Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 november 2004, 15:00   #1
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Naamloze (generische) Diane-35

Marscha, en andere slikkers van De Naamloze Diane pil,

ik heb belangrijk nieuws! Het is een heel verhaal, en ik weet niet goed waar ik moet beginnen, mijn handen trillen er gewoon van!
Een tijdje terug had ik contact opgenomen met Merck de produkant van de Cyproteonacetaat/Ethinylestradiol, deze verzekerde mij dat hun produkt hetzelfde is als de Diane, ze vertelde mij zelfs dat ze de pillen afhalen bij Schering!!
Ik heb Schering een brief geschreven met mijn hele verhaal over de haaruitval die verergerd leek door de naamloze Diane.
Ik heb telefonisch contact gehad met de arts van de medice afdeling en hij vertelde me dat deze klachten veel voorkomen sinds het gebruik van de naamloze! Er hebben dus al veel vrouwen contact opgenomen met Schering vanwege deze problemen sinds de switch naar de merkloze variant. Hij vertelde me dat de stoffen hetzelfde zijn maar niet de:hulpstoffen, waardoor er toch prblemen kunnen ontstaan.
Ook vertelde hij me dat de Apotheek nooit zomaar zonder toestemming van de Patient mag switchen van een merknaam naar de merkloze. (Wat mijn apotheker dus wel deedt. Apothekers doen dit vaak terwijl ze bij de verzekering wel de merknaam declareren! Zo hebben zij betere verdiensten!
Want de Diane 35 wordt evengoed vergoed door het ziekenfonds!
Ik heb Schering verteld dat Merck mij verteld heeft dat ze de pillen afhalen bij Schering, deze man wist niet wat hij hoorde!! Dit is comlete onzin!!

Ik heb de Apotheker gebeld, en deze vertelde me ook dat er veel klachten binnen komen over de merkloze Diane. Degene die ik aan de telefoon had vertelde me zelfs dat een aantal collega's van haar die altijd de Diane pil slikten, ook problemen ondervonden tijdens het gebruik van de merkloze en dus nu weer zijn overgestapt naar de Diane!
In elk geval, ze gaf me gelijk dat ik zelf inspraak had en ze heeft de Diane weer voor mij besteld.

Ik ben echt heel erg pissig, ik weet nu zeker dat de naamloze de grote veroorzaker is van mijn nachtmerrie! Verdorrie!! Toen ik de Diane weer gebruikte nam de haaruitval drastisch af en had ik geen jeuk op mijn hoofd, sinds ik de merkloze gebruik heb ik alleen nog maar jeuk etc. Terwijl dit compleet weg was toen ik de Diane gebruikte!!
Als er zoveel vrouwen zijn met klachten van de Switch, moeten we dit echt serieus nemen!!
Ik ben echt pissig op mijn Apotheker, die over mijn rug geld heeft zitten verdienen! Ik weet zeker dat ik er heel anders aan toe zou zijn geweest als de merkloze variant mijn leven nooit gepasseerd zou hebben!!
Nu maar hopen dat de shade weer een beetje terug te draaien is, en dat ik niet voorgoed iets verpest heb!!
Ze krijgen zoveel klachten binnen vertelde ze me dat ze er zelfs aan zitten te denken om de naamloze er uit te gooien en weer volledig overtegaan op de Diane.

Marcha, eis de Diane van je Apotheker!! Je staat in je recht!! Als er op jou recept de Diane staat, hoor jij de Diane te krijgen en niet de merkloze!!
En laat je niet afpoeieren door hun verhaal dat het hetzelfde is, print anders dit stuk verhaal uit en ga ermee naar je apotheker!!

Succes meiden!!
Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 15:40   #2
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Hey sigur,

Wat baal ik nu dat ik me heb laten afschepen met de naamloze diane-35 pil..ik slik hem nu een maand...denk je dat ik er blijvende schade aan houdt? Ik weet ff niet wat ik moet doen en wat voor gevolgen dit heetf voor mij en me haar. Hoe lang ben jij aan de naamloze diane? ALs ik weer overga op de gewone diane is het probleem dan opgelost? Me hart klopt echt in me keel op het moment...ik raak ene beetje in paniek hiervan. Zal ik gelijk stoppen met de strip? Ik moet nog 4 dagen Ik wilde dat ik nooit aan deze pil begonnen was....veroorzaakt deze pil ook AGA?

