haaruitval, met of zonder normale stress, met of zonder anticonceptiepil.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 13:12   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Misschien is dat bij mij ook altijd zo geweest maar valt het me pas sinds een paar maanden op? Blijf ik toch koppig in 1 ding namelijk dat als ik relaxed nben ik nauwelijks haaruitval heb (20 haren 's ochtends) en als ik maar het idee heb dat ik wat moet meteen weer 's ochtends begin met een stuk of 60-120 en de hele dag door ga.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 18:32   #8
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door golfje Bekijk bericht
Zo te horen heeft het met je cyclus te maken. De dag voor je menstruatie droppen zowel de niveaus van je oestrogeen als je progesteron dramatisch. Dus daar zit het hem in. Maar hoe weet ik niet, sorry




Dames,

Ik denk echt dat dit toeval is.
Het haar loopt drie maanden achter dus je kunt niet op een stress dag meer haaruitval hebben door de stress die dag.
En ook de dag voor de menstruatie meer haaruitval door de verandering van je hormonen kan niet.
Als je vandaag haaruitval hebt gekregen (om een v.b te noemen) is de oorzaak ervan 2 tot 3 maanden terug te vinden.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 18:37   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Geloof me Sigur bij mij werkt het echt zo. Ik heb volstrekt geen reden om te jokken. Bij een burn out is je stress niveau zo hoog dat zelf sport en leuke zenuwkriebels niet meer leuk zijn. Wat wel waar is is dat ik pas 6 maanden na mijn eerste burnout tekens haaruitval kreeg. Maar sindsdien merk ik dat als ik relaxed ben ik geen haaruitval heb en dat kan dus per dag verschillen. Sorry.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2008, 19:09   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
als ik maar het idee heb dat ik wat moet, meteen weer 's ochtends begin met een stuk of 60-120 en de hele dag door ga.
Je hebt dus een bloedhekel aan iets "moeten".....
Dan ben je de regie over je eigen leven kwijt, waar je niet tegen kunt?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2008, 12:09   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik ben regie over lichaam volledig kwijt. Ik schijn mazzel te hebben dat ik niet vreselijk depressief ben maar alleen maar baal en drift aanvallen heb. Weet je meteen hoe ik het vind.
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 10:28
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 11:21
Straightener oorzaak haaruitval? Josianne40 Haarproblemen bij vrouwen 4 9 april 2007 18:19
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 02:57
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 16:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.