Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 8 december 2011, 22:37   #16
vcvc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2010
Berichten: 6
Beste TTM-ers en andere lezers,
Hierbij mijn verhaal en ervaringen met de therapie van Rik van Bastelaar:

Ik heb al bija 20 jaar last van TTM. Vorig jaar december ben ik hiervoor in therapie gegaan bij Rik van Bastelaar. ik heb mijzelf toe twee weken na de behandeling aangemeld op dit forum om alleen maar op dit topic te kunnen reageren. In mijn snelle enthiosiasme heb ik toe hierboven geschreven dat ik trekvrij ben sinds de 5 uur duurde therapie van Rik van Bastelaar. (dit klopte ook)
Ik wilde niet inzien dat ik aan TTM lijd. Ik schaam me er diep voor, daarom wilde ik jullie alleen maar mededelen dat ik een behandeling had ondergaan en dat ik niet meer aan TTm leed......

We zijn inmiddels een jaar verder..........

1 december 2010 heb ik dus 5 uur therapie gehad van Rik van Bastelaar. Toen ik thuis kwam was ik moe (dit is normaal) Verder had ik er een gewoon gevoel aan overgehouden. Niets aparts maar gewoon goed. Het was voor mijn gevoel goed, ik was nu genezen! De dag erop ben ik naar de kapper gegaan en het ik mijn haar kort laten knippen. Nu was voor mijn gevoel de korte stukken uit mijn haar verdwenen en had ik nu overal gelijk haar. Dus je kom niet meer zien dat ik aan mijn haar had getrokken.....

Echter 5 maanden na de therapie ben ik weer begonnen met haren trekken, zelfs erger dan ik ooit gehad heb. Ik was en ben hier enorm van geschrokken, wist met mezelf geen raad!! had zelfs voor het eerst van mijn leven kale plekken op mijn hoofd. Ik denk dat ik verder niets meer hoef uit te leggen, jullie weten wel hoe dat voelt.....

Ik heb toen Rik van bastelaar opgebeld en verteld dat ik weer was begonnen. Die adviseerde mij om nogmaals naar zijn praktijk toe te komen zodat we de therapie konden vervolgen/afmaken. De meeste mensen hebben aan 5 uur therapie genoeg, ik dus absoluut niet. Dit had Rik me van te voren ook keurig en correct verteld dat het misschien nog niet over zou zijn met 5 uur en dat ik dan terug moest/kon komen.
ik ben hier niet op ingegaan en heb de therapie/traject dus niet afgemaakt, mijn reden, (puur uit gevoel):
Ik geloof niet als ik met 5 uur behandeling er niet vanaf kom ik er met 8 of meer uur behandeling er wel van af kom. Ook finiancieel gezien had ik er genoeg van, was al honderden euro's kwijt voor de eerste 5 uur, had geen zin om er nog eens een paar honderd euro aan uit te geven. Dit is veel geld voor mij............................................... ....................
.................................................. .................................................. .....

Ik heb nu twee maanden geleden mijn haren weer afgeknipt en ik ben nu op eigen kracht al bijna twee maanden trekvrij!!! Zonder enige drang. Hier ben ik super trots op!

Ik heb nu wel de laatste tijd meegelezen op dit forum en ik zie nu in dat ik niet de enige ben met dit probleem en voel me nu niet meer zo alleen! Ik kan nu ook accepteren dat ik TTM heb, hier heb ik de laatste maanden zelf aangewerkt om dat te accepteren.

Ik ben bij dat ik de stap heb genomen om mijn gevoel op te schrijven, dit lucht op!
Als jullie nog vragen aan mij hebben laat dan maar horen, sinds ik het geaccepteerd heb kan ik er nu over praten!
Bedankt voor het lezen

Laatst gewijzigd door vcvc; 9 december 2011 om 23:03
vcvc is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 13:07
Haarwerken Stappenplan - concept versie [1.0] Webmaster Haarwerken 1 24 april 2009 13:32
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 11:53
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 22:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.