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 15:43   #3
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Ik denk er toruwens aan helemala te stoppenm et de diane-pil..kijken wat er gebeurt...ik kan wle janken op dit moment...
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 16:02   #4
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Jeetje, wat een verhaal zeg! Goed dat je dit hier gepost hebt, Sigur. En onbegrijpelijk dat die merkloze pil dan nog altijd in de handel is...hopelijk doen ze daar wat aan.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 16:03   #5
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Jammer dat je er niet bent..wil het er zo graag ff met je over hebben. Ik heb gelijk de apotheek gebelt en de gewone diane laten bestellen. Nadat ik er opstond kon het ineens wel..die domme sukkels daarzo. Ik hoop dat het nog niet te laat is en ik geen erge schade heb aangericht. Ik stop denk ik maar gelijk met me strip, dan kan geen kwaad toch? Wordt ik gewoon wat eerder ongesteld....Ik moet zo weg maar ik hoop dat als ik terug ben een berichtje van je te kunnen lezen, met advies enzo...als je dat kunt geven....ow wat baal ik hiervan...net nu mijn haaruitval aan het minderen is (naja het minderen zette niet door) misschien komt het wel door die naamloze diane...straks gaat me haar weer mega meer uitvallen en me haar staat al zo dun...me hele dag is naar de klote! Maar ik wil je heel; erg bedanken sigur voor je speurwerk! Als haarweb er toch niet was had ik vrolijk maand na maand de naamloze diane geslikt:S Hoe lang heb jij in totaal de naamloze diane geslikt?

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 19:43   #6
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Owww, zo erg voor jullie meiden Sigur, goed van je dat je dit zo goed hebt uitgezocht! Ik zal zeker blijven toezien of ze mij wel de echte diane geven (al heb 'k precies nt de indruk dat ze in België merkloze pillen hebben, alléja, toch echt nog nooit van gehoord en ben nochtans veel ziek enzo)

Nuja, hopen dat 't nu snel zal beteren eens jullie de échte Diane slikken he! Ik duim voor jullie!
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 19:58   #7
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marsha
Ik stop denk ik maar gelijk met me strip, dan kan geen kwaad toch? Wordt ik gewoon wat eerder ongesteld....

xmarsha
Dat kan zeker geen kwaad hoor!!
Je wordt idd gewoon wat eerder ongesteld (heb ff het internet geraadpleegd!!!) Je bent trouwens wel vruchtbaar dan geloof ik maar dat snapte ik niet helemaal

Kan de aphoteker je niet vertellen of je blijvende schade hebt na deze pil!!!
Dat is niet te hopen!
Niet voor hen (schadeclaim)
Maar al helemaal niet voor jou!! (en al die andere slikkers)

Meid hou je taai!!
En je weet.... we willen graag een luisterend oor voor je zijn..

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 20:04   #8
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Nou als ik er blijvende schade aan overhoud, dan heben ze mooi een rechtzaak aan hun broek hangen...de paniek is inmiddels weer wat gezakt en ga weer aan de normale diane...en dan afwachten

xmarsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 20:08   #9
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Dat zou ik zeker doen!!

Kan je nu trouwens ook al doen he!!
Als jullie haar daar inderdaad door uitgevallen is (of verergerd)
Kan je ze een flinke schadeclaim aan de broek hangen!!!
Denk aan kosten haarwerk... maarschappelijkwerker enz enz

Sterkte meiden!!
Houden jullie ons op de hoogte hoe het afloopt??

