Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2007, 13:17   #1
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Hoeveel haaruitval bij Diane 35

Oproepje aan de Diane 35 gebruikers.

Hoop gezeik geweest over of ik TE of Aga heb. Nu ben ik 3 weken geleden begonnen met de Diane 35 van fabriek uit Haarlem maar ook met op tijd naar bed gaan (heb helaas ook CVS) om niet meer over vermoeidheidsgrens te gaan.

Vanaf dag 1 met Diane 35 nog maar 10/15 haren bij ochtend borstelbeurt in de wasbak (en nog een paar in borstel) en over de dag verspreid nog een stuk of 4/6.

DOODENG!!!!!!!!!!!!! Was namelijk 40 - 120 afhankelijk van ????????????

Vraag dus: werkt de Diane 35 zo snel?
en: hoeveel haaruitval hebben de Aga'ers nog met het slikken van Diane 35?

Heb dit in 3,5 jaar uitval nog nooit meegemaakt! Wordt er helemaal zenuwachtig van.

Graag antwoord van mijn medeverliezers (van haar dan)

Groetjes van Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 13:51   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hihihi, jij bent hartstikke gek. Meid, wees blij! Desnoods is dit het placebo-effect!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 21:52   #3
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Reactie op Diane-pil

Beste Agatha,

Toevallig meende ik vorig jaar rond deze tijd dezelfde reactie te hebben toen ik met de Diane-pil begon (zie: http://www.haarweb.nl/forum/showpost...0&postcount=41).

Inmiddels slik ik de Diane-pil ruim twee maanden en ik merk sinds enkele weken enige verbetering. Vandaag had ik erg weinig haaruitval. Ik vermoed dat dat bij mij wel degelijk door de Diane-pil komt. Ik heb sinds het slikken van deze pil geen tussentijdse bloeding meer gehad!!! Wel heb ik in de stopweek veel last van migraine, maar dit komt vermoedelijk door de abrupte daling van het oestrogene hormoon (ethinylestradiol). In het boek van dr. Redmond staat dat het in dat geval aan te bevelen is om in de stopweek extra oestrogenen te gaan slikken. Geen progesteron, want dan krijg je geen doorbraakbloeding.

In principe mag je de Diane-pil gewoon door blijven slikken, dus zonder stopweek. Helaas krijg ik tot nu toe na drie weken wel een ontrekkingsbloeding tijdens het pilslikken, dus om die reden las ik voorlopig nog wel een stopweek in. Maar, zodra mijn hormonen weer helemaal in belans zijn, ga ik de Diane-pil 3 maanden achtereen doorslikken zonder stopweek en las ik daarna een stopweek in van 4 tot 5 dagen.

De toegevoegde oestrogenen die ik in de stopweek ga slikken, bestaan uit 1 tabletje Lynoral (45 mcg ethinylestradiol). Dit is ook nog eens goed voor je haar!! Eind deze week ga ik hiermee beginnen, dus ik houd jullie op de hoogte.

O ja, om hergroei te bevorderen, ga ik binnenkort met Minoxidil beginnen. Ik heb dit product besteld bij www.minoxidil.com (erg voordelig vergeleken bij de Nederlandse apotheken. bedankt voor de tip Hanna!!). Wel wacht ik eerst even mijn consult af bij dokter Munte voordat ik hier mee ga beginnen. Ik heb een afspraak met hem op 8 januari 2008.

Agatha, Ik hoop echt dat de Diane-pil het juiste middel is tegen je overmatige haaruitval!
__________________
  • hevige diffuse haaruitval sinds maart 2006
  • Yasmin-pil 30/07/07-16/10/07 (geen verbetering)
  • Diane-35 (de originele!) 16/10/07-05/08/08 (geen verbetering)
  • Minoxidil 5% zonder pg 1 ml per dag sinds 04-08-08, na half jaar gestopt.
  • De haaruitval is het ergst van mei tot december en is dus seizoensgebonden.
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 11:16   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Migraine

Ha die Lice, bedankt voor je reactie.

Was bang om het rond te toeteren en terecht haaruitval was vandaag erger maar heb ook last van jojo hormonen. Een absoluut probaat middel tegen migraine is Maxalt. Alleen verkrijgbaar op doktersrecept maar werkt snel en ca. 12 uur. Spannend he? Heb ook Minoxidil aangeschaft. Maar ja, of het dus TE of Aga is? Blijft schemergebied. Maar zou het niet fantastisch zijn als we mekaar nooit meer zouden hoeven tegenkomen hier op haarweb?

Altijd leuk, ik ben dol op haarweb maar ik wil net als de meeste hier nooit meer hoeven komen. Gelukkig blijf ik nog wel een hele lange tijd want mijn hoofd vertoond interessante overeenkomsten met een gatenkaas.

Groet Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 12:23   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
want mijn hoofd vertoond interessante overeenkomsten met een gatenkaas.
Gatenkaas? Bedoel je: hier en daar en overal kale plekjes?
Dat lijkt dan eerder op alopecia areata......
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 16:29   #6
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Geen AA

Nee, Gode zij Dankt. Ik bedoel dat ik nog maar zo weinig haar heb dat als het de ene kant opvalt je nog meer mooie brede scheidingen ziet. Gooi ik mijn haar naar voren dat zie je weer andere scheidingen enz. Dusbepaal ik na het wassen mijn kapsel voor de week, dan foame,spuit het zooitje vervolgens dicht met volluma en werk het af met een lading haarlak. Beatrix zou trots op me zijn. Toch valt het nog vrij natuurlijk doordat ik het na een uurtje allemaal losborstel en het even zwart laat sneeuwen.

