Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2007, 12:30   #1
petaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 1
Stekende jeuk

Hallo, ik ben Peter, 22 jaar en ik heb al een tijdje last van meer haaruitval dan ik gewend was.
Toch lijkt het een stuk beter te gaan dan een jaar geleden met de volheid van mijn haar.

Maar ik heb nu sinds enkele weken zo'n irriterende en stekende jeuk op mijn hoofd. Vooral rond de kruin is het echt heel erg. Ik weet dat ik niet mag krabben, maar als het zo erg is doe je het toch. Er lijkt net een dun laagje op te zitten en wanneer ik krab neem ik zo een haarzakje mee met een aantal haren erin.

Ik was naar mijn mening goed, ongeveer om de dag.
Ik gebruik Andrelon Krul Shampoo (ik heb lichte krul).

Voordat ik naar de huisarts ga stappen, heeft iemand misschien een idee voor mij?

Bedankt.
petaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2007, 10:55   #2
e1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 25
Jeuk is nogal in de laatste tijd zo te lezen. Het lijkt ook wel op mijn probleem, dus lees mijn topic maar 'ns door zou ik zeggen. Sowieso kan het geen kwaad om eens de opinie van een huisarts te vragen, want stekende jeuk duidt niet op een normale conditie van de hoofdhuid.
e1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2007, 23:54   #3
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door e1985 Bekijk bericht
Jeuk is nogal in de laatste tijd zo te lezen. Het lijkt ook wel op mijn probleem, dus lees mijn topic maar 'ns door zou ik zeggen. Sowieso kan het geen kwaad om eens de opinie van een huisarts te vragen, want stekende jeuk duidt niet op een normale conditie van de hoofdhuid.
Klopt , de herfst is er weer en dan krijg je veel eerder roos als bv in de zomer ,je hormonen beginnen dan weer te schommelen ,het water word harder en flink de verwarming omhoog waardoor je een veel drogere lucht krijgt werken ook mee aan roos .

Groet Blizzard

Laatst gewijzigd door blizzard; 27 oktober 2007 om 23:44
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2007, 03:29   #4
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
staat erop dat je andrelon shampoo ph huidneutraal is?

ik heb zelf ook stekende jeuk & haaruitval van andere shampoos en conditioners gekregen. achteraf bleek het dus geen roos of seb. exceem te zijn.

gezien je een man bent, ligt roos natuurlijk wel voor de hand...

maar je hebt het alleen over die jeuk, zie je dus geen schilfers of vlokken?
ik zou zeggen: was 2 á 3 weken lang met een hele milde shampoo (sanex ofzo) en doe er verder absoluut niets in. je hoofd kan overal van irriteren.
als de jeuk en steken daarna blijven zou ik naar de dokter gaan.
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2007, 13:36   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petaar Bekijk bericht
Er lijkt net een dun laagje op te zitten en wanneer ik krab neem ik zo een haarzakje mee met een aantal haren erin.
Wat je hier schrijft, is echt niet normaal. Ga er mee naar een dermatoloog!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2007, 14:52   #6
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
Ik heb dit heel vaak als ik ga sporten of al een tijdje fiets en ik krijg het warm. Ik heb het idee dat het bij mij door zweten komt (ook al heb je dan niet zoiets van, goh wat zweet ik nu erg?!) want normaal heb ik nergens last van, alleen dan. heeeel irritant want het wordt ook echt erger en op meer plekken
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2007, 13:02   #7
Stephan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2007
Berichten: 3
I
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door e1985 Bekijk bericht
Jeuk is nogal in de laatste tijd zo te lezen. Het lijkt ook wel op mijn probleem, dus lees mijn topic maar 'ns door zou ik zeggen. Sowieso kan het geen kwaad om eens de opinie van een huisarts te vragen, want stekende jeuk duidt niet op een normale conditie van de hoofdhuid.
Ik heb hier ook al enige tijd last avn gehad, maar begon daarbij ook kaal te worden.
Van alles had ik al geprobeerd.Bij toeval liep ik door de Staalstraat in Amsterdam en daar zit Dela Rosa's Vitamins. Zij raadde mij Folligen shampoo, conditioner en therapy spray aan. Tevens ben ik een supplement gaan gebruiken,Root Food van Life Enhancement.
Ik ben nu drie maanden verder en het resultaat begint te komen.
Na enige dagen had ik al geen jeuk meer en er begint ook alweer wat haar te groeien.
Ik hou jullie op de hoogte
Stephan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 01:53   #8
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Als ik jeuk heb, ga ik met de borstel door mijn haar. Dit is beter voor de hoofdhuid lijkt mij. Ik neem zo wel vaak veel haren mee, maar dat zijn de haren die er anders ook wel uit zouden vallen omdat ze stervende zijn.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2007, 01:59   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je jeuk hebt, moet je de oorzaak daarvan te weten zien te komen.
Minox met ppg kan jeuk veroorzaken en als je ook nog Rooscure gebruikt, kan 't een beetje teveel irritatie worden voor de hoofdhuid.
Ook vaak is het seborroïsch eczeem, waarover op dit forum ook al veel geschreven is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 22:12   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als je jeuk hebt, moet je de oorzaak daarvan te weten zien te komen.
Minox met ppg kan jeuk veroorzaken en als je ook nog Rooscure gebruikt, kan 't een beetje teveel irritatie worden voor de hoofdhuid.
Ook vaak is het seborroïsch eczeem, waarover op dit forum ook al veel geschreven is.