Lies (Stediril 30 slikker )
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 21:18   #10
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Marsha,

Het zal geen blijvende schade geven hoor, gewoon stoppen met de rotzooi en overgaan op de Diane 35. Gelukkig slik je het pas een maand, ik slik het jammer genoeg al een half jaar!!!!! Geen wonder dat mijn jeuk maar niet op houdt!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vanavond neem ik het pilletje niet in, morgen haal ik Diane op en maak ik de week vol, die ik nog te gaan had, met de Diane.
Ik weet trouwens niet of alle vrouwen die contact hadden opgenomen om te klagen last hadden van haaruitval in elk geval hadden ze klachten.
Maar ik weet zeker dat het ermee te maken had, omdat mijn menstruatie voor het eerst sinds mijn leven uitbleef! Dit is maar één keer gebeurd oké, maar het gebeurde wel toen ik in de stopweek zat van de merkloze. Ook kreeg ik ineens last van een abses, nu weer trouwens. Ik heb nooit last gehad van een abses tijdens het gebruik van de Diane, alleen als ik stopte met de Diane en nu dus terwijl ik de merkloze gebruik. Ook die jeuk nooit gehad tijdens het slikken van de Diane. Toen ik stopte met de Diane kwam de jeuk, toen ik de Diane weer ging slikken ging de jeuk weer weg, toen ik overstapte op de naamloze kwam de jeuk weer!!!
Marsha, je bent zeker op tijd! Ik hoop ik ook.....
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 21:33   #11
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
En je kunt gerust 4 dagen eerder stoppen met de pil hoor! Ik heb nog 6 dagen te gaan, in principe kan ik ook wel eerder stoppen maar wil zo snel mogelijk aan de echte Diane. Dus ik ga gewoon morgen verder met de Diane en maak met deze pil mijn week af. Dan neem ik morgen middag het pilletje van vanavond in en morgen avond laat het pilletje van die avond, kan denk ik geen kwaad.

Hé meid, we zijn er voor elkaar he!!
Komt allemaal vast goed!

Aan de ene kant ben ik ontzettend pissig en verdrietig aan de andere kant heb ik weer nieuwe hoop gekregen hierdoor....
Meid switchen, en je zult er waarschijnlijk niet zo veel van merken, zo wel, dan een maandje ofzo, bij mij zal het langer duren, als ik uitga van het TE verhaal zal het nog zo'n 3, 4 maanden kunnen duren voordat het zich bij mij herstelt. O, mijn lieve god laat a.j.b dan eindelijk die jeuk ophouden!!

Ik ben blij dat ik iedereen kan waarschuwen op deze manier, hopelijk voorkom ik veel leed, heeft de hele nachtmerrie toch nog iets positiefs gebracht!!

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 22:13   #12
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
wat een verhaal

Wat een verhaal zeg, niet te geloven. He sigur en marsha hopelijk lost nu jullie haarprobleem op.
Groet Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 22:22   #13
belg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 1
Smile hallo

Hallo,

Ik ben een vrouw van 31 en op mijn 17de heeft de dermatoloog Alopecia Androgenetica vastgesteld. Mijn vader en grootvader zijn kaal, dus dikke pech. De arts had ook voorspeld dat het heel snel zou gaan maar ik heb het gebruik van medicatie totnutoe kunnen uitstellen. Maar als ik nog zonder schaamte wil rondlopen. moet ik er wel zo stilaan aan beginnen. Wat is jullie ervaring met de Diane 35? Ik ben echt dolgelukkig dat op deze site ben gestoten. Het is nu eenmaal een probleem dat je eigenlijk met niemand kan bespreken, zeker niet als vrouw.

O ja, als jullie het taalgebruik wat gek vinden, kijk dan eens naar mijn nicknaam.

Hopelijk tot binnenkort.

Goede moed,

Belgje
belg is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 22:25   #14
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Belgje,

Als je de Diane 35 gaat slikken zorg dan dat je de Diane 35 gaat slikken en niet de merkloze!


Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2004, 22:31   #15
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Verder heb ik weinig tot geen bijwerkingen gemerkt tijdens het gebruik van de (echte) Diane 35, alleen toen ik na vele jaren slikken stopte met de pil kreeg ik last van haaruitval.

Liefs
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
weet iemand als dit kan? ivm de diane pil schrik Haarproblemen bij vrouwen 4 6 mei 2010 01:59
Hoeveel haaruitval bij Diane 35 agatha Haarproblemen bij vrouwen 31 14 januari 2008 13:41
Besluit, resultaat na stoppen Diane en Androcur Tilly Haarproblemen bij vrouwen 5 12 juni 2006 13:36
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.