Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2015, 21:37   #1
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Geen alopecia androgenetica, maar Ibuprofen oorzaak haaruitval,

Goedeavond allemaal,

Ik weet niet of dit er de juiste plek voor is. Maar het is meer een tip voor mensen die veel pijnstillers gebruiken!

Twee jaar geleden ben ik bij Intermedica geweest. Ik had al ruim twee jaar heftige haaruitval, verloor zo'n 200 à 300 haren per dag en mijn haar was nog maar de helft van wat het geweest was. Bij de kliniek werd mij aan de hand van foto's verteld dat ik Androgene Alopecia zou hebben (vrouwelijke vorm van kaalheid). Dit proces zou onomkeerbaar zijn en alle haren die uitgevallen waren zouden niet meer terugkomen. Het zou steeds erger worden.

Ik heb allerlei medicatie voorgeschreven gekregen, maar niets hielp.
Zelf ben ik toen eens op onderzoek uitgegaan. Ik heb diverse wetenschappelijke artikelen gelezen en ben er toen achter gekomen dat ook Ibuprofen een oorzaak kan zijn van haaruitval.

Ik had ook al jaren last van hevige hoofdpijn en slikte dagelijks ibuprofen! Hier ben ik er per direct mee gestopt. Er wat blijkt... mijn haaruitval is een paar maanden er na gestopt!!! Op dit moment wordt mijn haar steeds wat dikker en begint het anderen al op te vallen.

Dus mocht je veel pijnstillers gebruiken, probeer voordat je allerlei dure middelen gaat kopen eens te stoppen met de medicatie, wellicht helpt het bij jou ook!
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2015, 21:15   #2
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Sabrina86


Dat klopt, en er zijn nog zoveel meer medicijnen die haaruitval kunnen veroorzaken. Anti-depressiva, meds voor bloeddruk e.d.
Als het een zuiver Telogeen Efluvium is ( haaruitval uitgelokt door een externe factor) dan zou het weer bijna volledig moeten herstellen als de uitlokkende factor weggenomen wordt.
Wordt de factor niet weggenomen en het haar blijft uitvallen dan krijg je hetzelfde effect als bij alopecia androgenetica omdat het haar maar een bepaald aantal groeicycli heeft voordat het haar " op " is.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2015, 17:28   #3
Grasshopper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sabrina86 Bekijk bericht
Ik had ook al jaren last van hevige hoofdpijn en slikte dagelijks ibuprofen! Hier ben ik er per direct mee gestopt. Er wat blijkt... mijn haaruitval is een paar maanden er na gestopt!!! Op dit moment wordt mijn haar steeds wat dikker en begint het anderen al op te vallen.
Hoeveel jaren heb je dat dan genomen?

En na hoeveel maanden begon je duidelijke hergroei vast te stellen?
Grasshopper is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2015, 22:14   #4
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Lenna; ik hoop dat het inderdaad de enige factor is geweest van mijn haaruitval en dat ik er een beetje op tijd bij ben en het weer volledig herstelt, maar dat zal ik af moeten wachten...

Grasshopper; ik had toen de haaruitval begon al zo'n 10 jaar last van hoofdpijn, maar gebruikte eerder altijd normale paracetamol. Toen dat niet meer hielp stapte ik over op ibuprofen. De ene keer meer dan de andere keer. Zo kwam het voor dat ik maanden niks slikte, omdat het wat meer op de achtergrond was. Maar er waren ook periodes dat ik drie maanden achter elkaar dagelijks hoofdpijn had en dagelijks zo'n 4 tot 6 ibuprofen slikte.

Al redelijk snel na zo'n periode kreeg ik heftige haaruitval. Een maand of vijf na het stoppen met de ibuprofen merkte ik echt verschil in de haaruitval.Ik ging van 200 a 300 haren per dag naar zo'n 100 haren per dang Nu ongeveer een jaar later begin ik het ook te zien.. Het is nog steeds niet de bos die ik had, maar het lijkt langzaamaan weer wat voller te worden.

Gebruik je zelf ook veel pijnstillers?
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 15:59   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Je gebruikt ook minoxidil lees ik in je handtekening. Dus het stoppen met ibu kan een vertekend beeld geven. Wellicht is de minox bij je aangeslagen??
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 17:02   #6
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik denk persoonlijk niet dat hey de ibuprofen is. Mijn man slikt dagelijks 2 tot 4 tabletten vanwege erge hoofdpijn, maar hij heeft nog een mooie natuurlijke bos haar.

Ik zie ook inderdaad dat je minoxidil en bepaalde supplementen gebruikt en laten dat nu net de methoden zijn die kunnen helpen bij terugkeer van je haar.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 18:57   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Medicatie is ook erg betrekkelijk en ieder reageert weer anders....

Ik heb ruim een half jaar prednison geslikt. Mijn haar groeide als een tierelier en werd lekker dik en stug. Ik zelf groeide ook in de breedte
Een ander slikt prednison en merkt haaruitval....

Nu ben ik - gelukkig - weer gestopt met prednison en mijn haar is weer 3 x niks. Ik heb liever geen haar dan dat ik levenslang prednison moet slikken met alle gevolgen van dien.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 20:51   #8
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Je gebruikt ook minoxidil lees ik in je handtekening. Dus het stoppen met ibu kan een vertekend beeld geven. Wellicht is de minox bij je aangeslagen??

