Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2020, 12:55   #16
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik heb met een aantal personen geappt die een HT hadden gedaan, voordat ik er een deed. Bij geen van allen was de 'pijn' van de transplantatie bijgebleven, alleen het resultaat.

Zelf kan ik onderschrijven dat het mij weinig pijn heeft gedaan. Bij Transhair maakten ze gebruik van een trilapparaatje om je de echte prikken niet te laten voelen. Ik vond het maar irritant, en heb verzocht of ze zonder dat trilapparaat wouden doen.

De operatie zelf verloopt eigenlijk bijzonder vlot. In de ochtend lig je een beetje onwennig op je buik, omdat ze dan de grafts eruit halen. Maar echt vervelend is het niet, je dommelt gewoon een beetje in slaap zo af en toe. Het middagprogramma is eigenlijk vrij ontspannen, je ligt dan achterover op je stoel en kijkt een beetje Netflix.
Weinig reden tot angst.

Ik heb een gruwelijke hekel aan artsen, met name de tandarts. Maar moet zeggen dat ik dit nooit als vervelend heb ervaren. Na de HT voelde ik mij zelfs zo goed dat ik daar gewoon uit eten ben gegaan met mijn vriendin. Geen reden tot paniek.

Ik moet nog even wachten op mijn eindresultaat, maar ben stiekem toch best al blij nu. In mijn topic geven sommigen aan dat ik wat achterloop, wat mogelijk ook zo is. Toch kan ik ondertussen al weer een fatsoenlijk kapsel maken, echt een genot.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 17:02   #17
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Graft -calculator ? de dichtheid word ook bepaald door het aantal haartjes je grafts hebben 1-2-3-of meer en dat weet je op dit ogenblik nog niet, dit wordt je medegedeelt bij Veldhoven als je in de behandelkamer ligt en zij de grafts sorteren.Als jij spreekt dat je haren dunner worden betekend dit dat er nog steeds genoeg staan en dan is de vraag om eventueel niet te wachten tot er een stabiliteit is wat betreft verder haar verlies.Het lijkt me onlogisch dat men tussen de nog bestaande ( uitvallende ) haren gaat transplanteren ik vermoed dat dit achteraf wel eens tot een zeer slecht resultaat kan leiden.
Wat betreft het aantal grafts : 2000 is iets maar dan ook geen enorm groot aantal voor een HT en dat heb ik zelf ondervonden met de 3300 die ik gehad heb ( en ik had zeker geen enorme kaalheid ).Ook heb ik het nog steeds moeilijk met de gegevens van 30-35 40- en zelfs 50 grafts per cm2.Teken een vierkantje en plaats daar eens deze aantallen in met puntjes te zetten en stel je voor dat dit gebeurd met grafts in omstandigheden die totaal anders zijn ( zicht,boed, en handvastheid van het personeel )Wat mij betreft hangt de dichtheid af van het aantal haartjes die elke graft bevat.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2020, 19:12   #18
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
6 maanden na HT Veldhoven

3300 grafts enkel geplaatst voorhoofd en middentoef op de kruin werden er geen grafts gezet.Kruin word begin 2021 gedaan met ongeveer zelfde aantal.Mogelijk gebruik ik nog een 1000 grafts voor beetje verlaging voorkant.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2765.jpg‎ (135,1 KB, 670x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2761.jpg‎ (144,9 KB, 516x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2769.jpg‎ (144,9 KB, 532x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2750.jpg‎ (142,7 KB, 450x gelezen)
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2020, 11:23   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dank weer.

@Man25; fijn dat het voor jou zo goed verlopen is! Je moet jezelf er ook aan overgeven denk ik. Waar ben jij geweest Man25?


@Inesmoll; Ja op de site van veldhoven heb je een graftcalculator. Maar dat is ook vrij algemeen en niet afgestemd op jou persoonlijk.

Het ziet er al goed uit hoor! Mooi zo!
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2020, 15:51   #20
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Bedankt
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2020, 14:58   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Zojuist de eerste stap gezet, voor mij heel wat voor anderen misschien peanuts.

6 juli 2020 op consult bij Kliniek Veldhoven....

Ik ben benieuwd. Heb al een berg met info van de kliniek ontvangen en tot nu toe niets nieuws dus heb me aardig goed geinformeerd door de jaren heen.

Groetjes,
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2020, 16:04   #22
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Zojuist de eerste stap gezet, voor mij heel wat voor anderen misschien peanuts.

