Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2018, 14:07   #1
bobbylizzy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Haaruitval door betablokker??

Sinds 7 weken heb ik last van haaruitval. Ik begon het te herkennen aan steeds een verstopte doucheputje. En toen ik mijn haar liet verven bij de kapper zei ze tegen mij dat de haaruitval gigantisch is. Toen begon ik mij wel zorgen te maken en begon ik ook met het tellen van de uitgevallen haren. Ik zit zo rond de 150 haren die ik per dag verlies. Als ik mijn haren was dan zit ik zo rond de 250 haren. Ik durf mijn haar inmiddels niet meer te wassen en beperk het nu tot 1 x in de week wassen. Mijn haren uitborstelen durf ik ook bijna niet meer. Uiteraard ben ik gelijk gaan googelen en las dat haarverlies kan komen door het slikken van betablokkers. Hier ben ik begin mei dit jaar mee gestart.
Mijn huisarts zegt dat het onwaarschijnlijk is dat mijn haaruitval door de betablokkers komt aangezien ik een lage dosering slik (80 mg)
Toch lees ik overal op internet dat haaruitval door betablokkers kan worden veroorzaakt. Wie heeft hier ervaring mee en wanneer stopt de haaruitval bij het stoppen van het slikken van betablokkers? Of zal een lagere dosering het ook kunnen stoppen?
Inmiddels nu 3 weken gestopt, maar nog steeds vreselijke haaruitval.
bobbylizzy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2018, 20:02   #2
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hoi Bobbylizzy,

Niets is onwaarschijnlijk, de huisarts kan dit wel zeggen, maar een huisarts heeft maar van alles een klein beetje verstand.
Daarbij, het is voor jou ernstig genoeg.

Je schrijft dat je begin mei met de beta Blokkers bent gestart. Had je daarvoor al klachten? Of is het daarna begonnen?
Mijn dermatoloog wilde onlangs een paar dingen weten: of ik in de drie maanden voorafgaand aan de haaruitval iets heel traumatisch heb mee gemaakt, heel ziek ben geweest, op vakantie ben geweest of dat ik medicatie ben gaan gebruiken.
Deze vragen kun jij jezelf ook stellen.
Het antwoord op gebruik medicijnen is bij jou ja. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn.
Staat het ook in de bijsluiter?

Als je de oorzaak van de haaruitval kunt achterhalen en de uitlokkende factor weg kunt nemen, zal de haaruitval hoogstwaarschijnlijk stoppen. Alleen niet direct, er is al ‘achade’, dat moet eerst herstellen en dat heeft tijd nodig, gezien de haargroei cyclus.

Is het wel haalbaar voor je om geen beta Blokkers te slikken?
mexicang is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.