Ik snap je reactie, alleen heb ik minoxidil vrijwel niet gebruikt. Ik heb er max. 50 ml van gebruikt en ben er toen direct mee gestopt. Is inmiddels 1.5 jaar geleden.
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 20:53   #9
Grasshopper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sabrina86 Bekijk bericht
...
Al redelijk snel na zo'n periode kreeg ik heftige haaruitval. Een maand of vijf na het stoppen met de ibuprofen merkte ik echt verschil in de haaruitval.Ik ging van 200 a 300 haren per dag naar zo'n 100 haren per dang Nu ongeveer een jaar later begin ik het ook te zien.. Het is nog steeds niet de bos die ik had, maar het lijkt langzaamaan weer wat voller te worden.

Gebruik je zelf ook veel pijnstillers?
Neen; een ander geneesmiddel, waarvan de dokters me toen (2005) garandeerden dat het geen haarverlies zou veroorzaken.
Haarverlies werd ook maar merkbaar in 2010, wat er zogezegd op wees dat het zeker niet door dat geneesmiddel werd veroorzaakt.

Blijkt nu wel dat -na ermee gestopt te zijn in november jl.- ik eind januari (ong. 3 maand na stoppen) hier en daar een haartje zag teruggroeien, op plaatsen waarvan ik 100% zeker ben dat er al min. 3 jaar geen haar meer gestaan heeft. Toeval? Misschien, maar ik twijfelde eraan, en een beetje googlen leerde me dat men sinds 2012 begint te vermoeden dat het medicijn wel degelijk ook haaruitval kan veroorzaken, doordat het het testosterongehalte kunstmatig (te) laag houdt. Nogmaals, iets wat pas de jongste jaren aan het licht is gekomen. Spijtig genoeg.

Ik hoop nu alleen maar dat -indien mijn haaruitval door dat geneesmiddel werd veroorzaakt- er nog genoeg groeicycli over zijn om mijn haar (grotendeels) te laten teruggroeien. Er lijkt geen eensgezindheid te zijn over hoeveel groeicycli elk follikel nu lijkt te hebben (men spreekt van 20 tot zelfs 40), dus dat wordt de komende maanden bang afwachten en veel hopen.

Daarom was mijn vraag ook na hoeveel maanden je duidelijke hergroei kon vaststellen? Maw. hoeveel maanden moet ik nog geduld hebben alvorens te weten of mijn haar al dan niet nog zal teruggroeien?
Grasshopper is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 20:54   #10
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmgirlie Bekijk bericht
Ik denk persoonlijk niet dat hey de ibuprofen is. Mijn man slikt dagelijks 2 tot 4 tabletten vanwege erge hoofdpijn, maar hij heeft nog een mooie natuurlijke bos haar.

Ik zie ook inderdaad dat je minoxidil en bepaalde supplementen gebruikt en laten dat nu net de methoden zijn die kunnen helpen bij terugkeer van je haar.
Helmgirlie iedereen kan natuurlijk anders reageren op medicijnen, zoals Astrid26 ook al zegt. Dat je man geen effect ondervindt van Ibuprofen, wil niet zeggen dat dat bij iemand anders net zo zal gaan.. Haarverlies wordt in wetenschappelijke studies duidelijk gelinkt met het gebruik van Ibuprofen.
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2015, 21:53   #11
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sabrina86 Bekijk bericht
Daarom was mijn vraag ook na hoeveel maanden je duidelijke hergroei kon vaststellen? Maw. hoeveel maanden moet ik nog geduld hebben alvorens te weten of mijn haar al dan niet nog zal teruggroeien?
Hmm op die manier. Ik vind het erg lastig om te zeggen. Denk dat er bij mij een jaartje overheen is gegaan voordat ik echt het gevoel had dat het ook dikker werd. Maar aan mijn haaruitval zelf merkte ik het na zo'n maand of 3 denk ik! Als ik met mijn handen door mijn haar ga komen er veel minder haren los.
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 12:07   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sabrina86 Bekijk bericht
Ik snap je reactie, alleen heb ik minoxidil vrijwel niet gebruikt. Ik heb er max. 50 ml van gebruikt en ben er toen direct mee gestopt. Is inmiddels 1.5 jaar geleden.
Tsja dit gegeven kan men niet uit je handtekening halen
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2015, 16:21   #13
Sabrina86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Tsja dit gegeven kan men niet uit je handtekening halen
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik zal mijn handtekening eens aanpassen
__________________
----------------------------------------------------------------
Op dit moment gebruik ik geen medicatie meer!


Onderstaande enige tijd gebruikt:
Minoxidil 5%
IJzertabletten 200 mg
Melatonine 5 mg
Trix Basic (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Trix Basic Beta (voedingssupplement Intermedicakliniek)
Sabrina86 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2015, 01:56   #14
funzelbear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Ik heb vaak stevige hoofdpijn en ik slik ook vaak bruphen - 3 keer per week minstens , ik merk ook dat ik last heb van haar uitval. Hebben jullie een idee wat een goed alternatief kan zijn voor hoofdpijn waarvan haar uitval verminderd ?
funzelbear is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2015, 06:09   #15
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Misschien nurofen? Of zitten daar dezelfde stoffen in? Anders denk ik Aspirine? Of misschien beter de oorzaak uitzoeken van de hoofdpijn, dat aanpakken en hopen dat het helpt.

Maar anders is aspirine in de juiste dosering misschien een alternatief.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.