6 juli 2020 op consult bij Kliniek Veldhoven....

Ik ben benieuwd. Heb al een berg met info van de kliniek ontvangen en tot nu toe niets nieuws dus heb me aardig goed geinformeerd door de jaren heen.

Groetjes,
Maak je nergens gek om. Kies de beste kliniek en ga ervoor. Ik kan je vertellen, er zijn veel ergere dingen in het leven dan een HT ondergaan. Niet dubben maar doen, trust me!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2020, 23:13   #23
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dankje limbo. Kwestie van relativeren. I know. Is hardnekkig soms tussen de oren... thanks voor je positieve inbreng
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 11:14   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Maandag het consult. Nu al zenuwen.....

Ik breng jullie op de hoogte zodra ik geweest ben
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 16:36   #25
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Qua angst kan ik je alleen maar aanraden je er overheen te zetten. Ik heb voornamelijk uit angst voor reacties alweer een tijd geleden gekozen voor Fut omdat er dan niet geschoren hoefde te worden. Het resultaat viel tegen, ook denk ik mede doordat ze je haar waar ze bij gaan implanteren niet scheren. Er waren denk ik daardoor bij mij een paar plekken waar het niet goed gedaan was. Nu ben ik nogmaals behandeld maar via FUE, had een klein litteken maar omdat het werk maar zo beperkt was deze keer hebben ze daar meteen ook maar haren in gezet. Als ze toch bezig waren . Maar nu had ik zoiets van, schijt, kaal met die kop en gewoon ff doorbijten. Achteraf wou ik dat ik het zo vorige keer had gedaan. De eerste dagen na de transplantatie vond ik erg vervelend, lastig slapen, nog wondjes etc maar na een dag of 10 zijn veelal de korstjes weg (bij mij wel gelukkig) en ga je lekker verder herstellen. Je haar groeit ook snel terug in het donorgebied en eerlijk gezegd vind ik zo'n millimeterkapsel super relaxed. Veel succes met je verdere stappen!
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 23:36   #26
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
sorry voor mijn onbegrip op dit gebied maar wat is er eng aan een consult? ergens komen en horen wat de mogelijkheden voor je zijn? klinkt alsof je ergere psychische klachten hebt dan alleen het haar betreft. veel sterkte ermee het komt goed er zijn ergere dingen...
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 10:42   #27
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
rustig aan, het is maar een consult, er gebeurt nog niks, in principe bij mensen die je willen helpen :-)
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 11:15   #28
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.150
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
rustig aan, het is maar een consult, er gebeurt nog niks, in principe bij mensen die je willen helpen :-)
Nou, in principe bij mensen die aan je willen verdienen.

@themen Ik begrijp je spanning. Het is niet alleen het consult, maar ook de stap die je daarna wilt maken. Blijf rustig, onthou dat jij degene bent die de touwtjes in handen hebt. Jij beslist. En daar zit geen tijdsdruk op. Laat je dat ook niet aanpraten.

Succes.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 12:12   #29
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Nou, in principe bij mensen die aan je willen verdienen.

@themen Ik begrijp je spanning. Het is niet alleen het consult, maar ook de stap die je daarna wilt maken. Blijf rustig, onthou dat jij degene bent die de touwtjes in handen hebt. Jij beslist. En daar zit geen tijdsdruk op. Laat je dat ook niet aanpraten.

Succes.
Haha, ja dat uiteindelijk ook :-) Misschien was "kunnen helpen" beter geweest.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 12:30   #30
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Nou, in principe bij mensen die aan je willen verdienen.

@themen Ik begrijp je spanning. Het is niet alleen het consult, maar ook de stap die je daarna wilt maken. Blijf rustig, onthou dat jij degene bent die de touwtjes in handen hebt. Jij beslist. En daar zit geen tijdsdruk op. Laat je dat ook niet aanpraten.

Succes.
Precies dat Henk.

@FKCZ zover ik weet heb ik geen ergere psychische klachten. Ik heb alles rondom mijn haar sinds 2011 zo groot gemaakt en daardoor lastig voor mezelf. Als je zoveel hebt gehoord en gelezen en je gaat dan zelf naar de kliniek vind ik dat rete spannen. Waar een ander misschien zal zeggen boeiend ik zie het wel.
Verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.

@Mikeye: dank voor je reactie. Scheren is ook de beste optie bij een dergelijke behandeling..
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3100 grafts, 3150 grafts, haartransplantatie, veldhoven

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.