Heb nu minox in huis en ga daar mee aan de gang als ik er zin in heb.

Groetjes van Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 17:29   #7
Eefste
Help, mijn haar!!
 
Geregistreerd: 24 augustus 2007
Locatie: Zuid holland
Berichten: 75
Hej, Wat super fijn!!!! echt onwijs fijn dat het zoveel minder is!
Ik slik 7 jaar de diane, en verlies sinds 3 kwart jaar RUIM 200 haren per dag. Soms iets minder, soms veel meer..
Eefste is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2007, 20:41   #8
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Oproepje aan de Diane 35 gebruikers.

Hoop gezeik geweest over of ik TE of Aga heb. Nu ben ik 3 weken geleden begonnen met de Diane 35 van fabriek uit Haarlem maar ook met op tijd naar bed gaan (heb helaas ook CVS) om niet meer over vermoeidheidsgrens te gaan.

Vanaf dag 1 met Diane 35 nog maar 10/15 haren bij ochtend borstelbeurt in de wasbak (en nog een paar in borstel) en over de dag verspreid nog een stuk of 4/6.

DOODENG!!!!!!!!!!!!! Was namelijk 40 - 120 afhankelijk van ????????????

Vraag dus: werkt de Diane 35 zo snel?
en: hoeveel haaruitval hebben de Aga'ers nog met het slikken van Diane 35?

Heb dit in 3,5 jaar uitval nog nooit meegemaakt! Wordt er helemaal zenuwachtig van.

Graag antwoord van mijn medeverliezers (van haar dan)

Groetjes van Agatha
Aan jou haarhoeveelheden te zien lijt het alsof je helemaal nooit haaruitval gahd hebt :s
Poezewoef is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 11:29   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poezewoef Bekijk bericht
Aan jou haarhoeveelheden te zien lijt het alsof je helemaal nooit haaruitval gahd hebt :s
Dat zou je niet zeggen als je mijn hoofd ziet. Nu komen de spannende dagen want ik moet 5 dagen stoppen met de pil. Als ik dan begin en er is weer niks trakteer ik mijn man op............? Iemand een goed idee? Probeer in haar thema te denken. Misschien een pony? Want ik heb zo vaak lopen janken, klagen enz de afgelopen jaren, hij verdient wel wat. Maar wat dus..............
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 14:00   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Probeer in haar thema te denken. Misschien een pony? Want ik heb zo vaak lopen janken, klagen enz de afgelopen jaren, hij verdient wel wat. Maar wat dus..............
Dit ontgaat mij volledig, waar heb je 't over? Haar thema, een pony, en dan lopen janken....snap er niks van.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 17:44   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Nee, ik bazel niet. Ik bedoel dat ik vind dat als na mijn menstruatie mijn haar nog steeds niet uitvalt mijn man een cadeautje verdient. Ik heb de afgelopen jaren bij hem elke keer lopen janken over mijn haaruitval.

Leek miij leuk om iets met een haarthema te geven. Dat ik hem een pony ga geven is uiteraard maar een grapje (von hem zelf wel geestig).
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 17:51   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik probeer het te snappen. Een haarpony of een paardpony.....

De meeste mannen denken alleen maar aan sex, dus......
geef hem een extra grote beurt
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 17:58   #13
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik probeer het te snappen. Een haarpony of een paardpony.....

De meeste mannen denken alleen maar aan sex, dus......
geef hem een extra grote beurt
Jeetje Hanna, wat generaliserend. Maar die krijgt ie toch wel regelmatig hoor!!!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 18:03   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tuurlijk generaliserend; ik ken hem immers niet. Maar "ze" krijgen er nooit genoeg van hoor.

Als hij alles al heeft op materieel gebied, wordt 't moeilijk iets anders te verzinnen. Misschien heeft hij nog geen mobieltje met een echt toetsenbord...
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2007, 11:56   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Oproepje aan de Diane 35 gebruikers.

Hoop gezeik geweest over of ik TE of Aga heb. Nu ben ik 3 weken geleden begonnen met de Diane 35 van fabriek uit Haarlem maar ook met op tijd naar bed gaan (heb helaas ook CVS) om niet meer over vermoeidheidsgrens te gaan.

Vanaf dag 1 met Diane 35 nog maar 10/15 haren bij ochtend borstelbeurt in de wasbak (en nog een paar in borstel) en over de dag verspreid nog een stuk of 4/6.

DOODENG!!!!!!!!!!!!! Was namelijk 40 - 120 afhankelijk van ????????????

Vraag dus: werkt de Diane 35 zo snel?
en: hoeveel haaruitval hebben de Aga'ers nog met het slikken van Diane 35?

Heb dit in 3,5 jaar uitval nog nooit meegemaakt! Wordt er helemaal zenuwachtig van.

Graag antwoord van mijn medeverliezers (van haar dan)

Groetjes van Agatha
De eerste periode dat ik de diane ging slikken, zo rond mijn 30e, was ik ook binnen de kortste keren, van mijn totale haaruitval probleem af. en dat heeft bij mij toch een behoorlijk aantal jaren heel goed gewerkt, zeker wel een jaar of 7 / 8 . Heerlijk, geen vet haar en jeuk meer en met kammen geen losse haren en met wassen echt een paar losse haren maar.
Uiteindelijk is aga, dus na een hele poos, wel door de 'diane heen gebroken ' en kreeg ik er via Munte dus androcur bij.
Ik hoop dat het voor jou net zo goed zal gaan werken als het voor mij altijd heeft gedaan.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 18:37
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 21 februari 2007 00:00
acné, overbeharing en haaruitval = diane?? schrik Hirsutisme - Algemeen 5 5 januari 2007 20:39
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 20:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.