Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juni 2019, 15:26   #1
Sherlockholmes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2014
Berichten: 25
Geslacht:
Minoxidil 5 maanden

Goedendag,

Sinds begin februari gebruik ik minoxidil 5%.Ik gebruik dit middel 2x per dag. Zoals gebruikelijk merkte ik in het begin veel haarverlies, maar verbeterde op den duur. Na 4 maanden begon ik verschil te zien. Mijn haar is dikker geworden en zie als het ware minder haarverlies. Toch merk ik dat ik dagelijks toch nog wel zo’n 20+ haren in de gootsteen zie vallen op het moment dat ik mijn haar kam/borstel... Is dit iets normaals? Sommigen hebben er geen zichtbare haarzakjes aan vastzitten. Heeft dit te maken met de normale haarcyclus waarin een haar uitvalt en opnieuw teruggroeit? Of pauzeert de minoxidil deze cyclus?

Groetjes
Sherlockholmes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2019, 23:23   #2
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Lijkt mij nog steeds een lichte vorm van haaruitval. Je kan pas na een jaar echt met 100% zekerheid zeggen of iets heel goed werkt of niet.

Maar gezien de shedding en verbetering werkt het middel in ieder geval wel.

Tip: Ik doe bij de minoxidil 1mg finasteride bij 60ml.
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2019, 23:54   #3
Sherlockholmes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2014
Berichten: 25
Geslacht:
Hoi, bedankt voor je reactie. Op welke manier doe jij finasteride met minoxidil ? Dmv van het tablet mixen of iets? Nog niet aangedacht om te beginnen met finasteride, aangezien ik 19 jaar ben. Ik zou graag wel mijn haar die ik nu heb willen behouden zoals het is... Minoxidil alleen zou dit niet waarschijnlijk niet waar kunnen maken he

mvg
Sherlockholmes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2019, 13:22   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Gebruik zelf ook sinds 5 maanden de 5% minoxidil.
Zelf heb ik eigenlijk nooit zo veel haaruitval, bij mij lijkt het veel geleidelijker te gaan (i.e. een paar haren in de kam).
Had in het begin ook wel een aardige shedding, maar die plek groeit langzaam iets dichter. De "minoxidil haartjes" zijn echter wel dun en de dichtheid is laag. Dus voor het gewenste cosmetische effect zal minoxidil niet kunnen zorgen helaas.
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.