Daar lijkt het idd nog het meest op. Ketoconazole dus en wel naar de huisarts ermee.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 15:55   #11
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
bij mij was het volgens de dermatoloog toch eczeem. (eerder dacht ik een hele tijd van niet, zie ook mijn post hierboven)

bij jou zal dat dus ook wel zo zijn. ik heb dus ook erg veel haaruitval en een soort stekende jeuk.
oorzaak: stress

ik gebruik nu denorex en keto 2%
als ik er ooit vanaf kom zal ik enkel nog een milde ph neutrale shampoo gaan gebruiken, want dat heeft me destijds wel al iets verlichting / minder jeuk gegeven.
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2007, 20:13   #12
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel.. Bekijk bericht
bij mij was het volgens de dermatoloog toch eczeem. (eerder dacht ik een hele tijd van niet, zie ook mijn post hierboven)

bij jou zal dat dus ook wel zo zijn. ik heb dus ook erg veel haaruitval en een soort stekende jeuk.
oorzaak: stress

ik gebruik nu denorex en keto 2%
als ik er ooit vanaf kom zal ik enkel nog een milde ph neutrale shampoo gaan gebruiken, want dat heeft me destijds wel al iets verlichting / minder jeuk gegeven.
Hoi Angel ,
Een shampoo die een neutrale PH heeft is goed maar heeft het water waarmee je je haar wast ook een neutrale PH ? dacht het niet he ... zeker in de wintermaanden is het water veel harder dan bv in de zomer , een goede oplossing om je jeuk te verminderen/voorkomen is heel simpel : Regenwater het is gratis en heeft een neutrale PH waarde , ik was mij haren daar ook altijd mee , opgevangen in een grote regenton , meng het water met ongeveer 35 % lauw water en was mijn haren daarmee , ook wat schoonwater achterhouden om uit te spoelen want als je dat weer met gewoon warm water uit de kraan gaat afspoelen ben je weer even ver ... resultaat geen schilfertjes of jeuk meer , probeer het maar eens je zal spoedig het resultaat ervaren .

Succes .

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2008, 16:53   #13
Disturbia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sol Bekijk bericht
Ik heb dit heel vaak als ik ga sporten of al een tijdje fiets en ik krijg het warm. Ik heb het idee dat het bij mij door zweten komt (ook al heb je dan niet zoiets van, goh wat zweet ik nu erg?!) want normaal heb ik nergens last van, alleen dan. heeeel irritant want het wordt ook echt erger en op meer plekken
Ja heb ik ook, als ik het warm krijg. En het is niet echt jeuk, het steek echt wel. Wat is dit nu? En hoe komt dit eigenlijk, waar ligt de link naar roos?
Disturbia is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Constante jeuk hoofdhuid... TomB AGA - Algemeen 9 13 maart 2010 18:32
Roos, jeuk, irritatie en/of korsten op de hoofdhuid Kees Haarproblemen bij vrouwen 190 13 oktober 2009 15:44
Jeuk onder haarwerk! Jente TTM - Algemeen 27 6 juni 2005 10:46
Jeuk JPPP AGA - Algemeen 4 30 mei 2005 08:42
minox en jeuk timo2 Medicijnen/haargroeimiddelen 7 14 september 2004 09:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.